Taky dotaz na motory - 740
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
Taky dotaz na motory - 740
Ahojky,
koukal jsem na diskusi o motorech a pozvolna začal uvažovat, co provést, až stará dobrá D24T dochrochtá, autíčko bych rád provozoval hodně dlouho a chystám se do'ň i dost zainvestovat. Rád bych pro něj časem sehnal nový motor a opravdu NOVÝ, aby zase nějakou tu stovku km vydržel. Můžete mi prosím někdo poradit, jaké jsou pro 740 možnosti na poli dieselů, případně čerpadel ?
koukal jsem na diskusi o motorech a pozvolna začal uvažovat, co provést, až stará dobrá D24T dochrochtá, autíčko bych rád provozoval hodně dlouho a chystám se do'ň i dost zainvestovat. Rád bych pro něj časem sehnal nový motor a opravdu NOVÝ, aby zase nějakou tu stovku km vydržel. Můžete mi prosím někdo poradit, jaké jsou pro 740 možnosti na poli dieselů, případně čerpadel ?
_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1242
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Pokud chceš opravdu zainvestovat tak tam natlač 2,5l TDI z 850ky 5ti válec ale je to hoooodně velka laborace pač musíš natahnout celou motorovou elektriku...
To je jen vtip neber to vážně
To je jen vtip neber to vážně

_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
tohle zni sice zajimave, ale pak to nebude 740ka tak jak ma byt....marra píše:Pokud chceš opravdu zainvestovat tak tam natlač 2,5l TDI z 850ky 5ti válec ale je to hoooodně velka laborace pač musíš natahnout celou motorovou elektriku...
To je jen vtip neber to vážně
existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:
D24
D24T
D24TIC (+varianta D24TIC+EGR)
D24T a D24TIC maji stejna cerpadla, u verze s EGR je cerpadlo doplneno o elmag ovladani, existuje jeste varianta cerpadla s el. zarizenim pro "korekci" nadmorske vysky ..... vsechny dodatecne veci na cerpadle jsou jen otazkou rizeni emisi - zustal bych tedy na klasickem cerpadle....
ja sam ve chvili kdy muj chrochtak odmitne chrochtat a bude zralej na GO provedu:
kompletni GO motoru spojenou s prevrtanim na obsah 2,5 nebo 2,6 (2,6 je pravdepodobnejsi, ve tvem pripade bych jeste doplnit intercooler a neni potreba nic vic menit..... cerpadlo staci nechat repasnout / seridit a je vystarano. Turbo se da repasovat take za cenu od 4000 do cca 20000 (Garett T3).....
Jinak se tam da vrazit prakticky cokoliv, spis nez petivalec TDI je zajimavy V6 TDI ze superba.......ale jak jsem napsal na zacatku, ja chci volvo.....
PS: a stejne 740ka byla nejrychlejsim dieselem v dobe sveho vzniku....

_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:
Díky moc za výklad
Tenhle můj chrocht má najeto +- 360 000, ale je doře udržovanej, po výměně hlav a těsnění ventilů, při testovačce jede zahřátej bez problémů 130-150km/h, akorát rozjezdy má už celkem dýchavičné a dává o sobě vědět (hlukem). Počítám, že cca těch 100 000 bych mu ještě dopřál, pokud bude mít chuť spolupracovat
, ale pak ho chci poslat do penze a rád bych sehnat novej, nebo skoro novej, pokud se ještě vyrábí, nebo se dá najít ve druhovýrobě?

Tenhle můj chrocht má najeto +- 360 000, ale je doře udržovanej, po výměně hlav a těsnění ventilů, při testovačce jede zahřátej bez problémů 130-150km/h, akorát rozjezdy má už celkem dýchavičné a dává o sobě vědět (hlukem). Počítám, že cca těch 100 000 bych mu ještě dopřál, pokud bude mít chuť spolupracovat

_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
-
Offline
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:
proc novej?lestrix píše:Díky moc za výklad![]()
Tenhle můj chrocht má najeto +- 360 000, ale je doře udržovanej, po výměně hlav a těsnění ventilů, při testovačce jede zahřátej bez problémů 130-150km/h, akorát rozjezdy má už celkem dýchavičné a dává o sobě vědět (hlukem). Počítám, že cca těch 100 000 bych mu ještě dopřál, pokud bude mít chuť spolupracovat, ale pak ho chci poslat do penze a rád bych sehnat novej, nebo skoro novej, pokud se ještě vyrábí, nebo se dá najít ve druhovýrobě?
generalka znamena:
- vybrus valcu, prebrouseni ok lozisek v bloku
- prebrouseni klikove hridele
- nove pisty, pistni cepy a krouzky
- nove ojnicni saly, loziska klikovky (vc. axialniho)
- prebrouseni ok ojnicnich lozisek a nauhlovani ojnic
- generalka hlavy: kontrola hlavy, zavareni prasklin nebo jeji vymena, minimalne, zabrouseni ventilu (mozna je i vymena sedel, vymena ventilu), nove predkomurky
- vymena hydrostelu......a dalsi drobnosti kolem
- doporucuji vymenit jeste trysky ve vstrikovacich
- automaticky take nove rozvody (remeny, kladka, vodni pumpa)
a mas prakticky novej motor, vim ze prebrousena klika neni jako nova, ale cenov eje to vyhodnejsi nez kupovat novou kliku (origo cena u VW 54 000 za klikovku). Navic cenove vychazi generalka na velmi zajimave penize.... ja jsem se dopocital na cca 28 000 penez se vsim vsudy (nepocitam praci, kterou provedu sam a to je: vyndani a namontovani motoru, odstrojeni a nastrojeni motoru, demontaz motoru a jeho zpetna montaz, serizeni....)
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
a mas prakticky novej motor
Tak to jo, já se do toho snažím proniknout, protože nejsem tak úplně od fochu a k auťákům mě dostal až ten strýc s šestsettrojkou a k Volvům dva kámoši, co je mají a moje nadšení pro cestovní pohodlí, hranaté tvary a design 80.tých let.
Jsem rád a vdčný za každou novou zkušenost na tomto poli, mimochodem, nejsi autorem článku, který se objevil na netu o 740 - Olaf Abrams ? Usuzuji tak dle obrázku na Tvém logu.
Jsem rád a vdčný za každou novou zkušenost na tomto poli, mimochodem, nejsi autorem článku, který se objevil na netu o 740 - Olaf Abrams ? Usuzuji tak dle obrázku na Tvém logu.
_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
-
Offline
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
a mas prakticky novej motor
OT:lestrix píše:Tak to jo, já se do toho snažím proniknout, protože nejsem tak úplně od fochu a k auťákům mě dostal až ten strýc s šestsettrojkou a k Volvům dva kámoši, co je mají a moje nadšení pro cestovní pohodlí, hranaté tvary a design 80.tých let.
Jsem rád a vdčný za každou novou zkušenost na tomto poli, mimochodem, nejsi autorem článku, který se objevil na netu o 740 - Olaf Abrams ? Usuzuji tak dle obrázku na Tvém logu.
spravne - stare svedske prislovi pravi: cim vic hran, tim vic volvo

jo jsem autorem....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Prosím tě Travexi, neber si to osobně jako rejpání, ale nevidím v tvém výčtu vačku, olejové čerpadlo, redukční ventil mazání oleje či jeho pružinu a hlavně mě udivuje že ani vstřikovací čerpadlo. Jelikož tyto motory neznám, mohl bys k tomu něco dodat? Jako třeba že to vydrží bez problémů dvakrát tolik či něco takového hezkého? 

-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
Ještě dotaz na Travexe
Chtěl jsem se ještě zeptat, zda bys mi mohl doporučit tady v Praze nebo v okolí nějakého dobrého servismana, který by mi to skouknul, případně pomohl při vychytávání much? Nejsem v Praze dlouho a nikoho takového tu zatím neznám. Rád bych si tady vybudoval nějaké to servisní zázemí, abych s tím pořád nemusel lítat do Ostravy.
Teď jsem dal dohromady soupis na interiér a ještě bych potřeboval ozkoušet agregáty, pořád se mi zdá, že je dost hlučný.
dík
Lestrix
Teď jsem dal dohromady soupis na interiér a ještě bych potřeboval ozkoušet agregáty, pořád se mi zdá, že je dost hlučný.
dík
Lestrix
_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
765GLE D24TIC 4Q+OD/86
-
Offline
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Ještě dotaz na Travexe
servismani:
Marra (tady na foru)
nebo
Saman - telefon je v odkazech na https://www.volvoklub.cz (tel: 606911438)
Marra (tady na foru)
nebo
Saman - telefon je v odkazech na https://www.volvoklub.cz (tel: 606911438)
Naposledy upravil(a) travex dne 29 črc 2005 14:32, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- vacku neni treba menit pokud je v poradku, maxinalne se upravi lozsika vacky...Jarda S40 píše:Prosím tě Travexi, neber si to osobně jako rejpání, ale nevidím v tvém výčtu vačku, olejové čerpadlo, redukční ventil mazání oleje či jeho pružinu a hlavně mě udivuje že ani vstřikovací čerpadlo. Jelikož tyto motory neznám, mohl bys k tomu něco dodat? Jako třeba že to vydrží bez problémů dvakrát tolik či něco takového hezkého?
- redukcni ventil olej. cerpadla se tak emenit nemusi jen se upravi dosedaci plocha naklepnutim kulicky pres ocelovy trn.
- olejove cerpadlo se da repasnout velmi jednoduse, pokud uz to nejde tak vymenit....
vstrikovaci cerpadlo jsem neresil, mluvil jsem ciste o motoru jako takovem
Cerpadlo jsem neresil a ani nepocital (duvod je jediny, cerpadlo jsem vyresil, takze je pro mne hotovou veci - a chran ho ruka nefungovat aspon 300 tkm)
PS: spoustu veci ketere bude potreba uddelaqt se dozvite az po rozebrani motoru, ja vychazel ze stavu motoru, ketry je mi pomerne dobre znam....ale netvrdim ze by mne necekalo prekvapeni.... muze se stat, ze hlava nebude pouzitelna, ze blok bude mit neopravitelne praskliny a cop ja vim co jeste. V kazdem pripade doporucuji generalkovat jiny motor jeste pred tim nez umre ten vas aktualni..... cena jineho - mrtveho - motoru je nizka, takze neni co resit....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
ja mel v cerpadle 430 tkm a krom vymeny tesnicihi krouzku hridele ovladaci paky mu naprosto nic nechybi..... z tho usuzuji ze cerpadlo vydrzi tak dlouho dokud se nepo* - a muze to byt klidne i pul milionu nebo milion, zalezi hodne na nafteJarda S40 píše:Pokud si to mohu vyložit tak, že životnost vstřik. čerp. je cca 300 000 km, je to velice hezké!Já vzpomínám na Avie, kde jsme je měnili každou chvíli
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988