Dovoz ojetého Volva S40 ze Švédska-dojmy,vyprávění

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V60 CC

#51 Koupě V60 CC D4 AWD 2017 ve Švédsku - nejasnost ohledně typu motoru (car.info)

Příspěvek od xmichald »

Giew: Díky. S číslem to byla docela anabáze, pak to zkusím nějak rozumněji popsat. Obecně člověk potřebuje doložit "spojení se Švédskem" a místní adresu. Já tu nejsem trvale, ale pro daný účel ten přechodný pobyt stačil (pro pobyty delší než rok může člověk žádat o plnohodné personnummer, ale to jsem nesplňoval). Jinak zajímavá bude ještě pojistka -- ačkoliv bych to asi mohl pojistit na VIN v ČR a jet na dočasných značkách (export), patrně půjdu spíše cestou uzavření místní pojistky (k tomu je třeba opět to číslo), protože s máváním papírem v češtině ani u majitele (a asi ani u úřadu), zdá se, moc nepochodím. Teoreticky by to jít mělo, ale praxe pak v mnoha směrech pokulhává. Jak tady někdo v relevantním vlákně psal před lety, Švédové neradi dělají "nestandardní" věci.

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#52 Koupě V60 CC D4 AWD 2017 ve Švédsku - nejasnost ohledně typu motoru (car.info)

Příspěvek od Giew »

hele co se tyce ty pojistky, tak myslim blocket mel jakoze aplikaci, pres kterou, kdyz smlouvu uzavres, tak ti daji 7 dni zdarma pojisteni. Ale asi se to tykalo jen inzeratu, ktery byly na blocketu. Koukni k nim na stranky na inzeraty. Ja toho treba vyuzil. Domu jsem jel uz 2x na svedskych znackach.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V60 CC

#53 Koupě V60 CC D4 AWD 2017 ve Švédsku - nejasnost ohledně typu motoru (car.info)

Příspěvek od xmichald »

Giew píše: 07 říj 2022 01:35 hele co se tyce ty pojistky, tak myslim blocket mel jakoze aplikaci, pres kterou, kdyz smlouvu uzavres, tak ti daji 7 dni zdarma pojisteni. Ale asi se to tykalo jen inzeratu, ktery byly na blocketu. Koukni k nim na stranky na inzeraty. Ja toho treba vyuzil. Domu jsem jel uz 2x na svedskych znackach.
Dík za ten tip s Blocket. Fungovalo by to, ale jen za podmínky podepisování smlouvy přímo na Blocket, k čemuž musíš mít personnel nummer (to tzv. koordinační nestačí, bo k němu člověk nezíská bankovní identitu [BankID] a nepodepíše na Blocket digitálně kontrakt). To ten tvůj kámoš asi měl, já to nemám. Časem se to snad zlepší, protože se tady postupně rozšiřuje Freja eID, což je taková obdoba BankID, ale lze ji získat i k tomu koordinačnímu číslu. Tzn. pokud to někdo čte např. v roce 2023 a dál, prověřte si tuto možnost. https://frejaeid.com/

Smlouvu jsme včera s dotyčným podepsali digitálně přes Swiftcourt.se (podepíše se prstem na displeji smart phonu, docela dobrý nápad). Byla tam autorizace přes SMS (Švédské tlf. číslo nejspíš nutné). Auto je už "doma" (ve Švédsku), podrobnější report po návratu do ČR v řádu několika týdnů.

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#54 Koupě V60 CC D4 AWD 2017 ve Švédsku - nejasnost ohledně typu motoru (car.info)

Příspěvek od Giew »

Tak gratuluju! S tou smlouvou to je parada, no. Vim jeste, ze svedove vyuzivaji aplikaci od transportstyrelsen, coz je jejich ministerstvo dopravy, kde si muzou oba ucastnici smlouvy zakliknout prevod majitele vozidla -> oba to v te apce odsouhlasi a ministerstvo vi, ze auto ma noveho majitele (a Ty to muzes samozrejme na te apce ukazat pri jakekoliv kontrole). Jak jste to resili s technicaky? Normalne hodili do schranky?

A diky za odkaz na tu Freja eID, to se muze hodit!

Poprosim moderatory o zvazeni, jestli by se cast tohoto topicu nedala hodit do sekce koupe auta ve Svedsku, pro pripadne snazsi hledani. At uz pod novym vlaknem nebo pod tim, co tam je.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V60 CC

#55 Koupě V60 CC D4 AWD 2017 ve Švédsku - nejasnost ohledně typu motoru (car.info)

Příspěvek od xmichald »

O té appce vím a pokud se nepletu, je v ní možná Freja už podporovaná. Problém je ale v tom, že Freja aktuálně "nežere" české pasy (např. slovenské a polské však ano). Řeším to s podporou, protože Freja je v tuto chvíli asi jediná rozumná možnost jak ve Švédsku déledoběji existovat bez BankID.

