Bohužel máš pravdu..karelvolvo píše:Alfa to je kapitola sama pro sebe
Opět rozvaha.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Nové Město na Moravě
- Vůz: V70 II 2.5TDi
Opět rozvaha.
_________________
Speedy
Speedy
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
s 2.4i budeš jezdit rozhodně za míň než 8-10...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Opět rozvaha.
2.4 i je myslím na kombíka slabá poznáš to v kopci bude ti chybět krouťák..::Philip::.. píše:tak zkalkuluj celkove naklady az ti napr. odejdou vstriky, turbo, atd...
u 2.4i se nema co rozbit a spolu s malym najezdem km rocne to pak vychazi ekonomicteji (v dlouhodobem vyhledu)
Ztomis: kamos mel AR 1.4 boxer a take 11-13l. co chces, zrava Alfa
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
myslím, že při jízdě do kopce je to především o výkonu, 2.4i má 125kw , D5 má 120kwkarelvolvo píše:2.4 i je myslím na kombíka slabá poznáš to v kopci bude ti chybět krouťák

_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Nové Město na Moravě
- Vůz: V70 II 2.5TDi
-
Offline
- Příspěvky: 957
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
Opět rozvaha.
automat proc ne, ale ja ho nemam rad. (asi DSG, powershift, atd..)
2.4i je dobry motor i na kombik..pokud by se jednou zacla hodne sypat ma V50, prijde dalsi V50/V70 s 2.4i kvuli spolehlivosti a jizdnim vlastnostem
2.4i je dobry motor i na kombik..pokud by se jednou zacla hodne sypat ma V50, prijde dalsi V50/V70 s 2.4i kvuli spolehlivosti a jizdnim vlastnostem
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Opět rozvaha.
Nevím proč pořád strašíte že by se na D5 něco mohlo podělat atd,nevšimnl jsem si,že by se to tu nějak řešilo a jestli se počíta jestli ujede 100 km za 300.- nebo 180.-(obojí počítám za 30),tak to si každý musí rozhodnout sám.Blbej kus je smůla,ale to je sevším.
Jinak V70II je pohodlnější než předchozí model a rozdíl ve výkonu motoru mezi těmito dvěma kusy nepoznáš,V70 I je asi o 150 kg lehčí,tak se vyrovnává.
Jinak V70II je pohodlnější než předchozí model a rozdíl ve výkonu motoru mezi těmito dvěma kusy nepoznáš,V70 I je asi o 150 kg lehčí,tak se vyrovnává.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
já ti nevím karle...já jsem do svý D5 nahrnul za rok 90 na opraváchselap píše:Nevím proč pořád strašíte že by se na D5 něco mohlo podělat atd,nevšimnl jsem si,že by se to tu nějak řešilo a jestli se počíta jestli ujede 100 km za 300.- nebo 180.-(obojí počítám za 30),tak to si každý musí rozhodnout sám.Blbej kus je smůla,ale to je sevším.
Jinak V70II je pohodlnější než předchozí model a rozdíl ve výkonu motoru mezi těmito dvěma kusy nepoznáš,V70 I je asi o 150 kg lehčí,tak se vyrovnává.

_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10171
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Opět rozvaha.
už kvůli lepší bezpečnosti V70II
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 957
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
Opět rozvaha.
no ale ty jsi extremLukaso píše:já ti nevím karle...já jsem do svý D5 nahrnul za rok 90 na opraváchselap píše:Nevím proč pořád strašíte že by se na D5 něco mohlo podělat atd,nevšimnl jsem si,že by se to tu nějak řešilo a jestli se počíta jestli ujede 100 km za 300.- nebo 180.-(obojí počítám za 30),tak to si každý musí rozhodnout sám.Blbej kus je smůla,ale to je sevším.
Jinak V70II je pohodlnější než předchozí model a rozdíl ve výkonu motoru mezi těmito dvěma kusy nepoznáš,V70 I je asi o 150 kg lehčí,tak se vyrovnává.mínus nějakej ten tisíc za věci co nejsou spojený přímo s motorem...

jsem zvedav co reknes ve ct na mou V50

_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvky: 128
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Vůz: S60 2.4
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
Co se tyce spotreby 2.4i tak mam sice jen 2.4(140k) a S60, ale snad to nebude tak velky rozdil. Za cca. 18000km mam nejnizsi spotrebu 7,5l a nejvyssi 9,5l. Absolutni prumer 8,6l. Vzdy mereno na celou nadrz.
-
Offline
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Opět rozvaha.
Znám typka kterej má na S80 D5 120kw najeto 480tkm od nova a s motorem nic nedělal myslím tím vstřiky ,čerpadlo,turbo atd. Akorát před asi rokem a půl dělal spojku. Copak se stalo s motorem že jsi do něho narval tolik peněz?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
ale jooo tak já neříkám, prostě to byla asi past, no pak jsem z toho udělal vymazlený auto a prodal
chytrý ne?
já prostě jen říkám, že jestli 6.5 l a potencionální problémy ( a u auta toho stáří a najetých kilometrů je to možný ) a nebo 8l a atmosféra benzín...myslím že jsem to tu rozepisoval...nějaká ta spojka a setrvák ( což dost souvisí s typem motoru ), vstřikovače, hadice od turba, mezichladič , čištění egr, silentbloky motoru ( takovej ten horní za bůra co odejde na KAŽDŽÝ D5
) já už ani nevím, tyhle věci je lepší zapomenout...
ale zase věřím, že pak to auto zase ujede 200tkm bez investice...





_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Opět rozvaha.
Jo ten horní silentblok mám už načatý ještě to nic nedělá ale díval jsem se za kolik se dá sehnat a tuším že už to není tolik myslím něco kolem 1500kč. Ptal jsem se i na spojku ale prý se nedělá sada s normálním setrvákem ale ta doufám vydrží do 300tkm.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
z pohledu řidiče mluvím o tom co je více na levé straně, nahoře...kupoval jsem ho originál...ale prej šli z cenama dolu, nemyslím si ale že na 1500 a v tý době ho taky neměli v elitu atp....
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Příspěvky: 4759
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
Opět rozvaha.
Asi je to fakt o konkrétním kusu. Já mám jak benzínový tak naftový auto. A můžu říct, že by mě ve snu nenapadlo jakej všechen spotřebák potřebuje benzínovej motor k tomu aby se auto dokázalo vůbec pohnout z místa. Výčet spotřebáku, kterej se týká jen benzínovýho motoru a byl na mým autě měněnej: svíčky, kabely, cívka, palec rozdělovače, víčko, váha vzduchu. U novějších aut odpadají svíčkový, kabely, ale zas tam je 5 cívek, a fajnová škrtící klapka Magnety-Maléry za cenu čtvrtiny auta.
U naftovýho auta jsem za 85000 km měnil, olej, filtry, 2 kusy žhavící svíčky, jednou váhu vzduchu a jednou přepínací ventil N75 (ťuk ťuk). Například váha vzduchu na ropáka: originál Bosch koupíte do 3000,- do 850 benzína nekoupíte Bosch v ČR pod 7000,-, složitou cestou se mi jí podařilo sehnat ze států za 3800,-. Pokud odejde váha vzduchu u naftovýho auta, jedete dál na snížený výkon, když odešla u benzínovýho, horko těžko jsem přískokem ujel kilometr abych auto moh odstavit.
Hlavně mu neblbněte hlavu eRkem, nota bene v AWD
, když to chce na normální ježdění. Třeba 850R je fajn auto, ale když chci využít co v něm je, vyjedu nádrž za 2000kč na 300 kilometrech. Když pominu peníze, tak je to i docela vopruz jezdit co 300km k pumpě. Jako auto na běžný ježdění bych si jí asi představit nedokázal. Pravda, kdybych s ní jezdil každej den a stejným stylem jako nafťákem za 8, dostal bych spotřebu třeba někam k 15 litrům, ale i to je dost. Jede to určitě víc jak ropa, ale zas ne o tolik, určitě ne 2,5x, jak by naznačovala spotřeba.
Jedinej způsob jak ti do kopce může pomoct výkon benzínu, je když podřadíš z pětky na trojku.
Já bych si na normální ježdění vybíral mezi D5 a 2,4/2,5T.
U naftovýho auta jsem za 85000 km měnil, olej, filtry, 2 kusy žhavící svíčky, jednou váhu vzduchu a jednou přepínací ventil N75 (ťuk ťuk). Například váha vzduchu na ropáka: originál Bosch koupíte do 3000,- do 850 benzína nekoupíte Bosch v ČR pod 7000,-, složitou cestou se mi jí podařilo sehnat ze států za 3800,-. Pokud odejde váha vzduchu u naftovýho auta, jedete dál na snížený výkon, když odešla u benzínovýho, horko těžko jsem přískokem ujel kilometr abych auto moh odstavit.
Hlavně mu neblbněte hlavu eRkem, nota bene v AWD

Myslíš špatně, do kopce tě vytáhne krouťák. Proto taky náklaďáky mají třeba jen 400k, ale 2000 Nm. Naftový auto s nižším výkonem a větším krouťákem drží proti kopci rychlost mnohem líp než benzínový auto s vyšším výkonem a nižším krouťákem. Čím větší krouťák odspoda, tím je taky motor míň citlivej na to kolik toho do auta naložíš. Třeba koncernovej PD motor téměř nepozná přezutí ze na od 2 palce větší letní disky, ale zase ve 3000 otáčkách končí.Lukaso píše: myslím, že při jízdě do kopce je to především o výkonu, 2.4i má 125kw , D5 má 120kw![]()
Jedinej způsob jak ti do kopce může pomoct výkon benzínu, je když podřadíš z pětky na trojku.
Já bych si na normální ježdění vybíral mezi D5 a 2,4/2,5T.
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 4759
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
Opět rozvaha.
Díky němu máš vyšší maximálku a lepší zrychlení z nuly. Krouťák ti zase pomůže k lepšímu pružným zrychlení a líp to drží rychlost proti kopci. Čím těžší hmotnost motor musí tahat, tím víc přijde vhod krouťáku.
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
možná máš pravdu, ale toto tvrzení si rozhodně protiřečí...z hlediska mechaniky: maximální rychlost - odpory ( jakékoliv - odpor vzduchu, valivý, tření atp ) působící proti směru jízdy...stoupání do kopce - složka tíhového zrychlení působící proti směru jízdy....jakto že na jedno působí výkon a na druhý krouťák???dali píše:Díky němu máš vyšší maximálku a lepší zrychlení z nuly. Krouťák ti zase pomůže k lepšímu pružným zrychlení a líp to drží rychlost proti kopci. Čím těžší hmotnost motor musí tahat, tím víc přijde vhod krouťáku.

dle mého je výkon užitečný na udržení maximálky stejně jako jízda do kopce...na zrychlení a pružnost je vhodný krouťák neboť to je moment - síla...díky krouťáku se dostanu ( zrychlení ) do momentu kdy spotřebovávám nějaký objem energie za nějaký čas ( výkon ) k překonání odporů...
berte to s rezervou, dřív jsem tu fyziku i ovládal, ale čas je sviňa...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Příspěvky: 4759
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
Opět rozvaha.
Fyziku jsem měl naposled v prváku na střední, takže taky brát s rezervou. Navíc takhle zajímavý věci jsme tam nebrali. Jestli si to správně pamatuju, tak krouťák = výkon/otáčky (možná přesněji řečeno krouťák je funkce výkonu a otáček). Takže ano, výkon který ten motor produkuje v daných otáčkách (třeba 2000ot/min) je důležitej proti kopci, ale jeho maximální hodnota je ti v tomto případě k ničemu (třeba 125kW plácnu při 5500 otáček u tý 2,4). Třeba to naftový auto má při 2000 otáčkách plácnu 100 kW, ale to benzínový bez turba jenom 50kW, proto to do kopce při 100 km/h pojede líp nafťáku a to právě vyjadřuje krouťák a proto je důležitej při zdolávání kopce. Protože větší krouťák znamená větší výkon k dispozici v menších otáčkách. Situace by se možná otočila, pokud bys proti tomu kopci jel 200km/h. Zrovnatak jak už jsem psal pokud se budeš u tý 2,4 pohybovat s otáčkama blízko červenýmu poli (na což tam budeš muset mít ve 100 km/h dvojku), tak za cenu brutální spotřeby a zvýšený nepohody na palubě
nebudeš do kopce zpomalovat. Howgh 


-
Offline
- Příspěvky: 1239
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Brno/Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Opět rozvaha.
Lukaso nevymýšlej blbiny, dali má pravdu 

_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
Opět rozvaha.
Já nevymýšlím blbinyjou81 píše:Lukaso nevymýšlej blbiny, dali má pravdu



_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Nové Město na Moravě
- Vůz: V70 II 2.5TDi
-
Offline
- Příspěvky: 1239
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Brno/Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Opět rozvaha.
Ale tady se nikdo nebaví jestli benzín vs nafta, tady se řeší kroutící moment, a že ho turbodiesel má, to se ví.Lukaso píše: taky vy strašně kopete za naftu
ztomis: s tvým nájezdem /z mýho pohledu nula nula nic/ bych se díval rozhodně jen po benzínu. Jestli ti nevadí řadit, tak manuál, a jestli chceš mít klid a nejsi závodník, tak atmosféru.
Naposledy upravil(a) jou81 dne 13 led 2010 09:42, celkem upraveno 1 x.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 2543
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rudice/BK
Opět rozvaha.
je to těžký rozhodnutí, a je to opravdu jen na Tobě. Teď třeba jezdíš málo, ale to nemusí trvat dlouho...
já osobně zkoušel jak dehet, tak i několik benzínu. U mě to vyhrála D5. Ale pozor-já kupoval od prvého CZ majitele, který s tím najezdil 35tkm, a jak bude auto šlapat teď -už je jenom na mně. I tak má strach, jestli tu počáteční chvilku to nehonil studený, jestli netipl rozžhavený turbo, jestli nebral naftu támhle v poli u JZD Družba... prostě dehet, nebo turbo celkově je vždy tak trochu sázka. Osobně jsem za dobrý auto, v dobrý stavu, ať už dehet nebo benál. To je podle mě podstatnější, než "čím topíš". Prostě, pokud narazíš na dobrou naftu-ber naftu a neboj se toho. Odměnou Ti bude plná nádrž za 17-18 stovek, a tisíc kiláku před sebou. Když narazíš na dobrej benzín - no, tak se svezeš za trochu víc peněz, ale nemusíš se bát dvouhmoty, vstřiků, čerpadla... je to opravdu těžký rozhodování
já osobně zkoušel jak dehet, tak i několik benzínu. U mě to vyhrála D5. Ale pozor-já kupoval od prvého CZ majitele, který s tím najezdil 35tkm, a jak bude auto šlapat teď -už je jenom na mně. I tak má strach, jestli tu počáteční chvilku to nehonil studený, jestli netipl rozžhavený turbo, jestli nebral naftu támhle v poli u JZD Družba... prostě dehet, nebo turbo celkově je vždy tak trochu sázka. Osobně jsem za dobrý auto, v dobrý stavu, ať už dehet nebo benál. To je podle mě podstatnější, než "čím topíš". Prostě, pokud narazíš na dobrou naftu-ber naftu a neboj se toho. Odměnou Ti bude plná nádrž za 17-18 stovek, a tisíc kiláku před sebou. Když narazíš na dobrej benzín - no, tak se svezeš za trochu víc peněz, ale nemusíš se bát dvouhmoty, vstřiků, čerpadla... je to opravdu těžký rozhodování
