480 zo SR opat strajkuje

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
dawide
Offline
Příspěvky: 120
Registrován: 15 roků
Bydliště: Bardejov

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od dawide »

Obraciam sa na vas zas s tym ze mi nejde moj milacik, teda moje volvicko 480...

Problem c. 1: Startovanie, nemozem nastartovat a ked uz nastartujem tak bezi v pohode no po chvilke zdochne, ked sa uz zohreje motor tak uz nezdochyna...

Problem c. 2: Ked ho nastartujem a idem sa pohnut tak mi zdochne alebo ide tak ze ani nejde... jednoducho ako keby nemalo vykon...

Problem c. 3: Ked sa po zohriati motora na cca 70 stupnov konecne pohnem a pridam, tak na dvojke, niekedy uz aj na jednotke, a ostatnych rychlostiach az ked sa nerozbehnem na cca 60 az 80 km/h mi trha pri urcitych otackach s motorom. Trha s nim aj ked idem do kopca, alebo ked sa chcem rozbehnut rychlejsie... jednoducho s nim trha a nemozem si vychutnat pocit z jazdy....

Vopred DAKUJEM za rady

Inac nedavno som menil sviecky, vysokonapetove kable, hlavu rozdelovaca a aj ten palec co chodi vo vnutry....

PS: UZ ma to moje VOLVICKO zacina kvalitne stvat :-(
_________________
ja: VOLVO 480 ES, 1721 cmm, r.v.: 1987,
otec: VOLVO S60,
VOLVO FH 12, 380 PS,
VOLVO FH 12, 460 PS,

Tom480
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 770
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od Tom480 »

To vypadá buď problém s čidlem teploty motoru, nebo s lambdou nebo s váhou vzduchu nebo....
Každopádně by to chtělo k motoráři na pořádnou obhlídku a diagnostiku, sundal bych i hlavu a kouknul se, jak vypadají ventily a válce. Co rozvodový řemen, kdy byl měněn?
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1860
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od Sarkasmic »

nebo malo benzinu-regulator tlaku paliva esi neni nemocnej...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

dawide
Offline
Příspěvky: 120
Registrován: 15 roků
Bydliště: Bardejov

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od dawide »

Super, takze kde co mam kontrolovat a ake relatka mam vymenit???
_________________
ja: VOLVO 480 ES, 1721 cmm, r.v.: 1987,
otec: VOLVO S60,
VOLVO FH 12, 380 PS,
VOLVO FH 12, 460 PS,

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 197
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od vit.soucek »

No tak nevim do jaký míry tohle zvládneš sám doma...tu lambdu bych si změřil. při nastartovanym motoru by měla mít napětí, který se bude měnit okolo 1V pokud by bylo stejný i když třeba přidáš plyn a nebo při studenym startu tak je špatná. Potom tu tuším byl někde návod na váhu vzduchu a teplitni čidlo, ale spíš bych sázel na to, že je něco s hlavou. možná těsnění. Neztrácí se ti voda? takovýle problém mám teď taky, ale je to evidentně těsněním.
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

dawide
Offline
Příspěvky: 120
Registrován: 15 roků
Bydliště: Bardejov

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od dawide »

Lambdu to nema...
_________________
ja: VOLVO 480 ES, 1721 cmm, r.v.: 1987,
otec: VOLVO S60,
VOLVO FH 12, 380 PS,
VOLVO FH 12, 460 PS,

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 197
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od vit.soucek »

dawide píše:Lambdu to nema...
No to je možná ten problém... Pokudvím, tak všechny 480 měly řízenej systém na vstřikování takže lambdu. Dokonce by měly být namalované písmeno lambda vedle zámku na obou stranách.
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1917
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od lucki »

vit.soucek píše: No to je možná ten problém... Pokudvím, tak všechny 480 měly řízenej systém na vstřikování takže lambdu. Dokonce by měly být namalované písmeno lambda vedle zámku na obou stranách.
ja si taky isty nie som. u 87 lambda myslim ze nebola.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 470
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od berzerker »

váhu mam keby nieco
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

dawide
Offline
Příspěvky: 120
Registrován: 15 roků
Bydliště: Bardejov

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od dawide »

Lambdu to nema, a ani to pismenko vedla zamku...

A co este mam poriet a kde to najdem v motore, pocul som ze moze to byt relatko palivoveho cerpadla a ze sa nedostava palivo v potrebnom tlaku do motora...
_________________
ja: VOLVO 480 ES, 1721 cmm, r.v.: 1987,
otec: VOLVO S60,
VOLVO FH 12, 380 PS,
VOLVO FH 12, 460 PS,

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 197
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od vit.soucek »

dawide píše:Lambdu to nema, a ani to pismenko vedla zamku...

A co este mam poriet a kde to najdem v motore, pocul som ze moze to byt relatko palivoveho cerpadla a ze sa nedostava palivo v potrebnom tlaku do motora...
To bys to nenastartoval vůbec. Pokud to lambdu nemá ( a že je mi to fakt docela divný ) Tak to bude jeden ze senzorů pro chod motoru (Váha vzduchu - to by to spíš nejelo a žralo než takhle blblo, čidlo teploty, Senzor klepání a senzor na klice - se špatny senzorem na klice to nejede vůbec ale může bejt nějak poškozenej ale funkční)

Další možností je vedení paliva k motoru a nebo pumpa. Elektrika k pumpě by spíš zanmenala, že to nepojede vůbec. Ale nevím co konkrétně v autě máš za motor.

Pak mě napadají svíčky, kabely, rozdělovač... ale to jsi všechno měnil. Pokud ti nedali svíčky se špatnejma parametrama, ale to by nemělo bejt taky tak hrozný...

Pošli mi po SZ VIN. Pokud se bojíš, že ho nějak zneužiju tak nemusíš posílat posledních 5 čísel ty nic nerozhodujou. Pak zjistím, který senzory tam máš a co dělaji.
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

dawide
Offline
Příspěvky: 120
Registrován: 15 roků
Bydliště: Bardejov

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od dawide »

Takze mam dobru spravu, to trhanie s motorom je vyriesene, bola to uplna blbost, ktora by urcite nikoho nebola napadla. Kable co idu od vstrekovacov do takej malej krabicky kde sa vsetky spajaju a z tej krabicky ide dalej uz len jeden hrubsi kabel tak ta krabicka bola rozbita a ako sa s autom hybalo tak sa to raz odpojilo a preto zhasinal motor a nasledne spojilo preto motor isiel cize to tak trhalo...

Oprava bola nasledovna:
potrebovali sme cca asi 20 cm drotu a kombinacky, spevnili sme tu krabicku tak aby sa nemohla rozpojit... V nasledujucej dobe sa kupi nova krabicka

Vaha vzduchu ked som odpojil tu hadicku tak motor isiel nadalej ale ak som odpojil tie kabliky tak zdochol... takze neviem...

A motor je tam B18E-104
_________________
ja: VOLVO 480 ES, 1721 cmm, r.v.: 1987,
otec: VOLVO S60,
VOLVO FH 12, 380 PS,
VOLVO FH 12, 460 PS,

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 197
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od vit.soucek »

Nejsem si úplně jist, ale pokud nemáš lambdu jestli máš vůbec váhu vzduchu.

Navíc váhu teďka scháním novou a našel jsem na 480 jenom jeden typ a ten je psanej jenom na turbo. Tak nevim... Jinak symptomy vadný váhy vzduchu by měly být: lenost dokopce, cukání při konstantních otáčkách a při noze jenom položené na plynu a špatnej(u 480 míněno hodně špatnej) volnoběh.

Další věc která je na přívodu vzduchu je klapka ke který taky vede kabel když ten odpojim tak se nic neděje jenom to při brždění motorem nevypíná vstřiky (podle spotřeby) ale taky nevím, jestli není v tomhle rozdíl atmosféra/turbo.
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

480 zo SR opat strajkuje

Příspěvek od maxwell »

Podle vadisu to sedí, Air Inlet -
vysokotlaké turbo, nízkotlaké a bez turba motory B18E,ES,F

Váha vzduchu 1346645 B18F (3411906)

Dal bych sem tabulku ale nejde přečíst protože je tady je malé rozlišení. pokud ji zmenším tak to zas nejde přečíst :unknown:

Jinak já mám skoro stejný systém. Váha vzduchu ale nemám Lambda sondu. V podstatě to neřídí motor podle spalin (CO2), ale jen podle otáček, a váhy vzduchu. Taky nemám ventil volnoběhu.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Zpět na „300 / 400 - opravy“