kotouče na 240tku

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!

Moderátor: wickey

This topic is 15 years a 2 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

kotouče na 240tku

Příspěvek od veetec »

hola hej, několik let se potýkám s potížema s kotoučema na 240tce, už jsme vyměnili asi 3 značky a pořád vydrží cca 5 tkm a pak začnou klepat při brždění, nevím, co bych ještě vyměnil s výjimkou servicemana, kterej je docela šikovnej... poraďte prosím, třeba máte podobnou zkušenost ... originály tam vydržely asi 50tkm, jestli si to majitel pamatuje, možná kecá, ale nevím... :?

GDPR_user

Re: kotouče na 240tku

Příspěvek od GDPR_user »

veetec píše:hola hej, několik let se potýkám s potížema s kotoučema na 240tce, už jsme vyměnili asi 3 značky a pořád vydrží cca 5 tkm a pak začnou klepat při brždění, nevím, co bych ještě vyměnil s výjimkou servicemana, kterej je docela šikovnej... poraďte prosím, třeba máte podobnou zkušenost ... originály tam vydržely asi 50tkm, jestli si to majitel pamatuje, možná kecá, ale nevím... :?
No pokud ti kotouče při brždění klepou asi bych spíše hledal závadu na plovoucím třmenu 5000km na brzdy snad ani při sebevětším hovadu nejdou zničit

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Re: kotouče na 240tku

Příspěvek od veetec »

no já jsem takový prostinký uživatel, jezdím mírně, brzdím přiměřeně a vlastně o tom nic nevím, plovoucí třmen je to co brzdí (ale špatně) když to plove??? jako že to nemá plovat? snad není ten technik tak blbej, aby nezkontrolval i tu druhou stranu, nebo joo? :o

GDPR_user

Re: kotouče na 240tku

Příspěvek od GDPR_user »

veetec píše:no já jsem takový prostinký uživatel, jezdím mírně, brzdím přiměřeně a vlastně o tom nic nevím, plovoucí třmen je to co brzdí (ale špatně) když to plove??? jako že to nemá plovat? snad není ten technik tak blbej, aby nezkontrolval i tu druhou stranu, nebo joo? :o
No ono je to trošku složitější pokud se plovoucí třmen nehýbe je to špatně pokud se hýbe hodně je to taky špatně

Chlumak
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 09 úno 2004 14:54
Bydliště: Libeň 31, Praha - západ

Příspěvek od Chlumak »

Ty třmeny taky nemusí bejt plovoucí :-D ale nenech se mást, kvalitní kotouče by měly vydržet asi tak 200tisíc, takže něco je špatně a rozhodně nemůžeš vyhřát kotouč tak, aby se zkroutil během 5ti tisíc. Jedině snad nějakej olověnej, pátral bych po jejich původu, jestli je to nějaká zaručená laciná ocel z číny, tak tam by to mohlo bejt. No a jestli se rozhodneš pro novej zdroj, tak na kotouče je tady hodně dobrej Travex, jedny od něj na předku mám a zatim spokojenost :)
_________________
Clifova 240 GLE, B230F 1988
béžová 244 DL, B21A, 1977, už jen doklady
cervena 244 DL, B19A, 1979
modrá V70 TDI, 1997, AT, už dělá radost jinde:-(
yamaha FZS 600 FAZER, na léto :-)

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5610
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Pavel Chlumecký píše:jedny od něj na předku mám a zatim spokojenost :)
Uz neprojizdi malym detem nozicky na prechodu :-D :-D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1861
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Re: kotouče na 240tku

Příspěvek od marra »

martinopel píše:5000km na brzdy snad ani při sebevětším hovadu nejdou zničit
Znááám takovyho člověka jenž dokazal zkroutit fungl novy kotouče (už sice nevím jakej to byl vyrobce) a stačilo mu na to 20 km.... ](*,)
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

JOJO Travex je na díly :smt023

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

to je to, co jsem psal, že juž mám 3. výrobce po originál kotoučích, kterýmu to reklamuji, ate, lockheed a teď vlastně nevím, co mi tam dal serviceman, ale reklamovat to budu stejně, od října! kdy stálo auto 2 a půl měsíce na špalkách a ujel jsem nějakou 10tku je to zase blbý, takže mírně plovoucí třmen je dobře, hodně a málo je špatně - jak poznám, že tam je nebo není plovoucí??? ročník 1983 je ten náš dědeček... sedan :cry:

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2028
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

dvoustovky mají poctivý čtyřpístkový třmeny.

Na mém novém kombíku mám také křivé kotouče (ventilované), jsou skoro nové.

Na 244 jsem najel 70.000 km a kotouče (plné) jsou dokonale rovné a ubyl jenom ždibíček...

takže závěr - nevím
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 12 dub 2004 19:59
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

veetec píše:to je to, co jsem psal, že juž mám 3. výrobce po originál kotoučích, kterýmu to reklamuji, ate, lockheed a teď vlastně nevím, co mi tam dal serviceman, ale reklamovat to budu stejně, od října! kdy stálo auto 2 a půl měsíce na špalkách a ujel jsem nějakou 10tku je to zase blbý, takže mírně plovoucí třmen je dobře, hodně a málo je špatně - jak poznám, že tam je nebo není plovoucí??? ročník 1983 je ten náš dědeček... sedan :cry:
No pokud máš (jako že asi jo) čtyřpístkový brzdiče, tak problé může být ten, že pístky na jedné straně brzdiče drhnou, potom brzdí jen jedna destička a tim se křiví kotouč docela dost. Čtyřpístky jsou na tohle docela náchylný.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

no to by se ale ojížděly destičky na jedný straně víc, jestli tomu aspoň maličko rozumím, to by si přece při výměně všimli, troufám si tvrdit, každopádně díky za tip, přeptám se, vzhledem k blížící se výměně a další reklamaci kotoučů to nadhodí jako téma v servisu...

Chlumak
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 09 úno 2004 14:54
Bydliště: Libeň 31, Praha - západ

Příspěvek od Chlumak »

veetec píše:no to by se ale ojížděly destičky na jedný straně víc,
No právě nemusely, na pár tisících to nepoznáš, kdyby byly na jedný straně zatuhlý, tlačily by na kotouč takovou silou, že by se napružil proti těm nehybnejm a ojížděly by se oboje. Kotouč by při dlouhodobém namáhání z jedné strany prasknul a pak bys viděl :evil: Když ti budou měnit kotouče, at' se podívají, jestli se včechny pístky hejbou a pak už je to boj ty verzus novej kotouč. Plovoucí třmen tam s největší pravděpodobností nemáš, ty se dávaly o hodně později, pokud se nemýlím :) až do sedmiček a polarů.
No a malý děti bych někdy stále s radostí přejel, leč mi to už brzdí jako divoký :badgrin:
_________________
Clifova 240 GLE, B230F 1988
béžová 244 DL, B21A, 1977, už jen doklady
cervena 244 DL, B19A, 1979
modrá V70 TDI, 1997, AT, už dělá radost jinde:-(
yamaha FZS 600 FAZER, na léto :-)

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

Pavel Chlumecký píše:No a malý děti bych někdy stále s radostí přejel, leč mi to už brzdí jako divoký :badgrin:
Ty asi nemáš rád dětičky moc...

... já to nadhodím jako thema při výměně, tentokrát zkusím ferodo kotouče jestli to nepomůže, taky jsem vyměnil kola za litý, pěkný, koukněte do mý galerie, třeba to něčemu taky pomůže... ale asi spíš to budou ty třmeny, totiž pístky :oops:

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No když měnili kotouče a asi i destičky, tak museli každopádně zatlačit pístky a to by si asi všimli, kdyby nějaký nechodili. I když dost možná že si všimli a nic nedělali. :lol: Zkusil bych ty starý kotouče přesoustružit, možná nebyly vyžíhaný po obrábění a proto se zkroutili. Nyní by již vyžíhané měly být a po přetočení by měly vydržet. I když to by asi dělali i ostatním. Máš spolehlivě ověřeno, že jsou to opravdu pokaždé jiné značky? Já už nevěřím nikomu, viz Wickey.

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

jezdíme tam do servisu už nějakých 16 let, tak myslím, že je na ně celkem spoleh, začal to už nynější majitel (jsem jenom uživatel) těsně před revolucí, ujel na těch origo kotoučích 250 tkm, pak je vyměnil za lockheedy, za rok je nechal přebrousit a za dalšího půl roku vyměnit za ate, a tak pořád do kolečka, do kola, myslím, že nám nelžou, naštěstí teď jdou aspoň vyreklamovat, když maj záruku 24 měsíců... ale je to opruz celkem, měsíc v tom mám prachy, pak jezdím se staženým zadkem, abych je nekousnul a stejně nic nepomáhá... kdyby byl ještě nějaký nápad, tak jsem celý zvjedavý, jenom tomu stejně moc nerozumím, potřeboval bych se dostat k někomu do učení, abych se v tom aspoň trochu vyznal...

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2854
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

A když stojíš z mírného kopce a pustíš brzdu, rozjedeš se? Při zastavování když již skoro stojíš a pustíš brzdu, stále brzdíš nebo se opět rozjedeš? A z kterého seš kraje? Proto je tam ta registrace, mohl by se ti na to někdo mrknout. Reklamaci asi uznávaj, takže jsou asi opravdu zkroucené. Zkus sledovat to odbrždění a pokud budeš mít pochyby, zkus jiný servis. Ono dneska opravdu můžeš málokomu věřit, i když nechci ublížit. Já v práci tak často po někom něco opravuji....Ale to je jiná.

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

pokud se ti podari vyreklamovat kotouce, tak doporucuju obratit se na Travexe - dokaze sehnat set kotouce + brzdice za rozumnej peniz a mel bys po starostech
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

Jarda S40 píše:A když stojíš z mírného kopce a pustíš brzdu, rozjedeš se? Při zastavování když již skoro stojíš a pustíš brzdu, stále brzdíš nebo se opět rozjedeš?
zkusím to vysledovat,ale nemám moc pozorovací talent, uvidíme...
vlastně když vyjíždím každý den z garáže, tak se rozjedu ze středně mírného kopce, jenom někdy, když předtím hodně prší, tak kotouče jakoby "zareznou" a je třeba do toho šťouchnout, aby se to hnulo, teda možná je to ručka, teď nevím, něco tam prostě drží...

Jarda S40 píše:A z kterého seš kraje?
jsem z kraje ... Prahy ;)

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

bidak píše:pokud se ti podari vyreklamovat kotouce, tak doporucuju obratit se na Travexe - dokaze sehnat set kotouce + brzdice za rozumnej peniz a mel bys po starostech
s tema brzdicema pozor - ctyrpisty na dvojku se ukazaly jako problem, plovouci trmeny problem nejsou.......... ale ty se daj najit az na novejsich modelech, nebo autech s ABS.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
This topic is 15 years a 2 weeks old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200“