Žhavyč

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Lieskovec1
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Vůz: 740 GLE D24 2.4D 1985

Žhavyč

Příspěvek od Lieskovec1 »

Mam volvo 740, a povodni sistem žhaviča mi nefunguje, ani neviem či tam je lebo volvo mam asi pol roka a nemam to zmapovane. mam tam gombyk ktorim zapinam a vypinam žhavyč. nevye mi niekto poradiť ako zistim či tam je sistem a ak je pokazeni z akeho auta by som mohol dať aby ma to vyšlo lacno pretože novy do volva je vraj drahi alebo plan zapojenia (vopret ďakujem pardon za gramatiku)
:poc: :cry: :cry: :ryma:
_________________
VOLVO 740 GLE 2.4 D 1985
______________________
Bolo Favorit, š 130

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2807
Registrován: 16 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Žhavyč

Příspěvek od Sergej »

Stur sa v hrobe obracia... No nic. K tomu zhaveniu: Ako obvykle, staci precitat starsie prispevky, takze v skratke: Ta cierna krabicka na lavom hrnci ma v sebe elektroniku, ktora podla dosiahnutej teploty v predkomorke nadstavuje cas zhavenia. Cidlo teploty zhavenia je umiestnene vzadu na temene hlavy motora, pod rozvodovym kolesom, co pohana koleso cerpadla.
A teraz odkaz pre studium: viewtopic.php?f=6&t=8242
Ostatne si najdi sam...
Zhavenie na "gombicek" som mal na svojom aute aj ja, ako technicku pamiatku po byvalom majitelovi a ako som neskor zistil, bolo to tak riesene nie preto ze by rele alebo nieco ine nefungovalo, ale preto, ze motor mal zle tlaky a ked bol dostatocne teply (50 - 60*C) tak rele este nezhavilo a motor nechcel naskocit. Pomohla uprava v tom zmysle, ze do elektroniky bol pridany obvod, ktory vzdy pri startovani zhavi cca 3s.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Lieskovec1
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Vůz: 740 GLE D24 2.4D 1985

Žhavyč

Příspěvek od Lieskovec1 »

vyšiel by som s toho keby na poslednej scheme nebolo turbo (čislo 233) lebo ja mam bez turba
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
VOLVO 740 GLE 2.4 D 1985
______________________
Bolo Favorit, š 130

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1429
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Žhavyč

Příspěvek od VanThomas »

na žhavení turbo nemá vliv, na 100% je to stejný... Navíc z toho šéma je vidět, že 233 akorát spíná kontrolku 98...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2807
Registrován: 16 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Žhavyč

Příspěvek od Sergej »

Suciastka 233 je kombinovany pretlakovy ventil so spinacom (obdoba wastegate na modernejsich turbach) Informuje o prekroceni max plniaceho tlaku turba a nadbytocny pretlak vypusta. So zhavenim nema nic spolocne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Lieskovec1
Offline
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Vůz: 740 GLE D24 2.4D 1985

Žhavyč

Příspěvek od Lieskovec1 »

ĎAKUJEM ZA POMOC :palec: :tlesk: :palec:
_________________
VOLVO 740 GLE 2.4 D 1985
______________________
Bolo Favorit, š 130

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé