Dobíjení V70

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 15 years a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Hugo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 08 říj 2004 13:20
Bydliště: Praha

Dobíjení V70

Příspěvek od Hugo »

Nevíte někdo, v čem by mohl být problém, když mi po nastartování nezhasne kontrolka dobíjení. Zhasne až když motor běží několik minut v otáčkách nad 2500. Potom už je zhaslá i při volnoběhu. Alternátor se točí, konektory jsem očistil.

Nevím jestli to má nějakou spojitost, ale před 3 týdny mi začala téct tlaková hadice od posilovače řízení, přímo u nádržky, tj. nad zadní stranou alternátoru a než jsem na to přišel a vyměnil jí, docela slušně se vše okolo vyolejovalo.
_________________
teď: 940 2,3i, manuál, kombi + S80 2,5T automat + S80 2,9 manuál + XC90 2,5T manuál
bylo: 240GL, 740D, 740, V70

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení V70

Příspěvek od travex »

Zkontrolovat alternator, vycistit a pripadne vymenit uhliky a ocistit sberaci krouzek... je to prace na par minut.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Hugo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 08 říj 2004 13:20
Bydliště: Praha

Příspěvek od Hugo »

Tak a je hotovo. :-D Trvalo to ne pár minut, ale asi 5 hodin. Závada byla způsobena zateklým olejem (z prasklé hadice posilovače řízení) a prachem, ale ne mezi uhlíky a rotorem, ale mezi pružinovými kontakty které odvádí proud z monobloku s uhlíky.

:idea: Pokud by se do toho chtěl někdo pouštět, tak vězte: uhlíky zde nejsou samostatné, ale pouze vykukují z plastového špalku, na kterém je ještě odpor, něco, co vypadá jako výkonný tranzistor, a kdoví co ještě. Hlavně se to tváří dost nedemontovatelně bez totální destrukce. Tento blok je přišroubován dvěma šrouby k alternátoru pod víčkem na zadní straně. Dá se k tomu dostat bez demontáže ostatních zařízení, pokud ale víte jak co kde drží a když máte ruce gynekologa. Já zvolil jistější cestu - demontáž čerpadla posilovače a následně alternátoru. Šok přišel v okamžiku, když jsem zjistil, že alternátor vyndám úplně ven jen po demontáži odlitku, který drží navíc ještě čerpadlo klimatizace a pak mizí pod blokem motoru. Alternátor sice nejde vyndat, ale jde otáčet, takže se dá již slušně rozebrat a vyčistit. Jedna zrada je ještě při zpětné montáži: alternátor se musí nejprve nasadit do oka nahoře a teprve potom dole a pro nasazení je lepší povolit i šrouby které spojují obě půlky těla alternátoru, jinak to do ok nálitku nejde nasadit.
:oops: Když se přitom dívám na prostor mezi motorem a kabinou, kde je palivový a olejový filtr a pak místo na pytel brambor, nebo vedle do motoru 940, nevím co je u Volva potrefilo, že to takhle napatlali do sebe. Jediné co mě přitom těšilo byla představa, kolik bych zaplatil za tuto prkotinu v značkovém servisu.
_________________
teď: 940 2,3i, manuál, kombi + S80 2,5T automat + S80 2,9 manuál + XC90 2,5T manuál
bylo: 240GL, 740D, 740, V70
This topic is 15 years a 1 week old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“