Vyměnit 16" za 15" ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlín
Vyměnit 16" za 15" ?
Koupil jsem 850 s disky 16" (mám dvě sady) s pneu 205/55 R16 - tedy špatně podle TP, ozvou se při plném rejdu.
Napadlo mě, zdali bych získal lehce pohodlnější jízdu (měkčí auto) a nepatrně menší spotřebu, kdybych na auto dal disky R15 s pneu 195/60 (které se mimochodem dají pořídit levněji)?
Napadlo mě, zdali bych získal lehce pohodlnější jízdu (měkčí auto) a nepatrně menší spotřebu, kdybych na auto dal disky R15 s pneu 195/60 (které se mimochodem dají pořídit levněji)?
-
Offline
- Příspěvky: 96
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2
Vyměnit 16" za 15" ?
Mám stejný problém, ale rozdíl ve vzhledu 15" vs 16" je tak zásadní, že raději lehce hrhnu při parkování.
Chci to vyřešit pneumatikami 205/50 R16, které jsou v TP, tudíž by mělo být po problému.
Chci to vyřešit pneumatikami 205/50 R16, které jsou v TP, tudíž by mělo být po problému.
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.
-
Offline
- Příspěvky: 920
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Vyměnit 16" za 15" ?
Zvláštní, podle příručku mají 850 povolené i 205/55. Mám je na autě taky a nedrhnou (nebo o tom aspoň nevím
). A v techničáku je taky nemám, holt se na ouřadě někdo nenamáhal je napsat. 205/50 asi ani kupovat nebudu, jsou podstatně dražší. 195/65 používám na zimu, ale na léto bych je nedal, ten rozdíl oproti 205 je proklatě znát....

_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 2098
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
Vyměnit 16" za 15" ?
Já je v techničáku mám 

_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvky: 920
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Vyměnit 16" za 15" ?
Hade!Kein píše:Já je v techničáku mám
(Abychom dodrželi tu biblickou terminologii :mrgreen: )
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlín
Vyměnit 16" za 15" ?
Techničák obsahuje mnohdy spoustu zajímavostí, moje odepsaná Lantra v nejvyšší výbavě má v TP ABS: NE, ačkoliv fungovalo normálněKein píše:Já je v techničáku mám

z TP Volva:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlín
Vyměnit 16" za 15" ?
zas další rozměr :?hroch32 píše: 195/65 používám na zimu, ale na léto bych je nedal, ten rozdíl oproti 205 je proklatě znát....
co je na užších horší?
-
Offline
- Příspěvky: 2098
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
Vyměnit 16" za 15" ?
Dle mého si do techničáku každý píše co chce, jinak užší pneu má výhodu že to míň žere, ale zase míň drží v zatáčkách hůř drží v zatáčkách a má tendenci protáčet se při ostřejším rozjezdu, pro klidné řidiče a do města ideální, na mou T5 bych si je ale nedal..jo a vypadaj strašně hnusně 

Naposledy upravil(a) Kein dne 04 kvě 2009 19:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvky: 920
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Vyměnit 16" za 15" ?
Kein: tam máš fakt spoustu rozměrů
Třeba podle návodu, který mám já - pro 850 s turbem jsou jen 205/55 R15 a 205/50 R16, na zimu pak 185/65 R15. Pro verze bez turba 185/65 R15, 195/60 R15 a 205/55 R15, čili žádné R16, ačkoliv je spousta těch aut v techničáku má. Do příručky se předpokládám nevlezly Rkové verse. Prostě je v tom bordel...
pateson: jak píše Kein, je to především o zatáčkách. Já hodně jezdím po rozmlácených okreskách a tam je to i o "vykrývání" děr. S 205 to prostě víc děr ani nezaznamená, zvlášť, když jsou to 205/55, které jsou přecijen měkčí než 205/50. Navíc si můžu dovolit jet víc "na hraně" po krajnici, když se vyhýbám náklaďákům a autobusům. Loni v naší obci mezi kopci vedla objížďka (vlastně dvě zároveň). Sice po ní neměly jezdit auta nad 7.5t, ale vysvětlete to těm ho*adům
Tam šlo o centimetry a jak jsem byl za 205 rád....

pateson: jak píše Kein, je to především o zatáčkách. Já hodně jezdím po rozmlácených okreskách a tam je to i o "vykrývání" děr. S 205 to prostě víc děr ani nezaznamená, zvlášť, když jsou to 205/55, které jsou přecijen měkčí než 205/50. Navíc si můžu dovolit jet víc "na hraně" po krajnici, když se vyhýbám náklaďákům a autobusům. Loni v naší obci mezi kopci vedla objížďka (vlastně dvě zároveň). Sice po ní neměly jezdit auta nad 7.5t, ale vysvětlete to těm ho*adům

_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 370
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
Vyměnit 16" za 15" ?
Já teda musím po všech stránkách pochválit 195/60/15! Měl jsem je, vyměnil za 16, a udělal jsem chybu. Díry na rozmlácených silnicích, po kterých taky dost jezdím, cejtím ještě víc. Holt asi ta nižší guma.
Plánuju přechod na letní 205/55/15. Pohodlí nade vše. V rámci předpisů naprosto dostatečná guma. A zatáčky stejně neřežu, 850 na to podle mě nemá zrovna dělanej podvozek.

Plánuju přechod na letní 205/55/15. Pohodlí nade vše. V rámci předpisů naprosto dostatečná guma. A zatáčky stejně neřežu, 850 na to podle mě nemá zrovna dělanej podvozek.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvky: 4359
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Vyměnit 16" za 15" ?
205/55 R16 jsem mel na stare 850 a nedreli.
jinak mezi 15" a 16" neni zadny velky rozdil v pohodli/nepohodli, takze si je klidne nech.
jinak mezi 15" a 16" neni zadny velky rozdil v pohodli/nepohodli, takze si je klidne nech.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlín
Vyměnit 16" za 15" ?
No ozvou se akorát při maximálním natočení kol a to používám celkem málo nebo při velmi nízké rychlosti. Tož asi je nechám a nebudu to řešit, nebude-li nutnowickey píše:205/55 R16 jsem mel na stare 850 a nedreli.
jinak mezi 15" a 16" neni zadny velky rozdil v pohodli/nepohodli, takze si je klidne nech.
-
Offline
- Příspěvky: 4755
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
Vyměnit 16" za 15" ?
2 pateson: a tuten topik si viděl? https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=16354
Za pár kaček se vlk nažere a koza zůstane celá
Jinak mám taky předepsaný 205/50-16 ale na zimu jsem dal 205/55, protože bych bez urvání nárazníku nezajel do garáže (OK, mám kratší pružiny, ale i u neupravenýho auta ti tak nízký gumy nezanedbatelně sníží světlost)
Za pár kaček se vlk nažere a koza zůstane celá

-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlín
Vyměnit 16" za 15" ?
Díky, to mě nenapadlodali píše:2 pateson: a tuten topik si viděl? https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=16354
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé