MOTOR: V50 výměna žhavičů
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
MOTOR: V50 výměna žhavičů
Ahoj všici.
Mám na vás dotaz (nové téma zakládám, pač na celém foru nic takového není), nevíte někdo, zda se dá za běžných podmínek s trochou zručnosti v garáži vyměnit žhaviče u V50ky? Na první pohled to asi jednoduše nepůjde......
pomůže mi každá rada, kvuli takový prkotině se mi nechce do autorizovanýho s...
moc dík.
Mám na vás dotaz (nové téma zakládám, pač na celém foru nic takového není), nevíte někdo, zda se dá za běžných podmínek s trochou zručnosti v garáži vyměnit žhaviče u V50ky? Na první pohled to asi jednoduše nepůjde......
pomůže mi každá rada, kvuli takový prkotině se mi nechce do autorizovanýho s...
moc dík.
_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 952
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
V50 výměna žhavičů
ot: ta libovka co jsi koupil blbe startuje? 

_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvky: 137
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: FoFo 2.0TDCi
- Bydliště: Brno
V50 výměna žhavičů
Na první pohled to jednoduchý opravdu není , protože aby jsi se tam dobře dostal musíš sundat komplet EGR ( jak ventil tak chlazení příchozích výfukových plynu). Bez sundání EGR je tam dost málo místa a aby sis je tam nezalomil . I posundání tak je tam prd vidět . Soudruzi v PSA to dělali pro servisy
Až na ně u mě někdy přijde řada , tak asi pustím nějakou tu kačku ať se stím nemusím trápit . I když ....

Až na ně u mě někdy přijde řada , tak asi pustím nějakou tu kačku ať se stím nemusím trápit . I když ....
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
Jojo, ta libovka blbě startuje. Jak se ale zahřeje, tak je zvuk libovej 
Ale když je to studený, je to jak když startuje traktor, kontrolka žhavení sice po cca 2sec. zhasne, ale klíčkem startuju třeba i na třikrát (teď to 3 dny stálo v -18st. C) a když to naskočí, klepe to jak traktor, prý je to na 100% žhavičema, ale jsou tak blbě umístěný, že nevim co všechno sundat...
Žhaviče jsou jakoby u palubky pod čelnim sklem, kam se samozřejmě nedá dostat, musí se něco sundat a nechci to podělat
Moc díky za každou radu.

Ale když je to studený, je to jak když startuje traktor, kontrolka žhavení sice po cca 2sec. zhasne, ale klíčkem startuju třeba i na třikrát (teď to 3 dny stálo v -18st. C) a když to naskočí, klepe to jak traktor, prý je to na 100% žhavičema, ale jsou tak blbě umístěný, že nevim co všechno sundat...
Žhaviče jsou jakoby u palubky pod čelnim sklem, kam se samozřejmě nedá dostat, musí se něco sundat a nechci to podělat

Moc díky za každou radu.
_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 952
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
V50 výměna žhavičů
jeste to muze delat zhavici rele nebo jen nahnily dratek k rele. 

_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
Ááááá...a to by taky bylo možné, kde to prosím najdu? Nikde na netu nemůžu najít žádný schéma k V50ce k sakru..::Philip::.. píše:jeste to muze delat zhavici rele nebo jen nahnily dratek k rele.


_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 137
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: FoFo 2.0TDCi
- Bydliště: Brno
V50 výměna žhavičů
vždyť píšu celej EGR a ten se sám o sobě dělá hrozně , už jsem ho dělal , sice pouze jen ventil . Protože k chladiči vyfuk-plynu je taky blbej přístup . Pro lepší přístup na jeho sundání je naklonit motor dopředu o 8-10cm .martil píše:Žhaviče jsou jakoby u palubky pod čelnim sklem, kam se samozřejmě nedá dostat, musí se něco sundat a nechci to podělat
-
Offline
- Příspěvky: 952
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
V50 výměna žhavičů
na V50 nevim (resili jsme to na jinem voze), ale zajed si napr. do bosch servisu. (nas to vyslo na 1200,-s DPH)martil píše:Ááááá...a to by taky bylo možné, kde to prosím najdu? Nikde na netu nemůžu najít žádný schéma k V50ce k sakru..::Philip::.. píše:jeste to muze delat zhavici rele nebo jen nahnily dratek k rele.ale ještě se pokusim prolízt forum. Určitě bych začal s levnější variantou
BTW: kazdy prodejce nahradniho rele ma schema, kde dil je. tzn. staci zadat poptavku.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
Dík za radu, naklánět motor asi určitě nebuduwrbics píše:vždyť píšu celej EGR a ten se sám o sobě dělá hrozně , už jsem ho dělal , sice pouze jen ventil . Protože k chladiči vyfuk-plynu je taky blbej přístup . Pro lepší přístup na jeho sundání je naklonit motor dopředu o 8-10cm .martil píše:Žhaviče jsou jakoby u palubky pod čelnim sklem, kam se samozřejmě nedá dostat, musí se něco sundat a nechci to podělat

Pokud budu teda měnit žhaviče, pak ve Volvu....2tis. za žhaviče a 3tis. za práci

_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
Ok, zkusim bosh servis, aby mi změřili relé, třeba vyhodim "jen" litr..::Philip::.. píše:
na V50 nevim (resili jsme to na jinem voze), ale zajed si napr. do bosch servisu. (nas to vyslo na 1200,-s DPH)
BTW: kazdy prodejce nahradniho rele ma schema, kde dil je. tzn. staci zadat poptavku.

Díky chlapi.
(ale stejně bych si to chtěl vyměnit sám, třeba aspoň to čidlo

_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 137
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: FoFo 2.0TDCi
- Bydliště: Brno
V50 výměna žhavičů
Nemáš zač a poslal jsem Ti SZ !!
Taky se bojím toho až to přijde takovou sumu dát
Relé žhaviču je 9
Taky se bojím toho až to přijde takovou sumu dát

Relé žhaviču je 9
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
Super bomba, mrknu na to relé jak to vypadá a zjistim ten bosh servis.wrbics píše:Nemáš zač a poslal jsem Ti SZ !!
Taky se bojím toho až to přijde takovou sumu dát
Relé žhaviču je 9
_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: V50 2.0 D
- Bydliště: Praha 10
V50 výměna žhavičů
Zdravím, mám (střední čechy) při cca -15°C stejnej problém. Nestartuji příliš dlouho, ale přeci jen to neškrtne hned na první pootočení. Chvíli se motor protáčí, než chytne.. Pak to cca 5 vteřin řve jak traktor. Potom je ještě chvíli, nevím cca 10 minut motor hlasitější než obvykle, ale jen malinko, to myslím, že už by mohlo být normální, když je takový mráz, ne? Co se tím dá skazit, když to člověk takto startuje a takto to řve? Nikdy za tepla mi to nedělalo, chytalo krásně ihned.. Moc tomu nerozumím, je to můj první diesel a celkově to auto nemám příliš dlouho, ani ne rok...najeto má lehce přes 100, koupil jsem ho v 90 tis km. Žhavičema myslíte žhavící svíčky, relé mi je jasné...Když to dám do servisu, poradí si s tím, když jim to nedám v tom mrazu? Po opakovaném startu už to pochopitelně nedělá...To stejně nepoznají, čím to je...Trochu mě to znepokojuje, ale jsem rád, že tu vidím, že obdobný problém máš též...Díky za rady...Pavel.
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: V50 2.0 D
- Bydliště: Praha 10
V50 výměna žhavičů
Tak jsem volal do Bosch Diesel servisu, tam mi rekli, ze to je normalni pri techto mrazech....to klapani po startu...Presne mi popsal, aniz bych mu to rekl, co to dela...Tocim dele nez obvykle, pak chytne, zacvaka jak traktor a pak je jeste klidne i 15 minut hlucnejsi, nez se zahreje...Rikal, ze to je naprosto normalni, a ze vzdy lidi zacnou plastit pri tehle vysokych mrazech. Ve Volvu v servisu mi rekli, ze tohle zavisi vse na stricich, vstrikovani, atd..ze to muze byt cokoliv. Nicmene mi rekli, ze by to neresili, pokud to udela jen v mrazech...proto jsem pak volal do toho Bosche, kde me uklidnili...

-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
No tak hlavně že jsi klidnej
Já dneska při cca -8C jsem málem nenastartoval a už jsem se chystal to zabalit a jít domu...Startoval jsem asi na desetkrát, myslel sem, že vytřískám baterku. Kontrolky blikali, ručičky lítaly a motor se jakoby snažil chytit (už už už...pak nic) - když chytil, hned chcípnul. Asi po desátý naskočil, tak sem mu přidal plyn aby si udržel otáčky a pak už držel. Podotýkám, že kontrolka žhavení vždy po cca 2 sekundách zhasla...nechápu.
Volal jsem do Bosch servisu...udělaj mi diagnostiku za 500,- a když to bude relé, tak ho může objednat - cca 3.100,- Kč pouze relé!!
Pomalu dražší než vyměnit žhaviče. Ještě k tomu je relé schovaný v nárazníku, takže nějak sundat rozebrat nárazník a bůhví co ještě, a pak ho teprve zkusit změřit 
Asi se z toho fakt po...

Já dneska při cca -8C jsem málem nenastartoval a už jsem se chystal to zabalit a jít domu...Startoval jsem asi na desetkrát, myslel sem, že vytřískám baterku. Kontrolky blikali, ručičky lítaly a motor se jakoby snažil chytit (už už už...pak nic) - když chytil, hned chcípnul. Asi po desátý naskočil, tak sem mu přidal plyn aby si udržel otáčky a pak už držel. Podotýkám, že kontrolka žhavení vždy po cca 2 sekundách zhasla...nechápu.
Volal jsem do Bosch servisu...udělaj mi diagnostiku za 500,- a když to bude relé, tak ho může objednat - cca 3.100,- Kč pouze relé!!


Asi se z toho fakt po...
_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
Tak je to tady.....
odpověď z Volva Homolka - Ústí nad Labem:
"Dobrý den,
cena žhávící svíčky pro vozidlo VOLVO V50 2.0D r.v.2004, VIN: ... je 816 Kč (vč. DPH). x 4ks
Cena výměna žhavících svíček cca 3.570 Kč (vč. DPH) "
Takže krása, 4tis. výměna svíček, a svíčky si seženu za 2tis. Opravdu strašný, asi si to fakt o víkend rozeberu někde v garáži...(pokud to nebude relé za 3tis.)
Suma sumárum......
Pokud máte problém se žhavením jako já, do 10 tis. Kč vč. DPH se určitě vejdete

odpověď z Volva Homolka - Ústí nad Labem:
"Dobrý den,
cena žhávící svíčky pro vozidlo VOLVO V50 2.0D r.v.2004, VIN: ... je 816 Kč (vč. DPH). x 4ks
Cena výměna žhavících svíček cca 3.570 Kč (vč. DPH) "
Takže krása, 4tis. výměna svíček, a svíčky si seženu za 2tis. Opravdu strašný, asi si to fakt o víkend rozeberu někde v garáži...(pokud to nebude relé za 3tis.)

Suma sumárum......
Pokud máte problém se žhavením jako já, do 10 tis. Kč vč. DPH se určitě vejdete


_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: V50 2.0 D
- Bydliště: Praha 10
V50 výměna žhavičů
Tak mozna mame kazdej trochu jinem problem, jen mi prislo, jak si to popisoval, ze je to totez...Ja dneska uz nastartoval uplne v pohode, ale je fakt, ze v dobe kdy jsem startoval bylo nad nulou, protoze to bylo kolem poledne. No nicmene me zajima, jak to pak u Tebe dopadne a cim to bylo. Protoze, jestli je to zacatek neceho co u Tebe pokracuje v tom v cem popisujes, tak me to asi taky nemine. Mimochodem, jak uz jsem psal, tohle je muj prvni diesel a myslim, ze asi posledni. V50 se mi libi moc, ale ted se trochu taham za vlasy, ze jsem si nepockal na tu benzinovou 1.8ku, co jsem mel puvodne v planu. Asi to casem jeste vymenim. Co o tech dieslech obecne ctu, tak me to zacina desit a ve spojitosti s cenama, ktere Volvo ma, tak je to parada...Jinak s tim servisem, nevim jestli znas T6R, delaji jen Volva, ale ceny maji trochu jinde nez aut. servisy. Navic po zkusenosti z aut. servisem ve Sterboholech, uz bych tam nejel. Ty T6R maji dilny v Modranech. Pak je jeste nejaka skupina, co delaji Volva v Kunraticich, ale s nimi nemam zkusenosti...
Jinak hodne stesti...Pavel.
Jinak hodne stesti...Pavel.
-
Offline
- Příspěvky: 609
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Náměšť na Hané
- Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4
V50 výměna žhavičů
ruzickapa: trosicku OT: ... kdyz benzin, tak volvo motor, tj 2.4, 2.4i, T5 ... ty 2.4 mai oba vyhodu v sazbe ruceni jako u 2.0D, spotreba se s manualem realne pohybuje mezi 7.5 - 8.5l/100km, aspon co pisou lidi. Ja s automatem ted v zime 8.5l/100km realne. Je to motor volvo a ne ford a hlavne 5-val s podstatne lepsi pruznosti nez nabizi 4-val v techto autech. Stoji to za to 

_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15
-
Offline
- Příspěvky: 28
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Prague
V50 výměna žhavičů
Ok, díky za tip na T6R, poslal jsem jim poptávku, tak uvidíme.ruzickapa píše:Tak mozna mame kazdej trochu jinem problem, jen mi prislo, jak si to popisoval, ze je to totez...Ja dneska uz nastartoval uplne v pohode, ale je fakt, ze v dobe kdy jsem startoval bylo nad nulou, protoze to bylo kolem poledne. No nicmene me zajima, jak to pak u Tebe dopadne a cim to bylo. Protoze, jestli je to zacatek neceho co u Tebe pokracuje v tom v cem popisujes, tak me to asi taky nemine. Mimochodem, jak uz jsem psal, tohle je muj prvni diesel a myslim, ze asi posledni. V50 se mi libi moc, ale ted se trochu taham za vlasy, ze jsem si nepockal na tu benzinovou 1.8ku, co jsem mel puvodne v planu. Asi to casem jeste vymenim. Co o tech dieslech obecne ctu, tak me to zacina desit a ve spojitosti s cenama, ktere Volvo ma, tak je to parada...Jinak s tim servisem, nevim jestli znas T6R, delaji jen Volva, ale ceny maji trochu jinde nez aut. servisy. Navic po zkusenosti z aut. servisem ve Sterboholech, uz bych tam nejel. Ty T6R maji dilny v Modranech. Pak je jeste nejaka skupina, co delaji Volva v Kunraticich, ale s nimi nemam zkusenosti...
Jinak hodne stesti...Pavel.

_________________
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
Volvo V50 2.0D momentum r.v. 2004
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Vůz: V50 2.0D 10-´05
- Bydliště: PB SLovensko
V50 výměna žhavičů
Ahojte,
chcem Vas poprosit o radu. Zhruba 3 tyzdne do zadu, ked zacali byt nizsie teploty, som spozoroval problem so startovanim svojej V50tky. Niekedy chytilo hned, niekedy az na 3-4 krat. No a blba zhoda nahod sposobila to, ze som ho nenastartoval vcera na lyzovacke...
Spravalo sa to asi tak ze vsetky kontrolky okrem oleja zhasli v polohe klucika II a potom pretacalo motor a jednoducho nechytil. Z auta sa nedymi, bateria je OK a v servise kusok od lyziarskeho strediska, kde aj auto mam mi nevedeli poradit ale domnievali sa, ze to je palivove cerpadlo alebo klapka na palivovom cerpadle.
Vedeli by ste mi prosim Vas poradit ako mam z toho, co najschodnejsie ist. Podarilo sa mi zajednat znameho z odtahovky, ktory mi to dovezie do Ziliny, co je asi 100km od miesta, kde som ho nechal v servise.
vopred Vam dakujem
Dusan
chcem Vas poprosit o radu. Zhruba 3 tyzdne do zadu, ked zacali byt nizsie teploty, som spozoroval problem so startovanim svojej V50tky. Niekedy chytilo hned, niekedy az na 3-4 krat. No a blba zhoda nahod sposobila to, ze som ho nenastartoval vcera na lyzovacke...

Spravalo sa to asi tak ze vsetky kontrolky okrem oleja zhasli v polohe klucika II a potom pretacalo motor a jednoducho nechytil. Z auta sa nedymi, bateria je OK a v servise kusok od lyziarskeho strediska, kde aj auto mam mi nevedeli poradit ale domnievali sa, ze to je palivove cerpadlo alebo klapka na palivovom cerpadle.
Vedeli by ste mi prosim Vas poradit ako mam z toho, co najschodnejsie ist. Podarilo sa mi zajednat znameho z odtahovky, ktory mi to dovezie do Ziliny, co je asi 100km od miesta, kde som ho nechal v servise.
vopred Vam dakujem
Dusan
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: V50 2.0 D
- Bydliště: Praha 10
V50 výměna žhavičů
Ja si osobne myslim, ze je to palivem...od te doby, jak mi to zlobilo, viz. popis vyse...jsem ted tankoval bud V-power nebo Tech od Agipu + navic pridavam aditiva proti tuhnuti nafty. Uz se mi nestalo, ze by motor klapal pri studenem startu a nebo se nejak dlouho protacel, nez chytne. Jeste dodrzuji zasadu, co jsem cetl nekde na internetu pro diesel motory. Kdyz chcipam auto, vypnu veskere ventilatory, radio, svetla, atd.. chcipam po alespon 10 vterinach auta na volnobeh, startuji s neseslaplou spojkou, a snazim se mit v nadrzi pokud mozno co nejvice nafty.... I dnes rano v -10°C nastartoval bez sebemensich problemu....pri tech prvni mrazech cca v puli Prosince jsem mel dost problem....Diesel holt asi vyzaduje citlivejsi zachazeni, nevim, je to muj prvni....

-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1174
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
V50 výměna žhavičů
fascinuje mě co všechno jste schpni udělat a utratit jen aby jste se vyhnuli vyměně žhavicích svíček, viz. "koupim raději rele je levnější a lip se na něj může"
ve vysledku utratiš za rele a nevim za co ještě včetně různejch nesmyslnejch aditiv vic než za vyměnu svíček v autorizovanym servisu.
Skoč si na diagnostiku ta ti řekne jestli je to svičkama, utratiš navic tři nebo pět stovek, ale budeš mit jistotu......
ve vysledku utratiš za rele a nevim za co ještě včetně různejch nesmyslnejch aditiv vic než za vyměnu svíček v autorizovanym servisu.
Skoč si na diagnostiku ta ti řekne jestli je to svičkama, utratiš navic tři nebo pět stovek, ale budeš mit jistotu......
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 7
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Vůz: V50 2.0 D
- Bydliště: Praha 10
V50 výměna žhavičů
Souhlasim, nicmene ne vzdy to svickama je. V mem pripade po tankovani V-power nemam jiz zadny problem. Opet jsou ted mrazy a bez problemu chyta na prvni tuknuti. Takze ne kazde nechytnuti na poprve ma pricinu ve spatnych svickach. Treba casem "cesti" pumpari zlepsi kvalitu sve nafty a nebudou tu tolik ty diesely trpet. To ze tu obecne benzin a nafta stoji za to, to asi vsichni vime. Jen proste V50-ka je na to nachylna, obdobne jako ostatni slozitejsi diesely...

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé