Spravna technika radenia na benzine

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#26 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od jarek.krizan »

To co tady spousta lidí popisuje, je sice hezké, ale řídit se podle toho nedá. Auta se liší nejen motory, ale i převodovkami a jejich odstupňováním. I 2 stejná auta se stejnými motory, můžou mít i několik druhů převodovek. S každým autem se musí naučit jezdit jinak. Rozdíly jsou i v ostatních komponentech jako, pneumetiky a jejich rozměry, stav motoru a jeho údržba, zatížení vozidla atd. Prostě každý vůz a situace vyžaduje jinou techniku.
Já např. se svou sedmou jezdím po městě mezi 900 až 1500 ot. a pokud se např. rozjíždím točím i na 2500 ot. Ale s devítkou bych s tímto asi nepochodil. I když má daleko vyšší krouťák, potřebuje minimálně 1800 ot., jinak je podtočená a žere víc, jak kdyby tam bylo 2500 ot.
Taky někdy zkouším ( hlavně před výplatou ) za jak málo se dá až jezdit a bylybyste asi někteří překvapení, že se sedmou se dostanu po městě i pod 7 litrů a s devítkou pod 9 litrů. Ale chce to nejen umět jezdit defenzivně, ale i šikovně naplánovat trasu. Nejkratší, nemusí znamenat nejlevnější. Svoje umí udělat se spotřebou i prudké zatáčky a to zvlášť platí u předohrabů. No je toho asi hodně co jsem ještě nenapsal, ale nejlepší školou je vlastní zkušenost.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#27 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od Menhir »

Rozumím pojmům jako otáčky, efektivnost, životnost motoru... ale co je to "spotřeba"? Na to se dá jezdit? Já jezdím vcelku spokojeně na 95. :P

Nebudu si kvůli pár korunám ničit auto. :angel:

Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu. :beer:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 426
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#28 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od libre »

Menhir píše:Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu. :beer:
Jj, v tomto pásmu jsem se pohyboval na okruhu ve Vysokém Mýtě. Spotřeba něco kolem 30-40l na 100 km.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#29 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od Dural8 »

Tak to mám ofic 1800 - 6000 podle toho jak povídáš...takže když se dostanu na 1500 tak je to v klidu.

Né podle mě je to jak píše Jarek, každý chce svoje. Já si taky nedovedu představit, že bych s našima V70 2.4 20V 125kW jezdil pod 2000, to dost dobře nende... :wink:
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#30 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od Menhir »

libre píše:
Menhir píše:Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu. :beer:
Jj, v tomto pásmu jsem se pohyboval na okruhu ve Vysokém Mýtě. Spotřeba něco kolem 30-40l na 100 km.
Nechápu. Já jezdím za 10, ať dělám, co dělám............. :Bravo:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#31 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od Menhir »

Dural8 píše:Tak to mám ofic 1800 - 6000 podle toho jak povídáš...takže když se dostanu na 1500 tak je to v klidu.
Tohle jsem opravdu nepochopil. Myslím, že 1500 není nad maximem krouťáku snad u žádného Volva, ne?
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#32 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od jarek.krizan »

Menhir píše: Nechápu. Já jezdím za 10, ať dělám, co dělám............. :Bravo:
Asi se málo snažíš, půjč mi auto a uvidíš.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 426
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#33 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od libre »

Menhir píše:
Menhir píše:Pokud vím (ale nikomu to nevnucuji), pro motor je optimální držet otáčky mezi maximem krouťáku a maximem výkonu. :beer:
Nechápu. Já jezdím za 10, ať dělám, co dělám............. :Bravo:
No nevím. Maximální točivý moment mi na dvojku od rychlosti 55km/h roste do maximálního výkonu na 85 km/h. Na trojku jsem jel od 90 do 120 a čtyřku jsem vytočil pouze na ten m.t.m., což bylo taky 120 km/h.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#34 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od Dural8 »

Menhir píše:
Dural8 píše:Tak to mám ofic 1800 - 6000 podle toho jak povídáš...takže když se dostanu na 1500 tak je to v klidu.
Tohle jsem opravdu nepochopil. Myslím, že 1500 není nad maximem krouťáku snad u žádného Volva, ne?
Prostě že mám maximum krouťáku dle příručky 1800 - 5000, maximum výkonu na 6000. Takže mi říkáš, Tvým příspěvkem, že mám jezdit 1800 - 6000 a proto si myslim, že když jezdim 1500 - 6500 tak se to nepokaká. A to stále mluvím ve všeobecné rovině, protože názorem se přikláním, opět opakuji, k Jarkovi.

A jestli se nedostaneš přes 10 ať jedeš jak jedeš, tak si gratuluj, že máš takovou povahu, protože věz že to auto umí za kua víc. ( a nebo možná tím, že neposuzuješ jízdu ať jedu jak jedu stejně jako já ( ať mluvím za sebe, ale řekl bych, že se ke mě ještě někdo přidá ) ale pro mě je ať jedu ( okolo 100 ) jak jedu ( okolo 200 ) docela rozdíl. A 200 podržím z Brna do Prahy v klidu na většině cesty.
Pak z toho totiž plyne i ta Librova spotřeba - pěkná :green:
_________________
V60 D4

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#35 Spravna technika radenia na benzine

Příspěvek od hroch32 »

Tak jsem po dvou letech opět sednul do zadohrabu 940 s B230FT a automatem a nestačím zírat. Pomineme teď to, že jsem si několikrát málem nabil držku než jsem pochopil, že s tím fakt musím jezdit jinak. Ale hlavně čumím, jak to tam ten automat kope. Že auto v pohodě jede na 1500ot si pamatuji z B230F, ale že umí i na 900, to jsem fakt netušil :shock: A není to moje rozhodnutí, ono si to řadí samo.

Jen musím říct, že půjčit si po letech zadohrab a vydat se s vozíkem pro cihly na Šumavu není ouplně nejšťastnější nápad. Když k tomu připočtu, že jsem ve Fialce nechal řetězy... ještě štěstí, že jsou tam Vraníky s kousky diamantů, ať si místní říkají co chtějí, v malých rychlostech a na sněhu to drží jak lutrišvíra.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“