Spravna technika radenia na benzine
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#26 Spravna technika radenia na benzine
To co tady spousta lidí popisuje, je sice hezké, ale řídit se podle toho nedá. Auta se liší nejen motory, ale i převodovkami a jejich odstupňováním. I 2 stejná auta se stejnými motory, můžou mít i několik druhů převodovek. S každým autem se musí naučit jezdit jinak. Rozdíly jsou i v ostatních komponentech jako, pneumetiky a jejich rozměry, stav motoru a jeho údržba, zatížení vozidla atd. Prostě každý vůz a situace vyžaduje jinou techniku.
Já např. se svou sedmou jezdím po městě mezi 900 až 1500 ot. a pokud se např. rozjíždím točím i na 2500 ot. Ale s devítkou bych s tímto asi nepochodil. I když má daleko vyšší krouťák, potřebuje minimálně 1800 ot., jinak je podtočená a žere víc, jak kdyby tam bylo 2500 ot.
Taky někdy zkouším ( hlavně před výplatou ) za jak málo se dá až jezdit a bylybyste asi někteří překvapení, že se sedmou se dostanu po městě i pod 7 litrů a s devítkou pod 9 litrů. Ale chce to nejen umět jezdit defenzivně, ale i šikovně naplánovat trasu. Nejkratší, nemusí znamenat nejlevnější. Svoje umí udělat se spotřebou i prudké zatáčky a to zvlášť platí u předohrabů. No je toho asi hodně co jsem ještě nenapsal, ale nejlepší školou je vlastní zkušenost.
Já např. se svou sedmou jezdím po městě mezi 900 až 1500 ot. a pokud se např. rozjíždím točím i na 2500 ot. Ale s devítkou bych s tímto asi nepochodil. I když má daleko vyšší krouťák, potřebuje minimálně 1800 ot., jinak je podtočená a žere víc, jak kdyby tam bylo 2500 ot.
Taky někdy zkouším ( hlavně před výplatou ) za jak málo se dá až jezdit a bylybyste asi někteří překvapení, že se sedmou se dostanu po městě i pod 7 litrů a s devítkou pod 9 litrů. Ale chce to nejen umět jezdit defenzivně, ale i šikovně naplánovat trasu. Nejkratší, nemusí znamenat nejlevnější. Svoje umí udělat se spotřebou i prudké zatáčky a to zvlášť platí u předohrabů. No je toho asi hodně co jsem ještě nenapsal, ale nejlepší školou je vlastní zkušenost.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#27 Spravna technika radenia na benzine
Rozumím pojmům jako otáčky, efektivnost, životnost motoru... ale co je to "spotřeba"? Na to se dá jezdit? Já jezdím vcelku spokojeně na 95.
Nebudu si kvůli pár korunám ničit auto.
Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu.
Nebudu si kvůli pár korunám ničit auto.
Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 426
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
- Bydliště: Zlín
#28 Spravna technika radenia na benzine
Jj, v tomto pásmu jsem se pohyboval na okruhu ve Vysokém Mýtě. Spotřeba něco kolem 30-40l na 100 km.Menhir píše:Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#29 Spravna technika radenia na benzine
Tak to mám ofic 1800 - 6000 podle toho jak povídáš...takže když se dostanu na 1500 tak je to v klidu.
Né podle mě je to jak píše Jarek, každý chce svoje. Já si taky nedovedu představit, že bych s našima V70 2.4 20V 125kW jezdil pod 2000, to dost dobře nende...
Né podle mě je to jak píše Jarek, každý chce svoje. Já si taky nedovedu představit, že bych s našima V70 2.4 20V 125kW jezdil pod 2000, to dost dobře nende...
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#30 Spravna technika radenia na benzine
Nechápu. Já jezdím za 10, ať dělám, co dělám.............libre píše:Jj, v tomto pásmu jsem se pohyboval na okruhu ve Vysokém Mýtě. Spotřeba něco kolem 30-40l na 100 km.Menhir píše:Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#31 Spravna technika radenia na benzine
Tohle jsem opravdu nepochopil. Myslím, že 1500 není nad maximem krouťáku snad u žádného Volva, ne?Dural8 píše:Tak to mám ofic 1800 - 6000 podle toho jak povídáš...takže když se dostanu na 1500 tak je to v klidu.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#32 Spravna technika radenia na benzine
Asi se málo snažíš, půjč mi auto a uvidíš.Menhir píše: Nechápu. Já jezdím za 10, ať dělám, co dělám.............
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 426
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
- Bydliště: Zlín
#33 Spravna technika radenia na benzine
No nevím. Maximální točivý moment mi na dvojku od rychlosti 55km/h roste do maximálního výkonu na 85 km/h. Na trojku jsem jel od 90 do 120 a čtyřku jsem vytočil pouze na ten m.t.m., což bylo taky 120 km/h.Menhir píše:Nechápu. Já jezdím za 10, ať dělám, co dělám.............Menhir píše:Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#34 Spravna technika radenia na benzine
Prostě že mám maximum krouťáku dle příručky 1800 - 5000, maximum výkonu na 6000. Takže mi říkáš, Tvým příspěvkem, že mám jezdit 1800 - 6000 a proto si myslim, že když jezdim 1500 - 6500 tak se to nepokaká. A to stále mluvím ve všeobecné rovině, protože názorem se přikláním, opět opakuji, k Jarkovi.Menhir píše:Tohle jsem opravdu nepochopil. Myslím, že 1500 není nad maximem krouťáku snad u žádného Volva, ne?Dural8 píše:Tak to mám ofic 1800 - 6000 podle toho jak povídáš...takže když se dostanu na 1500 tak je to v klidu.
A jestli se nedostaneš přes 10 ať jedeš jak jedeš, tak si gratuluj, že máš takovou povahu, protože věz že to auto umí za kua víc. ( a nebo možná tím, že neposuzuješ jízdu ať jedu jak jedu stejně jako já ( ať mluvím za sebe, ale řekl bych, že se ke mě ještě někdo přidá ) ale pro mě je ať jedu ( okolo 100 ) jak jedu ( okolo 200 ) docela rozdíl. A 200 podržím z Brna do Prahy v klidu na většině cesty.
Pak z toho totiž plyne i ta Librova spotřeba - pěkná
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#35 Spravna technika radenia na benzine
Tak jsem po dvou letech opět sednul do zadohrabu 940 s B230FT a automatem a nestačím zírat. Pomineme teď to, že jsem si několikrát málem nabil držku než jsem pochopil, že s tím fakt musím jezdit jinak. Ale hlavně čumím, jak to tam ten automat kope. Že auto v pohodě jede na 1500ot si pamatuji z B230F, ale že umí i na 900, to jsem fakt netušil A není to moje rozhodnutí, ono si to řadí samo.
Jen musím říct, že půjčit si po letech zadohrab a vydat se s vozíkem pro cihly na Šumavu není ouplně nejšťastnější nápad. Když k tomu připočtu, že jsem ve Fialce nechal řetězy... ještě štěstí, že jsou tam Vraníky s kousky diamantů, ať si místní říkají co chtějí, v malých rychlostech a na sněhu to drží jak lutrišvíra.
Jen musím říct, že půjčit si po letech zadohrab a vydat se s vozíkem pro cihly na Šumavu není ouplně nejšťastnější nápad. Když k tomu připočtu, že jsem ve Fialce nechal řetězy... ještě štěstí, že jsou tam Vraníky s kousky diamantů, ať si místní říkají co chtějí, v malých rychlostech a na sněhu to drží jak lutrišvíra.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 12 Odpovědi
- 763 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od machj