Opět rozvaha.

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
ztomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Nové Město na Moravě
Vůz: V70 II 2.5TDi

Opět rozvaha.

Příspěvek od ztomis »

karelvolvo píše:Alfa to je kapitola sama pro sebe
Bohužel máš pravdu..
_________________
Speedy

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

s 2.4i budeš jezdit rozhodně za míň než 8-10...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2376
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Opět rozvaha.

Příspěvek od karelvolvo »

..::Philip::.. píše:tak zkalkuluj celkove naklady az ti napr. odejdou vstriky, turbo, atd...

u 2.4i se nema co rozbit a spolu s malym najezdem km rocne to pak vychazi ekonomicteji (v dlouhodobem vyhledu)

Ztomis: kamos mel AR 1.4 boxer a take 11-13l. co chces, zrava Alfa :lol:
2.4 i je myslím na kombíka slabá poznáš to v kopci bude ti chybět krouťák
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

karelvolvo píše:2.4 i je myslím na kombíka slabá poznáš to v kopci bude ti chybět krouťák
myslím, že při jízdě do kopce je to především o výkonu, 2.4i má 125kw , D5 má 120kw :wink: já bych mu tu naftu nenutil, jestli najezdí málo, tak i koupí benzíňák co bude mít naježděno málo, spotřeba u 2.4i bude někde kolem 7-8,5 litrů ( z doslechu, já netuším ) a když se mu něco podělá na atmosféře tak to bude smolař
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

ztomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Nové Město na Moravě
Vůz: V70 II 2.5TDi

Opět rozvaha.

Příspěvek od ztomis »

A jak to vidíte s tím automatem..
_________________
Speedy

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 957
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Opět rozvaha.

Příspěvek od ..::Philip::.. »

automat proc ne, ale ja ho nemam rad. (asi DSG, powershift, atd..)

2.4i je dobry motor i na kombik..pokud by se jednou zacla hodne sypat ma V50, prijde dalsi V50/V70 s 2.4i kvuli spolehlivosti a jizdnim vlastnostem
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

selap
Offline
Příspěvky: 1507
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

Opět rozvaha.

Příspěvek od selap »

Nevím proč pořád strašíte že by se na D5 něco mohlo podělat atd,nevšimnl jsem si,že by se to tu nějak řešilo a jestli se počíta jestli ujede 100 km za 300.- nebo 180.-(obojí počítám za 30),tak to si každý musí rozhodnout sám.Blbej kus je smůla,ale to je sevším.
Jinak V70II je pohodlnější než předchozí model a rozdíl ve výkonu motoru mezi těmito dvěma kusy nepoznáš,V70 I je asi o 150 kg lehčí,tak se vyrovnává.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

selap píše:Nevím proč pořád strašíte že by se na D5 něco mohlo podělat atd,nevšimnl jsem si,že by se to tu nějak řešilo a jestli se počíta jestli ujede 100 km za 300.- nebo 180.-(obojí počítám za 30),tak to si každý musí rozhodnout sám.Blbej kus je smůla,ale to je sevším.
Jinak V70II je pohodlnější než předchozí model a rozdíl ve výkonu motoru mezi těmito dvěma kusy nepoznáš,V70 I je asi o 150 kg lehčí,tak se vyrovnává.
já ti nevím karle...já jsem do svý D5 nahrnul za rok 90 na opravách :wink: mínus nějakej ten tisíc za věci co nejsou spojený přímo s motorem...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10171
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Opět rozvaha.

Příspěvek od hajnej »

už kvůli lepší bezpečnosti V70II
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

..::Philip::..
Offline
Příspěvky: 957
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

Opět rozvaha.

Příspěvek od ..::Philip::.. »

Lukaso píše:
selap píše:Nevím proč pořád strašíte že by se na D5 něco mohlo podělat atd,nevšimnl jsem si,že by se to tu nějak řešilo a jestli se počíta jestli ujede 100 km za 300.- nebo 180.-(obojí počítám za 30),tak to si každý musí rozhodnout sám.Blbej kus je smůla,ale to je sevším.
Jinak V70II je pohodlnější než předchozí model a rozdíl ve výkonu motoru mezi těmito dvěma kusy nepoznáš,V70 I je asi o 150 kg lehčí,tak se vyrovnává.
já ti nevím karle...já jsem do svý D5 nahrnul za rok 90 na opravách :wink: mínus nějakej ten tisíc za věci co nejsou spojený přímo s motorem...
no ale ty jsi extrem :D
jsem zvedav co reknes ve ct na mou V50 :lol:
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

savle
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S60 2.4
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od savle »

Co se tyce spotreby 2.4i tak mam sice jen 2.4(140k) a S60, ale snad to nebude tak velky rozdil. Za cca. 18000km mam nejnizsi spotrebu 7,5l a nejvyssi 9,5l. Absolutni prumer 8,6l. Vzdy mereno na celou nadrz.
_________________
S60 2.4 103kW, chip BSR, r.2002 Galerie Obrázek
Mercedes SL320 (r129), r.1998

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2376
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Opět rozvaha.

Příspěvek od karelvolvo »

Znám typka kterej má na S80 D5 120kw najeto 480tkm od nova a s motorem nic nedělal myslím tím vstřiky ,čerpadlo,turbo atd. Akorát před asi rokem a půl dělal spojku. Copak se stalo s motorem že jsi do něho narval tolik peněz?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

ale jooo tak já neříkám, prostě to byla asi past, no pak jsem z toho udělal vymazlený auto a prodal :D chytrý ne? :D já prostě jen říkám, že jestli 6.5 l a potencionální problémy ( a u auta toho stáří a najetých kilometrů je to možný ) a nebo 8l a atmosféra benzín...myslím že jsem to tu rozepisoval...nějaká ta spojka a setrvák ( což dost souvisí s typem motoru ), vstřikovače, hadice od turba, mezichladič , čištění egr, silentbloky motoru ( takovej ten horní za bůra co odejde na KAŽDŽÝ D5 :wink: :D ) já už ani nevím, tyhle věci je lepší zapomenout... :D ale zase věřím, že pak to auto zase ujede 200tkm bez investice...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2376
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Opět rozvaha.

Příspěvek od karelvolvo »

Jo ten horní silentblok mám už načatý ještě to nic nedělá ale díval jsem se za kolik se dá sehnat a tuším že už to není tolik myslím něco kolem 1500kč. Ptal jsem se i na spojku ale prý se nedělá sada s normálním setrvákem ale ta doufám vydrží do 300tkm.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

z pohledu řidiče mluvím o tom co je více na levé straně, nahoře...kupoval jsem ho originál...ale prej šli z cenama dolu, nemyslím si ale že na 1500 a v tý době ho taky neměli v elitu atp....
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4759
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Opět rozvaha.

Příspěvek od dali »

Asi je to fakt o konkrétním kusu. Já mám jak benzínový tak naftový auto. A můžu říct, že by mě ve snu nenapadlo jakej všechen spotřebák potřebuje benzínovej motor k tomu aby se auto dokázalo vůbec pohnout z místa. Výčet spotřebáku, kterej se týká jen benzínovýho motoru a byl na mým autě měněnej: svíčky, kabely, cívka, palec rozdělovače, víčko, váha vzduchu. U novějších aut odpadají svíčkový, kabely, ale zas tam je 5 cívek, a fajnová škrtící klapka Magnety-Maléry za cenu čtvrtiny auta.
U naftovýho auta jsem za 85000 km měnil, olej, filtry, 2 kusy žhavící svíčky, jednou váhu vzduchu a jednou přepínací ventil N75 (ťuk ťuk). Například váha vzduchu na ropáka: originál Bosch koupíte do 3000,- do 850 benzína nekoupíte Bosch v ČR pod 7000,-, složitou cestou se mi jí podařilo sehnat ze států za 3800,-. Pokud odejde váha vzduchu u naftovýho auta, jedete dál na snížený výkon, když odešla u benzínovýho, horko těžko jsem přískokem ujel kilometr abych auto moh odstavit.
Hlavně mu neblbněte hlavu eRkem, nota bene v AWD :roll:, když to chce na normální ježdění. Třeba 850R je fajn auto, ale když chci využít co v něm je, vyjedu nádrž za 2000kč na 300 kilometrech. Když pominu peníze, tak je to i docela vopruz jezdit co 300km k pumpě. Jako auto na běžný ježdění bych si jí asi představit nedokázal. Pravda, kdybych s ní jezdil každej den a stejným stylem jako nafťákem za 8, dostal bych spotřebu třeba někam k 15 litrům, ale i to je dost. Jede to určitě víc jak ropa, ale zas ne o tolik, určitě ne 2,5x, jak by naznačovala spotřeba.
Lukaso píše: myslím, že při jízdě do kopce je to především o výkonu, 2.4i má 125kw , D5 má 120kw :wink:
Myslíš špatně, do kopce tě vytáhne krouťák. Proto taky náklaďáky mají třeba jen 400k, ale 2000 Nm. Naftový auto s nižším výkonem a větším krouťákem drží proti kopci rychlost mnohem líp než benzínový auto s vyšším výkonem a nižším krouťákem. Čím větší krouťák odspoda, tím je taky motor míň citlivej na to kolik toho do auta naložíš. Třeba koncernovej PD motor téměř nepozná přezutí ze na od 2 palce větší letní disky, ale zase ve 3000 otáčkách končí.
Jedinej způsob jak ti do kopce může pomoct výkon benzínu, je když podřadíš z pětky na trojku.

Já bych si na normální ježdění vybíral mezi D5 a 2,4/2,5T.

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

a k čemu tam ten výkon je? :D
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4759
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Opět rozvaha.

Příspěvek od dali »

Díky němu máš vyšší maximálku a lepší zrychlení z nuly. Krouťák ti zase pomůže k lepšímu pružným zrychlení a líp to drží rychlost proti kopci. Čím těžší hmotnost motor musí tahat, tím víc přijde vhod krouťáku.

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

dali píše:Díky němu máš vyšší maximálku a lepší zrychlení z nuly. Krouťák ti zase pomůže k lepšímu pružným zrychlení a líp to drží rychlost proti kopci. Čím těžší hmotnost motor musí tahat, tím víc přijde vhod krouťáku.
možná máš pravdu, ale toto tvrzení si rozhodně protiřečí...z hlediska mechaniky: maximální rychlost - odpory ( jakékoliv - odpor vzduchu, valivý, tření atp ) působící proti směru jízdy...stoupání do kopce - složka tíhového zrychlení působící proti směru jízdy....jakto že na jedno působí výkon a na druhý krouťák??? :wink:

dle mého je výkon užitečný na udržení maximálky stejně jako jízda do kopce...na zrychlení a pružnost je vhodný krouťák neboť to je moment - síla...díky krouťáku se dostanu ( zrychlení ) do momentu kdy spotřebovávám nějaký objem energie za nějaký čas ( výkon ) k překonání odporů...

berte to s rezervou, dřív jsem tu fyziku i ovládal, ale čas je sviňa...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4759
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Opět rozvaha.

Příspěvek od dali »

Fyziku jsem měl naposled v prváku na střední, takže taky brát s rezervou. Navíc takhle zajímavý věci jsme tam nebrali. Jestli si to správně pamatuju, tak krouťák = výkon/otáčky (možná přesněji řečeno krouťák je funkce výkonu a otáček). Takže ano, výkon který ten motor produkuje v daných otáčkách (třeba 2000ot/min) je důležitej proti kopci, ale jeho maximální hodnota je ti v tomto případě k ničemu (třeba 125kW plácnu při 5500 otáček u tý 2,4). Třeba to naftový auto má při 2000 otáčkách plácnu 100 kW, ale to benzínový bez turba jenom 50kW, proto to do kopce při 100 km/h pojede líp nafťáku a to právě vyjadřuje krouťák a proto je důležitej při zdolávání kopce. Protože větší krouťák znamená větší výkon k dispozici v menších otáčkách. Situace by se možná otočila, pokud bys proti tomu kopci jel 200km/h. Zrovnatak jak už jsem psal pokud se budeš u tý 2,4 pohybovat s otáčkama blízko červenýmu poli (na což tam budeš muset mít ve 100 km/h dvojku), tak za cenu brutální spotřeby a zvýšený nepohody na palubě :bad: nebudeš do kopce zpomalovat. Howgh :wink:

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1239
Registrován: 15 roků
Bydliště: Brno/Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

Opět rozvaha.

Příspěvek od jou81 »

Lukaso nevymýšlej blbiny, dali má pravdu :)
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

Opět rozvaha.

Příspěvek od Lukaso »

jou81 píše:Lukaso nevymýšlej blbiny, dali má pravdu :)
Já nevymýšlím blbiny :D a neříkám, že nemá, a taky vy strašně kopete za naftu, já proti ní nic nemam a klidně bych do ní skočil znova...ale lhát si nebudu....já prostě jen říkám, a s tím se s dalim shodneme, že na maximálku potřebuješ výkon, a jestli proti tobě tlačí gravitace nebo fouká vítr je tomu motoru uplně šumák :wink: :D
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

ztomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 20
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Nové Město na Moravě
Vůz: V70 II 2.5TDi

Opět rozvaha.

Příspěvek od ztomis »

Takže benzín.........?
_________________
Speedy

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1239
Registrován: 15 roků
Bydliště: Brno/Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

Opět rozvaha.

Příspěvek od jou81 »

Lukaso píše: taky vy strašně kopete za naftu
Ale tady se nikdo nebaví jestli benzín vs nafta, tady se řeší kroutící moment, a že ho turbodiesel má, to se ví.

ztomis: s tvým nájezdem /z mýho pohledu nula nula nic/ bych se díval rozhodně jen po benzínu. Jestli ti nevadí řadit, tak manuál, a jestli chceš mít klid a nejsi závodník, tak atmosféru.
Naposledy upravil(a) jou81 dne 13 led 2010 09:42, celkem upraveno 1 x.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2543
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

Opět rozvaha.

Příspěvek od mr1 »

je to těžký rozhodnutí, a je to opravdu jen na Tobě. Teď třeba jezdíš málo, ale to nemusí trvat dlouho...
já osobně zkoušel jak dehet, tak i několik benzínu. U mě to vyhrála D5. Ale pozor-já kupoval od prvého CZ majitele, který s tím najezdil 35tkm, a jak bude auto šlapat teď -už je jenom na mně. I tak má strach, jestli tu počáteční chvilku to nehonil studený, jestli netipl rozžhavený turbo, jestli nebral naftu támhle v poli u JZD Družba... prostě dehet, nebo turbo celkově je vždy tak trochu sázka. Osobně jsem za dobrý auto, v dobrý stavu, ať už dehet nebo benál. To je podle mě podstatnější, než "čím topíš". Prostě, pokud narazíš na dobrou naftu-ber naftu a neboj se toho. Odměnou Ti bude plná nádrž za 17-18 stovek, a tisíc kiláku před sebou. Když narazíš na dobrej benzín - no, tak se svezeš za trochu víc peněz, ale nemusíš se bát dvouhmoty, vstřiků, čerpadla... je to opravdu těžký rozhodování :%)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“