S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Dr.Marty
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

No to by byla docela síla, pokud by to bylo olejem, ten je tam totiž sotva půl roku po výměně. Ale to jen na okraj...

GDPR_user

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od GDPR_user »

Dr.Marty píše:No to by byla docela síla, pokud by to bylo olejem, ten je tam totiž sotva půl roku po výměně. Ale to jen na okraj...
Je otázkou,jestli ti dali olej ,který do toho patří.

Dr.Marty
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Asi začnu tím, že ho nechám znovu vyměnit, stejně jsem o tom přemýšlel, ta souvislsot mě napadla, i když se mi tomu nechce moc věřit. Pak se uvidí, co dál.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4873
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Romulusw »

martinopel píše:
danki píše: Na spatecke neni synchron? U mna je aj na v70 aj na 945 a aj na 850ke co sem mnel. A tu bude tez na 99%
Určitě jsi na zpátečce synchron neměl!!!Zpátečka je vždy řazena předlohovým kolem,které mění směr otáčení výstupní hřídele.Špatné řazení je většinou zapříčiněno starým olejem,který zvyšující viskozitou unáší hřídele,takže zařazení předlohového kola probíhá do točící se hřídele,proto ono škrknuté do zubů.Pochopitelně to může dělat i špatně vypínající spojka,ale ta by se projevovala i u ostatních rychlostí,a auto by i se sešláplou spojkou mělo snahu se dávat do pohybu.
Přesně! A hlavně by tam blbě šla jednička, když auto stojí. A jestli to tak není, tak mám dojem že už budou ty synchrony včudu :-( píše, že jde řadit blbě nahoru, dolů to nedělá. Co takhle zkusit dvakrát šlapat spojku (jako u vejtřasky)?

Dr.Marty
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Jednička tam ale jde blbě, když auto stojí. Všiml jsem si, že jednička krásně zapadne, když jedu hoooodně moc pomalu (tak cca 0-3 km/h, třeba když někde dobržďuju).

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4873
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Romulusw »

Dr.Marty píše:Jednička tam ale jde blbě, když auto stojí. Všiml jsem si, že jednička krásně zapadne, když jedu hoooodně moc pomalu (tak cca 0-3 km/h, třeba když někde dobržďuju).
Tak olej neřeš! Lepí ta spojka a pomalu se to unáší lamelu. Předpokládám, že když se to ohřeje, tak se to zlepší, ne (ale nemusí)?
Křivá, nebo nějak zalepená spojka, zabordelený drážkový hřídel po kterém jezdí lamela.
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 28 úno 2014 10:48, celkem upraveno 1 x.

Dr.Marty
Offline
Příspěvky: 52
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
Bydliště: Karlovy VARY° | Praha

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Dr.Marty »

Jjj, je to tak, po zahřátí se to zlepší...

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danny_z »

Romulusw píše:Přesně! A hlavně by tam blbě šla jednička, když auto stojí. A jestli to tak není, tak mám dojem že už budou ty synchrony včudu :-( píše, že jde řadit blbě nahoru, dolů to nedělá. Co takhle zkusit dvakrát šlapat spojku (jako u vejtřasky)?
V3Ska :D
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danny_z »

martinopel píše:
danki píše: Na spatecke neni synchron? U mna je aj na v70 aj na 945 a aj na 850ke co sem mnel. A tu bude tez na 99%
Určitě jsi na zpátečce synchron neměl!!!Zpátečka je vždy řazena předlohovým kolem,které mění směr otáčení výstupní hřídele.Špatné řazení je většinou zapříčiněno starým olejem,který zvyšující viskozitou unáší hřídele,takže zařazení předlohového kola probíhá do točící se hřídele,proto ono škrknuté do zubů.Pochopitelně to může dělat i špatně vypínající spojka,ale ta by se projevovala i u ostatních rychlostí,a auto by i se sešláplou spojkou mělo snahu se dávat do pohybu.
Zajimavý názor, díky, Martine. Mně prakticky trápí jen zpátečka, občas jde blbě a "chrupne" při zařazování, zkusím vyměnit olej no, třeba to pomůže, už jsem o tom uvažoval...
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danki »

Nevím možno sem bllbý ale píšu tam, že všetky prevody, vrátane spiatočky, sú synchronizované.

http://translate.google.com/translate?hl=sk&sl=auto&tl=sk&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FVolvo_M90_transmission

Pokát vím, tak synchronizáciu spátečky mnelo prvýkrát Lambo.
Používa to aj BMW.
Idem 20kmh dopredu a zaradím tam spátečku, čím to?
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

tomyf
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Vůz: V7O I 2.5 Tdi
Bydliště: Rokycany

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od tomyf »

Všechny zdravim :) , chtěl bych se zapojit do diskuze, protože u mojí V70 jde zpátečka taky blbě zařadit. ale stačí se jen opřít pákou, pak trochu povolit a při druhém pokusu tam zapadne sama. přitom žádné zuby slyšet nejsou a ostatní rychlosti jdou řadit bez problémů.
a k synchronu na zpátečce: už jsem pár převodovek měl rozebraných, dokonce jsem je zase složil zpátky, ale na zpátečce jsem synchron ještě neviděl :shock:
_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4873
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Romulusw »

danki píše: Idem 20kmh dopredu a zaradím tam spátečku, čím to?
A k čemu je to dobrý? Jak rychle odpravit spojku? Nebo jak nejrychleji poslat gumy do věčných dálnic? :-D

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danki »

Romulusw píše:
danki píše: Idem 20kmh dopredu a zaradím tam spátečku, čím to?
A k čemu je to dobrý? Jak rychle odpravit spojku? Nebo jak nejrychleji poslat gumy do věčných dálnic? :-D
Ked zapadnes a ides sa rozhybat, tak ti neskrkne spatecka, alebo mozes machrovat pred teskem
Mne je to u analu k cemu, ale jednoducho tam je a basta 8) , mas to napisane aj ve wiki
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4873
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Romulusw »

danki píše: mas to napisane aj ve wiki
[/quote]
Na wiki jsou i jiné hovadiny :wink: v ruďasu také vždy psali jen pravdu.
Jo je to možný, ale je to kravina, stejně jako 75% jiných "kurvítek" které se v autech objevují. Osobně považuji za kurvítko i haldex. Kdybych nechtěl cíleně volvo (protože je prostě boží), tak si koupím mazdu BT50, protože 4x4 se zapne sprostou zubovou spojkou a je to :-D

tomik T5
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od tomik T5 »

mě tam jde taky zpátečka občas hůř,olej vyměněn-origo volvo,nepomohlo,neřeším,když nechce sama,řadím přes trojku...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1

tomyf
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Vůz: V7O I 2.5 Tdi
Bydliště: Rokycany

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od tomyf »

tomik T5 píše:mě tam jde taky zpátečka občas hůř,olej vyměněn-origo volvo,nepomohlo,neřeším,když nechce sama,řadím přes trojku...
jeden můj dobrý známý mi řekl, nespravuj co neni rozbitý :D , a tohle řešení se mi doccela zamlouvá :good:
_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12858
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od raolsa »

Tak, aby jste se nehádali tak tady je výtah z manuálu k V70II.
Řazení.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

tomyf
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Vůz: V7O I 2.5 Tdi
Bydliště: Rokycany

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od tomyf »

raolsa píše:Tak, aby jste se nehádali tak tady je výtah z manuálu k V70II.
Řazení.jpg

:shock: no tak už mlčim, ale u S/V 70 I ??
_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2427
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od z-d-e-n-a »

V manualu pro S/V70 je taky psano vcetne zpatecky. Nikdy jsem nevidel rozebranou prevodovku,ale jako uzivatel muzu rict,ze synchronizovana zpatecka asi bude. V porovnani s jinymi znackami aut ve kterych jsem jezdil se u volva zpatecka radi fakt nejlip. A u opla neni synchro zpatecka stopro. Kdyz radis zpatecku,musis uplne stat a kolikrat i malnu chvili pockat,nez se v prevodovce "vsechno dotoci", jinak j tam proste nedas. U koktavky to bylo to samy. Takze ya me...u volva synchro zpatecka je a basta fidli... :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

tomyf
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Vůz: V7O I 2.5 Tdi
Bydliště: Rokycany

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od tomyf »

Tak teď už mlčim úplně :D . holt to mají jen ty lepší vozy :Bravo:
_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4873
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od Romulusw »

Tak jestli je to tato almara M66
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t215/rushin_album/DSC03677.jpg[/img]
tak tam zjevně synchron je, protože kola zpátečky jsou ve stálém záběru (na rozdíl o běžné praxe přímého ozubení, mají šikmé ozubení, takže i když se jede vzad třeba osmdesátkou, tak není slyšet obvyklé zpívání) a vřazení je klasické jak u kvalů vpřed. Je to trochu složitější řešení, ale elegantnější a technicky čistši :-)
Takže uznávám, synchron tam na zpátečce skutečně je :-)

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2427
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od z-d-e-n-a »

:good:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

danny_z
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 110
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Již nemám volvo

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od danny_z »

Ještě bych k tomu všemu, co bylo výše popsáno, chtěl doplnit, že mi v pátek ve Volvo Stodůlky řekli, že u C30/S40II/V50 je prostě koncepčně špatně řešená převodovka, jedná se o starší typ a je potřeba vyšlápnout spojku a cca vteřinku počkat a pak teprve tam řadit rychlost, u řazení zpátečky obzvlášť. Musím říct, že jsem se toho začal držet a prakticky nemám s řazením problém. Kontrolovali mi spojku vč. setrvačníku, táhla a vše ok, projeli to a prý žádná závada, jen tento "známý neduh".
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od pepa.paur »

Tak se snažím řešit horší řazení čehokoliv za studena na S70 a narazil jsem na rozdíly v převodovkách stejně staré S70 a V70, na té S70 jsou nálitky, ten jeden tam skoro překáží táhlu řazení, která převodovka tam správně patří?
S70.JPG
V70.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4165
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

Příspěvek od dali »

Poté jsem po víc jak roční odstávce rozchodil 850, tak mám taky problém zařadit zpátečku na místě. Spojka skoro nová (jestli má 10tkm tak je to moc). Když auto stojí, nejde tam zpátečka prakticky vůbec. Stačí aby se auto nepatrnou rychlostí hýbalo, a je jedno jestli dopředu nebo dozadu a jde tam jako po másle. Jestli je to pořád tím unášením lamely, tak u starý převodovky, co má prasátko na vypínání spojky zvenku by moh bejt k tý hřídeli teoreticky i nějakej přístup okolo tý páky....

Ta synchronizace zpátečky se asi nejlíp pozná podle toho jestli auto na zpátečku ječí nebo ne. Zrovna nedávno jsem přemejšlel o tom proč Volva na tu zpátečku neječí....teď už to vím, díky za osvětu. Ono asi většina moderních aut tu zpátečku bude mít synchronizovanou...

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé