LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
To,že momentálně nemám LPG neznamená,že jsem ho taky neměl.Je to opravdu o vlastním přesvědčení a já ti to ani neberu,ani nezávidím.Jen mi to přijde po těch všech zkušenostech s auty,a to jsem jich měl docela slušnou řadu,prostě směšný.Měl jsem nějakou dobu i "corvetu 5.7"...spotřeba 25litrů,těžká noha,ale o tom to je.A představ si,že bych do ní nechal namontovat plyn. To je na pěst. Buď na to mám a nebo nemám. A čistě ekonomika??? Jsou auta co jezdí okolo 5 litrů nafty a je jich spoustu. A když někdo tvrdí,že to je mnohem ekolog. atd... možná to za pár let taky nemusí být pravda. Jsou na trhu hybridní pohony a taková Honda to má tak zmáklý,že jsem koukal.Spotřeba do 5L a ticho jak v kostele.Tady půjde podle mě vývoj.
Divil jsem se proto,protože jestli si koupím benzínové auto s turbem,tak proč? Že miluji výkon motoru,když to zatáhne. Kdy má motor výkon ve vysokých otáčkách.Když potřebuji předjet,tak tomu vysolím 5tis. otáček,šlápnu na to a jedu...To chápu a rozumím,ale proč tohle mít a srazit to plynem??? To je třetina výkonu dolů.Tak co je to za filozofii???
Divil jsem se proto,protože jestli si koupím benzínové auto s turbem,tak proč? Že miluji výkon motoru,když to zatáhne. Kdy má motor výkon ve vysokých otáčkách.Když potřebuji předjet,tak tomu vysolím 5tis. otáček,šlápnu na to a jedu...To chápu a rozumím,ale proč tohle mít a srazit to plynem??? To je třetina výkonu dolů.Tak co je to za filozofii???
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: nemam
- Bydliště: Kolín
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
eddy: Doporučuji shlédnout celý tento pořad , v druhé půli je test nějaké nové corvety s nainstalovaným lpg. Stačí se podivat třeba na spritmonitor.de a vlastně různě po netu do čeho všeho to lidi dávaj. E55 AMG kompressor, RS6, V10 M5 apod. nejsou vyjímkou.
Na druhou stranu třeba já jsem pevně rozhodnut pro montáž, ale nemůžu rozhodnout který systém si nechám namontovat, proto se porád všude ptám. Osobně radši budu jezdit třílitru na plyn, který i na lpg dá přes 200ps než v 1.6..To radši diesel
Na druhou stranu třeba já jsem pevně rozhodnut pro montáž, ale nemůžu rozhodnout který systém si nechám namontovat, proto se porád všude ptám. Osobně radši budu jezdit třílitru na plyn, který i na lpg dá přes 200ps než v 1.6..To radši diesel
-
Offline
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Třetina by znamenalo ze 147kW cca 100kW. Je divné, že si pořád dávám 125kW 2.4 20V V70, že RS oktávka se 125kW a 350Nm mi ujede až v okamžiku, kdy si šáhnu na 230 omezovač...hele veřim tomu, že ten plyn dá dolu 10kW, ale ne třetinu výkonu.
Korvetu bych takhle neprznil, ale jakoukoli jinou ameriku o které jsem uvažoval byla už v plynu nebo bych ho tam dal ( de Ville 4.1 V8, Caprice už v LPG byl, LHS 3.5 V6 ) na všechno jsem se byl podívat a reálně o tom uvažoval jako o autě na víkendy
No a nakonec myslíš, že se v těch hajtrách co berou 5l nafty nějak svezeš? Ne. A když jo, tak budeš normálně na 7mi a na krev pojedeš za 12 ( můj osobní případ s Oktou, 2.0 TDI šestikvalt a podlaha, omezovač a furt dál...jó ten motor jede ale taky bere. )
Mě jde o ten kompromis co tím získávám a ten úbytek výkonu je v tomto případě zanedbatelný. Ale jak říkáš, je to moje přesvědčení a ani já neberu Tobě Tvé, v některých ba dokonce souhlasím
Korvetu bych takhle neprznil, ale jakoukoli jinou ameriku o které jsem uvažoval byla už v plynu nebo bych ho tam dal ( de Ville 4.1 V8, Caprice už v LPG byl, LHS 3.5 V6 ) na všechno jsem se byl podívat a reálně o tom uvažoval jako o autě na víkendy

No a nakonec myslíš, že se v těch hajtrách co berou 5l nafty nějak svezeš? Ne. A když jo, tak budeš normálně na 7mi a na krev pojedeš za 12 ( můj osobní případ s Oktou, 2.0 TDI šestikvalt a podlaha, omezovač a furt dál...jó ten motor jede ale taky bere. )
Mě jde o ten kompromis co tím získávám a ten úbytek výkonu je v tomto případě zanedbatelný. Ale jak říkáš, je to moje přesvědčení a ani já neberu Tobě Tvé, v některých ba dokonce souhlasím

_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10171
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí (Teplice)
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
mě stále zajímá to tvrzení, že to zničí motor. když si to troufnou dát výrobci do auto originál?
a kdyby to teda motor ničilo, je v tomto ohledu lepší CNG?
a kdyby to teda motor ničilo, je v tomto ohledu lepší CNG?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
CNG je lepší jenom v tom, že je vyrobitelné z na ropě nezávislých produktů + lepší emise ( možná z předchozího faktu i vyplývající ).
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Tak nevím, zajímalo by mě, jestli ve vašem stanovisku převažují nějaké relevantní technické argumenty (typu praxí podložené zkušenosti, že plyn po 100 000 km zničí motor či tak) nebo spíš ten pocit "plyn patří do zapalovače, nafta do kamen atd." Já si tohle auto koupil prvotně proto, že náklad, který v něm často vozím, se do "normálního" kombíku nevejde. Předtím jsem měl Dodge Caravan 3,3l, auto větší a řekněme asi i pohodlnější, ale krám hroznej, pojízdná kasička. Na nové auto nemám a mít nebudu. Takže jsem hledal něco rozměrově odpovídajícího a přitom spolehlivého. Vyšel mi z toho nějakej starej Mercedes (ale to by bylo dražší), Opel Omega (to bych si s kvalitou proti americe nepolepšil), Ford nebo Volvo. No a hranatá Volva se mi vždy libíla, takže volba byla nakonec jasná. Motorisace která z toho vyšla, je spíš otázka náhody, protože tady toho moc na výběr nebylo, ale řekl bych, že to byla náhoda š'tastná, protože jsem s tím motorem spokojenej. Za rok najeto 20000km.edy68 píše:To,že momentálně nemám LPG neznamená,že jsem ho taky neměl.Je to opravdu o vlastním přesvědčení a já ti to ani neberu,ani nezávidím.Jen mi to přijde po těch všech zkušenostech s auty,a to jsem jich měl docela slušnou řadu,prostě směšný.Měl jsem nějakou dobu i "corvetu 5.7"...spotřeba 25litrů,těžká noha,ale o tom to je.A představ si,že bych do ní nechal namontovat plyn. To je na pěst. Buď na to mám a nebo nemám. A čistě ekonomika??? Jsou auta co jezdí okolo 5 litrů nafty a je jich spoustu. A když někdo tvrdí,že to je mnohem ekolog. atd... možná to za pár let taky nemusí být pravda. Jsou na trhu hybridní pohony a taková Honda to má tak zmáklý,že jsem koukal.Spotřeba do 5L a ticho jak v kostele.Tady půjde podle mě vývoj.
Divil jsem se proto,protože jestli si koupím benzínové auto s turbem,tak proč? Že miluji výkon motoru,když to zatáhne. Kdy má motor výkon ve vysokých otáčkách.Když potřebuji předjet,tak tomu vysolím 5tis. otáček,šlápnu na to a jedu...To chápu a rozumím,ale proč tohle mít a srazit to plynem??? To je třetina výkonu dolů.Tak co je to za filozofii???
Ale pokud existuje reálná možnost stlačit náklady na palivo polovinu aniž by to nějak ohrozilo provoz auta, pak mě skutečně nebude trápit třeba i mírný pokles výkonu (ale jestli můžu věřit uživatelům, co zde referují, tak pokles je, pokud nějaký, minimální). Turbo je fajn, těší mě, že auto jede a nemusím se bát předjíždět, když spěchám, ale případně ušetřených 20000-30000Kč ročně bych prostě uměl využít líp než je dát za ten pocit "jede to!!!". OK, když to nepůjde, tak si holt ten benzím zaplatím, protože to auto potřebuju. Život je zkrátka kompromis a každý má svoje potřeby a priority. Takže bych byl rád, kdybyste při svém negativním hodnocení mohl oddělit svůj subjektivní postoj a objektivní technické zkušenosti. Mě zajímá (bez urážky, neberte to osobně) jen to druhé. Díky.
_________________
1996 945 Polar B200FT manuál stříbrná
1997 945 Polar B200FT manuál modrá LPG
1991 960 B204FT manuál zelená
1996 945 Polar B200FT manuál stříbrná
1997 945 Polar B200FT manuál modrá LPG
1991 960 B204FT manuál zelená
-
Offline
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
edy68 píše:srazit to plynem??? To je třetina výkonu dolů.

