Tak znovu: 96kW verze (nejčastěji značená 2.4D, D5244T2) je podladěná verze D5 (120kW, D5244T). Prakticky ze stejných důvodů (daně, pojistění, atp.). Jinak je to identické železo, tzn. lze nahrát 120kW software (značíme OEM), anebo lépe až stále bezpečných cca. 147kW.
P.S. Jestli máš VINko, poznáš typ motoru podle dvojčíslí 79 (120kW) nebo 74 (96kW) někde na 6. pozici.
Motor D5 pochází z dílny Volva a je to velmi vydařený agregát. Palivový systém je spolehlivý common-rail od Bosche. Vstřikovače se dají dnes repasovat, nebo skoro lépe koupit nové za přijatelný peníz. Po létech služby už bývají zkrátka opotřebované. O kvalitách české nafty byly popsány stohy papíru. Takže to je první cifra, kterou si musíš v hlavě vyhradit, že tě to může potkat. Myslím, že samotný motor D5 nemá žádné zásadní specifické problémy ani žádnou katastrofální slabinu. Pořád a obecně záleží, jak se motor udržoval, jak často se měnil olej a jakého typu. Jak s tím kdo jezdil. Motory od automatu bývají více v pohodě, bo AT je nedovolí podtáčet ani přetáčet. U manuálu může peněženku pozlobit dvojhmotový setrvačník (což opět není žádné D5 ani Volvo specifikum).
Celkově nevím, zda-li můžeš napsat tuhle rovnici:
hotday píše:dovoz s 250tkm + so serviskou + vypis km + platnou stk = skratka slusny stav dovozu
Každá ze vstupních proměnných může být lehce falšovaná, ale to už bych byl hodně paranoidní. Ta rovnice mě trochu rozesmála a zaujala natolik, že reaguji.
Vyhlídni si nějaká pěkná (a ne podezřele levná) auta, pozvi si někoho Volvo-znalého, kdo s tebou auto prohlédne, projede, napíchne na diagnostiku. Druhá možnost je jít do levnějšího auta, kde prodávající cenou přizná budoucí investice, ty je za ušetřený peníz opravíš a budeš vědět, na čem jsi.
Vyloženě špatných aut jsou plné bazary, ale i na dobrá se někdy narazí. Jen to někdy trvá. Možná se vyplatí delší čas sledovat místní inzerci, tu a tam se něco objeví od místního člena. Anebo naopak se tu hustě komentují auta v bazarech vystavená (budeš vědět, kam nejezdit).
P.