
Prestavba na E85
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Prestavba na E85
Za sebe osobně moc děkuji za informace. Kolega chce jít se stejným výrobkem do A6 2,8. Po přečtení Tvých zkušeností dostane tu čest státi se mým testerem.
Daniel

_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 1791
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prestavba na E85
Ja netvrdim ze je to spatny vyrobek, to ne. Jen si holt nerozumi s mym Volvikem.
A k pocitum z jizdy:
Auto jede vic od nizkych otacek (predpokladam, ze je to dane vyssim oktanovym cislem Ecka, tudiz zde muze vzniknout vyssi komprese a tudiz vytahne motor z paliva v nizssich otackach vice), jede linearneji po celem spektru otacek. Nema takovou vybusnost kolem 3-4tisic, ale to je vykompenzovano zminovanym linearnim narustem vykonu. Rozhodne je to lepsi pri rozjezdech, to urcite.
Jako jo, jezdit na Ecko me zatim bavi (i pres popisovane zkusenosti).
A k pocitum z jizdy:
Auto jede vic od nizkych otacek (predpokladam, ze je to dane vyssim oktanovym cislem Ecka, tudiz zde muze vzniknout vyssi komprese a tudiz vytahne motor z paliva v nizssich otackach vice), jede linearneji po celem spektru otacek. Nema takovou vybusnost kolem 3-4tisic, ale to je vykompenzovano zminovanym linearnim narustem vykonu. Rozhodne je to lepsi pri rozjezdech, to urcite.
Jako jo, jezdit na Ecko me zatim bavi (i pres popisovane zkusenosti).
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
Prestavba na E85
jestli to kolega necha namontovat, hod sem pak zkusenosti. uvazuju o tom taky, protoze rozdil 10,- na litru uz zacina bejt zajimavej. kazdopadne na mym motoru to ted skoro nema smysl, spotreba je cca o 2l vyssi a navic to nejede v zadnejch otackach.Danniel74 píše:Za sebe osobně moc děkuji za informace. Kolega chce jít se stejným výrobkem do A6 2,8. Po přečtení Tvých zkušeností dostane tu čest státi se mým testerem.Daniel
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Prestavba na E85
tak u mna bude musiet e85 pockat. najblizsia pumpa je 40 km.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Prestavba na E85
Tak neviem ci som uz uplne, alebo len trosku... zastavil som v rakusku na OMV, pozeram, superethanol E85 (1,13eur/liter). reku ze super, skusim natankovat. strcim pistol do hrdla, stojan naskoci, ale z pistole netieklo nic 

_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 90
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Lomnice n/Pop.
- Vůz: S80 II D5 07' 136kW, manuál
Prestavba na E85
... že by sabotáž čechoslováků ?lucki píše:Tak neviem ci som uz uplne, alebo len trosku... zastavil som v rakusku na OMV, pozeram, superethanol E85 (1,13eur/liter). reku ze super, skusim natankovat. strcim pistol do hrdla, stojan naskoci, ale z pistole netieklo nic

btw. já u nás tankuju E85 za 24,90 Kč. Dnes 20L naturalu a 20L E85. Zatím ok. Výsledná cena 29,20 Kč /Litr
_________________
je S80 D5 2007 černá metla, xenon - krasavice
bylo V40 1.8 B4184S 1998 96kW/130hp - chip
bylo Nissan Primera P10 1.6 1991
je S80 D5 2007 černá metla, xenon - krasavice
bylo V40 1.8 B4184S 1998 96kW/130hp - chip
bylo Nissan Primera P10 1.6 1991
-
Offline
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
Prestavba na E85
Komprese je dana objemem spalovaciho prostoru a zdvihem pistu a je nemenna v zavislosti na palivu. Vznikne ti tak maximalne vyssi detonace.ttoommaasseekk píše: (predpokladam, ze je to dane vyssim oktanovym cislem Ecka, tudiz zde muze vzniknout vyssi komprese a tudiz vytahne motor z paliva v nizssich otackach vice),.
Oktanove cislo znaci odolnost paliva proti samozapalu

-
Offline
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Prestavba na E85
ja mam zaujimave zistenie. palubak mi ukazuje priem. spotrebu o 1.5 litra vyssiu (11 l/100km, bezne ma okolo 9,5). som zvyknuty ze cca o pol litra ukazuje menej. pointa je, ze mam od pumpy kde som daval plnu nadrz prejdenych 230 km ale rucicka mi ukazuje spalenych ledva 20 litrov. podla zvyku by som teda tvrdil ze mam spotrebu okolo 8,5-9.
moze ethanol (40 litrov E, 30 litrov N) zblbnut plavak?
moze ethanol (40 litrov E, 30 litrov N) zblbnut plavak?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Spolehlivost provozu po přestavbě na E85
Ahoj, máte už někdo zkušenost s celoroční spolehlivostí provozu po přestavbě na E85? Tím myslím starty v zimě, jarní provoz po zvýšení teplot, provoz při výrazných teplotních výkyvech (např. náhlé ochlazení apod.). A rozdíl spotřeby benzin vs. E85. Díky za odpověď. D.
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Prestavba na E85
tiez by ma to zaujimalo. a zaujimalo by ma aj aku RJ pre ethalon pouzivate. videl som ich niekolko a rozhodne sa mi nepacia tie, ktore treba rucne prepinat na rozne druhy paliva.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 3605
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Prestavba na E85
neviem, jak dlho tu chlast frčí, ale asi sú tie skúsenosti zatiaľ eště v plienkach
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 1791
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prestavba na E85
Ja jsem se docela rozepsal vyse ...
Starty, porad nic moc. Uz tedy startuji napoprve, ale chce to startovat s trochou plynu a drzet motor cca 15s nad 1500otacek, pak uz skousne i zarazeni Decka a klimosku.
To by mi muselo palit na kapotu slunce, abych to mel na poprve.
Ale treba to hosi jeste odladi, porad jsem to nevzdal a oni tez ne.
Spotreba, na dalku stejna, po meste o pulitranek az litranek vic.
Starty, porad nic moc. Uz tedy startuji napoprve, ale chce to startovat s trochou plynu a drzet motor cca 15s nad 1500otacek, pak uz skousne i zarazeni Decka a klimosku.
To by mi muselo palit na kapotu slunce, abych to mel na poprve.
Ale treba to hosi jeste odladi, porad jsem to nevzdal a oni tez ne.
Spotreba, na dalku stejna, po meste o pulitranek az litranek vic.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
Prestavba na E85
v cem ti teda ta krabicka konkretne pomohla? jak si to tak ctu, tak bez ni bys na tom byl stejne.. jede to alespon stejne jako na benzin? resp. zkousels nejakej pomer E:N bez krabicky a pak to samy s krabickou, jestli tam byl rozdil ve vykonu a spotrebe?ttoommaasseekk píše:Ja jsem se docela rozepsal vyse ...
Starty, porad nic moc. Uz tedy startuji napoprve, ale chce to startovat s trochou plynu a drzet motor cca 15s nad 1500otacek, pak uz skousne i zarazeni Decka a klimosku.
To by mi muselo palit na kapotu slunce, abych to mel na poprve.
Ale treba to hosi jeste odladi, porad jsem to nevzdal a oni tez ne.
Spotreba, na dalku stejna, po meste o pulitranek az litranek vic.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvky: 1791
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prestavba na E85
Krabicka funguje, ne ze ne.
Jen ted sama nepozna pomery E vs N. Uz na to mam instalovany docasny prepinac, na plnohodnotnem flexifuel jeste pracuji.
Vykon, asi stejny. Nema to onu vybusnost kolem tech 3-4tisic, ale zase to vic plynule zrychluje, takze spokojenost.
Jezdim ted na cisty Ecko, vrtulnik nesviti.
Kdyz jsem krabicku nemel, mohl jsem dat max 30% Ecka, jinak by svitil vrtulnik. Takze na tohle je to dobry.
Jen ted sama nepozna pomery E vs N. Uz na to mam instalovany docasny prepinac, na plnohodnotnem flexifuel jeste pracuji.
Vykon, asi stejny. Nema to onu vybusnost kolem tech 3-4tisic, ale zase to vic plynule zrychluje, takze spokojenost.
Jezdim ted na cisty Ecko, vrtulnik nesviti.
Kdyz jsem krabicku nemel, mohl jsem dat max 30% Ecka, jinak by svitil vrtulnik. Takze na tohle je to dobry.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 778
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Vůz: S60 B5244S Geartronic
Prestavba na E85
ok, az budu mit naladu, tak si asi neco koupim z ebaye, stoji to tam par babek, problem je, ze je to jen pro 4valce a tak to musim koupit 2x coz je ale stale levnejsi nez kit pro 6-8valcu.ttoommaasseekk píše:Krabicka funguje, ne ze ne.
Jen ted sama nepozna pomery E vs N. Uz na to mam instalovany docasny prepinac, na plnohodnotnem flexifuel jeste pracuji.
Vykon, asi stejny. Nema to onu vybusnost kolem tech 3-4tisic, ale zase to vic plynule zrychluje, takze spokojenost.
Jezdim ted na cisty Ecko, vrtulnik nesviti.
Kdyz jsem krabicku nemel, mohl jsem dat max 30% Ecka, jinak by svitil vrtulnik. Takze na tohle je to dobry.
jeste mi rekni - ma to nejakou pripojku i na lambdu z ktery si to meri napeti nebo se to skutecne pripojuje jen seriove mezi vstriky a puvodni RJ? me totiz neni jasny, podle ceho to pozna pomer smesi.. cely mi to pripada jako polopodvod s tou inteligenci krabicek, nedela to nic jinyho nez prodluzuje dobu vstriku, pripadne to pridava dalsi vstrik o neco pozdeji.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic
-
Offline
- Příspěvky: 1916
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Prestavba na E85
toto nejde do hlavy aj mne. na 5 valcov si kupim jednotku na 6 valcov a funguje to... to potom asi fakt nic ine nerobi, len sleduje zmes a meni cas vstreku. a tie lacnejsie ani to, treba to zapnut na prislusny pomer zmesy.dan2 píše: jeste mi rekni - ma to nejakou pripojku i na lambdu z ktery si to meri napeti nebo se to skutecne pripojuje jen seriove mezi vstriky a puvodni RJ? me totiz neni jasny, podle ceho to pozna pomer smesi.. cely mi to pripada jako polopodvod s tou inteligenci krabicek, nedela to nic jinyho nez prodluzuje dobu vstriku, pripadne to pridava dalsi vstrik o neco pozdeji.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 1791
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prestavba na E85
Nektere, opravdu jen nektere krabicky maji pripojeni k lambde. A lambda dava jen + ci - hodnotu.
Tedy + do 50%Ecka a nad 50%Ecka dava -. A to je zrovna to, s cim si muj Volvik nerozumi, proto mam ted prepinac na pomery, ale zatim jsem jej nevyuzil, pac ve Vrchlabi maji tez u pumpy Ecko, coz jsem nevedel.
Na zaklade teto informace dava krabicka povel k prodlouzeni vstriku, zbytek si pry doladi RJ auta.
K tomu Ebay, tez jsem na nejake krabicky koukal, ale zdalo se mi tam prilis malo kabelu na to, aby z meho auta byl flexifuel, tudiz aby to rozeznalo palivo v nadrzi. Proto jsem holt vzal to, co jsem vzal.
Tedy + do 50%Ecka a nad 50%Ecka dava -. A to je zrovna to, s cim si muj Volvik nerozumi, proto mam ted prepinac na pomery, ale zatim jsem jej nevyuzil, pac ve Vrchlabi maji tez u pumpy Ecko, coz jsem nevedel.
Na zaklade teto informace dava krabicka povel k prodlouzeni vstriku, zbytek si pry doladi RJ auta.
K tomu Ebay, tez jsem na nejake krabicky koukal, ale zdalo se mi tam prilis malo kabelu na to, aby z meho auta byl flexifuel, tudiz aby to rozeznalo palivo v nadrzi. Proto jsem holt vzal to, co jsem vzal.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
Prestavba na E85
Jednoducha lambda je schopna menit vystupni napeti v rozsahu 0-1V, pricemz v okoli lambda=~1 je krivka nejstrmejsi.ttoommaasseekk píše:Nektere, opravdu jen nektere krabicky maji pripojeni k lambde. A lambda dava jen + ci - hodnotu.
Sirokopasmove lambdy maji rozsahy jeste vetsi.. +/- je blbost. Maximalne existuji lambdy, ktere jdou od treba -5V do +5V...ale to nevim
-
Offline
- Příspěvky: 2350
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
Prestavba na E85
Neexistuje lambda ktera by davala zaporny napeti
pokud je lambda tri nebo ctyr dratova, dava napeti v rozsahu 0-1V nebo 0-5V (zalezi na typu), pokud je jedno nebo dvoudratova, nedava napeti ale meni svuj odpor.

Naposledy upravil(a) tomasss dne 14 črc 2011 09:19, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
Prestavba na E85
Ono to ani tak nezalezi na pocu dratu, jako na typu sondy.. Odpor meni titaniova a napeti zirconiova lambda 

-
Offline
- Příspěvky: 1791
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prestavba na E85
Spatne jsem se vyjadril.
- melo znamenat pripojeni na kostru
+ je plus, tedy 12V
Sorry.

- melo znamenat pripojeni na kostru
+ je plus, tedy 12V
Sorry.

_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 2350
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
Prestavba na E85
Tak to mas taky blbe, lambda ktera by davala +12V taky neexistuje 

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1791
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
Prestavba na E85
Ze ja trouba tu neco vysvetluju.tomasss píše:Tak to mas taky blbe, lambda ktera by davala +12V taky neexistuje
Kazdy mu je to jasny, jen nekteri se v tom vrtaji, ze???

Tak na potreti:
Ano, na lambde namerime bud 0V nebo +xV.
Tudiz kdyz na ni neni zadne napeti, tedy 0V, mam v nadrzi vic nez 50%Ecka.
Kdyz na ni namerim +xV, mam v nadrzi vic benzinu.
No a kdyz onen kablik neni k lambde pripojen, tak jej holt musime oblnout prepinacem.
Snad uz jsem to nezvojtil, dyt to mam jen naposlouchane! Nevrtam se v tom!
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvky: 230
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
Prestavba na E85
Tak já se taky podělím o zkušenosti s E85, i když se to Volva přímo netýká....spíše to budou takové útržky, různé postřehy a zkušenosti co mám za pár tisíc km na E85.
V Saabu 9-5 mám asi tři měsíce naflashovanou ECU na Biopower mapy z http://trionictuning.com , jsou to v podstatě upravené originální SAAB Biopower mapy na vyšší výkon...Jsou volně ke stažení.
Dá se jezdit jak na čistý E85, tak na benzín, tak na libovolný poměr benzínu a etanolu.... jednotka se po natankování přibližně 2-3 km adaptuje, pak vypíše na displej kolik je % etanolu v nádrži a přizpůsobí podle toho mapy . Navíc je podle směsi upravena i startovací dávka paliva (sytič), tedy by to i na čistej E85 mělo nastartovat v rozumných mrazech....
Moje zkušenost je taková, že kdo uvažuje nad E85 z důvodu ušetření nákladů na palivo, tak ať na to rovnou zapomene....při ceně 25 - 28 kč co se teď E85 prodává se na tom nijak výrazně ušetřit nedá.... ušetří asi jen ten kdo nebere benzín na nejlevněších pumpáchb ....
Jezdím hlavně mimo město, po městě se moc často necourám,
na benzín jsem jezdil kolem 9-10l /100 km
na čistej E85 to bylo někde kolem 10- 12 / 100km v závislosti na četnosti studených startů
Tak si to může každý sám spočítat....navíc pro toho kdo jezdí často po městě a má časté studené starty se jízda na etanol prodraží ještě víc... dle mé zkušenost spotřeba v tomto režimu stoupá o dost více jak na benzín...
jako ideální mě přijde směs 30- 40 % etanolu na kterou teď poslední 3 nádrže jezdím - směs má díky benzínu vyšší výhřevnost než samotný etanol a auto tolik nežere, ale zároveň díky ethanolu má vyšší oktanové číslo a motor neklepe v důsledku nízkooktanového benzínu (ecu saabu umí knock countery zobrazit na display- na N98 se sem tam nějaký objeví, ale na Natural 95 je jich při ostrejší jízdě skutečně dost a v důsledku toho ECU motor škrtí...Na E85 a její směs i s levným benzínem který teď tankuju neklepe vůbec ...)
Na směs 40 % etanolu jezdím za cca 10 - 11 litrů....podle toho jak tlačím na pilu
Můj názor na všelijaký ty krabičky?
Ať si to koupí člověk co má potřebu si s autem hrát a různě laborovat...
Ať si to nechá naistalovat člověk co smýšlí zeleně...ale dle mých zkušeností by byla návratnost investice do krabičky nulová...
Když už se někdo rozhodne pro kouzelnou krabičku, rozhodně bych nešel do žádné která nemá zpětnou vazbu od lambda sondy....
Jako ne uplně špatné řešení bych viděl do obyč auta tankovat nějaké malé procento E85....do 20 % ??... respektive tolik kolik povolí regulační rozsah standardních map. Tímto způsobem by se asi dala nějaká ta koruna ušetřit....
Toť můj skromný názor...
EDIT 17.1.2012 : Zkušenosti po nějakých 8 tis km na E85.... Funguje to výborně - spokojenost. čerpacích stanic s E85 mám v okolí dost, takže vždy kolem nějaké jedu....V zimě to chytá stejně dobře jako v létě...je fakt, že čistej E85 jsem v zimě nezkoušel - ustálil jsem se na poměru 1:1 E85 a N95.... spotřebou se vlezu do 10l/100km ( reálnou od plné do plné, ne podle palubáku za vybraný úsek a pod.)
styl jízdy: po městě se moc necourám, pokud sednu do auta zpravidla ujedu 20 až 100 km převážně po okreskách a státovkách. Po dálnici nejezdím. - Nejsem žádne závodník brzda-plyn....jezdím plynule, neagresivně a snažím se využívat setrvačnosti a kontrolovat rychlost do 140 km/h... je fakt že občas se neudržím a na volných usecích tomu šlápnu....občas mě to chytne a vyženu saze výfuku...ale vše s rozumem....
V Saabu 9-5 mám asi tři měsíce naflashovanou ECU na Biopower mapy z http://trionictuning.com , jsou to v podstatě upravené originální SAAB Biopower mapy na vyšší výkon...Jsou volně ke stažení.
Dá se jezdit jak na čistý E85, tak na benzín, tak na libovolný poměr benzínu a etanolu.... jednotka se po natankování přibližně 2-3 km adaptuje, pak vypíše na displej kolik je % etanolu v nádrži a přizpůsobí podle toho mapy . Navíc je podle směsi upravena i startovací dávka paliva (sytič), tedy by to i na čistej E85 mělo nastartovat v rozumných mrazech....
Moje zkušenost je taková, že kdo uvažuje nad E85 z důvodu ušetření nákladů na palivo, tak ať na to rovnou zapomene....při ceně 25 - 28 kč co se teď E85 prodává se na tom nijak výrazně ušetřit nedá.... ušetří asi jen ten kdo nebere benzín na nejlevněších pumpáchb ....
Jezdím hlavně mimo město, po městě se moc často necourám,
na benzín jsem jezdil kolem 9-10l /100 km
na čistej E85 to bylo někde kolem 10- 12 / 100km v závislosti na četnosti studených startů
Tak si to může každý sám spočítat....navíc pro toho kdo jezdí často po městě a má časté studené starty se jízda na etanol prodraží ještě víc... dle mé zkušenost spotřeba v tomto režimu stoupá o dost více jak na benzín...
jako ideální mě přijde směs 30- 40 % etanolu na kterou teď poslední 3 nádrže jezdím - směs má díky benzínu vyšší výhřevnost než samotný etanol a auto tolik nežere, ale zároveň díky ethanolu má vyšší oktanové číslo a motor neklepe v důsledku nízkooktanového benzínu (ecu saabu umí knock countery zobrazit na display- na N98 se sem tam nějaký objeví, ale na Natural 95 je jich při ostrejší jízdě skutečně dost a v důsledku toho ECU motor škrtí...Na E85 a její směs i s levným benzínem který teď tankuju neklepe vůbec ...)
Na směs 40 % etanolu jezdím za cca 10 - 11 litrů....podle toho jak tlačím na pilu

Můj názor na všelijaký ty krabičky?
Ať si to koupí člověk co má potřebu si s autem hrát a různě laborovat...
Ať si to nechá naistalovat člověk co smýšlí zeleně...ale dle mých zkušeností by byla návratnost investice do krabičky nulová...
Když už se někdo rozhodne pro kouzelnou krabičku, rozhodně bych nešel do žádné která nemá zpětnou vazbu od lambda sondy....
Jako ne uplně špatné řešení bych viděl do obyč auta tankovat nějaké malé procento E85....do 20 % ??... respektive tolik kolik povolí regulační rozsah standardních map. Tímto způsobem by se asi dala nějaká ta koruna ušetřit....
Toť můj skromný názor...
EDIT 17.1.2012 : Zkušenosti po nějakých 8 tis km na E85.... Funguje to výborně - spokojenost. čerpacích stanic s E85 mám v okolí dost, takže vždy kolem nějaké jedu....V zimě to chytá stejně dobře jako v létě...je fakt, že čistej E85 jsem v zimě nezkoušel - ustálil jsem se na poměru 1:1 E85 a N95.... spotřebou se vlezu do 10l/100km ( reálnou od plné do plné, ne podle palubáku za vybraný úsek a pod.)
styl jízdy: po městě se moc necourám, pokud sednu do auta zpravidla ujedu 20 až 100 km převážně po okreskách a státovkách. Po dálnici nejezdím. - Nejsem žádne závodník brzda-plyn....jezdím plynule, neagresivně a snažím se využívat setrvačnosti a kontrolovat rychlost do 140 km/h... je fakt že občas se neudržím a na volných usecích tomu šlápnu....občas mě to chytne a vyženu saze výfuku...ale vše s rozumem....
Naposledy upravil(a) LukyKolin dne 13 dub 2012 12:14, celkem upraveno 4 x.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé