Jaký benzín do motoru?

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Jaký benzín do motoru?

Příspěvek od Conan »

V techničáku mám Natural 95, v příručce auta a u víčka nádrže je Natural 98.
Jak špatnej dopad může mít používání 95tky?
Díky za postřehy.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Jenda76
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 18 úno 2005 08:37
Bydliště: Milovice

Natural 98 nebo 95

Příspěvek od Jenda76 »

Nevím jestli to vysvětlím správně :

98 se používá do silnějších motorů a vyžaduje větší kompresní poměr.

Když naleješ do auta které je na 95 benzin 98 tak jen zaplatíš víc peněz.

Když obráceně tak může docházet ke snížení výkonu a třeba klepání motoru.

Držel bych se té chytré knížky jestli je specielně na T 4.
Špatný je ,že je dost velký cenový rozdíl
mezi 95 a 98 vypadá to že bude až 5 Kč/l.
_________________
V 40 1.8i 99

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No ono je to poněkud složitější, jak už život bývá. Obecně motor s větší kompresí potřebuje více oktan. benzin. Ale při zatížení motoru a daném předstihu zážehu začne na určité hranici motor klepat, tzn. že probíhá špatné hoření směsi. Z toho je cesta buď snížit zatížení(ubrat plyn), nebo ubrat předstih zážehu (činí řídící jednotka motoru u novějších motorů) nebo zvýšit oktan. číslo paliva (radí ti výrobce). Takže podle mě si můžeš vybrat co s tím. Pokud snížíš oktan. číslo benzínu, musíš snížit i zatížení motoru a současně ti řídící jednotka menším předstihem sníží výkon. Můj názor je , a je to můj názor a mám na něj právo, že pokud budeš tankovat BA95, ztratíš poněkud na dynamice motoru, ale v tvém případě to nehraje až takovou roli (máš tam rezervu). Myslím si, že na životnost motoru to nebude mít vliv. Jinak není pravda, že u aut na BA95 nemá natankování BA98 vliv. Tento mítus je snad zažitý z dob motorů bez řídící jednotky, kdy bylo nutno regulovat předstih zážehu dle paliva tzv. oktanovým korektorem na rozdělovači. Dnešní motory již poznají, že mohou u kvalitnějšího paliva předstihem zážehu hnout, a také tak učiní. Já třeba když jsem jel s Feldou na dovolenou do Chorvatska, tak jsem na přejezd Alp bral BA98 a bylo to sakra znát. Ono totiž větší předstih většinou znamená větší výkon a tvrdší chod, menší předstih menší výkon a měkčí chod motoru. Případné kritiky upozorňuji, že jsem vše zjednodušil, neb jsem od přírody líný psát :lol: .

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Příspěvek od Conan »

Se snížením výkonu počítám, ale to mi zas tak nevadí :-D
Spíš mi šlo o motor, ale jak vidno, tak mu to vadit nebude, tak to je OK.

Když bude peněz nazbyt, tak dostane 98mičku, zatím mu bude muset stačit 95tka.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Děkuji :-D

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 08 čer 2005 13:28
Vůz: C 70

a co obráceně

Příspěvek od LADA11 »

když místo doporučené 95 začnete lejt 98...? já to kdysi dělal u Formana a po 20 tisících mi odešla hlava, v servisu řekli že při spalování 98 je větší teplota v motoru a ona se zkroutila...Jak je na tom volvo, třeba to moje dík za radu. :roll:
_________________
Volv

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Uvažuji li o tomto logicky, přijde mi to jako hloupost. Proč by měla být větší teplota ? Oktanové číslo udává antidetonační vlastnosti paliva, nikoliv jeho výhřevnost. Navíc pokud by k té vyšší teplotě skutečně došlo, čekal bych spíš podpálený ventil anebo propálený píst. Jinak hlava je chlazená vodou a pokud je vody dost, není důvod, aby se kroutila. U toho Formana bych čekal spíše utopené vložky válců. Byl to forman karburátorový či Motronic? Jinak v běžném provozu asi opravdu nemá cenu lít do vozu 98čku místo 95ky. Ale přes ty Alpy to bylo cítit dost a nemyslím, že by nárust výkonu byl o tolik větší, aby to motor neuchladil. Když ono je těžké něco posuzovat podle prohlášení servisu. Oni kolikrát prohlásí takovou blbost, až se nestačím divit. Když si uvědomím, za jakého blba mě asi maj, tak jdu radši pryč a ani se nehádám. Své by k tomu asi řekl Wickey a jiní. O těchto historkách bychom mohli založit samostatné téma.

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Příspěvek od Conan »

Tak jsem se ještě jednou pořádně kouknul do "manuálu" k mému autu a tam píšou, že doporučené palivo je 98, minimální možné je 91, takže 95 je OK ;)
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

ThomX
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 30 srp 2004 12:25
Bydliště: Kousek za Vranym

A co starší Volva?

Příspěvek od ThomX »

Když už ste tu nakousli tohle téma tak se taky zeptám. Mám 340tku 1,7benzín, někde na stránkách volvo300mánie sem našel tabulku kde píšou že je možný tam lejt bezolovnatej benzín BA95/BA98, tak tam leju 95tku. Brácha má 360tku s dvoulitrem karbec (nevim typ) leje tam spešl91, tak sem mu řikal ať tam dává taky BA95 a jemu se do toho nechce.
Eště mi řikal známej, že když je hlava hliníková tak bezolovnatej v klidu, když litinová tak olovnatej (hořčíkovej-nebo co do toho teď přidávaj), prej to souvisí s kvalitou sedel ventilů či co.
Můžete do toho někdo vnést trochu informačního světla :idea: ,dík Tom.
_________________
VOLVO 340 DL; B172K; 1985

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: A co starší Volva?

Příspěvek od travex »

ThomX píše:Když už ste tu nakousli tohle téma tak se taky zeptám. Mám 340tku 1,7benzín, někde na stránkách volvo300mánie sem našel tabulku kde píšou že je možný tam lejt bezolovnatej benzín BA95/BA98, tak tam leju 95tku. Brácha má 360tku s dvoulitrem karbec (nevim typ) leje tam spešl91, tak sem mu řikal ať tam dává taky BA95 a jemu se do toho nechce.
Eště mi řikal známej, že když je hlava hliníková tak bezolovnatej v klidu, když litinová tak olovnatej (hořčíkovej-nebo co do toho teď přidávaj), prej to souvisí s kvalitou sedel ventilů či co.
Můžete do toho někdo vnést trochu informačního světla :idea: ,dík Tom.
rozdil je v sedlech ventilu - pro provoz na natural je nutne mit tvrzena sedla... a ta mohou byt nainstalovana i v litinove hlave - to pravidlo co jsi popsal vyse (dle mechanika litinova ne, hlinikova ano) plati 100% u skodovek.... zase u volva jsem nevidel litinovou hlavu......
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

ThomX
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 30 srp 2004 12:25
Bydliště: Kousek za Vranym

Re: A co starší Volva?

Příspěvek od ThomX »

Ta tabulka je tady, ale přijde mi trochu zmatená (a nebo sem zmatenej já a moje angličtina :lol: ) http://www.volvoclub.org.uk/unleaded.shtml
Tom
_________________
VOLVO 340 DL; B172K; 1985

tomáš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 11 říj 2003 20:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomáš »

Conan píše:Tak jsem se ještě jednou pořádně kouknul do "manuálu" k mému autu a tam píšou, že doporučené palivo je 98, minimální možné je 91, takže 95 je OK ;)
V mojí V70R je vlastně T5ka, takže obdoba T4. Leju tam 95 standardně a občas mu dám namlsat. Motor funguje OK (předchozí T5ka takhle zvládla v mým podání 150 Tkm). Takže buď bez starosti.
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)
This topic is 14 years a 11 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“