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 811
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Kde jsi to vzal? Možná je na čase, aby jsi se probudil. Ale předpokládám, že to u takovýho chytráka nehrozí. Tak aspoň mlč.edy68 píše:To chápu a rozumím,ale proč tohle mít a srazit to plynem??? To je třetina výkonu dolů.Tak co je to za filozofii???
Ale děkuju, že jsi takovým nesmyslem shodil ty sr*čky, co jsi mlel předtím. Někdo neznalý věci by to třeba mohl vzít vážně.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo zatím vybírám
- Bydliště: Prachatice
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Čau lidi, čtu to tady krátce a po některých nesmyslných hádkách z poslední doby, vyložených ukázkách arogance dokonce od "radního" apod. jsem si řekl, že budu reagovat výhradně jen na věcná témata a nepůjdu do ničeho, co by smrdělo hádkou. Proto jsem taky nad zasvěceností kolegy Edy68 jenom v duchu mávnul rukou. Jenže HonzaA mi otevřel oči:
Jezdím na plyn a rozdíl ve výkonu je na hranici rozeznatelnosti. Prakticky jen s úplně naloženým autem do táhlého kopce. Naopak do otáček jde spíš ochotněji. (Ale i tato klasifikace jízdních režimů je jen otázkou nastavení.)
Kvantifikovat to bez měření je velmi težké, ale za sebe sy myslím, že i těch obecně udávaných 10% je moc.
Je to přesně tak jak HonzaA píše!. Když někdo šíří bludy, je zapotřebí myslet taky na ty, co by to mohli vzít vážně. Takže můj věcný příspěvek:HonzaA píše: Ale děkuju, že jsi takovým nesmyslem shodil ty sr*čky, co jsi mlel předtím. Někdo neznalý věci by to třeba mohl vzít vážně.
Jezdím na plyn a rozdíl ve výkonu je na hranici rozeznatelnosti. Prakticky jen s úplně naloženým autem do táhlého kopce. Naopak do otáček jde spíš ochotněji. (Ale i tato klasifikace jízdních režimů je jen otázkou nastavení.)
Kvantifikovat to bez měření je velmi težké, ale za sebe sy myslím, že i těch obecně udávaných 10% je moc.
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Neřekl jsem,že to zničí motor.Nikdo rozumný si do auta nenamontuje něco,co mu zničí motor.Řekl jsem,že dlouhodobě to může mít na motor a jeho části špatný vliv.A co mě k tomu vede??? Nevyčítám rozumy z diskuzí,ale 20let jsem každý den v motorech a nejhůř se opravují naftové motory s častým přejížděním oleje a potom LPG.A výkonově to člověk asi nepozná tak výrazně jako mašina.Ta ti teprve řekne kolik se toho ztratí.
Já mám pravda jen 1.6,protože mě to přepravuje 6km do práce a zpět. Žena s tím vozí dvě malé děti a proto už nepotřebuji honit auto 200 po okrskách,ale bezpečnost.Proto mám Volvo.
Mám na tachometru 310 000 a z motoru nekapl olej. Při výměně dám 5.4l a po nejakých 12tis. km vypustím 5.2.Neměnil jsem jediné gufero,jediný O kroužek a ani žádné těsnění.
Ale rozdělávám motor s LPG a rozpadají se mi O kroužky v rukách.Proč ne na motorech bez LPG??? Říkám...najeď s tím 100 000km,sundej ventilový víko a nebudeš se stačit divit.
Co se ekonomiky týče,tak nejsem v žádným případě odpůrce a chápu to.Levněji nejezdí žádný jiný palivo.
Já mám pravda jen 1.6,protože mě to přepravuje 6km do práce a zpět. Žena s tím vozí dvě malé děti a proto už nepotřebuji honit auto 200 po okrskách,ale bezpečnost.Proto mám Volvo.
Mám na tachometru 310 000 a z motoru nekapl olej. Při výměně dám 5.4l a po nejakých 12tis. km vypustím 5.2.Neměnil jsem jediné gufero,jediný O kroužek a ani žádné těsnění.
Ale rozdělávám motor s LPG a rozpadají se mi O kroužky v rukách.Proč ne na motorech bez LPG??? Říkám...najeď s tím 100 000km,sundej ventilový víko a nebudeš se stačit divit.
Co se ekonomiky týče,tak nejsem v žádným případě odpůrce a chápu to.Levněji nejezdí žádný jiný palivo.

_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
A ještě si neodpustím trošku té technické stránky,když už pouštím ty sr*čky:
Co to vlastně LPG (Liquified Petroleum Gas) je: jde o směs propanu a butanu v poměru 40:60 v létě a 60:40 v zimě (platí pro ČR). Označením LPG se odlišuje propan – butan pro pohon vozidel, oproti topnému propan – butanu se věnuje velká péče jeho čištění od nežádoucích příměsí, které vznikají při výrobě. Propan a butan jsou vlastně odpadní produkty při výrobě benzínu a tak se nějak zvlášť jeho kvalitě pro pozdější topné využití nevěnuje pozornost. Z tohoto důvodu jízda na topný propan – butan motoru škodí, látky v něm obsažené nemají v motoru co dělat. O tom by mohli vyprávět majitelé načerno upravených vozidel z doby před rokem 1989.To se zde určitě už nikoho netýká.
Směs propanu a butanu se používá proto, že každý z nich má určité vhodné vlastnosti pro funkci motoru. Propan má nízký bod varu (-42,6? C) a tak se v zimním období odpařuje lépe, než butan (-0,6? C). Proto se ho dává do směsi pro zimní období více, aby se zlepšila startovatelnost (je zapotřebí dosáhnout co nejvyššího množství odpařeného plynu) a chování do ohřátí chladící kapaliny na přiměřenou teplotu. Butan jako takový je na tom co se týká výhřevnosti asi stejně, ale ve směsi s propanem má výsledný produkt vyšší oktanové číslo a větší výhřevnost. Čím větší procento butanu, tím větší výkon a menší spotřeba.
Propan – butan se obecně velmi špatně odvětrává, protože je zhruba 1,75x těžší než vzduch, je zakázáno vjíždět do podzemních uzavřených garáží a podobných prostor. Vlastní soukromá garáž musí být odvětrávána úhlopříčně umístěnými otvory v protilehlých stěnách (jeden větrací otvor musí být umístěn v úrovni podlahy) a nesmí mít montážní jámu.
Motorové oleje ve styku s LPG a jeho zplodinami rychleji ztrácejí své vlastnosti a je vhodné zkrátit jejich výměnné lhůty. Zplodiny i neshořelé LPG se vůči oleji chová výrazně agresivněji, než benzín, úsady takto vznikající mají jiný charakter než klasický karbon a velmi obtížně se rozpouštějí.
Syntetické a polosyntetické oleje se vyrábějí i pro provoz na alternativní paliva včetně alkoholových, ovšem ne všechny, větší světoví výrobci mají jeden až dva typy olejů takto specializované a vždy je takto označují včetně doporučené výměnné lhůty. Ne že by normální oleje nemazaly, mažou velmi dlouho, ale ztrácí se jejich čistící schopnost a motor se více zanáší úsadami, které se chemicky velmi těžce odstraňují. Také se narušuje složení jejich aditiv a olej už nedosahuje takové výkonnostní třídy, kterou měl původně, životnost motoru klesá.
V porovnání s benzínem je tu ještě jeden nedostatek, a to velmi pravděpodobná absence aditiva na ochranu ventilových sedel a vodítek ventilů.Zákazníci jsou sice ujišťováni o tom, „náš LPG je plně aditivovaný“, ale oficiálně jsem se potvrzení tohoto tvrzení nedopátral. Údajně existuje nějaký přípravek, který se dá „míchat“ s LPG, ale nezjistil jsem nic bližšího a tak mám podezření, že se mluví o Benaditu apod., který se má dávkovat přímo do sání.
Pokud není v řídící jednotce motoru naprogramován kombinovaný provoz "benzín-LPG" dávkování paliva se nemění a režim úpravy předstihu taky ne. Pokud se neseřídí předstih, dochází k dohořívání směsi během expanzního a výfukového zdvihu, výfukové ventily a sedla se přehřívají, ventil se teplem nepatrně deformuje a přestává dobře těsnit (mnohým z vás se vlivem používání nekvalitních olejů již dávno ventily v klíncích neotáčejí a tak vliv horkých plynů je o to větší). Každý průnik horkých zplodin nějakou škvírou má silně destrukční charakter, nepatrný únik plynů není na výkonu příliš poznat a bývá připisován vlastnostem LPG. Ventily se deformovat nemusí, ale nadměrně horké výfukové plyny v momentě otevření výfukového ventilu (než se dostatečně otevře) unikají škvírou mezi ním a sedlem vysokou rychlostí a sedlo z málo odolné litiny se potom rychleji opotřebí.
Při porovnávání LPG a benzínu lze dojít k zajímavému závěru, a to, že LPG je pro vytvoření optimální směsi výrazně vhodnější než benzín. LPG za normální teploty a tlaku je plyn a nemusíme tedy složitou karburací z kapaliny plyn vytvářet, stačí pouze snížit tlak LPG.Ovšem velmi zásadní odchylkou je to, že benzín se ještě v prostoru válce odpařuje a tak snižuje teplotu stěn a dna pístu, což u plynného LPG již není možné. Proto může dojít k poškození motoru z nadměrného vývoje tepla při provozu na LPG častěji, než je tomu při použití jako paliva benzínu.
CNG (Compressed Natural Gas):
Tímto termínem se označuje zemní plyn, jde prakticky o čistý metan CH4. Rozdílem proti LPG je praktická nemožnost zkapalnění (jde to, ale postup je velmi nákladný, bod varu -162? C) a tak se ve vozidlech skladuje pod vysokým tlakem okolo 20 MPa (200 bar). Všechny ventily a další prvky musí být jinak konstruovány a nároky na jejich provedení jsou výrazně vyšší.
Při správném seřízení se uspoří běžně asi 55 – 60% nákladů proti benzínu, při zvýšení cen ropy jde úspora k hranici 70%. Pokles výkonu je vyšší než u LPG (výkon klesá až o 15%) a dá se zlepšit pouze úplnou přestavbou pro výhradní provoz na CNG, kdy se zvýší kompresní poměr (CNG má oktanové číslo 140) a provedou se další úpravy. Spotřeba se udává v m3 a většinou odpovídá 1 dm3 benzínu = 1 m3 CNG. U CNG odpadá zplynovač, protože CNG je již v plynném stavu, ovšem musí mít kvalitní redukční ventil, tlak téměř 20 MPa je prakticky nepoužitelný. CNG působí méně negativně na olej v motoru, než LPG. Největším problémem je zapalování, protože zápalná teplota je asi o 300? C vyšší než u benzínu, běžná elektronická zapalování jsou blízko své výkonové hranice.
A něco málo k emisím:
Zkráceně – CO a HCx jsou normálně proti benzínu nižší (LPG obsahuje menší podíl vyšších uhlovodíků), ale tvorba NOx, které způsobují smog, je obecně vyšší. Není pravdou, že provoz na LPG je neškodný, určité množství škodlivin se vytváří při spalování vždy. Je rozdíl při spalování na vzduchu a spalování pod tlakem, v druhém případě se dosahuje vyšších teplot a tím vyšší produkce jedovatých zplodin. Při použití řízeného katalyzátoru jsou výsledné zplodiny stejné jako u benzínu.Měření emisí – pro oficiální stanici měření emisí motorů na alternativní paliva musí být zvláštní povolení a tak nelze jet kamkoliv.

Co to vlastně LPG (Liquified Petroleum Gas) je: jde o směs propanu a butanu v poměru 40:60 v létě a 60:40 v zimě (platí pro ČR). Označením LPG se odlišuje propan – butan pro pohon vozidel, oproti topnému propan – butanu se věnuje velká péče jeho čištění od nežádoucích příměsí, které vznikají při výrobě. Propan a butan jsou vlastně odpadní produkty při výrobě benzínu a tak se nějak zvlášť jeho kvalitě pro pozdější topné využití nevěnuje pozornost. Z tohoto důvodu jízda na topný propan – butan motoru škodí, látky v něm obsažené nemají v motoru co dělat. O tom by mohli vyprávět majitelé načerno upravených vozidel z doby před rokem 1989.To se zde určitě už nikoho netýká.
Směs propanu a butanu se používá proto, že každý z nich má určité vhodné vlastnosti pro funkci motoru. Propan má nízký bod varu (-42,6? C) a tak se v zimním období odpařuje lépe, než butan (-0,6? C). Proto se ho dává do směsi pro zimní období více, aby se zlepšila startovatelnost (je zapotřebí dosáhnout co nejvyššího množství odpařeného plynu) a chování do ohřátí chladící kapaliny na přiměřenou teplotu. Butan jako takový je na tom co se týká výhřevnosti asi stejně, ale ve směsi s propanem má výsledný produkt vyšší oktanové číslo a větší výhřevnost. Čím větší procento butanu, tím větší výkon a menší spotřeba.
Propan – butan se obecně velmi špatně odvětrává, protože je zhruba 1,75x těžší než vzduch, je zakázáno vjíždět do podzemních uzavřených garáží a podobných prostor. Vlastní soukromá garáž musí být odvětrávána úhlopříčně umístěnými otvory v protilehlých stěnách (jeden větrací otvor musí být umístěn v úrovni podlahy) a nesmí mít montážní jámu.
Motorové oleje ve styku s LPG a jeho zplodinami rychleji ztrácejí své vlastnosti a je vhodné zkrátit jejich výměnné lhůty. Zplodiny i neshořelé LPG se vůči oleji chová výrazně agresivněji, než benzín, úsady takto vznikající mají jiný charakter než klasický karbon a velmi obtížně se rozpouštějí.
Syntetické a polosyntetické oleje se vyrábějí i pro provoz na alternativní paliva včetně alkoholových, ovšem ne všechny, větší světoví výrobci mají jeden až dva typy olejů takto specializované a vždy je takto označují včetně doporučené výměnné lhůty. Ne že by normální oleje nemazaly, mažou velmi dlouho, ale ztrácí se jejich čistící schopnost a motor se více zanáší úsadami, které se chemicky velmi těžce odstraňují. Také se narušuje složení jejich aditiv a olej už nedosahuje takové výkonnostní třídy, kterou měl původně, životnost motoru klesá.
V porovnání s benzínem je tu ještě jeden nedostatek, a to velmi pravděpodobná absence aditiva na ochranu ventilových sedel a vodítek ventilů.Zákazníci jsou sice ujišťováni o tom, „náš LPG je plně aditivovaný“, ale oficiálně jsem se potvrzení tohoto tvrzení nedopátral. Údajně existuje nějaký přípravek, který se dá „míchat“ s LPG, ale nezjistil jsem nic bližšího a tak mám podezření, že se mluví o Benaditu apod., který se má dávkovat přímo do sání.
Pokud není v řídící jednotce motoru naprogramován kombinovaný provoz "benzín-LPG" dávkování paliva se nemění a režim úpravy předstihu taky ne. Pokud se neseřídí předstih, dochází k dohořívání směsi během expanzního a výfukového zdvihu, výfukové ventily a sedla se přehřívají, ventil se teplem nepatrně deformuje a přestává dobře těsnit (mnohým z vás se vlivem používání nekvalitních olejů již dávno ventily v klíncích neotáčejí a tak vliv horkých plynů je o to větší). Každý průnik horkých zplodin nějakou škvírou má silně destrukční charakter, nepatrný únik plynů není na výkonu příliš poznat a bývá připisován vlastnostem LPG. Ventily se deformovat nemusí, ale nadměrně horké výfukové plyny v momentě otevření výfukového ventilu (než se dostatečně otevře) unikají škvírou mezi ním a sedlem vysokou rychlostí a sedlo z málo odolné litiny se potom rychleji opotřebí.
Při porovnávání LPG a benzínu lze dojít k zajímavému závěru, a to, že LPG je pro vytvoření optimální směsi výrazně vhodnější než benzín. LPG za normální teploty a tlaku je plyn a nemusíme tedy složitou karburací z kapaliny plyn vytvářet, stačí pouze snížit tlak LPG.Ovšem velmi zásadní odchylkou je to, že benzín se ještě v prostoru válce odpařuje a tak snižuje teplotu stěn a dna pístu, což u plynného LPG již není možné. Proto může dojít k poškození motoru z nadměrného vývoje tepla při provozu na LPG častěji, než je tomu při použití jako paliva benzínu.
CNG (Compressed Natural Gas):
Tímto termínem se označuje zemní plyn, jde prakticky o čistý metan CH4. Rozdílem proti LPG je praktická nemožnost zkapalnění (jde to, ale postup je velmi nákladný, bod varu -162? C) a tak se ve vozidlech skladuje pod vysokým tlakem okolo 20 MPa (200 bar). Všechny ventily a další prvky musí být jinak konstruovány a nároky na jejich provedení jsou výrazně vyšší.
Při správném seřízení se uspoří běžně asi 55 – 60% nákladů proti benzínu, při zvýšení cen ropy jde úspora k hranici 70%. Pokles výkonu je vyšší než u LPG (výkon klesá až o 15%) a dá se zlepšit pouze úplnou přestavbou pro výhradní provoz na CNG, kdy se zvýší kompresní poměr (CNG má oktanové číslo 140) a provedou se další úpravy. Spotřeba se udává v m3 a většinou odpovídá 1 dm3 benzínu = 1 m3 CNG. U CNG odpadá zplynovač, protože CNG je již v plynném stavu, ovšem musí mít kvalitní redukční ventil, tlak téměř 20 MPa je prakticky nepoužitelný. CNG působí méně negativně na olej v motoru, než LPG. Největším problémem je zapalování, protože zápalná teplota je asi o 300? C vyšší než u benzínu, běžná elektronická zapalování jsou blízko své výkonové hranice.
A něco málo k emisím:
Zkráceně – CO a HCx jsou normálně proti benzínu nižší (LPG obsahuje menší podíl vyšších uhlovodíků), ale tvorba NOx, které způsobují smog, je obecně vyšší. Není pravdou, že provoz na LPG je neškodný, určité množství škodlivin se vytváří při spalování vždy. Je rozdíl při spalování na vzduchu a spalování pod tlakem, v druhém případě se dosahuje vyšších teplot a tím vyšší produkce jedovatých zplodin. Při použití řízeného katalyzátoru jsou výsledné zplodiny stejné jako u benzínu.Měření emisí – pro oficiální stanici měření emisí motorů na alternativní paliva musí být zvláštní povolení a tak nelze jet kamkoliv.

_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
-
Offline
- Příspěvky: 427
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
- Zabanován: Trvale
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
to edy68: a čo ochrana ventilov Flashlube?
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Flashlube je bezesporu systém,který by při přestavbě neměl chybět Cena je tuším okolo 2000,- + a náplň - přepočtená cena nákladů je prakticky zanedbatelná.Jen to je další systém navíc,který se musí nastavit (prvotní nastavení by mělo být v ceně montáže).Hodně se to montuje do japonských aut s přestavbou na LPG,ale dlouhodobější vliv jsem zatím neměl možnost zjistit.To by měli vědět servisáci,kteří to montují a mají s tím delší dobu zkušenosti.Bezprostředně po přestavbě chodí všechno na jedničku,ale problémy začínají až v řádu desetitisíců km.Flashlube by měl hranici posunout dál.
Pokud bych měl pro motor udělat maximum,tak to,že k LPG nechám přidat např."Flashlube" a do nádrže nedám nic jinýho než "Shell W-power" a jezdím v poměru 1:4.Olej 5W-30 a po 10tis. výměna.
Pokud bych měl pro motor udělat maximum,tak to,že k LPG nechám přidat např."Flashlube" a do nádrže nedám nic jinýho než "Shell W-power" a jezdím v poměru 1:4.Olej 5W-30 a po 10tis. výměna.
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mníšek pB
- Vůz: V70 II 2.5T
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Zpátky k tématu.. 
Dnes ráno mi docvaklo, že na autě nemám nálepku "LPG".. Je někde běžně k dostání?
Jinak zkušenosti po prvních dnech dobré, jediná věc která trochu rozčiluje je ne zcela přesné kontrolky hladiny paliva. Spotřebu zatím odhadnout nedovedu, nicméně vzhledem k tomu, že jsem zatím jezdil pouze po praze a v levém pruhu dálnic tak bude asi vyšší..

Dnes ráno mi docvaklo, že na autě nemám nálepku "LPG".. Je někde běžně k dostání?
Jinak zkušenosti po prvních dnech dobré, jediná věc která trochu rozčiluje je ne zcela přesné kontrolky hladiny paliva. Spotřebu zatím odhadnout nedovedu, nicméně vzhledem k tomu, že jsem zatím jezdil pouze po praze a v levém pruhu dálnic tak bude asi vyšší..

_________________
V70 II 2.5T
Bylo
[color=#0000BFV 945 Polar, B200FT, nar. 95, [/color], V945 B200FT 96'
V70 II 2.5T
Bylo
[color=#0000BFV 945 Polar, B200FT, nar. 95, [/color], V945 B200FT 96'
-
Offline
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Myslim ze na ty pumpe co jsme ti s Duralem8 psali ji maji, stejne tak jako filtry, vicka a podobny prislusenstvi.Andreios píše:Dnes ráno mi docvaklo, že na autě nemám nálepku "LPG".. Je někde běžně k dostání?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mníšek pB
- Vůz: V70 II 2.5T
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Díky... Mají tam i redukce na německé/holandské čerpačky?tomasss píše:Myslim ze na ty pumpe co jsme ti s Duralem8 psali ji maji, stejne tak jako filtry, vicka a podobny prislusenstvi.
_________________
V70 II 2.5T
Bylo
[color=#0000BFV 945 Polar, B200FT, nar. 95, [/color], V945 B200FT 96'
V70 II 2.5T
Bylo
[color=#0000BFV 945 Polar, B200FT, nar. 95, [/color], V945 B200FT 96'
-
Offline
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Jj maji.Andreios píše:Díky... Mají tam i redukce na německé/holandské čerpačky?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Tak měření paliva v nádrži mi nefunguje taky zrovna nejpřesněji, ale nějak to neřeším, jezdím na km a na ty to obvykle stačí.
Když mám 1 zelenou ledku, tak vím že je to na posledních 100km normální jízdou, červenou rezervu jsem v životě svítit neviděl.
Spíš si hlídám 500km na nádrž a pak se o stav paliva v nádrži potažmo tlačítko nemusím starat.
A samolepku nemám, koupil jsem si jí před technickou, že až mě tam sjede, tak jí nalepim, ale bylo jim to úplně fuk, tak ji mám připravenou v dokladech a dělám že jsem non LPG
Když mám 1 zelenou ledku, tak vím že je to na posledních 100km normální jízdou, červenou rezervu jsem v životě svítit neviděl.
Spíš si hlídám 500km na nádrž a pak se o stav paliva v nádrži potažmo tlačítko nemusím starat.
A samolepku nemám, koupil jsem si jí před technickou, že až mě tam sjede, tak jí nalepim, ale bylo jim to úplně fuk, tak ji mám připravenou v dokladech a dělám že jsem non LPG

_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Mníšek pB
- Vůz: V70 II 2.5T
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Mě tchán varoval, že by absence nálepky mohla vadit třeba silniční kontrole, navíc často jezdím v zahraničí tak bych nerad riskoval dohadování s rakouským policistou ve tři ráno (nic příjemného, i když člověka to docela probudí..
)
Těch 100km na poslední zelenou ledku bude platit asi i v mém případě..

Těch 100km na poslední zelenou ledku bude platit asi i v mém případě..
_________________
V70 II 2.5T
Bylo
[color=#0000BFV 945 Polar, B200FT, nar. 95, [/color], V945 B200FT 96'
V70 II 2.5T
Bylo
[color=#0000BFV 945 Polar, B200FT, nar. 95, [/color], V945 B200FT 96'
-
Offline
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Když jim to bude vadit tak řeknu že mi ji nějakej ***** musel sloupnout před cestou a nevšiml jsem si a že tedy hned lepím náhradní, jakožto občan uvědomělý s autem v provozu na LPG 
Jinak jsem byl hlídkou stavěn 2x a a nikdo se na to ani nepodíval. Tzn. to máme STK, emise, 2x cajti...už dobrej seznámek.
Ale držím hubu a krok a až bude problém tak to nalepim.

Jinak jsem byl hlídkou stavěn 2x a a nikdo se na to ani nepodíval. Tzn. to máme STK, emise, 2x cajti...už dobrej seznámek.
Ale držím hubu a krok a až bude problém tak to nalepim.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Covece to by musel bejt dobrej piiip vzhledem k tomu ze se to lepi zevnitr...Dural8 píše:Když jim to bude vadit tak řeknu že mi ji nějakej píííp musel sloupnout před cestou a nevšiml jsem si a že tedy hned lepím náhradní.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Ale dřív se to lepilo z venku a já jsem to měl ještě z venku nalepený...a pochybuju že je někde nějakej standard, že to má bejt tak či tak a i kdyby jo, tak pochybuju, že to někde v našem bordelu dohledá a ukáže mi to napsaný na papíře.
Ale jinak máš pravdu, jenom já na to prostě séřu
Ale jinak máš pravdu, jenom já na to prostě séřu

_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 232
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Žebrák
- Vůz: Toyota Auris HSD
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Ať žije sjednocovací předpis MDČR, str. 18/26
, v tomhle můžu potvrdit že Dural8 je nejlepší, když jsem za ním stál, říkal jsem si co za piiiip mi tam parkuje když mu plyn je tak maximálně naprdění. :
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/7B0549FC-2480-4087-BE1A-469EC9BA3B8A/0/ZMA1904.pdf

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/7B0549FC-2480-4087-BE1A-469EC9BA3B8A/0/ZMA1904.pdf
Kód: Vybrat vše
Označení vozidla
Vozidlo musí být označeno samolepicí nálepkou umístěnou u přípojky
dálkového plnění a:
- na zadní části vozidla v pravém horním, event. dolním rohu (vyjma
vozidel kat. M2 a M3) - viz obr. 2,
- vpředu, vzadu a na vnější straně pravostranných dveří (u vozidel kat. M2
a M3) – viz obr. 3.
Barevné provedení:
- pozadí - žluť chromová střední
- ohraničení a písmena - černá
Rozměry:
- kruh o vnějším průměru 70 mm,
- šířka černého okraje 3 mm,
Nápis "LPG"
- výška písmene 30 mm,
- šířka písmene 15 mm,
- tloušťka čar 3 mm.
- mezera mezi písmeny 3 mm.
_________________
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá![Obrázek]()
Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - Martin
- Prodáno do Krkonoš
Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá

Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - Martin

Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice
-
Offline
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
Pinochio tož pěkné to máš.
Je mi jasné, že to existuje, až mi tím ta hlídka zamává před nosem tak to budu řešit. Ne vlastně budu hodnej a hned jak se na to zeptají, tak budu lepit jak divej...snad to projde, když si tuzéři na místě můžou vyměnit LED parkovačky za normál a pak to maj bez pokuty, možná tohle projde i mě, zas takovej přečin to není
Je mi jasné, že to existuje, až mi tím ta hlídka zamává před nosem tak to budu řešit. Ne vlastně budu hodnej a hned jak se na to zeptají, tak budu lepit jak divej...snad to projde, když si tuzéři na místě můžou vyměnit LED parkovačky za normál a pak to maj bez pokuty, možná tohle projde i mě, zas takovej přečin to není

_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 2355
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
LPG do V940 - B200FT - kde nechat udělat?
No ja ti nevim, v normalnim provozu asi v poho, ale v pripade nehody by meli hasici vedet s cim maji tu cest...Dural8 píše:možná tohle projde i mě, zas takovej přečin to není

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW