zatím to nediagnostikuju jako problém ale docela by mě zajímalo v čem to vězí. Auto mi startuje normálně, v létě v zimě v noci přes den Ale občas se mi stane když startuju jako by motor zakopnul, něco jako start chcíp a zase hned start, je to divný, dřív se to nestávalo...když jsem to ještě neznal tak jsem otočil klíčkem a hned pustil ( jak jsem zvyklý ) no ale to auto chcíplo a musel jsem startovat znovu. Teď když cítím že to přijde ( ) tak klíček držím déle a auto zakopne a nastartuje. Nezáleží na tom jestli je motor studený nebo teplý, stává se to ikdyž třeba jen na 5 min vypnu motor a pak starutuju. Nemáte představu v čem to vězí??
je to trochu mimo. ale ted jsem byl u jednoho maníka, kterej mi vstřiky kontroloval fonendoskopem (normálně co maj doktoři ty sluchátka) a že prej jeden je hlučnější...sem čuměl
vstřiky jsou ok, cca 3/4 roku po repasi, i to není záruka, ale nemyslím si že to tím je, byly by i jiné problémy, které nejsou, jde čistě o start, může to být jak v minus 30 tak plus 30 a motor z 90% naskočí normálně, zbylých 10% kopanec...
Takhle se to těžko posuzuje, ale buď je to startér, nebo baterka, nebo přechodový odpor, nebo teče vstřik ( nebo něco jiného nad píst ), nebo regulace předvstřiku - což může dělat spousta věcí,( např. čidlo otáček kliky, nebo vačky, váha vzduchu, čidlo teploty atd. )
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
No díky za rady a snahu. Asi to nechám u toho, že jsem paranoidní a že po starém autu chci aby se chovalo jako nové...Nebudu to řešit, až se něco podělá tak zajedu do servisu pak dám kdyžtak vědět Ale dík...
rád bych využil tohohle vlákna a taky bych se na něco ohledně startu D5 zeptal. Asi o nic nejde, ale jen by mě zajímalo jestli to je u D5 při startu normální a stává se to i ostatním D5-kařům.
Jde o to, že hned po nastartování chviličku (asi sekundu nebo dvě) má motor vyšší otáčky (o maličko) a pak se hned ustálí a je v pohodě. Asi je to normální nejen u D5, že těsně po startu jsou otáčky vyšší a pak se srovnají, ale mě trošku zaráží, že během této doby zní D5 tak trošku ochraptěle.))
Měl jsem dřív V70 benzín 20V a ten měl jinej zvuk. Diesel zní jako traktor sám o sobě a tak asi po startu může znít ochraptěle....
No, já si těch zvýšených otáček nevšiml, ale faktem je, že startování je takové "tužšší". Prostě musím podržet klíček delší dobu než by se mi nějak vnitřně líbilo. Pak ale vcelku bez problémů. Jednou se mi stalo, že motor zřejmě chytl nějak divně (asi na čtyři válce nebo tak něco) protože asi 5s se auto hodně nepříjmně třáslo, motor vrčel hodně divně a otáčky motoru lítaly jako zběsilé....
No mě to chytne hned..na cvrknutí do klíčku. Ale chvilku po tom je moto takovej ochraptělej - jako by se mu nechtělo točit - a pak se hned srovná. A protože je diesel normálně ochraptělej (oproti benzínu), tak mě jen zajímalo jestli je to těsně po startu normálí, že mu trvá chviličku než se srovná a u tý chviličky divně zní.
Zede píše:No, já si těch zvýšených otáček nevšiml, ale faktem je, že startování je takové "tužšší". Prostě musím podržet klíček delší dobu než by se mi nějak vnitřně líbilo. Pak ale vcelku bez problémů.
podobně taky startuju a vnitřně se mi to moc nelíbí, ale startuju, tak co
už na to koukám, doporučíte někdo výrobce, nebo je to jedno, nebo je snad jenom jeden? koukám v UK tam se dá sada sehnat kolem 2tis.
ale to jsem odbočil od tématu zakopnutí při startu. tak se omlouvám
dali píše:
Kdybys někdy jel moderním dieselem, tak víš, že při současných venkovních teplotách to prostě nežhaví
ani takovou malilinkou mini vterinku? nevim... asi to je fakt, svicky nikdy nemente... ja memuzu totiz vedet pze traktorem nejezdim... a uz vubec ne modernim (tj. konstrukcne jiz nejakou tu dekadu starym)
no nikdo tady neřekl že by se žhavičky neměly měnit, ale pokud tu řešíme problém a to co si napsal s tím naprosto nesouvisí tak nevím proč ten "uraženej" postoj...stejně tak by se to dalo řešit výměnou pneumatik, které jsou jistě za potřebí měnit...
OT: Nejsem zastáncem ani jednoho, ale v čem za poslední dekádu udělal benzínovej motor tak velkej pokrok oproti pokroku v dieslovým motoru?? Myslím že koncepce a princip zážehovýho motoru bude starší...
nepochopil jsem narážku diesel vs benzín, neboť vývoj se dělá vždy jen jedním směrem a to několik let benzíny a několik let ropáci. V poslední době se vývojáři konečně taky opět začali zabývat benzíny a pokrok je místy znát
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
koch píše:ani takovou malilinkou mini vterinku? nevim... asi to je fakt, svicky nikdy nemente... ja memuzu totiz vedet pze traktorem nejezdim... a uz vubec ne modernim (tj. konstrukcne jiz nejakou tu dekadu starym)
Tvoje předchozí rada vyjde nastejno, jak kdybys jim řek ať si daj špeka... jednou za čas to určitě neuškodí, ale problém to nevyřeší.
hayney píše:tak jestliže v tomhle období nežhavíme, proč mi to startuje delší dobu, než bych si myslel, že by to mělo startovat? třeba tak dvě sekundy než naskočí
Nevím jak u commonrailu, ale u TDI k tomu někdy stačí unavenější startér, nebo baterka. Prostě to točí pomalejc (na ucho to třeba ani nepoznáš) a elektronika to nepustí. Já bych hledal příčinu buď v těch startovacích otáčkách nebo v palivový soustavě. Případně si nech zkontrolovat vstřiky, popřípadě vyčistit, pokud se neukáže nějakej z nich jako vadnej. Commonrail pracuje s takovýma tlakama, že i pod nulou může startovat třeba na jednu žhavičku, čím novější generace, tím menší teplota kdy to začíná žhavit. Třeba u nový 2,4D/D5 Euro 5 nemusíš čekat na zhasnutí kontrolky až do -30°, tam už se na tom podílí i keramický rychložhavící svíčky, který dosahujou provozní teploty snad za 1,6s.
no ja nevim panove... ja, sic vycviceny na predpotopnem obycejnem predkomurkovem dieslu o absolutne neprijatelnem vykonu 90 koni, nenapechovanym technologiema z jine galaxie a nelubrikovanym vaginalnim sekretem nezletilych panen jsem si uzil spatnych blize nespecifikovanych startu az az... do doby nez jsem vymenil zhavici svicky... sorry, nestartoval jsem ty vase kopajici enginy, nevim, davam vlastni zkusenost... taky jsem si nad tim lamal hlavu a hledal priciny vsude mozne... pak jsem se vrhnul na onu "nesmirne drahou a narocnou" vymenu a zrazu bylo vse ok... proste davam radu vymenit zhavici svicky... dal jsem za ne za 4 bosche litr? za 5 jich das kolik litr 2? a jako fakt sorry ale az tak ze jako dej si speka nebo vymen gumy to neni... jinak nic proti nafte... peace...
ty svíčky jsou docela drahý...teda asi nějaký lepší a ted je otázka, jestli tam dávat něco lepšího...objevil jsem DELPHI 5 kousků za 30 liber...což zas neni až tak drahý ale nejsem tak bohatej abych kupoval šunty. znáte DELPHI?
2 koch: já spíš reagoval tak jak jsem reagoval proto, že to co si napsal mi vyznělo jako: nevymejšlejte blbosti, utíkejte pro žhavičky... Samozřejmě že se jim to v mrazech může hodit, ale to co tu kluci popisujou to nejspíš nevyřeší. Další věc je, že ty žhavičky jdou přezkoušet (úplně základní test se dá provést bez vymontování žhaviček, větší jistotu máš, když je vymontuješ a zkusíš rozsvítit pomocí 2 drátů od baterky) a změřit, takže u auta který v 90% startů v roce žhavičky nepotřebuje má smysl je měnit po jedný, postupně jak odcházej, zvlášť když ty platinový a já nevím jaký eště dneska existujou extra levný nejsou.