Mam volvo 740, a povodni sistem žhaviča mi nefunguje, ani neviem či tam je lebo volvo mam asi pol roka a nemam to zmapovane. mam tam gombyk ktorim zapinam a vypinam žhavyč. nevye mi niekto poradiť ako zistim či tam je sistem a ak je pokazeni z akeho auta by som mohol dať aby ma to vyšlo lacno pretože novy do volva je vraj drahi alebo plan zapojenia (vopret ďakujem pardon za gramatiku)
:poc: :ryma:
_________________ VOLVO 740 GLE 2.4 D 1985
______________________
Bolo Favorit, š 130
Stur sa v hrobe obracia... No nic. K tomu zhaveniu: Ako obvykle, staci precitat starsie prispevky, takze v skratke: Ta cierna krabicka na lavom hrnci ma v sebe elektroniku, ktora podla dosiahnutej teploty v predkomorke nadstavuje cas zhavenia. Cidlo teploty zhavenia je umiestnene vzadu na temene hlavy motora, pod rozvodovym kolesom, co pohana koleso cerpadla.
A teraz odkaz pre studium: viewtopic.php?f=6&t=8242
Ostatne si najdi sam...
Zhavenie na "gombicek" som mal na svojom aute aj ja, ako technicku pamiatku po byvalom majitelovi a ako som neskor zistil, bolo to tak riesene nie preto ze by rele alebo nieco ine nefungovalo, ale preto, ze motor mal zle tlaky a ked bol dostatocne teply (50 - 60*C) tak rele este nezhavilo a motor nechcel naskocit. Pomohla uprava v tom zmysle, ze do elektroniky bol pridany obvod, ktory vzdy pri startovani zhavi cca 3s.
Suciastka 233 je kombinovany pretlakovy ventil so spinacom (obdoba wastegate na modernejsich turbach) Informuje o prekroceni max plniaceho tlaku turba a nadbytocny pretlak vypusta. So zhavenim nema nic spolocne.