Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
MirekZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Modřice u Brna

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od MirekZ »

Tak už od konce září dávám volvíkovi to, na co je stavěný - E85.

V září se i v Brně objevila čerpací stanice prodávající ethanol E85 a po té, co od 1. října (osvobození od spotřební daně) spadla cena 1l na 14.90 Kč budu jezdit převážně na ethanol.

Sice stoupla spotřeba cca o 25% (manuál mě strašil nárůstem až o 40%), ale když si to přepočítám na cenu naturalu, jezdím za 6,5 l naturalu na 100 km. :good:
A úplně super byl pocit při natankování plné nádrže (67 l) - placení necelých 1 000,- Kč. Od 1.1.2010 ještě stoupne spotřební daň na beznín o 1,5 Kč a bude to ještě lepší.

Ale ethanol není jen o úspoře peněz za benzín (to by si človek nekoupil volvo), ale volvík s ním i úžasně jezdí.
Ethanol má oktanové číslo kolem 109 (kolísá mezi 105-111) a na jízdě je to sakra znát. Někde jsem četl, že pokud je na to motor stavěný (reguluje množství vzduchu a benzínu ve směsi), tak dokáže využít oč ethanolu a nárůst výkonu může být až o 10%. Ale já bych subjektivně odhadl nárůst výkonu ještě vyšší. Jel jsem plně naložený (děti, psi, střešní box) a hlavně v kopcích byl znát úplně jiný tah motoru. Skoro jsem, i s tak naloženým volvikem, ve 100 km/h v kopci při šlápnutí na plyn zahrabal :D

Trochu problém bude v zimě se zamrzáním ethanolu. Ve švédsku mi říkali, že už při -5 °C může zamrzat a auto špatně startovat. Ale pokud se to namíchá na půl s naturalem, tak do -25°C není problém. Já mám na autě vedle přední SPZ zástrčku na 230 V (koncovka je stejná jako napájení PC) a můžu si motor v zimě nahřát. Ale zatímco ve švédsku je na každém parkovišti přívod elektřiny (jezdí tam až 1/4 aut na E85), tak tady budu na horách dost nahraný. Musel bych čekat na oblevu nebo vozit v povinné výbavě prodlužku alespoň na 500 m a napojit se na nejbližší chalupu.


No, a na závěr pro ty, co by snad chtěli závidět. On ten ethanol je asi trochu svinstvo (přece jen je to zkapalněná "sláma") a tak mám předepsané servisní intervaly po 10 tis. km. Musí se častěji měnit nějaké filtry, či co. A tak hurá do servisu 2-3 x ročně na garančku, ať na ethanol jezdím nebo ne. Ale musím přiznat, že to s garančkama není tak hrozné, protože oproti běžné stojí jen polovinu. Po 10 tis. km se dává jen obyčejný motorový olej.
Takže ježděním na E85 si alespoň trochu snížím provozní výdaje na auto.
_________________
V70 2008 2,5 FT (Flexifuel) - orig. Švédsko

herma9979
Offline
Příspěvky: 83
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo V40 1.8 B4184S Black 1998
Bydliště: Brno(Chrlice) / občas Jeseník

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od herma9979 »

paráda, dík za zkušenosti. :good:
_________________
Volvo V40 1.8 16v 85kW 1998 motor B4184S
Bylo: Ford Escort 1.8TD 1997 51kW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2900
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud můžu srovnávat, tak E85 jsem taky zkoušel 50/50 s N95 u své 740. Dojmy výkon opravdu znatelně lepší, nádherně čisté zapalovací svíčky, spotřeba mi větší nepřipadala ( ale je mi jedno, jestli vezme o litr víc či míň, to moc neřeším ), ale měl jsem jen jednu nádrž a byla půl na půl. Auto nesmí dlouho stát v chladném prostředí, pak hůře startuje, cca po týdnu je to poznat. B230F má při této směsi celkem klidný a pravidelný chod a pěkný hlubší, ale neřvoucí zvuk.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1174
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od marra »

něco malo jsme to tady už probirali https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9&t=13329&p=150106&hilit=bioethanol#p150106
ale na srazu se tam někdo vyjadřoval ve smyslu že toto palivo nebude miti budoucnost
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 499
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od libre »

Ve Švédsku se na E85 jezdí jenom kvůli tomu, že díky státním dotacím stojí litr cca 9 SEků, zatím co litr Naturalu 13 SEků. Což je úspora deset korun na jeden litr !
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

Zdravím, tak od LPG jsem byl odrazen, několik lidí mi nezávisle na sobě řeklo že mi to zničí motor. (byli to mechanici, ne laici) Tak se středem mého zájmu stává E85, pročetl jsem si fórum a zjitil jsem že mám čekat: zvýšení výkonu, malé zvýšení spotřeby, a zasírání filtrů a tudíž jejich výměny po 10tis což dělám i teď. Chci se jen zeptat, mám do toho skutečně jít? Bojím se abych si nenaběhl. :no:

Samozřejmě počítám s přestavbou cena dle www-europeconFlex MPI-A4 FFV - cena od 8300 Kč (máte někdo s tímto systémem zkušenost? :oops: )
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2540
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od mr1 »

Já sem s 2.0T nic nedělal. Tankuju 80%E85, dolévám N95. Spotřeba de trochu nahoru, řekl bych tak o litr. Výkon stejný. Horší zimní start, ale žádná trága. Za studena v nižších otkách tendence cukání. Nic sem nepočítal, et už je tak drahej, že to pravděpodobně nedává smysl. Ale mám lepší pocit, že platím za nádrž 1600...

Ještě bych rád dodal, že honit se za spotřebou s volvím benzínem nemá moc cenu. Ale dnes jsem se ráno znovu musel radostně pousmát, když na mé D5 mám najeto od tankování cca 420km, ručička je někde ve 3/4 nádrže, dojezd nějakých 850km :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Jean
Offline
Příspěvky: 373
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Jean »

S tím LPG to museli radit odborníci. Rád bych znal vysvětlení, co konkrétně a jakým způsobem zničí motor. Je to samozřejmě nesmysl. E85 je samozřejmě taky alternativa, ale úspora není moc významná. V každém případě výrazně menší než u LPG. Sám jsem si teď tuhle problematiku dost nastudoval a co mě malinko odrazuje, je fakt, že k přestavbám chybí rozumná dokumentace a vysvětlení funkce. Cena "kouzelných krabiček" je vzhledem k jejich funkci taky dost vysoká. Když to srovnám materiálem pro zástavbu LPG a speciálně s jednotkou, která toho umí řádově víc, tak jsou ty ceny k pláči. Mimochodem, když s těmi prodejci mluvíte, tak Vám všichni řeknou, že fungují jen ty jejich krabičky a žádné jiné... :D Ale nikdo Vám neřekne, podle jakého algoritmu si jednotka připojená jen na vstřiky pozná, že jede na etanol a v případě, že je připojená na lambdu (u volva většinou nemožné), tak jak rozpozná závadu od jiného paliva. Na druhou stranu, vynechám-li tyto pochybnosti a přijmu fakt funkce těchto krabiček, tak musím připustit, že pokud si to sedne s autem, tak se dá přecejen ušetřit cca 0,5 - 1,- Kč / km. A to není k zahození. Ve skutečnosti je tam ovšem více "ale" než u LPG.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

Jean píše:S tím LPG to museli radit odborníci. Rád bych znal vysvětlení, co konkrétně a jakým způsobem zničí motor. Je to samozřejmě nesmysl. E85 je samozřejmě taky alternativa, ale úspora není moc významná. V každém případě výrazně menší než u LPG. Sám jsem si teď tuhle problematiku dost nastudoval a co mě malinko odrazuje, je fakt, že k přestavbám chybí rozumná dokumentace a vysvětlení funkce. Cena "kouzelných krabiček" je vzhledem k jejich funkci taky dost vysoká. Když to srovnám materiálem pro zástavbu LPG a speciálně s jednotkou, která toho umí řádově víc, tak jsou ty ceny k pláči. Mimochodem, když s těmi prodejci mluvíte, tak Vám všichni řeknou, že fungují jen ty jejich krabičky a žádné jiné... :D Ale nikdo Vám neřekne, podle jakého algoritmu si jednotka připojená jen na vstřiky pozná, že jede na etanol a v případě, že je připojená na lambdu (u volva většinou nemožné), tak jak rozpozná závadu od jiného paliva. Na druhou stranu, vynechám-li tyto pochybnosti a přijmu fakt funkce těchto krabiček, tak musím připustit, že pokud si to sedne s autem, tak se dá přecejen ušetřit cca 0,5 - 1,- Kč / km. A to není k zahození. Ve skutečnosti je tam ovšem více "ale" než u LPG.
LPG bych samozřejmě raději, je mi jasné že to šetří markantně, a ještě raději CNG protože jeho cena není závislá na ropě a stabilně se drží. Ale bylo mi řečeno že odchází vstřiky benzínu, protože jsou vypnuty a to množství vzduchu které kolem nich proudí je postupně zanese drobnými částicemi. Dál mě varovali, že praskají těsnění pod hlavou a taky že tím jak motor víc hřeje tak celkově dochází ve spalovacím prostoru k poškození, narozdíl od případu kdy do válce vstoupí benzínová směs která jej ochladí mnohem více než suchá směs vzduchu a plynu.
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

mr1 píše:Já sem s 2.0T nic nedělal. Tankuju 80%E85, dolévám N95. Spotřeba de trochu nahoru, řekl bych tak o litr. Výkon stejný. Horší zimní start, ale žádná trága. Za studena v nižších otkách tendence cukání. Nic sem nepočítal, et už je tak drahej, že to pravděpodobně nedává smysl. Ale mám lepší pocit, že platím za nádrž 1600...

Ještě bych rád dodal, že honit se za spotřebou s volvím benzínem nemá moc cenu. Ale dnes jsem se ráno znovu musel radostně pousmát, když na mé D5 mám najeto od tankování cca 420km, ručička je někde ve 3/4 nádrže, dojezd nějakých 850km :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
Mno, mě se s 1.8 daří držet spotřebu 7.5 kombinovanou a když to mimo město hodně šetřím tak dokážu jet i 6.5. Ve městě je to ovšem katastrofa. :D
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

Jean
Offline
Příspěvky: 373
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Jean »

jirksy píše: LPG bych samozřejmě raději, je mi jasné že to šetří markantně, a ještě raději CNG protože jeho cena není závislá na ropě a stabilně se drží. Ale bylo mi řečeno že odchází vstřiky benzínu, protože jsou vypnuty a to množství vzduchu které kolem nich proudí je postupně zanese drobnými částicemi. Dál mě varovali, že praskají těsnění pod hlavou a taky že tím jak motor víc hřeje tak celkově dochází ve spalovacím prostoru k poškození, narozdíl od případu kdy do válce vstoupí benzínová směs která jej ochladí mnohem více než suchá směs vzduchu a plynu.
1) Vstřiky neodchází. Auto startuje vždy na benzín a přepíná se po zahřátí. Není důvod, proč by to mělo vadit vstřikům.
2) S prasknutým těsněním pod hlavou jsem se nesetkal nikdy. Nemůže prasknout. Co se týče poškození kvůli provozu na plyn, tak je to nesmysl.
3) Ke zvýšenému zahřívání motoru nedochází. Sice je o něco vyšší teplota hoření, ale taky menší měrné teplo. Navíc chladící systémy jsou dělané s takovou rezervou, že tento problém je bezpředmětný.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1204
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Drtic »

Jean píše: 1) Vstřiky neodchází. Auto startuje vždy na benzín a přepíná se po zahřátí. Není důvod, proč by to mělo vadit vstřikům.
2) S prasknutým těsněním pod hlavou jsem se nesetkal nikdy. Nemůže prasknout. Co se týče poškození kvůli provozu na plyn, tak je to nesmysl.
3) Ke zvýšenému zahřívání motoru nedochází. Sice je o něco vyšší teplota hoření, ale taky menší měrné teplo. Navíc chladící systémy jsou dělané s takovou rezervou, že tento problém je bezpředmětný.
Tesat do kamene!
Jeste bych dodal caste spelukace o podpalovani ventilu - ano, k tomu skutecne dojit muze, ale pouze u spatne serizene smesi LPG.
To same se muze stat, pokud bude spatne serizena smes benzinu.
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

Jean píše:
jirksy píše: LPG bych samozřejmě raději, je mi jasné že to šetří markantně, a ještě raději CNG protože jeho cena není závislá na ropě a stabilně se drží. Ale bylo mi řečeno že odchází vstřiky benzínu, protože jsou vypnuty a to množství vzduchu které kolem nich proudí je postupně zanese drobnými částicemi. Dál mě varovali, že praskají těsnění pod hlavou a taky že tím jak motor víc hřeje tak celkově dochází ve spalovacím prostoru k poškození, narozdíl od případu kdy do válce vstoupí benzínová směs která jej ochladí mnohem více než suchá směs vzduchu a plynu.
1) Vstřiky neodchází. Auto startuje vždy na benzín a přepíná se po zahřátí. Není důvod, proč by to mělo vadit vstřikům.
2) S prasknutým těsněním pod hlavou jsem se nesetkal nikdy. Nemůže prasknout. Co se týče poškození kvůli provozu na plyn, tak je to nesmysl.
3) Ke zvýšenému zahřívání motoru nedochází. Sice je o něco vyšší teplota hoření, ale taky menší měrné teplo. Navíc chladící systémy jsou dělané s takovou rezervou, že tento problém je bezpředmětný.
Bylo mi řečeno že vstřiky odchází protože nejedou, motor sice startuje na benzín ale pak se vystřiky vypínají a poté se prý mají zanášet. Zbytek nedokážu vyvrátit ani potvrdit, jen říkám věci před kterýma jsem byl od LPG varován. Ale sám mám zkušenost s mým známým, který měl felicii 1.6 se směšovačem. Postupně ten motor začal víc a víc žrát a odcházet. Dále mě bylo řečeno že se s LPG musí na kontroly, výměny filtrů atd a prý se to hodně prodraží.
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

Drtic píše:
Jean píše: 1) Vstřiky neodchází. Auto startuje vždy na benzín a přepíná se po zahřátí. Není důvod, proč by to mělo vadit vstřikům.
2) S prasknutým těsněním pod hlavou jsem se nesetkal nikdy. Nemůže prasknout. Co se týče poškození kvůli provozu na plyn, tak je to nesmysl.
3) Ke zvýšenému zahřívání motoru nedochází. Sice je o něco vyšší teplota hoření, ale taky menší měrné teplo. Navíc chladící systémy jsou dělané s takovou rezervou, že tento problém je bezpředmětný.
Tesat do kamene!
Jeste bych dodal caste spelukace o podpalovani ventilu - ano, k tomu skutecne dojit muze, ale pouze u spatne serizene smesi LPG.
To same se muze stat, pokud bude spatne serizena smes benzinu.

Ano o těch ventilech jsem četl, jde o to jak kvalitní firmu si člověk najde to souhlasím. Dále se prý používá Flash Lube pro přimazávání venitlů. Ale uplně tomu zabránit prý nejde, ne z důvodu toho že by plyn ventily vždycky odrovnal ale jde o konstrukci motoru a ta je např. u Fabie HTP natolik špatná že je prý velká pravděpodobnost že se zaklepou, protože se občas zaklepávají i bez LPG. Podle toho co jsem se dočetl dál jsou ale motory od volva na toto velmi odolné.
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1204
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Drtic »

jirksy píše: jde o konstrukci motoru a ta je např. u Fabie HTP natolik špatná že je prý velká pravděpodobnost že se zaklepou, protože se občas zaklepávají i bez LPG. Podle toho co jsem se dočetl dál jsou ale motory od volva na toto velmi odolné.
V tomto smeru vydal tusim Prins VSI - vyrobce lpg systemu - tabulku doporuceni pro ktere motory prestavbu vyslovne nedoporucuji.. mela by se dat nekde po siti vyhledat..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2350
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od tomasss »

jirksy píše:Dále mě bylo řečeno že se s LPG musí na kontroly, výměny filtrů atd a prý se to hodně prodraží.
Jestli ti pripada 100kc za filtr a 200kc za revizi rocne hodne, tak to pak jo...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

tomasss píše:
jirksy píše:Dále mě bylo řečeno že se s LPG musí na kontroly, výměny filtrů atd a prý se to hodně prodraží.
Jestli ti pripada 100kc za filtr a 200kc za revizi rocne hodne, tak to pak jo...
Nevím neznám. LPG nemám, tohle mi bylo řečeno. Pokud je opak pravdou tak je to jen dobře. :good:
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

GDPR_user

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od GDPR_user »

jirksy píše: Nevím neznám. LPG nemám, tohle mi bylo řečeno. Pokud je opak pravdou tak je to jen dobře. :good:
Každopádně pokud bys chtěl na pestavbu plně doporučuji Jeana.Opravdu jen málokde je tak luxusní práce,jako v Ambu. :)

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

martinopel píše:
jirksy píše: Nevím neznám. LPG nemám, tohle mi bylo řečeno. Pokud je opak pravdou tak je to jen dobře. :good:
Každopádně pokud bys chtěl na pestavbu plně doporučuji Jeana.Opravdu jen málokde je tak luxusní práce,jako v Ambu. :)
Dělají i CNG?
A dotaz 2: - když pak změním za pár let auto můžu si ten cng systém přehodit? :D
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1793
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od ttoommaasseekk »

S výše zmiňovaným systémem na E85 jezdím již rok a vše jsem popsal v jiném vláknu.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=85&t=20281
Kdyžtak se ptej.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

jirksy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od jirksy »

Tak jsem to pročetl a zdá se mi že LPG či CNG je pro mě asi výhodnější. Jednak kvůli tomu prvímu ladění nestartování, pak ta spotřeba. Počítám že s plynem půjde taky nahoru ale s moderním systémem snad o moc ne a přece jen 17 kč/l je daleko míň než za etanol. :oops:
_________________
Volvo V40 1.8i, Benzín,85Kw, rv.12/97, 170tis., (koupeno z Německa po prvním majiteli)
Černá metalíza, elektrony, polokůže.

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1548
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Kuko28 »

Když jezdíš víc, tak se ti určite LPG vyplatí víc. I síť čerpaček je větší. Úprava na E85 je samozřejmě výrazně levnější, na druhou stranu za litr zaplatí citelně víc.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

GDPR_user

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od GDPR_user »

Opět jsem si potvrdil,že E85 nemá smysl.S90 Royal čistý ethanol pod 10°C nenastartoval.Spotřeba 21l/100km
Benzín spotřeba 12/100

Bighead
Offline
Příspěvky: 153
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha/Poděbrady
Vůz: XC90 V8 R-Design 2010 LPG

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od Bighead »

martinopel píše:Opět jsem si potvrdil,že E85 nemá smysl.S90 Royal čistý ethanol pod 10°C nenastartoval.Spotřeba 21l/100km
Benzín spotřeba 12/100
To si zkoušel bez jakékoli úpravy?
_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP

GDPR_user

Zkušenosti s ethanolem E85 ve volvu

Příspěvek od GDPR_user »

Bighead píše:
martinopel píše:Opět jsem si potvrdil,že E85 nemá smysl.S90 Royal čistý ethanol pod 10°C nenastartoval.Spotřeba 21l/100km
Benzín spotřeba 12/100
To si zkoušel bez jakékoli úpravy?
Přesně tak

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé