Nazdar, tak mi zacalo blbnut jedno svetlo, horsie startovala vybojka ale vzdy ked som zapol a vypol viac krat svetla tak nakoniec nastartovala. Teraz uz ale ani netukne. Skusal som vybojku(D2R) v druhom reflektore a tam funguje v pohode. Tak mi asi odisiel ballast pre vybojku. Je to Valeo LAD5G.
Neviete kolko takato sranda stoji, resp. ma niekto na predaj z buracky a podobne?(montuju su aj do Audi,VW atd. pre D1S) Nasiel som nieco v Polsku. Ale patram dalej. Nepokusal sa to niekto opravovat? Ja viem, je tam par tisic Voltov na start ale aj tak do toho pozriem ci to nebude nieco ocividne odpalene... No uvidim, nerad by som skoncil pri neorigo ballaste...
Dik za akekolvek rady.
problem Xenonove svetlo
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Trenčín, SK
problem Xenonove svetlo
_________________
S60 2.4D 2003 uz az 260000km
S60 2.4D 2003 uz az 260000km
-
Offline
- Příspěvky: 2134
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
problem Xenonove svetlo
spytaj sa pana googla na "xenony" a za 2000 kacek mas vystarano komplet novu sadu.. sice nie valeo.. ale novu :mrgreen: 

-
Offline
- Příspěvky: 395
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: SK, St. Lubovna
problem Xenonove svetlo
no ked uz ma origo xenony tak by som to chinami nepokazil...hladaj dalej snad niekde najdes, ja vecsinou take veci beriem z PL..tam sa to vzdy najde..tu neviem ci budes uspesny
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Trenčín, SK
problem Xenonove svetlo
Tak ma napadlo, mam moznost zohnat lacne svetla z V70 -2006 tak sa chcem opytat ci sedia bez problema a ci je na nich rovnaky konektor ako na mojich z 2003. Mam ale zly pocit ze tie na V70 su Hella a tie moje su Valeo, takze konektor asi bude iny...
Dolezite je aby uchyty boli rovnake, kable sa eventuelne daju dorobit...
Dolezite je aby uchyty boli rovnake, kable sa eventuelne daju dorobit...
_________________
S60 2.4D 2003 uz az 260000km
S60 2.4D 2003 uz az 260000km
-
Offline
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 T-5 R-Design MY2020
- Bydliště: Praha
problem Xenonove svetlo
A tvoje autí je před nebo po faceliftu?
_________________
S60 T-5 R-Design MY2020
S60 T-5 R-Design MY2020
-
Offline
- Příspěvky: 2818
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
S60 2002 - voda v xenonech i v balastu?
Ahoj,
jelikož jsem tu nenašel vhodnější topic, oživím tento: minulý týden se mi rozsvítil oranžový trojúhelník a hlásil, že nesvítí hlavní lampa (auto je S60 2002 s originál xenony) - grrr. Vytáhl jsem tedy postiženou výbojku D2R a jelikož vnější baňka byla naprasklá, usoudil jsem, že výbojka je po smrti a objednal jsem jeden pár nových neznačkových. Všechny pojistky OK.
Ale po výměně za novou ani tato nesvítila
Tak jsem novou lampu dal do pravého - dobrého světla (je tam docela mizerný přístup - to se mi před tím nechtělo zkoušet) a tam i ta nová i ta "špatná" svítila.
Takže - balast nebo dráty.
Dnes jsem tedy rozebral nárazník, lampu sundal a po odšroubování balastu z něj vytekla voda
Na plošném spoji balastu bylo kromě vody i jakési mazlavé "těstíčko", asi nějaká hliníková koroze. Ve vzteku na Francouze jsem to ani nevyfotil a rovnou jel do práce to celé vyprat v ultrazvukové pračce. Po vysušení - zapojit konektory a SVÍTÍ - tak to jsem se Francouzům zase trošku omluvil, ale jen trošku.
Ovšem fundamentální otázka mi zůstává nezodpovězena? Kudy se do lampy (a po kabelech pak i do balastu) dostala voda? Vylít ji nijak rozumně nešlo než přes díru dálkového světla. Všechno vypadalo vcelku těsné, jediné podezřelé místo je krytka xenonu, která není zrovna nijak utěsněna? Jestli jak mi auto stojí mírně zešikma, jestli tam někudy může kapat voda a přes tuto krytku prolínat do lampy? Má s tímto někdo zkušenost?
Podle nálepky to vypadá, že datum výroby postiženého balastu je 2005 - takže zřejmě měněno - že by stejný problém?
Pavel
P.S. Anténáři tvrdí, že "nejlepší těsnění je díra", měl jsem nutkání do krytu balastu (je namontován zdola na světle, v nejnižším místě) vyvrtat díru, aby voda odtekla - ale to není řešení.
M.j. než jsem to rozebral, nemohl jsem nikde najít, jaký typ balastu je použit u S60 -2002. VIDA hlásí jiný typ než u novějších aut, informace z webu byly také místy rozporuplné.
Konkrétně tedy:
* pro S60 -2002 to má být Volvo PN 30796959 anebo 8678116
* od 2003- pak 30727205 nebo 30674786 (tady se web shoduje na označení Valeo LAD5GL (m.j. používá se i u Audi, VW, Citroen, Chrysler, Jaguar, ...)
No - abych to zkrátil: i v autě 2002 je balast typu LAD5GL - tedy relativně snadno sehnatelný a za méně než 11000CZK, za které by vám to prodali ve Volvu.
Pro ilustraci jen přikládám fotky, jak vypadá balast uvnitř:
jelikož jsem tu nenašel vhodnější topic, oživím tento: minulý týden se mi rozsvítil oranžový trojúhelník a hlásil, že nesvítí hlavní lampa (auto je S60 2002 s originál xenony) - grrr. Vytáhl jsem tedy postiženou výbojku D2R a jelikož vnější baňka byla naprasklá, usoudil jsem, že výbojka je po smrti a objednal jsem jeden pár nových neznačkových. Všechny pojistky OK.
Ale po výměně za novou ani tato nesvítila

Takže - balast nebo dráty.
Dnes jsem tedy rozebral nárazník, lampu sundal a po odšroubování balastu z něj vytekla voda

Na plošném spoji balastu bylo kromě vody i jakési mazlavé "těstíčko", asi nějaká hliníková koroze. Ve vzteku na Francouze jsem to ani nevyfotil a rovnou jel do práce to celé vyprat v ultrazvukové pračce. Po vysušení - zapojit konektory a SVÍTÍ - tak to jsem se Francouzům zase trošku omluvil, ale jen trošku.
Ovšem fundamentální otázka mi zůstává nezodpovězena? Kudy se do lampy (a po kabelech pak i do balastu) dostala voda? Vylít ji nijak rozumně nešlo než přes díru dálkového světla. Všechno vypadalo vcelku těsné, jediné podezřelé místo je krytka xenonu, která není zrovna nijak utěsněna? Jestli jak mi auto stojí mírně zešikma, jestli tam někudy může kapat voda a přes tuto krytku prolínat do lampy? Má s tímto někdo zkušenost?
Podle nálepky to vypadá, že datum výroby postiženého balastu je 2005 - takže zřejmě měněno - že by stejný problém?
Pavel
P.S. Anténáři tvrdí, že "nejlepší těsnění je díra", měl jsem nutkání do krytu balastu (je namontován zdola na světle, v nejnižším místě) vyvrtat díru, aby voda odtekla - ale to není řešení.
M.j. než jsem to rozebral, nemohl jsem nikde najít, jaký typ balastu je použit u S60 -2002. VIDA hlásí jiný typ než u novějších aut, informace z webu byly také místy rozporuplné.
Konkrétně tedy:
* pro S60 -2002 to má být Volvo PN 30796959 anebo 8678116
* od 2003- pak 30727205 nebo 30674786 (tady se web shoduje na označení Valeo LAD5GL (m.j. používá se i u Audi, VW, Citroen, Chrysler, Jaguar, ...)
No - abych to zkrátil: i v autě 2002 je balast typu LAD5GL - tedy relativně snadno sehnatelný a za méně než 11000CZK, za které by vám to prodali ve Volvu.
Pro ilustraci jen přikládám fotky, jak vypadá balast uvnitř:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé