D5 "zakopnutí" při startu

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od Lukaso »

Ahoj,

zatím to nediagnostikuju jako problém ale docela by mě zajímalo v čem to vězí. Auto mi startuje normálně, v létě v zimě v noci přes den :) Ale občas se mi stane když startuju jako by motor zakopnul, něco jako start chcíp a zase hned start, je to divný, dřív se to nestávalo...když jsem to ještě neznal tak jsem otočil klíčkem a hned pustil ( jak jsem zvyklý ) no ale to auto chcíplo a musel jsem startovat znovu. Teď když cítím že to přijde ( :D ) tak klíček držím déle a auto zakopne a nastartuje. Nezáleží na tom jestli je motor studený nebo teplý, stává se to ikdyž třeba jen na 5 min vypnu motor a pak starutuju. Nemáte představu v čem to vězí??

L
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2900
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od jarek.krizan »

Chtělo by to diagnostiku a překontrolovat vstřiky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10146
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od hajnej »

je to trochu mimo. ale ted jsem byl u jednoho maníka, kterej mi vstřiky kontroloval fonendoskopem (normálně co maj doktoři ty sluchátka) a že prej jeden je hlučnější...sem čuměl
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od Lukaso »

vstřiky jsou ok, cca 3/4 roku po repasi, i to není záruka, ale nemyslím si že to tím je, byly by i jiné problémy, které nejsou, jde čistě o start, může to být jak v minus 30 tak plus 30 a motor z 90% naskočí normálně, zbylých 10% kopanec...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2900
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od jarek.krizan »

Takhle se to těžko posuzuje, ale buď je to startér, nebo baterka, nebo přechodový odpor, nebo teče vstřik ( nebo něco jiného nad píst ), nebo regulace předvstřiku - což může dělat spousta věcí,( např. čidlo otáček kliky, nebo vačky, váha vzduchu, čidlo teploty atd. )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od Lukaso »

No díky za rady a snahu. Asi to nechám u toho, že jsem paranoidní a že po starém autu chci aby se chovalo jako nové...Nebudu to řešit, až se něco podělá tak zajedu do servisu :) pak dám kdyžtak vědět :) Ale dík...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

Spec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha-západ

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od Spec »

Ahoj,

rád bych využil tohohle vlákna a taky bych se na něco ohledně startu D5 zeptal. Asi o nic nejde, ale jen by mě zajímalo jestli to je u D5 při startu normální a stává se to i ostatním D5-kařům.

Jde o to, že hned po nastartování chviličku (asi sekundu nebo dvě) má motor vyšší otáčky (o maličko) a pak se hned ustálí a je v pohodě. Asi je to normální nejen u D5, že těsně po startu jsou otáčky vyšší a pak se srovnají, ale mě trošku zaráží, že během této doby zní D5 tak trošku ochraptěle.:)))
Měl jsem dřív V70 benzín 20V a ten měl jinej zvuk.:) Diesel zní jako traktor sám o sobě a tak asi po startu může znít ochraptěle....

Co vy na to? A vaše zkušenosti?

Dik
_________________
nyní: S80 V8 2008
bylo: XC90 V8 2005 (foto: http://www.smety.net/xc90/)
bylo: V70 II 2.4 D5 2002 (foto: http://www.smety.net/v70ii/)
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97 (foto: http://www.smety.net/v70/) |Stepan->Spec->Streeter|

Zede
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Polička
Vůz: XC60 2009 T6

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od Zede »

No, já si těch zvýšených otáček nevšiml, ale faktem je, že startování je takové "tužšší". Prostě musím podržet klíček delší dobu než by se mi nějak vnitřně líbilo. Pak ale vcelku bez problémů. Jednou se mi stalo, že motor zřejmě chytl nějak divně (asi na čtyři válce nebo tak něco) protože asi 5s se auto hodně nepříjmně třáslo, motor vrčel hodně divně a otáčky motoru lítaly jako zběsilé....
_________________
XC60 2009 T6

Spec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha-západ

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od Spec »

No mě to chytne hned..na cvrknutí do klíčku. :) Ale chvilku po tom je moto takovej ochraptělej - jako by se mu nechtělo točit - a pak se hned srovná. A protože je diesel normálně ochraptělej (oproti benzínu), tak mě jen zajímalo jestli je to těsně po startu normálí, že mu trvá chviličku než se srovná a u tý chviličky divně zní.:)
_________________
nyní: S80 V8 2008
bylo: XC90 V8 2005 (foto: http://www.smety.net/xc90/)
bylo: V70 II 2.4 D5 2002 (foto: http://www.smety.net/v70ii/)
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97 (foto: http://www.smety.net/v70/) |Stepan->Spec->Streeter|

heroo
Offline
Příspěvky: 32
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Trenčín, SK

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od heroo »

Nie je to nahodou sposobene hydraulickym vymedzovanim vole vacky?? Chvilu po starte trva nez sa to natlakuje...
_________________
S60 2.4D 2003 uz az 260000km

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10146
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od hajnej »

Zede píše:No, já si těch zvýšených otáček nevšiml, ale faktem je, že startování je takové "tužšší". Prostě musím podržet klíček delší dobu než by se mi nějak vnitřně líbilo. Pak ale vcelku bez problémů.
podobně taky startuju a vnitřně se mi to moc nelíbí, ale startuju, tak co :Yahoo!:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2017
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2.4T
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od koch »

kdyby jste pomenili zhavici svicky tak by jste tu vnitrne nespekulovali nad blbostma... 8)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10146
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od hajnej »

orientačně cena svíčky?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10146
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od hajnej »

už na to koukám, doporučíte někdo výrobce, nebo je to jedno, nebo je snad jenom jeden? koukám v UK tam se dá sada sehnat kolem 2tis.
ale to jsem odbočil od tématu zakopnutí při startu. tak se omlouvám
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od dali »

koch píše:kdyby jste pomenili zhavici svicky tak by jste tu vnitrne nespekulovali nad blbostma... 8)
Kdybys někdy jel moderním dieselem, tak víš, že při současných venkovních teplotách to prostě nežhaví 8) :green:

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2017
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2.4T
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od koch »

dali píše: Kdybys někdy jel moderním dieselem, tak víš, že při současných venkovních teplotách to prostě nežhaví 8) :green:
ani takovou malilinkou mini vterinku? nevim... asi to je fakt, svicky nikdy nemente... ja memuzu totiz vedet pze traktorem nejezdim... a uz vubec ne modernim (tj. konstrukcne jiz nejakou tu dekadu starym) 8)

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1897
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
Bydliště: Praha

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od Lukaso »

To Koch:

no nikdo tady neřekl že by se žhavičky neměly měnit, ale pokud tu řešíme problém a to co si napsal s tím naprosto nesouvisí tak nevím proč ten "uraženej" postoj...stejně tak by se to dalo řešit výměnou pneumatik, které jsou jistě za potřebí měnit...

OT: Nejsem zastáncem ani jednoho, ale v čem za poslední dekádu udělal benzínovej motor tak velkej pokrok oproti pokroku v dieslovým motoru?? Myslím že koncepce a princip zážehovýho motoru bude starší...
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2900
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od jarek.krizan »

nepochopil jsem narážku diesel vs benzín, neboť vývoj se dělá vždy jen jedním směrem a to několik let benzíny a několik let ropáci. V poslední době se vývojáři konečně taky opět začali zabývat benzíny a pokrok je místy znát
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10146
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od hajnej »

tak jestliže v tomhle období nežhavíme, proč mi to startuje delší dobu, než bych si myslel, že by to mělo startovat? třeba tak dvě sekundy než naskočí
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od dali »

koch píše:ani takovou malilinkou mini vterinku? nevim... asi to je fakt, svicky nikdy nemente... ja memuzu totiz vedet pze traktorem nejezdim... a uz vubec ne modernim (tj. konstrukcne jiz nejakou tu dekadu starym) 8)
Tvoje předchozí rada vyjde nastejno, jak kdybys jim řek ať si daj špeka... jednou za čas to určitě neuškodí, ale problém to nevyřeší. :crazy:

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od dali »

hayney píše:tak jestliže v tomhle období nežhavíme, proč mi to startuje delší dobu, než bych si myslel, že by to mělo startovat? třeba tak dvě sekundy než naskočí
Nevím jak u commonrailu, ale u TDI k tomu někdy stačí unavenější startér, nebo baterka. Prostě to točí pomalejc (na ucho to třeba ani nepoznáš) a elektronika to nepustí. Já bych hledal příčinu buď v těch startovacích otáčkách nebo v palivový soustavě. Případně si nech zkontrolovat vstřiky, popřípadě vyčistit, pokud se neukáže nějakej z nich jako vadnej. Commonrail pracuje s takovýma tlakama, že i pod nulou může startovat třeba na jednu žhavičku, čím novější generace, tím menší teplota kdy to začíná žhavit. Třeba u nový 2,4D/D5 Euro 5 nemusíš čekat na zhasnutí kontrolky až do -30°, tam už se na tom podílí i keramický rychložhavící svíčky, který dosahujou provozní teploty snad za 1,6s.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10146
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od hajnej »

ok. zejtra jede autík na kůru k marrovi tak se mu svěřím i s tímto. díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2017
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2.4T
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od koch »

no ja nevim panove... ja, sic vycviceny na predpotopnem obycejnem predkomurkovem dieslu o absolutne neprijatelnem vykonu 90 koni, nenapechovanym technologiema z jine galaxie a nelubrikovanym vaginalnim sekretem nezletilych panen jsem si uzil spatnych blize nespecifikovanych startu az az... do doby nez jsem vymenil zhavici svicky... sorry, nestartoval jsem ty vase kopajici enginy, nevim, davam vlastni zkusenost... taky jsem si nad tim lamal hlavu a hledal priciny vsude mozne... pak jsem se vrhnul na onu "nesmirne drahou a narocnou" vymenu a zrazu bylo vse ok... proste davam radu vymenit zhavici svicky... dal jsem za ne za 4 bosche litr? za 5 jich das kolik litr 2? a jako fakt sorry ale az tak ze jako dej si speka nebo vymen gumy to neni... jinak nic proti nafte... peace...

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10146
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od hajnej »

ty svíčky jsou docela drahý...teda asi nějaký lepší a ted je otázka, jestli tam dávat něco lepšího...objevil jsem DELPHI 5 kousků za 30 liber...což zas neni až tak drahý ale nejsem tak bohatej abych kupoval šunty. znáte DELPHI?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

D5 "zakopnutí" při startu

Příspěvek od dali »

2 koch: já spíš reagoval tak jak jsem reagoval proto, že to co si napsal mi vyznělo jako: nevymejšlejte blbosti, utíkejte pro žhavičky... Samozřejmě že se jim to v mrazech může hodit, ale to co tu kluci popisujou to nejspíš nevyřeší. Další věc je, že ty žhavičky jdou přezkoušet (úplně základní test se dá provést bez vymontování žhaviček, větší jistotu máš, když je vymontuješ a zkusíš rozsvítit pomocí 2 drátů od baterky) a změřit, takže u auta který v 90% startů v roce žhavičky nepotřebuje má smysl je měnit po jedný, postupně jak odcházej, zvlášť když ty platinový a já nevím jaký eště dneska existujou extra levný nejsou.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Nitty