Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

#51 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od GDPR_user »

Matoji píše:čo som čítal o jednohmotných náhradách, tak majú zosilené pružiny takže teoreticky by to nemalo robiť bordel. pri cene prevodoviek na volvo kedže sa nekazia by som sa tým asi netrápil, tam by som sa použitej asi nebál, cena okolo 150 za prevodovku.. otázka je ako je to s erkom :unknown: . neviem čo robiť. otec to naháňa lebo auto robí jeho známy a už mi dal svoje staré a moje si chce nechať do mesta. len, nejak nemám chuť nechať za spojku s dvojhmotou 1000 euro, je mi to proti srsti.... niekto tú jednohmotnú náhradu zastáva niekto to odsudzuje, a teraz babo raď...
Na co by byly na jednohmotě pružiny??? :shock:
Někdo tvrdí,že auto po přechodu na jednohmotu je traktor.Nemám žádnou zkušenost s těmito záměnami,ale když je budu vycházet ze zkušeností ze závodních motorů,kde se setrvačník nahrazoval odlehčeným duralovým,tak rozdíl je ve váze.Stejně tak bude docela velký rozdíl ve váze mezi jednohmotou a dvouhmotou.Takže aby motor byl schopen běžet stabilně,protože setrvačník je lehčí,je nutno zvýšit volnoběžné otáčky na mez,kdy motor běží stabilně,což u závodních čtyřválců bylo okolo 1500-1800 otáček.U závodního motoru to nevadí,ale pokud bych to aplikoval na auto pro denní ježdění,obávám se,že to nebude to pravé ořechové.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#52 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od kwiko »

zosilne pruziny spojkoveho taniera.

Co som mal moznost vyskusat auta, vyspovedat ludi co mali odlahcene zotrvaciky a ochcavky s jednohmotou. Chod motoru sa znekulturnil, hlavne pri velmi studenych startoch. to si citil kazde odpalenie valca. Auto islo lahlsie do otaciek a hlavne z otaciek na volnobehu (dovod preco to robia pretekari). Boli tam aj ine negativa az som nakoniec uzavrel tiez ze skoda roboty pre jazdenie po cestach.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#53 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od MarekV »

kwiko boli to TDIcka alebo benziny?
viem, ze na naftu davat taketo veci je masochyzmus ale na benzine, ktory ma hladsi chod je to tiez az take strasne?

GDPR_user

#54 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od GDPR_user »

MarekV píše:kwiko boli to TDIcka alebo benziny?
viem, ze na naftu davat taketo veci je masochyzmus ale na benzine, ktory ma hladsi chod je to tiez az take strasne?
Už jsem to psal výše.Motor je konstruován na nějakou hmotnost setrvačníku.Pokud jej odlehčím,je nutno zvýšit volnoběžné otáčky.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#55 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od kwiko »

boli to fürzylinderwagny cize octavia tdi :D Jeden mal zavarenu dvojhmotu Obrázek a dalsi tam napasoval jednohmotu. Tak toho som spovedal.

Na benzine som zvazoval odlahcenie zotrvacniku ked som riesil upravu favomotora na 1,4. tam som aj mal moznost sa povozit s odlahcenym zotrvacnikom. Vlnobezne otacky komplikuje aj ostra vacka, ci kratke sanie. martin ma v tomto mnohymi tunermi preverenu pravdu.

Ale benzin 5 valec a este s turbom /nizsi KP pri volnobehu by mal byt dost odolny. A auto aj vodic by to mali zvladnut bez zasadnych problemov (okrem nepatrne zhorsenej kutury chodu).
Vacsi problem bude ze konstrukterom sa dvojhmotou, podla mojho nazoru, takpovediac podarilo prekabatit fyziku.

Dovolim si trochu pospekulovat preco si to myslim...

Jednak umoznili cez klasicku spojku preniest vyssi vykon motora a uplne polahky pri tom pustat spojku. a podruhe, horenie (explozia) paliva vytvara dost nevyrovnane hodnoty momentov sily, teda dost energie sa pritom straca na teplo v samotnom mechanizme prevodov, alebo na sily iduce inym smerom ako by sme chceli (vibracie).

Tym ze sa do sustavy vlozil dvojhmotovy zotrvacnik. sa znizila hmota aborbujuca tieto torzne nevyvazenosti otacania kluky (bez dvojhmoty to bolo az po planetove kolesa diferencialu, ci kolesa. s dvojhmotou je to hlave o hmotnosti veci v klukovej skrini motora). tym sa viacej energie prenesie do torzneho smeru a menej do tych inych (deviacia, axialne namahanie lozisk, jednoducho vibracii znizujucich zivotnost motora). A pekne na tom este je ze sa energia zachytena dvojhmotou nepremeni len na teplo (ako pri klasickom zotrvacniku), ale aj pruznu deformaciu pruzin, teda nejaku tu silu v tom smere kde to chceme. :beer:

Motorova strana dvojhmotoveho zotrvacnika moze byt teoreticky (akoze aj prakticky) lahsia a ponuka teda vyhody odlahceneho zotrvacnika s pohodlim nizsich vibracii. / je na to nejaky vedecky vypocet

Inak aj dvojhmotne zotrvacniky podliehaju vyvoju, kostrukcnym zmenam, a su predmetom kompromisnych rieseni. Niektore sa teda daju aj uspesne repasovat, ine len na srot...

Este ma napada ze pri motoroch dnesnej konstrukcie sa casto pocita z vyhodami dvojhmoty a tak konstrukter troska moze osidit ojnice, kluku ci piesty. dalej mu to moze dat vacsiu volnost pri navrhovani tvaru spalovacieho priestoru, dlzky servisneho intervalu atd.

kwik

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#56 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od quaero »

Chápu to správně že se dvouhmotový setrvačník dával do všech V70 II? I slabejch benzínů (B5244S2)?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#57 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od dali »

quaero píše:Chápu to správně že se dvouhmotový setrvačník dával do všech V70 II? I slabejch benzínů (B5244S2)?
Jednohmota u x70 končila zhruba s plynovým lankem u benzínových motorů, přičemž nafta měla dvouhmotu od samýho počátku.

@kwiko: co jsem slyšel tak hlavně dnešní převodovky jsou dimenzovaný pouze na menší rázy a vibrace dvouhmoty... takže diesel + jednohmota u Volva = rychlá smrt převodovky způsobená vibracema. Benzín to snese dýl.

Napadlo mě, co se stane, pokud bych vzal odpruženou lamelu (třeba tu nejsilnější z 850R) a použiju jí společně s novou dvojhmotou. Lze očekávat výsledek v podobě větší výdrže a menšího namáhání dvojhmoty, tím že část kinetický energie poberou pružiny na lamele, podle mě teoreticky jo.... ale za jakou cenu? Asi to bude mít nějaký ale. Třeba že auto bude mít jakože vůli mezi sešlápnutím plynu a záběrem, a bude jak natahovací na gumu?

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#58 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od danki »

Do dizlu bych jednohmotu naozaj neriskoval, dnesne motory maju
ovela vjecsi krutak, jak starsi dizle, turbodizle.
a dali ked tam das do dvojhmoty odpruzenu lamelu, tak co ked sa
ti "sily" najprv spolocne uvolna a potom naraz nasponuju. Nevim jak
to inac popisat... :)
A s tym oneskorenim bych si nelamal hlavu pri takych otackach.
Urcite to bude mensi jak prodleva turba
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#59 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od hajnej »

Máte někdo zkušenost s repasem?
http://dvouhmotovy-setrvacnik.cz/
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5002
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#60 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od PINĎABC »

od mechaniků co dávali repasovanou do auta prej žádný zázrak spíš katastrofa, ovšem nejednalo se o volvo. Některé dvouhmoty jsou pro repase vhodnější a některé vůbec. Na druhou stranu jestli jsou ty firmy co se tím zaobírají už nějakou dobu na trhu mělo by to fungovat. čert ví. Zajmavé že nikdo tady s fora to neabsolhoval teda aspoň se tím nechlubil.

Shadow
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1729
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70II

#61 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Shadow »

Já se ptala na názor na více stranách a bylo mi to rozmlouváno, pokud to člověk nechce vyměnit, aby hned auto střelil dál.
Jestli si dobře pamatuju, tak repas oproti novému jsem viděla cca za třetinu ceny, přišlo mi to dost na to, že mi v podstatě nikdo nemůže nic zaručit.
_________________
Oblíbené souhvězdí? Velký vůz :)

sumi
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 235
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Vrchlabí
Vůz: Volvo XC60
Bydliště: Vrchlabí

#62 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od sumi »

_________________
bylo V40 1,9TD 66 rv.1997 Volvo S60 D5 120 kw 2002 je Volvo XC60 D4 120 kw 2012

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#63 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od tomasss »

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“