Motor: Startovanie v zime

  • Autor
  • Zpráva
harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od harlequin »

ahoj chlapci, chcel by som sa opytat ake mate skusenosti so startovanim v zime v mrazoch okolo -10 stupnov (v noci).

Mam S40 2.0D 100kW a ked mi auto stoji cez noc, tak rano (moze byt okolo -5) tak motor nenabehne na 4 "skrtnutia" ale chvilku toci... tak 2-3 sekundy. je to u takychto ehm "novych a modernych" aut normalne ? model. rok. 2005 a rv. 2004.

dakujem
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1177
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od marra »

nech si zkontrolovat žhavicí svičky
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

ElMuerto
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 13
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: Mercedes C220CDI 2009

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od ElMuerto »

Já jsem včera startoval při -13 a to jsem s tím asi týden nejel a nastartovalo to hned, akrát to chvilku bylo dost hlučné a trochu kolísaly otáčky. Takže by ti asi prospěla kontola těch žhavících svíček, jak psal kolega...
_________________
Nyní: Mercedes Benz C220CDI T 2009, Volkswagen Passat 2.0TDI 2019
Na prodej: Volkswagen Passat 2.0TDI 2009
V rodině: Volvo XC60 2009, Volvo V60CC 2016
Bylo: Volvo V50 2.0D 2004

harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od harlequin »

jo to je jasny ze to zezacatku bude drzet otacky malinko vyssi a pak to klesne a ztisi se... tak dik no zkusim...
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 246
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi
Bydliště: Brno

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od wrbics »

při -11 nadrc, ale musím to zaklepat, ve Volvu při zimní prohlídce mě upozornili na špatnou kapacitu baterky,takže uvidím co bude při větších mrazech. Taky radím kontrolu žhavičů
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od harlequin »

a co palivo... nafta... je fakt ze tam tuhle nadrz nemam SHELLackou ale tankovano na naky pupme pri tescu :D
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1177
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od marra »

radim ti dobře netankuj u Tesca a podobny havěti :idea:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od harlequin »

ja nikdy netankuju tam jenom OMV nebo Shell ale tohle byl darek :-) tak sem to mel vylit ? muze to s tim mit souvis ? jo nebo ne ?
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1177
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od marra »

bohužel může to mit souvislost...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od harlequin »

takze prozatim nechat zhavice tak, spalit to svinstvo co tam je :D a naplnit plnou na Shellke:-) a teprv pak se uvidi
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2923
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od jarek.krizan »

harlequin88 píše:ja nikdy netankuju tam jenom OMV nebo Shell ale tohle byl darek :-) tak sem to mel vylit ? muze to s tim mit souvis ? jo nebo ne ?
To nebyl dárek, to se ti chtěl někdo pomstít. Nalij do nádrže přípravek pro čištění palivového systému a pohlcovač vlhkosti co se prodává na pumpách, než ti super darovaná nafta zničí vstřiky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

harlequin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 170
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Vůz: S40 - D4204T
Bydliště: SVK - Prešov

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od harlequin »

A TO JE co ? nejaky obrazky... o tom sem neslysel... :shock:
_________________
Volvo S40 2.0D 100kW MY2005 Momentum + doplnky
Volvo V40 1.8i GDI 92kW B4184SM r.2000

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2923
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od jarek.krizan »

Obrázky čeho ? Ještě si neslyšel že commonraily jsou háklivé na kvalitu nafty ? A u Volva na to nejvíc trpí 1,6D a 2,0D ? I 2,5D může mít problém, když se to s nekvalitní naftou přežene, jak už si měli tu možnost někteří vyzkoušet.
Teď čekám jak sposta lidí napíše, že oni s tím problém nemají, jenže háček je v tom, že ti co nám pak plní servisy se neozvou.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5767
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od Lachtan »

harlequin88 píše:ja nikdy netankuju tam jenom OMV nebo Shell ale tohle byl darek :-) tak sem to mel vylit ? muze to s tim mit souvis ? jo nebo ne ?
S Benzinou a JETkou také chybu neuděláš, ale jinak má Marra naprostou pravdu. :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2923
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od jarek.krizan »

Co se týká benzínek, tak pánové pozor na Shellku u Brna na dálnici ( od Prahy ), kde natankovalo během posledních pár týdnů několik lidí a setkalo se se stejným problémem. V benzínu byla voda a to hodně. Takže pokud auto chvíli odstavili, voda klesla na dno a po zapnutí klíčku si ji natáhlo čerpadlo do rampy. namočili se při zastartování svíčky a byl konec. Po nalití přípravku proti vodě do benínu, auta opět starovaly normálně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5767
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od Lachtan »

U Brna (a v Brně) zásadně netankuju naprosto nikde a nikdy :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

lookass_V70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 331
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od lookass_V70 »

jarek.krizan píše:...Ještě si neslyšel že commonraily jsou háklivé na kvalitu nafty ? A u Volva na to nejvíc trpí 1,6D a 2,0D ? I 2,5D může mít problém, když se to s nekvalitní naftou přežene, jak už si měli tu možnost někteří vyzkoušet...
A co D5? :D Tankuju u Shellky, většinou v Práglu nebo na cestě po Strakonický do Budějc, tak "doufám", že se s tímto nikdy nesetkám... :mrgreen:
BTW: Máte lepší zkušenosti třeba s naftou u OMV nebo Benziny, popř. jakou? (už to tu někde zaznělo, ale sem se to hodí ;-) )
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4759
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od dali »

lookass_V70 píše:
A co D5? :D
D5 vede od Brna poměrně daleko ;-) Takže by to mělo bejt bez problémů :mrgreen:

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 246
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi
Bydliště: Brno

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od wrbics »

Tankuju u Benziny, Diesel Top Q ,prostě obyč ,zatím bezproblemů , otec hodně jezdí a bere jen Shell,OMW,Benzina, (má chrochtu od VW)
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

gold1
Offline
Příspěvky: 87
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Neratovice

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od gold1 »

Zkraje roku jsem natankoval u Papoilu na Proseku pred Klicovem.Ujel jsem asi 200km,pak stalo auto pres noc a temer cely den a k veceru jsem nastartoval,ujel asi 5m,chciplo to a asi 10x vzdy okamzite po nastartovani chciplo.Pak teprve motor chytil a bezel jak ma!V nadrzi v tu chvili bylo plno minus cca 15l za tech 200km.Jedine co mne napadlo bylo to,ze v nafte byla voda a zrovna si ji to cuclo,protoze takovy problem se dosud nevyskytl.
To jarek.krizan:jak je to s tim pripravkem do nafty???Nekde jsem cetl,ze do techto modernich dieselu by se nemeli pridavat zadna aditiva.Jestli muzes uvest konkretni pripravek,s kterym mas zkusenosti a nebal by jsi se ho do toho nalit!
_________________
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!

Rychlik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 228
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od Rychlik »

Lachtan píše:U Brna (a v Brně) zásadně netankuju naprosto nikde a nikdy :twisted: :twisted: :twisted:
To ma byt provokace nebo realita? :D Ja tankuju jen u OMV, otec take a nikdy zadnej problem. Tak to tady v Brne s tim benzinem a naftou nebude tak horky 8)
_________________
VOLVO V40, 1,9TDi - 85kW, D4192 T3, r.v. 11/2001 Obrázek
VOLVO V50, 2,0D - 100kw 3/2008 - Father's car

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2923
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od jarek.krizan »

gold1 píše:Zkraje roku jsem natankoval u Papoilu na Proseku pred Klicovem.Ujel jsem asi 200km,pak stalo auto pres noc a temer cely den a k veceru jsem nastartoval,ujel asi 5m,chciplo to a asi 10x vzdy okamzite po nastartovani chciplo.Pak teprve motor chytil a bezel jak ma!V nadrzi v tu chvili bylo plno minus cca 15l za tech 200km.Jedine co mne napadlo bylo to,ze v nafte byla voda a zrovna si ji to cuclo,protoze takovy problem se dosud nevyskytl.
To jarek.krizan:jak je to s tim pripravkem do nafty???Nekde jsem cetl,ze do techto modernich dieselu by se nemeli pridavat zadna aditiva.Jestli muzes uvest konkretni pripravek,s kterym mas zkusenosti a nebal by jsi se ho do toho nalit!
Musel bych se podívat, jen si pamatuju, že to je od Wynsu a od STP a je tam uvedené, že to je pro commonraily
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2923
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od jarek.krizan »

Ono je to s těma pumpama složitější. teoreticky berou základní paliva všichni od jednoho dodavatele a přesto je to jinak. Příklad, ve Zlíně jsou 2 pumpy OMV a na benzín od jedné jede auto normálně a od té druhé, jak když to někdo drží za nárazník, prostě přidáš plyn a nic, takže těžko soudit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1177
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od marra »

tady jde spíš vo tom kdo jim to vozí...
stačí když cisterna jeden den poveze ředidlo nebo jinou sračku, myčka mu mude draha nebo ji jen letmo proplachne a neštěsti je na světě...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

wrbics
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 246
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi
Bydliště: Brno

Motor: Startovanie v zime

Příspěvek od wrbics »

Musel bych se podívat, jen si pamatuju, že to je od Wynsu a od STP a je tam uvedené, že to je pro commonraily
zdovolením jsem se podíval a našel jsem od Wynnsu High Pressure 3 , od STP jsem cosi našel ale nikde se nezmiňovali o commonrailech
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“