D24TIC a crazy ručička teploměru

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 6 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Yossarian
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 28 dub 2004 11:34
Bydliště: Trutnov/Pardubice

D24TIC a crazy ručička teploměru

Příspěvek od Yossarian »

Zdravím příznivce chrotavých 6ti válcových motorů VW. Mám takovej blbej dotaz. Při ohřátém motoru a konstantní rychlosti třeba 90km/h (to je jedno jaké) když něco rychle předjíždím s nohou na podlaze tak ručička teploměru spadne do studenýho pole, občas se i zblázní a mrská sebou tam a zpět vždy jen do studeného pole. Před nedávnem jsem měnil chladič ale dělalo to se starým taky takže chaldič je ok. Předchozí majitel vymotoval saharu (ten plastove bazmek mezi chladičem a viskozní vrtulí)

Dotaz: že by to byl termostat? budík v přístrojovce? může to něco vyku..it?

díky za rady. každá rada drahá :badgrin:
Yoss
_________________
Bylo: Š100 2x, Š110R, Š120 2x, Renault Clio 1.9D, Ford Sierra 2.0, Audi 80 1.8, VW Passat 1.6TD, Volvo Kombi 765 GLE / D24TIC / 1989

Je: Opel kombi Astra H 1.6 + služební stroj Octavia IV 2.0 TSI

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1861
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

jdi po dratech někde v nich je chyba....
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Mrskala se mi taky, ale ne tak rychle, a byl to termostat.
To co popisuješ dělala tátova Oktávka, a tam to bylo vadné čidlo teploměru.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Yossarian
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 28 dub 2004 11:34
Bydliště: Trutnov/Pardubice

Příspěvek od Yossarian »

Marek Vild píše:Mrskala se mi taky, ale ne tak rychle, a byl to termostat.
To co popisuješ dělala tátova Oktávka, a tam to bylo vadné čidlo teploměru.
no jo ale proč se to hejbe jenom směrem dolů? Nikdy ne nahoru (jako 105°C atd:-) to mi vrtá hlavou. Třeba si volvo myslí, že s nohou na podlaze už pojede furt a tak preventivně chladí a chladí :badgrin: :badgrin:
_________________
Bylo: Š100 2x, Š110R, Š120 2x, Renault Clio 1.9D, Ford Sierra 2.0, Audi 80 1.8, VW Passat 1.6TD, Volvo Kombi 765 GLE / D24TIC / 1989

Je: Opel kombi Astra H 1.6 + služební stroj Octavia IV 2.0 TSI

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1861
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

když budeš v pravidelnych intervalech odpojovat drát od čidla tak ti to bude dělat stejnej efekt jakej ti to děla ted.... jen dolu ne nahoru to znamená že se ti to někde přerušuje... ale to je jen pokud ti ta ručička běhá jako splašená... Samozřejmě že to může bejt cokoli i ten termostat nebo čidlo
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2028
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

sice nemám sedmistovku, ale mohl bych poradit toto:

pokud ručička padá k nule stejně rychle jako při vypnutí zapalování, tak je to špatný kontakt (špatný kontankt může být i uvnitř čidla)

pokud je ručička "líná", pak teploměr ukazuje změny teploty vody - změny nejsou skokové, nehledě na fakt, že také čidlo se neohřeje a nezchladí skokově
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

opblibene misto, kde muze vzniknout tento problem je tesne u cidla, u D24T a TIC z cidla vylejza asi 20CM drat s dvoukolikovym konektorem na konci. Problem bych hledaj nejdrive v tomto konektoru nebo v dratu k cidlu od nej......
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Yossarian
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 28 dub 2004 11:34
Bydliště: Trutnov/Pardubice

Příspěvek od Yossarian »

travex píše:opblibene misto, kde muze vzniknout tento problem je tesne u cidla, u D24T a TIC z cidla vylejza asi 20CM drat s dvoukolikovym konektorem na konci. Problem bych hledaj nejdrive v tomto konektoru nebo v dratu k cidlu od nej......
hmm taky už jsme na něj koukal ale mám strach, že když na něj šáhnu tak upadne ale zkusím s tím zaviklat a když upadne tak ho přiletuju. Díky za tip
Yoss
_________________
Bylo: Š100 2x, Š110R, Š120 2x, Renault Clio 1.9D, Ford Sierra 2.0, Audi 80 1.8, VW Passat 1.6TD, Volvo Kombi 765 GLE / D24TIC / 1989

Je: Opel kombi Astra H 1.6 + služební stroj Octavia IV 2.0 TSI

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1731
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: D24TIC a crazy ručička teploměru

Příspěvek od peter cz »

Mám teď podobný problem s tim že při zahřátým motoru rafička lítá od poloviny do horkýho, když sou zaplý světla tak kmitá kolem červenýho při vypnutých lehce nad polovičkou,
čidlo má při 100°C cca 150ohm, při pokojový teplotě cca 2500ohm což by mělo být podle Vadisu správně, když sem místo čidla zapojil 150 a 68ohm odpor, ukazeje budík co má /nezávisle na světlech/, po čem tedy jít ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3074
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: D24TIC a crazy ručička teploměru

Příspěvek od Sergej »

Zla kostra, pripadne zly spoj v pristrojovke.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10401
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: D24TIC a crazy ručička teploměru

Příspěvek od Urvanej »

Nemohl by bejt už jen umrtvenej konetor na čidle?
Nejde mi do hlavy, že by při nahrazení čidla odporem už pak nelítal budík.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1731
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: D24TIC a crazy ručička teploměru

Příspěvek od peter cz »

Nevim, prostříkal sem kontakty (ikdyž v případě špatných by rafička spíš kmitala na druhou stranu...) a za nějakých 70km se to zatim neopakovalo :unknown:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1731
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: D24TIC a crazy ručička teploměru

Příspěvek od peter cz »

Vyřešeno - špatný čidlo...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
This topic is 6 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“