Ahoj vsichni, posledni mesic mam dojem, ze mi na V40 1.9D (najeto cca 211k) rychle odchazi spojka - kdyz seslapnu plyn, otacky vzdycky vzrostou stejne, ale motor nekdy proste nezabira, pak treba skubne a zabere etc. a spojka zabira az uplne uplne nahore, cim se jede dyl, tim hur. Tak jsem koukal na ceny spojkovych setu a Sachs treba vychazi na cca 7000 Kc s dani, coz mi prijde celkem dost (na to, ze jsem za posledni tri mesice do auta nalil cca 25k). Nekdo tady psal, ze ho sehnal za 3500, ale podobnou cenu jsem nikde nenasel (i kdyz jsem zatim nezkousel Saabtuning). Kazdopadne - nasel jsem, ze lze nechat jen repasovat lamelu a proto bych se chtel zeptat:
- je nutne menit celou spojku, nebo staci jen ta repase lamel? Tj. odchazeji vic i napr. pritlacny kotouce a ja nevim co jeste, nebo to klidne snese dalsich 100k jen s tou repasi?
- paklize bych nechaval delat jen tu repasi, musim nejdriv odpovidajici cast spojky vymontovat a nekam poslat, nebo s tim lze nekam zajet a oni si to vymontuji sami?
SPOJKA: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 33
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Vůz: v40_1.9d_115hp
- Bydliště: Praha
SPOJKA: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
_________________
Volvo V40 1.9D 85kW, r.v. 2001
Volvo V40 1.9D 85kW, r.v. 2001
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Železný Brod
Spojka: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
Jednoznačně jsem pro celou spojku. Za chvíli bys to musel rozdělávat zase..
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
-
Offline
- Příspěvky: 595
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Kralove
Spojka: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
A co kdyz mam volny lozisko? Se me 1x stalo ze pri couvani z doliku me zacalo vrzat lozisko, pokud vypnu motor se spojkou, tak se to nezaklepe, pokud bez spojky zaklepe se to, je to pry jasny lozisko, ale nevim zda se vyplati ho koupit novy a namontovat a nebo to dojet a celou sadu.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Železný Brod
Spojka: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
Na Volvu jsem to neřešil, ale na předchozím autě mě ložisko pískalo a automechanik mi radil ať vyměním komplet spojku, že bych jí třeba za chvíli musel stejnak měnit a ať se to nerozdělává dvakrát. Objednal jsem teda komplet spojku a po rozebrání jsem musel dát mechanikovi za pravdu, spojka opravdu nebyla daleko od smrti a chyběl opravdu kousek a už to šlo na nýty. A přitom spojka jinak neklouzala a krom ložiska se jevila ok. Já myslím, že když odejde jedna z věcí daného kompletu, tak to značí i blízký konec zbytku. Ale nejsem mechoš, třebas se pletu, takže tady určitě zkušenější poraděj přesnějc. Já moc spojek neviděl, vlastně jen tu jednu svojí :mrgreen:
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Železný Brod
Spojka: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
Jinak teď jsem koukal na aukro a na V40 tam jsou Sachs spojky za cca 4500,- Ale na jaký modely jsem nekoukal...
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená
-
Offline
- Příspěvky: 148
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
Spojka: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
Tak na tvoje auto 1.9 D, ktoré má prevodovku Renault M5D ide spojka Valeo, objednávacie a katalógové číslo 821078. Ak rozoberieš starú spojku a nebola menená od výroby, tak z toho vytiahneš tiež Valeo, lamela + prítlačný tanier. Teda do týchto modelov boli v prvovýrobe montované spojky Valeo. Aj cenovo sú prístupnejšie ako Sachs, dokonca neviem, či Sachs vyrába spojku s priemerom 215 mm, lebo toto je tvoj prípad, mám dojem, že sachs robí len priemer 220 mm. Teda musíš kúpiť spojku s priemerom 215 mm a s počtom zubov na lamele 26. Nad repasom lamely by som už neuvažoval, toto sa robilo niekedy dávno na jednoduchých lamelách, ale tieto majú aj zložitejšiu konštrukciu a samotné "nové obloženie" nerovná sa "nová lemela". A kým ti budú repasovať lamelu, auto bude nepojazdné niekoľko dní, proste odporúčam novú celú spojku a je len na tebe, akého výrobcu zvolíš. (Inak Sachs sa vyrába v automobilke v Trnave, Made in Slovakia, ale na obele bude asi Made in Germany, alebo EU). Celkovo kvalita náhradných dielov poklesla.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvky: 148
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
Spojka: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
Prepáč, teraz som si všimol, že máš 1.9 T (nie D), tak ber moje predchádzajúce slová s rezervou. Tam v prvovýrobe asi nebola spojka Valeo.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
Spojka: Repase lamely nebo vymena cely spojky?
Spojkovou sadu umím sehnat za 4600KčDiccon píše:Ahoj vsichni, posledni mesic mam dojem, ze mi na V40 1.9D (najeto cca 211k) rychle odchazi spojka - kdyz seslapnu plyn, otacky vzdycky vzrostou stejne, ale motor nekdy proste nezabira, pak treba skubne a zabere etc. a spojka zabira az uplne uplne nahore, cim se jede dyl, tim hur. Tak jsem koukal na ceny spojkovych setu a Sachs treba vychazi na cca 7000 Kc s dani, coz mi prijde celkem dost (na to, ze jsem za posledni tri mesice do auta nalil cca 25k). Nekdo tady psal, ze ho sehnal za 3500, ale podobnou cenu jsem nikde nenasel (i kdyz jsem zatim nezkousel Saabtuning). Kazdopadne - nasel jsem, ze lze nechat jen repasovat lamelu a proto bych se chtel zeptat:
- je nutne menit celou spojku, nebo staci jen ta repase lamel? Tj. odchazeji vic i napr. pritlacny kotouce a ja nevim co jeste, nebo to klidne snese dalsich 100k jen s tou repasi?
- paklize bych nechaval delat jen tu repasi, musim nejdriv odpovidajici cast spojky vymontovat a nekam poslat, nebo s tim lze nekam zajet a oni si to vymontuji sami?