Skutečně přesný výzkum na to z pochopitelných důvodů v reálném čase udělat nejde. Ale poměrně přesné výpočty udělat lze, udělány byly a dopadly přesně jak tušíšOndra. píše:já osobně to nechápu, nevím jestli je víc ekologičtější vyrobit jedno nové auto vč. splodin subdodavatelů které vydrží v provozu řádu roků nebo provozovat nesmrtelné starší auto. Takový výzkum by mě hrozně zajímal. A asi tuším jak by to dopadlo.
Šrotovné
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#26 Šrotovné
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#27 Šrotovné
OT: Absolutně nechápu, co má co společného šrotovné s jakýmkoliv náboženstvím (kromě ekošovinismu). Naše společnost je založena na judaisticko-křesťanském základě. To je neoddiskutovatelná realita. Skutečnost, že naše společnost není ta nejlepší možná, je také realita. Ale když se podívám jinde po světě, furt mi přijde, že jsme na tom ještě docela dobře.Ondra. píše:Jenže celý politicko finanční systém je tak idiotsky postaven, že nás žene do záhuby a látat to šrotovným je hrozně krátkodobá injekce. Bohužel celá společnost je založená na principech jednoho určitého náboženství, které tu nedávno tuším hroch32 velmi obhajoval a já ho z principu zavrhuji a to velmi tvrdě.
A náš politický systém, jaký dnes máme, je právě co nejvíc zbaven náboženských kořenů. Jestli je to dobře nebo špatně, to ať si posoudí každý sám a zachová se podle toho v příštích volbách. Osobně mi to celkem vyhovuje, v Polsku bych fakt žít nechtěl právě z důvodu přílišné provázanosti politiky s církví. Na druhou stranu bez etického a morálního základu sklouzneme k relativizaci hodnot a půjde celá naše civilisace do kytek. Koukněte, jak Římská říše pozbyla své slávy – kombinací a] relativizace hodnot; b] zlenivění a znudění obyvatelstva, kterému politici servírovali chléb a hry (a věděli dobře, proč to dělají); c] narůstající byrokracií se spoustou nesmyslných norem aj; d] zhoršením klimatických podmínek, což mělo za následek invazi barbarů. Nepřipomíná vám to něco? Mně jo, a mám z toho docela hrůzu....
Jo, a Kačenka je k*áva, bezdebaty Jestli je pravda to, co psal Lachtan, nemám tušení. Ono se podobné věci dají "najít" na každého politika. Ale nijak by mě nepřekvapilo, kdyby tomu tak skutečně bylo...
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 118
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: South Yorkshire, United Kingdom
- Vůz: Nissan Almera 1.5 3-door hatch 2003
#28 Šrotovné
Podla mna by Pekelnik mal dat zostrotovat 262C. Ake pekne HTP, Sandero alebo Thaliu by za to mohol mat...
#29 Šrotovné
Jeden kamarád měl na facebooku:
Kalousek také znovu odmítl šrotovné jako ekonomický nesmysl. Podle něj je (šrotovné) i mimořádně sociálně nebezpečné, je to dramaticky asociální opatření.
"To nejsou silná slova, my musíme v odborných kruzích natvrdo debatovat, které nástroje jsou dobré a které škodlivé. I proto mne potěšili nábytkáři s požadavkem třískovného, je totiž naprosto legitimní. Můžeme pokračovat - skláři mohou požadovat jako tradiční český průmysl střepné, pro textilní průmysl bychom mohli zavést hadrovné a všichni bychom si pak mohli vyplatit debilné a jít se oběsit, aby to za nás dělal někdo chytřejší," řekl v rozhovoru pro dnešní Právo Kalousek.
Kalousek také znovu odmítl šrotovné jako ekonomický nesmysl. Podle něj je (šrotovné) i mimořádně sociálně nebezpečné, je to dramaticky asociální opatření.
"To nejsou silná slova, my musíme v odborných kruzích natvrdo debatovat, které nástroje jsou dobré a které škodlivé. I proto mne potěšili nábytkáři s požadavkem třískovného, je totiž naprosto legitimní. Můžeme pokračovat - skláři mohou požadovat jako tradiční český průmysl střepné, pro textilní průmysl bychom mohli zavést hadrovné a všichni bychom si pak mohli vyplatit debilné a jít se oběsit, aby to za nás dělal někdo chytřejší," řekl v rozhovoru pro dnešní Právo Kalousek.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#30 Šrotovné
dfens něco k tématu, jako obvykle celkem trefně...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 94
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Vůz: Citroen C1 1,0 VVT-i ´09
- Bydliště: Strančice
- Kontaktovat uživatele:
#31 Šrotovné
No.
Stejne potrebuju na jezdeni do prace neco co jeste min zere a jestli bude srotovne pro me v prijatelne vysi tak necham svoji 940 bez milosti sesrotovat.
Je to sice krasny auto, ale nervy s prodejem 16-ti leteho Volva (i kdyz v kondici 5-ti lete skodovky) mi za to nestoji.
Chtel jsem za to auto 45 tak jak bylo a zajem nebyl.
Takze moje volba je jasna. Omladit vozovy park s vyuzitim srotovneho a za par let se zase vratit k Volvu nejakou S80/V70.
Stejne potrebuju na jezdeni do prace neco co jeste min zere a jestli bude srotovne pro me v prijatelne vysi tak necham svoji 940 bez milosti sesrotovat.
Je to sice krasny auto, ale nervy s prodejem 16-ti leteho Volva (i kdyz v kondici 5-ti lete skodovky) mi za to nestoji.
Chtel jsem za to auto 45 tak jak bylo a zajem nebyl.
Takze moje volba je jasna. Omladit vozovy park s vyuzitim srotovneho a za par let se zase vratit k Volvu nejakou S80/V70.
_________________
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#32 Šrotovné
Každý svého štěstí strůjcem... Pohodlí a prostor devítky bych za cokoliv, co se dá pořídit do 300kKč rozhodně neměnil.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
#33 Šrotovné
Jo, zrovna jsem to chtěl přidat... je to pěkné faktické rozkrytí, jako obvykle...VanThomas píše:dfens něco k tématu, jako obvykle celkem trefně...
Připomíná mi to, jako když dám někomu slevenku do restaurace... furt vydělám, ale on má pocit, že jsem mu dal peníze
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 94
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Vůz: Citroen C1 1,0 VVT-i ´09
- Bydliště: Strančice
- Kontaktovat uživatele:
#34 Šrotovné
To pohodli je v devitce neuveritelny. Ja vzdycky rikam, ze kdyz presednu ze saxa do devitky tak prozivam kulturni sok.
Ale zapominate treba na citroen XM tam kdyz jsem si sedl dopredu jako spolujezdec tak jsem mel pocit ze prede mnou jeste nekdo bude sedet...
Ale muzu mit sebevic pohodlny auto, ale kdyz nestlacim spotrebu pod 7,5 a druhy mensi bude jezdit za 4,5 a ja jezdim denne cca 100km tak proste budu muset pohodli ozelet.
Nicmene kdyby nekdo chtel zachŕanit 940 pred sesrotovanim tak ma sanci.
Sorry za OT
Ale zapominate treba na citroen XM tam kdyz jsem si sedl dopredu jako spolujezdec tak jsem mel pocit ze prede mnou jeste nekdo bude sedet...
Ale muzu mit sebevic pohodlny auto, ale kdyz nestlacim spotrebu pod 7,5 a druhy mensi bude jezdit za 4,5 a ja jezdim denne cca 100km tak proste budu muset pohodli ozelet.
Nicmene kdyby nekdo chtel zachŕanit 940 pred sesrotovanim tak ma sanci.
Sorry za OT
_________________
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#35 Šrotovné
Nez tak ucinis, dej sem inzerat urcite znova, a cenu za auto stejnou jako to co bys dostal ve srotovnem. Ono je jina vec auto kupovat a auto zachranovat...clive píše:Nicmene kdyby nekdo chtel zachŕanit 940 pred sesrotovanim tak ma sanci.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#36 Šrotovné
Ono výhoda prodeje proti šrotovnému je, že můžeš použít peníze jak chceš. Za šrotovně lze zase koupit jenom auto.
Jak to vlastně je? musím za šrotovné koupit nové auto? je předváděčka taky brána jako "nová"? Lze koupit i ojetinu za podmínek, že je mladší než.....? (pomineme-li šrotovné v auto ESA)
Jak to vlastně je? musím za šrotovné koupit nové auto? je předváděčka taky brána jako "nová"? Lze koupit i ojetinu za podmínek, že je mladší než.....? (pomineme-li šrotovné v auto ESA)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#37 Šrotovné
clive: Je to sice chrocht, ale jestli se jí skutečně budeš chtít zbavit, dej vědět, poptal bych se na příslušných místech (je to kousek od Tebe ). A za ty prachy by sis pak mohl koupit 855, která v chrochtu umí jezdit za 5 a je to ouplně jiná kategorie než Saxo a jiné malé m*dky.
Taky často stojím před věšákem s klíčema a přemýšlím, jestli si vemu ty od Volva nebo od Micry – přičemž rozdíl v jejich spotřebě je takřka dvou násobný. Ale mít se rozhodnout, že jedno auto musí z domu, tak Volvo nepůjde (otázka je, jestli bychom nešli oba - Volvo i já ).
Taky často stojím před věšákem s klíčema a přemýšlím, jestli si vemu ty od Volva nebo od Micry – přičemž rozdíl v jejich spotřebě je takřka dvou násobný. Ale mít se rozhodnout, že jedno auto musí z domu, tak Volvo nepůjde (otázka je, jestli bychom nešli oba - Volvo i já ).
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
#38 Šrotovné
To jsem chtěl původně jen pošťouchnout majitele tech devítek, čtyřek a dalších veteránů ...
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 188
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žebrák
- Vůz: Toyota Auris HSD
#39 Šrotovné
Osobně o šrotovném neuvažuji, aby mi stát dal 10% z ceny fábie HTP místo Volva? To je pro mě nepředstavitelný výsměch.
Ad spotřeba, moje Volvo žere tak 13,5 l v LPG, tzv. 2 Kč/km, Felicie 1,4 žere úplně stejně (na koruny), jen je s méně km a málo se s ní jezdí, takže její servisní náklady jsou téměř nulové. Takže jezdíme Volvem, neboť je pohodlnější, ale vždy když musí platit LPG nebo servis do Volva, asi tak třikrát častěji než do Felicie, tak je mi smutno.
Teď týden jezdím s Felicií, ta "ne"pohoda je hrozná, už se těším na svoje Volvo s přepínám LPG/benzín, s protékajícím zadním sklem a dalšími mouchami.
Ad spotřeba, moje Volvo žere tak 13,5 l v LPG, tzv. 2 Kč/km, Felicie 1,4 žere úplně stejně (na koruny), jen je s méně km a málo se s ní jezdí, takže její servisní náklady jsou téměř nulové. Takže jezdíme Volvem, neboť je pohodlnější, ale vždy když musí platit LPG nebo servis do Volva, asi tak třikrát častěji než do Felicie, tak je mi smutno.
Teď týden jezdím s Felicií, ta "ne"pohoda je hrozná, už se těším na svoje Volvo s přepínám LPG/benzín, s protékajícím zadním sklem a dalšími mouchami.
_________________
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá
Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - Martin - Prodáno do Krkonoš
Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá
Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - Martin - Prodáno do Krkonoš
Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice