Podsvětlení palubního počítače

850 a novější modely řad C/S/V/XC
This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Podsvětlení palubního počítače

Příspěvek od Marek Vild »

Ahoj, vrtá mi hlavou jedna věc, U 850 je pod budíky digitální display, kde je spotřeba, venkovní teplota, čas, dojezdová vzdálenost a takový ty blbosti. V noci mi to nesvítí. Má to svítit (mám prasklou žárovku?) nebo ne? Nebo se to podsvětlení nečím zapíná, tak, že to nesvítí trvale???
:-k
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

tak to bude žarovčičkama jsou to takovy ty 2w nastrkavací, horší je to s vyměnou :roll: je to na zlomení ruky v lepším případě jen vykloubení :-D nebo schůdnější řešení sundat celej svrchlík vyndat přístrojovku a vyměnit žarovky :p
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

marra píše:tak to bude žarovčičkama jsou to takovy ty 2w nastrkavací, horší je to s vyměnou :roll: je to na zlomení ruky v lepším případě jen vykloubení :-D nebo schůdnější řešení sundat celej svrchlík vyndat přístrojovku a vyměnit žarovky :p
Určitě, mám toho tam popraskanýho vícero, nesvítí mi ani pravá strana rádia, a další tlačítka. Hledat ve tmě čudlík na zapnutí mlhovek nebo odmlžení zadního skla je docela zábava.


Sehnal jsem si na webu tohle: http://www.volvospeed.com/Dashremove.php

Třeba se to bude někomu hodit, já sám se v tom vrtat nebudu. :doubt:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Radio jsem už dělal je to tu popsaný v opravách.
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=862
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

jva1
Offline
Příspěvky: 86
Registrován: 17 roků
Bydliště: Dobříš

pojistka?

Příspěvek od jva1 »

nechci tě odradit od zábavný činnosti, ale když říkáš, že ti toho nesvítí vícero, zkus zkontrolovat pojistky. (to je výrazně míň práce, kdyby to pomohlo). nevím přesně jak to má rozhozený 850, ale vím, že u mojí 740, když mi praskla pojistka, tak taky svítila půlka přístrojovky atd..

jinak hodně štěstí.. :)
_________________
jva1
V70-III 2.4D, 120kW, man, 2008, 130.000-361.000km
Volvo V70-I 2.5TDI, 103kW, man., 1997, 134.000-336.336km
bylo: Volvo 740GLT combi, man., 1989, 196.000km-220.000km

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Marek Vild píše:Díky za tip, ale to už jsem dělal, pojitsky jsou v pořádku. :)
Stjně mě to štve, proč to nedělají tak, že každá žárovka prostě časem praskne? Kdyby se tyhle anabáze musely podstupovat třeba při výměně žárovky v lustru, tak by jsme svíltili svíčkami.
V dnešní době optických vláken by to šlo asi řešit jednou centrální žárovkou a svazkem vláken vedeným od ní do příslušných kontrolek a ovladačů. Ale chci říct, že mi je divné množství žároviček, které máš odejité. Devítileté auto není až tak staré a doposavad jsem u aut takového stáří měnil maximálně jednu kontrolku a to vyjímečně. Např žárovičky z Fiata 850 r. 1971 ježděné 15 let používám dodnes jako náhradní. Třeba někdo zareaguje, že je to u tohoto vozu normální, ale jinak bych přeměřil dobíjení eventuelně vyměnil žárovičky všechny pro případ, že to byla vadná série.

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Jarda S40 píše:V dnešní době optických vláken by to šlo asi řešit jednou centrální žárovkou a svazkem vláken vedeným od ní do příslušných kontrolek a ovladačů.
No jen tak pro zajímavost, optický vlákna nejsou až taková novinka, tímhle způsobem měla osvětlené ovladače topení 340 - takže je v ní použitá věc, kterou dodnes má málokterý auto :lol:
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Kolega v práci mi dnes říkal, že to že pojistka je zvenku jako neporušená neznamená, že musí být v pořádku. Jednou jsem měnil pojistky u favorita, a tam bylo jasně vidět, že je pojistka přepálená, a myslím, že 850 má stjený typ pojistek.
Každopádně to tam zítra vezmu, on mi slibil, že mi jednu podruhé proměří :)

Jinak nesvítí mi ten počítač, oběl mlhovky, jedna z dvou kontrolek vyhřívání sedadel a vyhřívání zadní skla a zrcátek, jo a půlka rádia.
Díky za tipy.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

rpet
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 279
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

Příspěvek od rpet »

marra může potvrdit, že ten pacient, kterej měl moje auto přede mnou, propojil žárovičku rezervy benzínu s žárovičkou SRS, čímž k něčemu určitě došlo, jen nevíme k čemu. A když jsem je potom vyměnil všechny, auto ani neshořelo, ani neumřelo, ani nevylítly polštáře, prostě všechno OK. Jen ten idiot předešlej majitel mi připravil asi tak pět infarktovejch minut ("krista, co je to ?? proč to tu je ?? shořelá část tišťáku ?? vadný baggy ??? panebože, co je s mým autem ?????") :shock:
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

takovéhle kousky jsem už viděl.lidé to většinou dělaj protože je na voze závada a oprava stojí hodně peněz a oni to auto prostě potřebujou prodat.např.jak píšeš spojili kontrolku srs s palivem.koíntrolka paliva se pro kontrolu vždy rozsvítí a pak zhasne.stejně jako srs a to oni ptřebovali.pak jsem viděl spojenou kontolku motoru s mazáním.opět kontrolka mazání po nastartování zhasla a sní i kontrolka motoru.a to je ten ůčel.a dělaj to opravdu jen prasata. :evil:

Standus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Standus »

Tak panove !!!! Zrovna minulej tejden sem resil stejnej problem.
Zavada je v tom, ze ty zadovicky jsou opravdu popraskany...... ale to by jeste nic nebylo, protoze vymena je to nejhorsi.

Nesvitilo mi ani jedno tlacitko a kdyz sem jednou vjel do mlhy a chtel sem zapnout zadni mlhovky aby to do me nekdo ze zadu nenapalil, tak jsem malem sjel ze silnice, protoze sem proste nemohl najit ten zasranej nesvitici cudlik na mlhovky.

Takze mi to nedalo a vsechny ty cudliky sem vyndal. Rozebral (protoze jinak ty zarovky vyndat nejde) a koukam, ze tam jsou ( pouze v prepinacich) ty zarovicky priletovany. Vsechny ( cca 6 ks) jsem vypajel a sel do prodejny s autodilama a ten prodavac na me cumel jako by tak malou zarovku nikdy nevidel. No nic, sel jsem na internet a hle?
Zde je odkaz (Praha) kde je maj na 100%:
http://www.ges.cz/
ten chlapek vytahl suplicek plnej tech zarovicek a ja sem zadosti koukal, az se i me z toho rozsvitili oci.

Zapajel jsem -> pockal na noc -> no a to je parada........

:o))))
_________________
VOLVO 850 Estate,20V,automat,1993
VOLVO V70 II 2.4D, automat, 2002

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

To Standus: Bezva, GES Electonic znám, ale ještě mi řekni jak jsi ty čudlíky vyndal, tak, aby jsi je nepoku***l? Díky. :?:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Standus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Standus »

Kuchynskym nozikem.
Z jedne strany tlacitka vrazim nozik podel nej dovnitr -> a snazim se to jakoby vytlacit -> trochu povyskoci -> z druhy strany a je to.

Az vyndas jeden, tak uvidis sam jak jsou tam zasazeny.
_________________
VOLVO 850 Estate,20V,automat,1993
VOLVO V70 II 2.4D, automat, 2002

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Díky moc, o víkendu to vyzkouším. :)
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 15 roků
Bydliště: Potěhy 1

palubka

Příspěvek od skapetr »

palubni pocitac mi taky nepodsvetloval :lol: tak jsem se rozhodl k raznemu kroku vykuchat přístrojovku, vcelku to podle toho manuálu co zde byl odkaz nebyl problém jen bych chtěl upozornit na zastrkávací žárovičky 1,2W 12V i když jsou bežně k dostání v každé mototechně tak ty staré se musí z objímky vykuchat a většinou praskne baňka :) (pokud nechce někdo kupovat i s objímkou) pak jsem to zamontoval zapojil a celá deska svítila jak vánoční stromeček už jsem myslel že je někde zrada ale po nastartování bylo vše OK, jeden mechanik mi řekl že je to test desky aby si mohl technik zjistit jestli vyměnil vše tak jak chtěl čili žádný strach /pokud to zhasne ;) teď už krásně svítím a vidím i noční spotřebu takře lovu zdar :)
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“