BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 697
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
Chystám se vyměnit zadní brzdové kotouče + destičky. Čeká mě nejaký problém nebo to půjde jednoduše? Má někdo vlastní zkušenost? díky za rady.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1825
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Jednoduché.... sundaš celej brzdič, kotouč prohodíš, jen s pístkama na brzdičích se možná trochu zapotíš pač musíš otačet pístkem ve směru hohinovych ručiček (myslim
když ne tak proti
) a tlačit ho zpatky.


_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 697
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Tak jen dodám malé postřehy z výměny:
Jeden starý kotouč šel sundat celkem dobře, jen se muselo pořádně zabrat za jistící šroubek, co drží brzdový kotouč. Jo a byl na to zapotřebí šroubovák s "hvězdičkou". U druhého kotouče bohužel povolit nešel, takže po tom co došlo k jeho "vykloktání" přišla na řadu vrtačka a šroub se odvrtal.
Celkem jsem si vyhrál s brzdovím pístkem a jeho "přesunem" do zasunuté polohy. Nejdřív jsem ho jen šrouboval a nic se nedělo, naopak se mi ještě více vysunul. Až později mi došlo, že při tom šroubování je nutné ten pístek i "zatlačovat". Vhodné jsou na to kleště "sikovky", jelikož na pístku jsou takové dva žlábky, do kterých dobře zapadnou. Já je bohužel neměl, ale posloužily staré štípačky a jejich rukojeť.
Při tom "zatlačování" je dobré mít brzdový třmen přišroubovaný. Povolení brzdového třmenu taky vyžadovalo malé "zabejčení" ale zadařilo se
Nasazení nových kotoučů a uchycení pojistných šroubků šlo bezproblémů. Pak si to chce trochu vyhrát s nasazením nových brzdových destiček a je to
Jeden starý kotouč šel sundat celkem dobře, jen se muselo pořádně zabrat za jistící šroubek, co drží brzdový kotouč. Jo a byl na to zapotřebí šroubovák s "hvězdičkou". U druhého kotouče bohužel povolit nešel, takže po tom co došlo k jeho "vykloktání" přišla na řadu vrtačka a šroub se odvrtal.
Celkem jsem si vyhrál s brzdovím pístkem a jeho "přesunem" do zasunuté polohy. Nejdřív jsem ho jen šrouboval a nic se nedělo, naopak se mi ještě více vysunul. Až později mi došlo, že při tom šroubování je nutné ten pístek i "zatlačovat". Vhodné jsou na to kleště "sikovky", jelikož na pístku jsou takové dva žlábky, do kterých dobře zapadnou. Já je bohužel neměl, ale posloužily staré štípačky a jejich rukojeť.
Při tom "zatlačování" je dobré mít brzdový třmen přišroubovaný. Povolení brzdového třmenu taky vyžadovalo malé "zabejčení" ale zadařilo se

Nasazení nových kotoučů a uchycení pojistných šroubků šlo bezproblémů. Pak si to chce trochu vyhrát s nasazením nových brzdových destiček a je to

_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praaaaagl
taky se chystam vymenit zadni kotouce, predloni sem je nechal srovnat (predchozi majitel do nich nadelal rejhy - asi dojel desticky na kov), ale chci je vymenit, protoze rovnat kotouce je pras****.
zvazuju Brembo, poradi mi nekdo estli ma lepsi zkusenost treba z jinou znackou?
zvazuju Brembo, poradi mi nekdo estli ma lepsi zkusenost treba z jinou znackou?
_________________
V40 T4 98
V40 T4 98
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 6
Pokud se mohu vyjádřit tak jsem velmi často používal kotouče a destičky zn. ATE. Výborné vlastnosti má zejména řada ATE PowerDisk. Brembo je samozřejmě jednička, kotouče jsou za rozumnou cenu, ale destičky jsou hodně drahé. A podle mě je dobré dávat spolu komponenty od jednoho výrobce, který je vzájemně testuje jak si sedí zejména materiálově (při kombinaci dochází často např. k pískání brzd, apod.)
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Příspěvky: 1992
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny
Tak já se na ně taky chystám jsem tedy zvědav jak to půjde za destičky jsem dal 1390,-kč,co vy na tu cenu?Bylo to na objednávku v autoŠtangl.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 6172
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: PRG
1.178,- včetně DPH a poštovného u http://www.saabtuning.cz 

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1992
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny
tak jsem je dneska vymněnil ,byl to docela porod zašroubovat válečky 

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praaaaagl
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 8027
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 6
Brzdové kotouče-kdy měnit?
Harry: přesunuto z Brzdové kotouče-kdy měnit?
Mám jeden dotaz, víte někdo, jaká je mezní tloušťka předních a zadních kotoučů ... tak nějak řeším, kdy bude potřeba je vyměnit ... Díky
Mám jeden dotaz, víte někdo, jaká je mezní tloušťka předních a zadních kotoučů ... tak nějak řeším, kdy bude potřeba je vyměnit ... Díky
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 6
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2649
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
-
Offline
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Jak sundat brzdové kotouče?
Harry: sloučeno z Jak sundat brzdové kotouče?
Zdar, prosím o radu, potřebuju ztočit kotouče, a nevím, jak se sundávají. Jdou ven samotný, a jak se to sundá? Namontování zpět už tady mám pohledané... Díky
Zdar, prosím o radu, potřebuju ztočit kotouče, a nevím, jak se sundávají. Jdou ven samotný, a jak se to sundá? Namontování zpět už tady mám pohledané... Díky
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2649
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
nový topic jsem sloučil s tímto, kde je v podstatě odpověď na vše. takže je to opět důkaz toho, že je třeba hledat
-
Offline
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
pak se omlouvám za zaplevelení, nevšiml jsem si 

_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
přecejen ještě poddotaz
když sundavám kotouče, musím jen odšroubovat ty šrouby s hvězdičkou a vyndat brzdiče, nebo ještě navíc povolit v náboji ložisko???
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
Nieeeee......ložiska sa ani nedotýkaj, to s tým nemá nič spoločné.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
ok dík
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 143
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
- Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
- Bydliště: Trenčín SLOWAKIA
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
taktiež prosim o radu...podarilo sa mi akosi pridrieť zadný ľavý brzdič
...proste jeden z tych dvoch typlov, ci ako sa to vola na ktorych je uchyteny strmen sa pridrel a dosticka isla skoro na kov. problem mam v tom, ze som tam nenasiel ziadne indikatory optrrebenia o ktorych tu na fore je rec... nemate niekto niekde fotku ako to ma vyzerat v cajchu??? vsetko uz som spojazdnil, cakam len na doštičky.

_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 6172
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: PRG
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
žádné tam nejsou.moby píše:... problem mam v tom, ze som tam nenasiel ziadne indikatory optrrebenia ...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2649
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
já je tam mám, mechanické. takový kousek plechu, který při minimální výšce obložení začne brousit o kotouč. a zřejmě pískat, to vyzkoušené nemám.
hledal jsem foto, ale nemám. udělám.
hledal jsem foto, ale nemám. udělám.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2649
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
mělo by to být součástí destičekmoby píše:cakam len na doštičky.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 6172
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: PRG
Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna
JJ, ale měl jsem na mysli el.Harry píše:já je tam mám, mechanické. takový kousek plechu, který při minimální výšce obložení začne brousit o kotouč. a zřejmě pískat, to vyzkoušené nemám.
hledal jsem foto, ale nemám. udělám.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)