Jinak techničáky jsme úplně neřešili, protože nás vypekl Wise s převodem, který měl trvat sice "5 min.", ale v reálu Wise po převodu napsal, že peníze přijdou druhý den v 10 ráno. Přijde mi, že Wise dělá docela prasárny, peníze držel u sebe až do cca. 8 do rána dnes a pak je teprve pustil do clearingu (sledoval jsem přes ten odkaz). Dělali jsme převod v pracovní době (14 hod.) a já mu sliboval, že to bude mít během 2 hodin cca., tedy než vypíšeme papíry (dopoledne jsme udělali pokus s malou transakcí, která přišla stejným způsobem do hodiny). Nakonec mě normálně nechal odjet, on to asi trošku tušil, že mohou nastat problémy. Takže žádná panika. Ale techničak/převodní papíry tím pádem nechal u sebe do dneška. Já mu poděkoval za důvěru, protože upřímně nevím, zda bych si něco podobného jako prodávající laznul v Česku. Ale je pravda, že my jsme si dost sedli lidsky při první návštěvě (nebral jsem to na místě) a navíc o mě měl všechny informace (poskytnul jsem mu hned na začátku komunikace link na profesní profil (něco ve stylu LinkedIn) s plným jménem a navíc jsem mu pak poslal i registrační papír ze Skatterverket - finančák). To asi dost pomohlo. Každopádně tyto aspekty Švédska (věřit lidem, solidnost v byznysu atd.) se mi opravdu líbí - věřím, že by se tu dalo žit i dlouhodobě, když člověk přežije ty temné měsíce. Popravdě, solidnost prodávajícího a servisní historie způsobila, že jsem si autor troufnul koupit napřímo bez bazaru, protože expert ani na Volvo ani na ojetiny teda fakt nejsem. Ten lidský rozměr hrál u nás obou dost roli.

Snad to někomu pomůže. A ten report už pak asi nebude, protože jsem nejspíš napsal už všechno klíčové sem. :-)

A dík za gratulaci!! Ještě foto, kdybyste mě v listopadu někde potkali, tak abyste mě poznali. :-) Nechám to zatím na švédských značkách a pomalu vše pořeším, pojistka je zaplacená na 6 měsíců.
Přílohy
IMG_6347.jpg

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V60 CC

#56 Dovoz ojetého Volva S40 ze Švédska-dojmy,vyprávění

Příspěvek od xmichald »

Heslovitě dokončení příběhu: dva měsíce jsem v ČR jezdil na švédských značkách kvůli "umoření" půlroční švédské pojistky uzavřené u Uppsala Lansforsakringar. Před koncem roku jsem uzavřel novou pojistku v ČR na VIN, navštívil úřad, podal žádost o zápis a odevzdal švédské techničáky (předregistrační TK v ČR v pohodě, toto auto se prodávalo i zde). Možnost nechat auto takto dlouho na švédských značkách jsem si orientačně ověřoval, v ČR to prý není problém, ale např. naopak ve Švédsku (při dlouhodobém pobytu tam a používání českých značek) by to bylo v rozporu s jejich zákonem -- národní specifika. Po přidělení české RZ jsem vozidlo elektronicky odstavil z provozu přes web švédského Transport Styrelsen (volba Ställ av / ställ på fordon -- pouze ve švédské verzi stránek) s využitím 5-ti místného kódu na modré části švédského techničáku (nezapomenout si ho nafotit před odevzdáním v ČR!!). Zároveň jsem emailem požádal pojišťovnu o vrácení přeplatku pojistného na švédský účet kamaráda (mezinárodně to tato pojišťovna neuměla). Odstavením vozidla z provozu se šetří nevyčerpané pojistné a silniční daň, která se vrací přes švédský šek. K jeho vycashování je nutné být ve Švédsku (lze je požádat X dnů předem před příletem zpět do Švédska o opětované zaslání šeku, který předtím nebyl vybrán z důvodu nepřítomnosti ve Švédsku). Transport Styrelsen mi před odjezdem ze Švédska kladl na srdce (mimochodem byla perfektní domluva v angličtině na jejich infolince -- byli extrémně vstřícní), abych jim vrátil značky a udělal oficiální deregistraci/notifikaci o exportu, i když by to mělo být pokryto mezinárodními notifikacemi v rámci EU. Tato část mě ještě čeká, na jaře/v létě (až tam budu) se to pokusím dotáhnout, ať je "zameteno". Tímto končím příběh o verzi dovozu, kdy se nežádá o exportní červené švédské značky, ale dováží se na původních švédských. Taky to jde. :-) Sice na úřadě v ČR mi úřednice říkala, že "správně" by to mělo být přes ty červené, ale podle mého je to jen její názor. Nebyl prostě čas na to týden až dva na ně čekat (viz dříve v tomto nebo obdobném vláknu o Švédsku), už bych to nestihl do termínu svého odjezdu.

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#57 Dovoz ojetého Volva S40 ze Švédska-dojmy,vyprávění

Příspěvek od Giew »

Super, diky za popis. Jsem též toho názoru, že domů můžeš v klidu na švédských, když si to domluvíš. Já jezdil na švédských tady asi jen měsíc, ale i tak to jde.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“