Taky dotaz na motory - 740

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
lestrix
Offline
Příspěvky: 22
Registrován: 25 črc 2005 14:56
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava

Taky dotaz na motory - 740

Příspěvek od lestrix »

Ahojky,

koukal jsem na diskusi o motorech a pozvolna začal uvažovat, co provést, až stará dobrá D24T dochrochtá, autíčko bych rád provozoval hodně dlouho a chystám se do'ň i dost zainvestovat. Rád bych pro něj časem sehnal nový motor a opravdu NOVÝ, aby zase nějakou tu stovku km vydržel. Můžete mi prosím někdo poradit, jaké jsou pro 740 možnosti na poli dieselů, případně čerpadel ?
_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1861
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

Pokud chceš opravdu zainvestovat tak tam natlač 2,5l TDI z 850ky 5ti válec ale je to hoooodně velka laborace pač musíš natahnout celou motorovou elektriku...

To je jen vtip neber to vážně :lol:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

marra píše:Pokud chceš opravdu zainvestovat tak tam natlač 2,5l TDI z 850ky 5ti válec ale je to hoooodně velka laborace pač musíš natahnout celou motorovou elektriku...

To je jen vtip neber to vážně :lol:
tohle zni sice zajimave, ale pak to nebude 740ka tak jak ma byt....

existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:

D24
D24T
D24TIC (+varianta D24TIC+EGR)

D24T a D24TIC maji stejna cerpadla, u verze s EGR je cerpadlo doplneno o elmag ovladani, existuje jeste varianta cerpadla s el. zarizenim pro "korekci" nadmorske vysky ..... vsechny dodatecne veci na cerpadle jsou jen otazkou rizeni emisi - zustal bych tedy na klasickem cerpadle....

ja sam ve chvili kdy muj chrochtak odmitne chrochtat a bude zralej na GO provedu:

kompletni GO motoru spojenou s prevrtanim na obsah 2,5 nebo 2,6 (2,6 je pravdepodobnejsi, ve tvem pripade bych jeste doplnit intercooler a neni potreba nic vic menit..... cerpadlo staci nechat repasnout / seridit a je vystarano. Turbo se da repasovat take za cenu od 4000 do cca 20000 (Garett T3).....

Jinak se tam da vrazit prakticky cokoliv, spis nez petivalec TDI je zajimavy V6 TDI ze superba.......ale jak jsem napsal na zacatku, ja chci volvo.....

PS: a stejne 740ka byla nejrychlejsim dieselem v dobe sveho vzniku....:-D
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

lestrix
Offline
Příspěvky: 22
Registrován: 25 črc 2005 14:56
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava

existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:

Příspěvek od lestrix »

Díky moc za výklad :)

Tenhle můj chrocht má najeto +- 360 000, ale je doře udržovanej, po výměně hlav a těsnění ventilů, při testovačce jede zahřátej bez problémů 130-150km/h, akorát rozjezdy má už celkem dýchavičné a dává o sobě vědět (hlukem). Počítám, že cca těch 100 000 bych mu ještě dopřál, pokud bude mít chuť spolupracovat :) , ale pak ho chci poslat do penze a rád bych sehnat novej, nebo skoro novej, pokud se ještě vyrábí, nebo se dá najít ve druhovýrobě?
_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:

Příspěvek od travex »

lestrix píše:Díky moc za výklad :)

Tenhle můj chrocht má najeto +- 360 000, ale je doře udržovanej, po výměně hlav a těsnění ventilů, při testovačce jede zahřátej bez problémů 130-150km/h, akorát rozjezdy má už celkem dýchavičné a dává o sobě vědět (hlukem). Počítám, že cca těch 100 000 bych mu ještě dopřál, pokud bude mít chuť spolupracovat :) , ale pak ho chci poslat do penze a rád bych sehnat novej, nebo skoro novej, pokud se ještě vyrábí, nebo se dá najít ve druhovýrobě?
proc novej?

generalka znamena:

- vybrus valcu, prebrouseni ok lozisek v bloku
- prebrouseni klikove hridele
- nove pisty, pistni cepy a krouzky
- nove ojnicni saly, loziska klikovky (vc. axialniho)
- prebrouseni ok ojnicnich lozisek a nauhlovani ojnic
- generalka hlavy: kontrola hlavy, zavareni prasklin nebo jeji vymena, minimalne, zabrouseni ventilu (mozna je i vymena sedel, vymena ventilu), nove predkomurky
- vymena hydrostelu......a dalsi drobnosti kolem
- doporucuji vymenit jeste trysky ve vstrikovacich
- automaticky take nove rozvody (remeny, kladka, vodni pumpa)

a mas prakticky novej motor, vim ze prebrousena klika neni jako nova, ale cenov eje to vyhodnejsi nez kupovat novou kliku (origo cena u VW 54 000 za klikovku). Navic cenove vychazi generalka na velmi zajimave penize.... ja jsem se dopocital na cca 28 000 penez se vsim vsudy (nepocitam praci, kterou provedu sam a to je: vyndani a namontovani motoru, odstrojeni a nastrojeni motoru, demontaz motoru a jeho zpetna montaz, serizeni....)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

lestrix
Offline
Příspěvky: 22
Registrován: 25 črc 2005 14:56
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava

a mas prakticky novej motor

Příspěvek od lestrix »

Tak to jo, já se do toho snažím proniknout, protože nejsem tak úplně od fochu a k auťákům mě dostal až ten strýc s šestsettrojkou a k Volvům dva kámoši, co je mají a moje nadšení pro cestovní pohodlí, hranaté tvary a design 80.tých let.
Jsem rád a vdčný za každou novou zkušenost na tomto poli, mimochodem, nejsi autorem článku, který se objevil na netu o 740 - Olaf Abrams ? Usuzuji tak dle obrázku na Tvém logu.
_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: a mas prakticky novej motor

Příspěvek od travex »

lestrix píše:Tak to jo, já se do toho snažím proniknout, protože nejsem tak úplně od fochu a k auťákům mě dostal až ten strýc s šestsettrojkou a k Volvům dva kámoši, co je mají a moje nadšení pro cestovní pohodlí, hranaté tvary a design 80.tých let.
Jsem rád a vdčný za každou novou zkušenost na tomto poli, mimochodem, nejsi autorem článku, který se objevil na netu o 740 - Olaf Abrams ? Usuzuji tak dle obrázku na Tvém logu.
OT:

spravne - stare svedske prislovi pravi: cim vic hran, tim vic volvo :-D

jo jsem autorem....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Prosím tě Travexi, neber si to osobně jako rejpání, ale nevidím v tvém výčtu vačku, olejové čerpadlo, redukční ventil mazání oleje či jeho pružinu a hlavně mě udivuje že ani vstřikovací čerpadlo. Jelikož tyto motory neznám, mohl bys k tomu něco dodat? Jako třeba že to vydrží bez problémů dvakrát tolik či něco takového hezkého? :-D

lestrix
Offline
Příspěvky: 22
Registrován: 25 črc 2005 14:56
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava

Ještě dotaz na Travexe

Příspěvek od lestrix »

Chtěl jsem se ještě zeptat, zda bys mi mohl doporučit tady v Praze nebo v okolí nějakého dobrého servismana, který by mi to skouknul, případně pomohl při vychytávání much? Nejsem v Praze dlouho a nikoho takového tu zatím neznám. Rád bych si tady vybudoval nějaké to servisní zázemí, abych s tím pořád nemusel lítat do Ostravy.

Teď jsem dal dohromady soupis na interiér a ještě bych potřeboval ozkoušet agregáty, pořád se mi zdá, že je dost hlučný.

dík
Lestrix
_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Ještě dotaz na Travexe

Příspěvek od travex »

servismani:

Marra (tady na foru)
nebo
Saman - telefon je v odkazech na http://www.volvoklub.cz (tel: 606911438)
Naposledy upravil(a) travex dne 29 črc 2005 14:32, celkem upraveno 1 x.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:Prosím tě Travexi, neber si to osobně jako rejpání, ale nevidím v tvém výčtu vačku, olejové čerpadlo, redukční ventil mazání oleje či jeho pružinu a hlavně mě udivuje že ani vstřikovací čerpadlo. Jelikož tyto motory neznám, mohl bys k tomu něco dodat? Jako třeba že to vydrží bez problémů dvakrát tolik či něco takového hezkého? :-D
- vacku neni treba menit pokud je v poradku, maxinalne se upravi lozsika vacky...
- redukcni ventil olej. cerpadla se tak emenit nemusi jen se upravi dosedaci plocha naklepnutim kulicky pres ocelovy trn.
- olejove cerpadlo se da repasnout velmi jednoduse, pokud uz to nejde tak vymenit....

vstrikovaci cerpadlo jsem neresil, mluvil jsem ciste o motoru jako takovem

Cerpadlo jsem neresil a ani nepocital (duvod je jediny, cerpadlo jsem vyresil, takze je pro mne hotovou veci - a chran ho ruka nefungovat aspon 300 tkm)

PS: spoustu veci ketere bude potreba uddelaqt se dozvite az po rozebrani motoru, ja vychazel ze stavu motoru, ketry je mi pomerne dobre znam....ale netvrdim ze by mne necekalo prekvapeni.... muze se stat, ze hlava nebude pouzitelna, ze blok bude mit neopravitelne praskliny a cop ja vim co jeste. V kazdem pripade doporucuji generalkovat jiny motor jeste pred tim nez umre ten vas aktualni..... cena jineho - mrtveho - motoru je nizka, takze neni co resit....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pokud si to mohu vyložit tak, že životnost vstřik. čerp. je cca 300 000 km, je to velice hezké! :-D Já vzpomínám na Avie, kde jsme je měnili každou chvíli :evil:

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše:Pokud si to mohu vyložit tak, že životnost vstřik. čerp. je cca 300 000 km, je to velice hezké! :-D Já vzpomínám na Avie, kde jsme je měnili každou chvíli :evil:
ja mel v cerpadle 430 tkm a krom vymeny tesnicihi krouzku hridele ovladaci paky mu naprosto nic nechybi..... z tho usuzuji ze cerpadlo vydrzi tak dlouho dokud se nepo* - a muze to byt klidne i pul milionu nebo milion, zalezi hodne na nafte
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“