S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
- Bydliště: Karlovy VARY° | Praha
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
No to by byla docela síla, pokud by to bylo olejem, ten je tam totiž sotva půl roku po výměně. Ale to jen na okraj...
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Je otázkou,jestli ti dali olej ,který do toho patří.Dr.Marty píše:No to by byla docela síla, pokud by to bylo olejem, ten je tam totiž sotva půl roku po výměně. Ale to jen na okraj...
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
- Bydliště: Karlovy VARY° | Praha
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Asi začnu tím, že ho nechám znovu vyměnit, stejně jsem o tom přemýšlel, ta souvislsot mě napadla, i když se mi tomu nechce moc věřit. Pak se uvidí, co dál.
-
Online
- Příspěvky: 4504
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Přesně! A hlavně by tam blbě šla jednička, když auto stojí. A jestli to tak není, tak mám dojem že už budou ty synchrony včudumartinopel píše:Určitě jsi na zpátečce synchron neměl!!!Zpátečka je vždy řazena předlohovým kolem,které mění směr otáčení výstupní hřídele.Špatné řazení je většinou zapříčiněno starým olejem,který zvyšující viskozitou unáší hřídele,takže zařazení předlohového kola probíhá do točící se hřídele,proto ono škrknuté do zubů.Pochopitelně to může dělat i špatně vypínající spojka,ale ta by se projevovala i u ostatních rychlostí,a auto by i se sešláplou spojkou mělo snahu se dávat do pohybu.danki píše: Na spatecke neni synchron? U mna je aj na v70 aj na 945 a aj na 850ke co sem mnel. A tu bude tez na 99%

-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
- Bydliště: Karlovy VARY° | Praha
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Jednička tam ale jde blbě, když auto stojí. Všiml jsem si, že jednička krásně zapadne, když jedu hoooodně moc pomalu (tak cca 0-3 km/h, třeba když někde dobržďuju).
-
Online
- Příspěvky: 4504
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Tak olej neřeš! Lepí ta spojka a pomalu se to unáší lamelu. Předpokládám, že když se to ohřeje, tak se to zlepší, ne (ale nemusí)?Dr.Marty píše:Jednička tam ale jde blbě, když auto stojí. Všiml jsem si, že jednička krásně zapadne, když jedu hoooodně moc pomalu (tak cca 0-3 km/h, třeba když někde dobržďuju).
Křivá, nebo nějak zalepená spojka, zabordelený drážkový hřídel po kterém jezdí lamela.
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 28 úno 2014 10:48, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 60
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
- Bydliště: Karlovy VARY° | Praha
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Jjj, je to tak, po zahřátí se to zlepší...
-
Offline
- Příspěvky: 116
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Již nemám volvo
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
V3SkaRomulusw píše:Přesně! A hlavně by tam blbě šla jednička, když auto stojí. A jestli to tak není, tak mám dojem že už budou ty synchrony včudupíše, že jde řadit blbě nahoru, dolů to nedělá. Co takhle zkusit dvakrát šlapat spojku (jako u vejtřasky)?

_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza
-
Offline
- Příspěvky: 116
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Již nemám volvo
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Zajimavý názor, díky, Martine. Mně prakticky trápí jen zpátečka, občas jde blbě a "chrupne" při zařazování, zkusím vyměnit olej no, třeba to pomůže, už jsem o tom uvažoval...martinopel píše:Určitě jsi na zpátečce synchron neměl!!!Zpátečka je vždy řazena předlohovým kolem,které mění směr otáčení výstupní hřídele.Špatné řazení je většinou zapříčiněno starým olejem,který zvyšující viskozitou unáší hřídele,takže zařazení předlohového kola probíhá do točící se hřídele,proto ono škrknuté do zubů.Pochopitelně to může dělat i špatně vypínající spojka,ale ta by se projevovala i u ostatních rychlostí,a auto by i se sešláplou spojkou mělo snahu se dávat do pohybu.danki píše: Na spatecke neni synchron? U mna je aj na v70 aj na 945 a aj na 850ke co sem mnel. A tu bude tez na 99%
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza
-
Offline
- Příspěvky: 366
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Vůz: 945 B200FT
- Bydliště: Malacky
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Nevím možno sem bllbý ale píšu tam, že všetky prevody, vrátane spiatočky, sú synchronizované.
http://translate.google.com/translate?hl=sk&sl=auto&tl=sk&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FVolvo_M90_transmission
Pokát vím, tak synchronizáciu spátečky mnelo prvýkrát Lambo.
Používa to aj BMW.
Idem 20kmh dopredu a zaradím tam spátečku, čím to?
http://translate.google.com/translate?hl=sk&sl=auto&tl=sk&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FVolvo_M90_transmission
Pokát vím, tak synchronizáciu spátečky mnelo prvýkrát Lambo.
Používa to aj BMW.
Idem 20kmh dopredu a zaradím tam spátečku, čím to?
_________________
2x V70 TDI, V70 T5
2x V70 TDI, V70 T5
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Vůz: V7O I 2.5 Tdi
- Bydliště: Rokycany
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Všechny zdravim
, chtěl bych se zapojit do diskuze, protože u mojí V70 jde zpátečka taky blbě zařadit. ale stačí se jen opřít pákou, pak trochu povolit a při druhém pokusu tam zapadne sama. přitom žádné zuby slyšet nejsou a ostatní rychlosti jdou řadit bez problémů.
a k synchronu na zpátečce: už jsem pár převodovek měl rozebraných, dokonce jsem je zase složil zpátky, ale na zpátečce jsem synchron ještě neviděl

a k synchronu na zpátečce: už jsem pár převodovek měl rozebraných, dokonce jsem je zase složil zpátky, ale na zpátečce jsem synchron ještě neviděl

_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi
Tomyho V70 2.5 Tdi
-
Online
- Příspěvky: 4504
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
A k čemu je to dobrý? Jak rychle odpravit spojku? Nebo jak nejrychleji poslat gumy do věčných dálnic?danki píše: Idem 20kmh dopredu a zaradím tam spátečku, čím to?

-
Offline
- Příspěvky: 366
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Vůz: 945 B200FT
- Bydliště: Malacky
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Ked zapadnes a ides sa rozhybat, tak ti neskrkne spatecka, alebo mozes machrovat pred teskemRomulusw píše:A k čemu je to dobrý? Jak rychle odpravit spojku? Nebo jak nejrychleji poslat gumy do věčných dálnic?danki píše: Idem 20kmh dopredu a zaradím tam spátečku, čím to?
Mne je to u analu k cemu, ale jednoducho tam je a basta

_________________
2x V70 TDI, V70 T5
2x V70 TDI, V70 T5
-
Online
- Příspěvky: 4504
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
[/quote]danki píše: mas to napisane aj ve wiki
Na wiki jsou i jiné hovadiny

Jo je to možný, ale je to kravina, stejně jako 75% jiných "kurvítek" které se v autech objevují. Osobně považuji za kurvítko i haldex. Kdybych nechtěl cíleně volvo (protože je prostě boží), tak si koupím mazdu BT50, protože 4x4 se zapne sprostou zubovou spojkou a je to

-
Offline
- Příspěvky: 353
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
mě tam jde taky zpátečka občas hůř,olej vyměněn-origo volvo,nepomohlo,neřeším,když nechce sama,řadím přes trojku...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Vůz: V7O I 2.5 Tdi
- Bydliště: Rokycany
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
jeden můj dobrý známý mi řekl, nespravuj co neni rozbitýtomik T5 píše:mě tam jde taky zpátečka občas hůř,olej vyměněn-origo volvo,nepomohlo,neřeším,když nechce sama,řadím přes trojku...


_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi
Tomyho V70 2.5 Tdi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13015
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Tak, aby jste se nehádali tak tady je výtah z manuálu k V70II.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Vůz: V7O I 2.5 Tdi
- Bydliště: Rokycany
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
raolsa píše:Tak, aby jste se nehádali tak tady je výtah z manuálu k V70II.

_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi
Tomyho V70 2.5 Tdi
-
Offline
- Příspěvky: 2431
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
V manualu pro S/V70 je taky psano vcetne zpatecky. Nikdy jsem nevidel rozebranou prevodovku,ale jako uzivatel muzu rict,ze synchronizovana zpatecka asi bude. V porovnani s jinymi znackami aut ve kterych jsem jezdil se u volva zpatecka radi fakt nejlip. A u opla neni synchro zpatecka stopro. Kdyz radis zpatecku,musis uplne stat a kolikrat i malnu chvili pockat,nez se v prevodovce "vsechno dotoci", jinak j tam proste nedas. U koktavky to bylo to samy. Takze ya me...u volva synchro zpatecka je a basta fidli... 

_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Vůz: V7O I 2.5 Tdi
- Bydliště: Rokycany
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Tak teď už mlčim úplně
. holt to mají jen ty lepší vozy 


_________________
Tomyho V70 2.5 Tdi
Tomyho V70 2.5 Tdi
-
Online
- Příspěvky: 4504
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Tak jestli je to tato almara M66
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t215/rushin_album/DSC03677.jpg[/img]
tak tam zjevně synchron je, protože kola zpátečky jsou ve stálém záběru (na rozdíl o běžné praxe přímého ozubení, mají šikmé ozubení, takže i když se jede vzad třeba osmdesátkou, tak není slyšet obvyklé zpívání) a vřazení je klasické jak u kvalů vpřed. Je to trochu složitější řešení, ale elegantnější a technicky čistši
Takže uznávám, synchron tam na zpátečce skutečně je
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t215/rushin_album/DSC03677.jpg[/img]
tak tam zjevně synchron je, protože kola zpátečky jsou ve stálém záběru (na rozdíl o běžné praxe přímého ozubení, mají šikmé ozubení, takže i když se jede vzad třeba osmdesátkou, tak není slyšet obvyklé zpívání) a vřazení je klasické jak u kvalů vpřed. Je to trochu složitější řešení, ale elegantnější a technicky čistši

Takže uznávám, synchron tam na zpátečce skutečně je

-
Offline
- Příspěvky: 2431
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA

_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 116
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Již nemám volvo
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Ještě bych k tomu všemu, co bylo výše popsáno, chtěl doplnit, že mi v pátek ve Volvo Stodůlky řekli, že u C30/S40II/V50 je prostě koncepčně špatně řešená převodovka, jedná se o starší typ a je potřeba vyšlápnout spojku a cca vteřinku počkat a pak teprve tam řadit rychlost, u řazení zpátečky obzvlášť. Musím říct, že jsem se toho začal držet a prakticky nemám s řazením problém. Kontrolovali mi spojku vč. setrvačníku, táhla a vše ok, projeli to a prý žádná závada, jen tento "známý neduh".
_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza
-
Offline
- Příspěvky: 939
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Tak se snažím řešit horší řazení čehokoliv za studena na S70 a narazil jsem na rozdíly v převodovkách stejně staré S70 a V70, na té S70 jsou nálitky, ten jeden tam skoro překáží táhlu řazení, která převodovka tam správně patří?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvky: 4759
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
S/V 70 Za ŠPATNĚ ZAŘAZENI ZPÁTEČKY NA MANUÁLU ZA STUDENA
Poté jsem po víc jak roční odstávce rozchodil 850, tak mám taky problém zařadit zpátečku na místě. Spojka skoro nová (jestli má 10tkm tak je to moc). Když auto stojí, nejde tam zpátečka prakticky vůbec. Stačí aby se auto nepatrnou rychlostí hýbalo, a je jedno jestli dopředu nebo dozadu a jde tam jako po másle. Jestli je to pořád tím unášením lamely, tak u starý převodovky, co má prasátko na vypínání spojky zvenku by moh bejt k tý hřídeli teoreticky i nějakej přístup okolo tý páky....
Ta synchronizace zpátečky se asi nejlíp pozná podle toho jestli auto na zpátečku ječí nebo ne. Zrovna nedávno jsem přemejšlel o tom proč Volva na tu zpátečku neječí....teď už to vím, díky za osvětu. Ono asi většina moderních aut tu zpátečku bude mít synchronizovanou...
Ta synchronizace zpátečky se asi nejlíp pozná podle toho jestli auto na zpátečku ječí nebo ne. Zrovna nedávno jsem přemejšlel o tom proč Volva na tu zpátečku neječí....teď už to vím, díky za osvětu. Ono asi většina moderních aut tu zpátečku bude mít synchronizovanou...