tzv NIVOMAT je automaticke vyrovnavani svetle vysky vozdila, u Volva to bylo pouzito na zadni naprave. Jednalo se o priplatkovou vybavu, dodatecna montaz pro modely 7xx nebyla mozna (jiny sklet a jina zadni ramena - jak to bylo u jinych modelu nevim). STejne tak nebyla mozna nahradu Nivomatu za klasiku. Vozdilo vybavene nivomatem nebylo zpravidlo vybavovano zarizenim pro serizovani sklonu svetlometu z mista ridice. To ze je na aute nivomat se da zjistit po prohlidne zadnich tlumicu....Conan píše:A já se sem taky vetřu z dotazem ohledně podvozku, co si přesně představit pod pojmem "podvozek Nivomatic" (pokud se to tak píše)?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1531
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 545
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Díky za info, Nivomat právě na své V40 mám včetně olvádání sklonu světlometů z místa řidiče. Počítám, že to reaguje na rychlost vozidla? Nebo jen na zatížení?travex píše: tzv NIVOMAT je automaticke vyrovnavani svetle vysky vozdila, u Volva to bylo pouzito na zadni naprave. Jednalo se o priplatkovou vybavu, dodatecna montaz pro modely 7xx nebyla mozna (jiny sklet a jina zadni ramena - jak to bylo u jinych modelu nevim). STejne tak nebyla mozna nahradu Nivomatu za klasiku. Vozdilo vybavene nivomatem nebylo zpravidlo vybavovano zarizenim pro serizovani sklonu svetlometu z mista ridice. To ze je na aute nivomat se da zjistit po prohlidne zadnich tlumicu....
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 1531
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
reaguje to na zatizeni - resp ani ne tak na hmotnost, jako na delku tlumice - system se snazi udrzet v klidovem stavu stejnou delku tlumice - tedy stejnou svetlou vysku...Conan píše:Díky za info, Nivomat právě na své V40 mám včetně olvádání sklonu světlometů z místa řidiče. Počítám, že to reaguje na rychlost vozidla? Nebo jen na zatížení?travex píše: tzv NIVOMAT je automaticke vyrovnavani svetle vysky vozdila, u Volva to bylo pouzito na zadni naprave. Jednalo se o priplatkovou vybavu, dodatecna montaz pro modely 7xx nebyla mozna (jiny sklet a jina zadni ramena - jak to bylo u jinych modelu nevim). STejne tak nebyla mozna nahradu Nivomatu za klasiku. Vozdilo vybavene nivomatem nebylo zpravidlo vybavovano zarizenim pro serizovani sklonu svetlometu z mista ridice. To ze je na aute nivomat se da zjistit po prohlidne zadnich tlumicu....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 545
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
OK, díky za info, prostě to zabrání tomu, aby při naložení to "nesedělo" na asfaltu.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 192
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
- Bydliště: Praha
A kde??
Nazdarek.
Nasel jsem tohle starsi forum a zjistil,ze se mi dost hodi...
Jak poznam,ze onen Nivomat mam ci nemam??
Je na to treba nekde pojistka,nebo kompresor atd??
Protoze na tlumici a vecech okolo jsem poznal prd.
Zatim Marek
Nasel jsem tohle starsi forum a zjistil,ze se mi dost hodi...
Jak poznam,ze onen Nivomat mam ci nemam??
Je na to treba nekde pojistka,nebo kompresor atd??
Protoze na tlumici a vecech okolo jsem poznal prd.
Zatim Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 6890
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
A kde??
Nabouchej kufr něčím těžkým (pět - šest lidí nemusíš nic nakládat a vykládat ,vlezou a vylezou sami) a podívej se kolik máš zabořený kola v blatníku a potom popojeď tak 200 - 300 m, pokud máš Nivomaty tak se auto zvedne na původní výšku. Všechno je v tlumiči a nemá to žádný příslušenství okolo, tlumiče jsou o trochu silnější.Marek píše:Nazdarek.
Nasel jsem tohle starsi forum a zjistil,ze se mi dost hodi...
Jak poznam,ze onen Nivomat mam ci nemam??
Je na to treba nekde pojistka,nebo kompresor atd??
Protoze na tlumici a vecech okolo jsem poznal prd.
Zatim Marek
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
A kde??
No na dvojce tam byly hadičky a šlo to dofoukat.Honza píše:Nabouchej kufr něčím těžkým (pět - šest lidí nemusíš nic nakládat a vykládat ,vlezou a vylezou sami) a podívej se kolik máš zabořený kola v blatníku a potom popojeď tak 200 - 300 m, pokud máš Nivomaty tak se auto zvedne na původní výšku. Všechno je v tlumiči a nemá to žádný příslušenství okolo, tlumiče jsou o trochu silnější.Marek píše:Nazdarek.
Nasel jsem tohle starsi forum a zjistil,ze se mi dost hodi...
Jak poznam,ze onen Nivomat mam ci nemam??
Je na to treba nekde pojistka,nebo kompresor atd??
Protoze na tlumici a vecech okolo jsem poznal prd.
Zatim Marek
-
Offline
- Příspěvky: 192
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
- Bydliště: Praha
Štelung
No kamarad ma treba Nivo na kombikovym BMW a ma pod rezervou expanzni nadobky a ventil na dofuk.Ma neco takovyho nekde i Volvo V40??
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)
-
Offline
- Příspěvky: 227
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
Nivomat
Ahoj, taky jsem patral jak to vlastne je na mem aute s tim serizovanim svetel, protoze nivomaty nemam, ale ovladani sklonu svetel v kabine taky neni, pritom moturky na svetlech jsou zapojeny....nejdriv jsem si myslel ze predchozi majitel treba nivomatovy tlumice vymenil za obyc., ale pak jsem zespoda na zadni naprave spatril jakysi bazmek (zatim neni foto, ale snad poridim), ktery vypada jako cidlo zatizeni napravy. Je mozny ze by svetla byly rizeny takovym cidlem? Nikde jsem tu o necem podobnym nic nenasel...
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvky: 2267
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Plzeň-jih
Nivomat
to je celkem jistý, nejspíš máš xenony z výroby a tohle k nim prostě patří
-
Offline
- Příspěvky: 119
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC90, D5, 2006 136 kw
- Bydliště: Dejvice
Nivomat
Ahoj, daji se nějak zkontrolovat nivomaty na XC90, nebo jsou buď dobre a drží světlou výšku a nebo spatne. Ze to je jak tlumiči , který se postupně opotrebovavaji. Aleš