BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Moderátor: wickey

This topic is 3 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od Conan »

Chystám se vyměnit zadní brzdové kotouče + destičky. Čeká mě nejaký problém nebo to půjde jednoduše? Má někdo vlastní zkušenost? díky za rady.
_________________
Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1861
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

Jednoduché.... sundaš celej brzdič, kotouč prohodíš, jen s pístkama na brzdičích se možná trochu zapotíš pač musíš otačet pístkem ve směru hohinovych ručiček (myslim :oops: když ne tak proti :-D ) a tlačit ho zpatky.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Příspěvek od Conan »

Tak jen dodám malé postřehy z výměny:

Jeden starý kotouč šel sundat celkem dobře, jen se muselo pořádně zabrat za jistící šroubek, co drží brzdový kotouč. Jo a byl na to zapotřebí šroubovák s "hvězdičkou". U druhého kotouče bohužel povolit nešel, takže po tom co došlo k jeho "vykloktání" přišla na řadu vrtačka a šroub se odvrtal.
Celkem jsem si vyhrál s brzdovím pístkem a jeho "přesunem" do zasunuté polohy. Nejdřív jsem ho jen šrouboval a nic se nedělo, naopak se mi ještě více vysunul. Až později mi došlo, že při tom šroubování je nutné ten pístek i "zatlačovat". Vhodné jsou na to kleště "sikovky", jelikož na pístku jsou takové dva žlábky, do kterých dobře zapadnou. Já je bohužel neměl, ale posloužily staré štípačky a jejich rukojeť.
Při tom "zatlačování" je dobré mít brzdový třmen přišroubovaný. Povolení brzdového třmenu taky vyžadovalo malé "zabejčení" ale zadařilo se :)

Nasazení nových kotoučů a uchycení pojistných šroubků šlo bezproblémů. Pak si to chce trochu vyhrát s nasazením nových brzdových destiček a je to ;)
_________________
Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

icemaker
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 26 kvě 2006 06:37
Bydliště: Praaaaagl

Příspěvek od icemaker »

taky se chystam vymenit zadni kotouce, predloni sem je nechal srovnat (predchozi majitel do nich nadelal rejhy - asi dojel desticky na kov), ale chci je vymenit, protoze rovnat kotouce je pras****.
zvazuju Brembo, poradi mi nekdo estli ma lepsi zkusenost treba z jinou znackou?
_________________
V40 T4 98

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 08 led 2006 21:51
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

Pokud se mohu vyjádřit tak jsem velmi často používal kotouče a destičky zn. ATE. Výborné vlastnosti má zejména řada ATE PowerDisk. Brembo je samozřejmě jednička, kotouče jsou za rozumnou cenu, ale destičky jsou hodně drahé. A podle mě je dobré dávat spolu komponenty od jednoho výrobce, který je vzájemně testuje jak si sedí zejména materiálově (při kombinaci dochází často např. k pískání brzd, apod.)
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1939
Registrován: 15 dub 2006 19:50
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Tak já se na ně taky chystám jsem tedy zvědav jak to půjde za destičky jsem dal 1390,-kč,co vy na tu cenu?Bylo to na objednávku v autoŠtangl.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN - Olivová 421-41 vlastní úprava ECU
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - 019 Black Stone

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5959
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

1.178,- včetně DPH a poštovného u http://www.saabtuning.cz :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1939
Registrován: 15 dub 2006 19:50
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny

Příspěvek od Petr.Chrpa »

tak jsem je dneska vymněnil ,byl to docela porod zašroubovat válečky :roll:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN - Olivová 421-41 vlastní úprava ECU
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - 019 Black Stone

icemaker
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 26 kvě 2006 06:37
Bydliště: Praaaaagl

Příspěvek od icemaker »

Jo jasne diky za rady.... (c:
Este blba ozaka :oops: ty ceny co uvadite za desticky jsou za par na jedno kolo?
_________________
V40 T4 98

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7903
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

icemaker píše:Jo jasne diky za rady.... (c:
Este blba ozaka :oops: ty ceny co uvadite za desticky jsou za par na jedno kolo?
Destičky jsou vždy za sadu. Sada= náprava tj. 4 ks.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 08 led 2006 21:51
Bydliště: Praha 6

Brzdové kotouče-kdy měnit?

Příspěvek od jiri gajdarus »

Harry: přesunuto z Brzdové kotouče-kdy měnit?

Mám jeden dotaz, víte někdo, jaká je mezní tloušťka předních a zadních kotoučů ... tak nějak řeším, kdy bude potřeba je vyměnit ... Díky
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

CBFranta
Offline
Příspěvky: 62
Registrován: 04 črc 2006 04:54
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Tlouštka brzdových kotoučů u S 40, 85kW, r.v.2000 výše
-přední kot. min 22.5mm
-zadní kot. min. 8.4mm.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 08 led 2006 21:51
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

No zničit šupleru, to by mě táta asi hnal :lol: :lol: :lol: Ale stavím se někde v servisu, předpokládám, že na to mají nějaké měřidlo ...
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2617
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

třeba mikrometr :wink:
( myslím že na předku je minimum 21,5mm )
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1165
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Jak sundat brzdové kotouče?

Příspěvek od old.fashioned »

Harry: sloučeno z Jak sundat brzdové kotouče?

Zdar, prosím o radu, potřebuju ztočit kotouče, a nevím, jak se sundávají. Jdou ven samotný, a jak se to sundá? Namontování zpět už tady mám pohledané... Díky
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2617
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od Harry »

nový topic jsem sloučil s tímto, kde je v podstatě odpověď na vše. takže je to opět důkaz toho, že je třeba hledat
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1165
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od old.fashioned »

pak se omlouvám za zaplevelení, nevšiml jsem si :oops:
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1165
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

přecejen ještě poddotaz

Příspěvek od old.fashioned »

když sundavám kotouče, musím jen odšroubovat ty šrouby s hvězdičkou a vyndat brzdiče, nebo ještě navíc povolit v náboji ložisko???
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od Igor »

Nieeeee......ložiska sa ani nedotýkaj, to s tým nemá nič spoločné.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1165
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od old.fashioned »

ok dík
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

moby
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 04 říj 2007 10:47
Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
Bydliště: Trenčín SLOWAKIA

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od moby »

taktiež prosim o radu...podarilo sa mi akosi pridrieť zadný ľavý brzdič :evil: ...proste jeden z tych dvoch typlov, ci ako sa to vola na ktorych je uchyteny strmen sa pridrel a dosticka isla skoro na kov. problem mam v tom, ze som tam nenasiel ziadne indikatory optrrebenia o ktorych tu na fore je rec... nemate niekto niekde fotku ako to ma vyzerat v cajchu??? vsetko uz som spojazdnil, cakam len na doštičky.
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5959
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od Lachtan »

moby píše:... problem mam v tom, ze som tam nenasiel ziadne indikatory optrrebenia ...
žádné tam nejsou.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2617
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od Harry »

já je tam mám, mechanické. takový kousek plechu, který při minimální výšce obložení začne brousit o kotouč. a zřejmě pískat, to vyzkoušené nemám.
hledal jsem foto, ale nemám. udělám.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2617
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od Harry »

moby píše:cakam len na doštičky.
mělo by to být součástí destiček
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5959
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Re: BRZDY: zadní brzdové kotouče/výměna

Příspěvek od Lachtan »

Harry píše:já je tam mám, mechanické. takový kousek plechu, který při minimální výšce obložení začne brousit o kotouč. a zřejmě pískat, to vyzkoušené nemám.
hledal jsem foto, ale nemám. udělám.
JJ, ale měl jsem na mysli el.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
This topic is 3 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“