Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Bighead
Offline
Příspěvky: 153
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Bighead »

martinopel píše:
Přesně tak
Tak to je stejně slušný :-), ta spotřeba :-). Asi má smysl si k tomu koupit nějakou krabičku. Jenže výrobní cena takový krabičky je v řádech 100 korun a prodej je v řádech 1000 a někdy i něco za 10000.
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

GDPR_user

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od GDPR_user »

Bighead píše:
martinopel píše:
Přesně tak
Tak to je stejně slušný :-), ta spotřeba :-). Asi má smysl si k tomu koupit nějakou krabičku. Jenže výrobní cena takový krabičky je v řádech 100 korun a prodej je v řádech 1000 a někdy i něco za 10000.
Nevěřím žádné zázračné krabičce.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12491
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Urvanej »

Pokud je lambda v pořádku, tak by to měla uřídit přeci sama ne? - tohle jsem si vždycky řikal já osobně, ale bohužel to neni pravda
řj se řídí i podle jinejch čidel a jen lambda to, že to neni benzin nezachrání.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1786
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Urvanej píše:Pokud je lambda v pořádku, tak by to měla uřídit přeci sama ne? - tohle jsem si vždycky řikal já osobně, ale bohužel to neni pravda
řj se řídí i podle jinejch čidel a jen lambda to, že to neni benzin nezachrání.
Ne, opravdu si s jinym palivem v nadrzi jednotka sama neporadi.
Alespon ne v mem aute.
Proto krabicku mam. 8)
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

GDPR_user

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Pokud je lambda v pořádku, tak by to měla uřídit přeci sama ne? - tohle jsem si vždycky řikal já osobně, ale bohužel to neni pravda
řj se řídí i podle jinejch čidel a jen lambda to, že to neni benzin nezachrání.
No dobrá a co tedy krabička udělá??

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 197
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od vit.soucek »

Ad Krabičky: Jediný co to v reálu dělá je to, že to prodlouží dobu vstřiku. Dotáhne se tím směšovací poměr, aby měla výsledná směs stejnou výhřevnost jako s benzínem. Když už bych takovou věc kupovat, tak jedině, aby měla svoji přípojku na lambdu. Existujou i takový, který prostě prodloužeji v nějakym poměru a je jim jedno co se s motorem děje.

Ad jednotky v autě: Záleží na tom, jestli má ta daná jednotka nahraný mapy i pro "tak nevýhřevnej benzín" kterým E85 ve skutečnosti je. Proto jsou velký odlišnosti mezi autama a motorama, jak si s E85 poraději. Svým způsobem by se pak nabízelo něco jako chiptuning, ale jestli to někdo dělá netuším...

Jeden známý s novym focusem zjišťoval, jaký jsou rozdílý mezi obyč a FFV verzí se stejnym motorem. Jedinej rozdíl je řídící jednotka motoru.

Taky jsem slyšel, že FFV auta mají kratší servisní interval. nevíte o tom někdo něco?
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

GDPR_user

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od GDPR_user »

vit.soucek píše:Ad Krabičky: Jediný co to v reálu dělá je to, že to prodlouží dobu vstřiku. Dotáhne se tím směšovací poměr, aby měla výsledná směs stejnou výhřevnost jako s benzínem. Když už bych takovou věc kupovat, tak jedině, aby měla svoji přípojku na lambdu. Existujou i takový, který prostě prodloužeji v nějakym poměru a je jim jedno co se s motorem děje.

Ad jednotky v autě: Záleží na tom, jestli má ta daná jednotka nahraný mapy i pro "tak nevýhřevnej benzín" kterým E85 ve skutečnosti je. Proto jsou velký odlišnosti mezi autama a motorama, jak si s E85 poraději. Svým způsobem by se pak nabízelo něco jako chiptuning, ale jestli to někdo dělá netuším...

Jeden známý s novym focusem zjišťoval, jaký jsou rozdílý mezi obyč a FFV verzí se stejnym motorem. Jedinej rozdíl je řídící jednotka motoru.

Taky jsem slyšel, že FFV auta mají kratší servisní interval. nevíte o tom někdo něco?
Pokud prodlouží dobu vstřiku musí jít zákonitě spotřeba nahoru.

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1548
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Kuko28 »

ale vždyť to nikdo nepopírá, že spotřeba se zvýší. reálně o těch 20-30%, podle typu motoru. tohle tvrdí i většina výrobců co nabízí flexifuel technology. samozřejmě jsem viděl i nabídky krabiček od "tunerů", kteří mlží o "nepatrném" zvýšení, nebo max. 10%. To je podle mě nereálné, jako minimum vidím skutečně těch 20%. Tím teda myslím upravenou ŘJ s novými mapami. Míchání bez úprav podle mě končí ještě vyšší spotřebou.

pak samozřejmě stojí za zvážení, kdy se to vyplatí. u saabistů jich na to jezdí docela hodně lidí, ale skoro všichni ti potvrdí, že se to rentuje spíš na delší trasy. na krátkých se to nestihne zahřát a žere to víc (v přepočtu) než na benzin.

taky je důležitý cenový vývoj - já mám benzinku s E85 za rohem a cena se za 2 roky ani nepohla - 25.2Kč. No a když bereš benzin za 38Kč, pak i když to propočítáš na zvýšenou spotřebu, tak jsi v plusu. Samozřejmě až bude cena 31Kč, tak to bude na hraně.

Na druhou stranu díky vyššímu oktanovému číslu by měl motor ze sebe vydolovat vyšší výkon. třeba opět Saab u svých biopower verzí udává na E85 o cca 20k víc než na benzin.

Co ale u E85 potěší, je absence spotřební daně, která tím pádem nekončí v krabicích od bot/vína :D
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 197
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od vit.soucek »

Otázkou je, jestli to potom není o autu s karburátorem a poštelovat aby to jelo bohatší.
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1429
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od VanThomas »

Karburátor by se musel přetryskovat, ale řešitelný to určitě je...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

GDPR_user

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od GDPR_user »

Prozatím mi nejlépe vychází poměr 80% benzín na 20% E85.Tímto zůstává spotřeba zachována,výkon šel mírně nahoru a droboučká úspora tu je.

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 197
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od vit.soucek »

martinopel píše:Prozatím mi nejlépe vychází poměr 80% benzín na 20% E85.Tímto zůstává spotřeba zachována,výkon šel mírně nahoru a droboučká úspora tu je.
Tím víceméně mícháš něco jako E17. Na to by mělo jezdit každý benzínový auto. U čerpacích stanic v německu jsem viděl točit E10. Cenově nevím, jak to vycházelo.

Kdyby tátovo auto nebylo na naftu a mámino se stihlo za většinu jízd aspoň zahřát, tak bych něčím přispěl, ale do 480, kde se sakra pozná i trošku míň kvalitní benzín to nemá smysl. Ví se už o nějakym ne FFV motoru, kterej to bez úprav kousnul bez nějakýho velkýho spotřebního rodílu? (méně jak 15-20 procent oproti benzínu)
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1548
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Kuko28 »

já to míchal většinou 1:2 E85:benzin, jak ve Volvu tak v Renckovi. Žádný rozdíl jsem nezaznamenal - ani výkon, ani klidnější chod, ani naopak něco negativního. Spotřeba mi vylezla vždy cca o litr. V té době (loni) byl benzin za cca 33Kč, takže úspora ano, ale tak na pivo.

co jsem ale četl třeba na renault fóru, tak maník na starém cliu tuším 1.2 to tam bere čistě E85 bez úprav, max. v zimě dotankuje pár litrů benzinu kvůli startování, a nemá problém, dlouhodobá spotřeba mu vylezla o 0.5-1l.
To samé maník se starou mazdou 626 - měla už přes 200tis najeto, tak jí chtěl levně dojezdil. po 100tis km na E85 bez úprav mazda pořád vesele jezdí a nevypadá, že by ještě jednou tolik nedala :twisted:

na saab mi tam saabborci nahrají tovární mapy, takže investice je flaška. pokud se bude spotřeba pohybovat v kalkulacích (podle zkušeností dalších co to už mají), tak bych měl za týden (cca 200km) ušetřit asi 100Kč. trasy jsou 50:50 město/mimo město
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1548
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Kuko28 »

spotřeba stejná? tomu se mi moc nechce věřit, když to takhle mícháš, tak bych tipnul (detto bez upravené ŘJ) že minimálně o 10-20% to poleze nahoru. Je to jen hodnota z palubního PC nebo si to počítáš podle reálných km?

A doporučuji ti po 500-1000km vyměnit palivový filtr. E85 rozpouští usazeniny v palivovém systému, tak aby ti to pak někde nekleklo.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1548
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Kuko28 »

Já vím, taky mi to vyprávěl :green:

On tam sice nemá upravenou ŘJ, ale má tam (jestli si správně pamatuji) vstřiky z R-ka. Já ty technický detaily až tak moc neovládám, ale jde o to, že každý typ paliva by se měl vstřikovat v jiném množství pro dosažení stejného výsledku. A E85 má nižší výhřevnost, takže ho je potřeba víc. Upravená ŘJ (spíš krabička v případě Volva) spočítá co máš v nádrži a podle toho upraví vstřikování.
Neupravená to nepozná, a tím pádem bude vstřikovat ještě víc E85.
Ale je to spíš otázka používání čistého E85, při tom tvém poměru by to mohlo být OK.

Jinak u Saabu je doporučena po přechodu na E85 i výměna palivové pumpy, zejména když už má za sebou větší porci kilometrů. Jinde jsem ale toto nečetl.

K těm svíčkám - pro můj Saab je tam přesně doporučený typ, u Volva jsem se s tím nesetkal. Někde píšou používat stejný typ jako když máš LPG, ale fakt nevím.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1548
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Kuko28 »

S tou pumpou u Volva fakt nevím, zkus se zeptat Máru. Jen jsem si na to vzpoměl, tak jsem to nadhodil.

Já to četl v souvislosti se Saabem, u kterých se stejně po cca. 200tis Km doporučuje raději i preventivně pumpu vyměnit. No a když člověk přejde na E85 s takovým nájezdem, může to její odchod do kytek ještě uspíšit. U novějších aut jde spíš o preventivní kontrolu.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

SlavomirSK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 86
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo V50 a V70
Bydliště: Bratislava

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od SlavomirSK »

moje skusenosti som myslim vystizne napisal v inom vlakne o E85, a rozhodol som sa
ze experimentovat nebudem, je fakt ze subjektivne ide motor tichsie a kludnejsie, mal som pocit ze to ide sviznejsie
ale spotreba sa mi zvysila hodne,
a vzhladom na vzdialenost ktoru musim absolvovat kvoli cerpacke E85 do madarska, je nerentabilna,

a co sa tyka spotreby mimo mesta, u mna sa to velmi nevyplatilo,
v lete na dialnici v rakusku som mal prazdnu nadrz ani nie po 500 km, tak som natankoval na prvej dostupnej pumpe N95
a spotreba sa hned upravila na normal, podmienky jazdy sa nemenili, dialnica 130-150, stresny box

jednotku na upravu nemam, ziadne kontrolky ani lambda nesvietia, vsetko je ok, pomer 40l N : 30l E
_________________
Volvo V50 2.0D MY2008

ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"

ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3603
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od doktor »

moje zkušenost, ježděno na E85 s 850R asi rok, kouzelná krabička Flexfuel z USA

Výkon na začáku znatelně stoupnul, pak začal postupně rapidně klesat, vysvětlím..

Spotřeba na začátku stoupla, ale to byla divočina, po zklidnění hormonu se ustálila na 13,5-14L E85, oproti benzínu, kde jesm měl 12,5. Malá úspora financí tu byla (cca jako bych jezdil za 10,5 -11 benzínu)

Jediný problém byl, že pumpa byla cca 10 km mimo běžnou trasu a jednou týdně jsem tam musel jenom kvůli tankování, což mě nasíralo. Přeci jenom spotřeba 14L tě pošle na pumpu po 400 kilometrech, což je hned. A navíc mají zdaleka nejvyšší cenu v ČR - 28kč/l , což jaksi snižuje ušetřené peníze. Další pumpa je asi 20km mimo trasu. Myslel jsem, že se ten etanol rozjede na trhu víc.

Proč klesal výkon:

S postupem času, cca po 6 měsících auto lehce vadlo, pomaleji šlo do otáček, klesal celkový výkon - poznal jsem to na stejné trase, kdy to vadlo do kopce, atd.

Šlo se na měření tlaků a tlaky byly v háji, cca poloviční oproti normě, a to na všech válcích.
Hlava dolů, čekal jsem GO, ale nakonec se ukázalo, že je komplet zakarbonovaná hlava a etanol začal karbon nepravidelně rozpouštět a vznikaly vůle na ventilech. I malá vůle zahubí tlaky v motoru. Takže vše v důsledku používání špatného oleje (ne martine, nevím, jestli tam byl Castrol, možná jo, já leju jenom mobil :D )

Hlava se vyčistila, kroužky byly OK, ventily taky. Po kompletaci bylo zlepšení markantní, ale nebylo to ještě ono - ale to už je jiná pohádka - byl prasklý IC. Po výměně už to jede normálně.

Takže já jsem prozatím E85 zavrhnul
Důvody
- pro mě nedostupnost E85 v okolí
- navíc vysoká cena nejbližší pumpy
- malá úspora peněz pro mě není tolik co ztracený čas.

Krabku jsem prodal.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

polikusek
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Vůz: v70 b5202s 93 kW lpg ,volvo 850 T5-R
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od polikusek »

Ahoj ja mám přestavěné volvo v40 2.0t 118 kw od pána kterej si udělal přestavbovou ŘJ sám je to česká výroba http://drunkcar.cz/ jednotka má svoje čidlo teploty a tudíž reguluje délku a množství vsřikovaného paliva podle teploty motoru dá se tam pomocí aplikace pro android nastavit jakej přídavek v procentech má být za jaké teploty díky tomu odpadají problémy s chladnými starty normálně auto stálo týden venku teplota stále pod -10 člověk přišel k autu a auto jde na cvrknutí klíčkem jako na benzín.Co se týče spotřeby jezdím s volvem každý den po dálnici D 11 úsek Chlumec nad Cidlinou -Praha-Letňany a spotřeba se pohybovala při jízde do 130 km/h na benzín 8 litru e85 si to sebere 8,9-9,6 l/km jezdím na čistý ethanol benzín nepřidávám mám tedy výhodu že tu prodavájí litr ethanolu za 23,90 kč když to přepočitám na kilometr je to asi 2,27kč.Jízdní dojmy jsou super auto lépe táhne do kopce oproti benzinu a je celkově živější.Takže mohu jen odporučit jsem maximálně spokojen
_________________
bylo felda 1.3mpi volvo v40 1998 2.0T je Volvo v70 1997 2.0 b5202s lpg sekvence

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1786
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od ttoommaasseekk »

polikusek píše:Ahoj ja mám přestavěné volvo v40 2.0t 118 kw od pána kterej si udělal přestavbovou ŘJ sám je to česká výroba http://drunkcar.cz/ jednotka má svoje čidlo teploty a tudíž reguluje délku a množství vsřikovaného paliva podle teploty motoru dá se tam pomocí aplikace pro android nastavit jakej přídavek v procentech má být za jaké teploty díky tomu odpadají problémy s chladnými starty normálně auto stálo týden venku teplota stále pod -10 člověk přišel k autu a auto jde na cvrknutí klíčkem jako na benzín.Co se týče spotřeby jezdím s volvem každý den po dálnici D 11 úsek Chlumec nad Cidlinou -Praha-Letňany a spotřeba se pohybovala při jízde do 130 km/h na benzín 8 litru e85 si to sebere 8,9-9,6 l/km jezdím na čistý ethanol benzín nepřidávám mám tedy výhodu že tu prodavájí litr ethanolu za 23,90 kč když to přepočitám na kilometr je to asi 2,27kč.Jízdní dojmy jsou super auto lépe táhne do kopce oproti benzinu a je celkově živější.Takže mohu jen odporučit jsem maximálně spokojen

Já už tu svou měnit nebudu, ale tahle firma se koukám stále zlepšuje a mám ji za bukem. Hmmm, hmmm, tak asi do dalšího auta to bude horký favorit.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

polikusek
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Vůz: v70 b5202s 93 kW lpg ,volvo 850 T5-R
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od polikusek »

jo jinak ještě cena byla na tento motor 6500 kč se vším :-) pán moc ochotný nežli jsme vychytali chybičky v ceně celková diagnostika motoru :-) :D
_________________
bylo felda 1.3mpi volvo v40 1998 2.0T je Volvo v70 1997 2.0 b5202s lpg sekvence

nejsem
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 32
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od nejsem »

Po asi tydnu cteni jsem to vyzkousel vcera. Na prvni vyzkouseni jsem zadnou krabicku nepouzil.
Mam motor 2.5 10V - 103 kw. Dal jsem tam smes 1:1 a ujel jsem 370 km
50 km - cesta z Vrsovic do Orechu a zpatky - z vetsi casti po Spojce a dalnici, zaver na hrozne spatny polni/lesni ceste (mistni maji minimalne SUV).
300 km z prahy k Chrudimi a zpet. Pulka cesty celkem svizne (pekny pocasi, prazdna dalnice - od Podebrad do Hradce malokdy rychlost pod 150), druha pulka ve vecerni kolone malokdy nad 120 km.
Zbyvajicich 20km pojezdy po Praze

Vysledek me nadchnul - normalne auto zere kolem 10 litru. Jen parkrat mi zralo pod 9. S etanolem (resp. E85:N95=1:1) 10.5l/100km. Navic mi auto prislo zivejsi - tak zivy, jako kdyz jsem mel 20V, ktery mel mit (pri vyjezdu z fabriky) o 20kw vyssi vykon. Takze rozhodne budu pokouset dal. A na zimu mozna poridim krabicku od drunkcaru.
_________________
je:
V70 II D5, 120kW, 2002, automat; C70 I, 2.5T, 142kW 2001, automat; 480ES, 1.7l, 75kw, 1988, manual
Bylo:
850 kombi, 2.5l 10V, 103kW, 1994, manual; 850 kombi, 2.5l 10V, 103kW, 1994, automat; 850 kombi, 2.5 20V, 125kW, 1993, automat; ; 850 kombi, 2.5 20V, 125kW, 1993, manual

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1786
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Řekl.bych, že krabička ti zvýší spotřebu.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12491
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Urvanej »

nejsem: pomalu začni shánět hlavu :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

konstantinos.cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 337
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD MY2011
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od konstantinos.cz »

Urvanej píše:nejsem: pomalu začni shánět hlavu :-)
proc hlavu?
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, S40 T5 2004, C70 iT5 2001, S60 2.5T AWD
bylo: XC70 D5 2009, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé