Superb

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#51 Superb

Příspěvek od deanoli »

tnemec píše:
wickey píše:neupiram kvality, bohuzel 2.0 TDI je hodne nachylnej motor :?
Ve verzi PD je to prů...er nad prů...ery. Ani zadarmo není ten motor levnej. Ale ve verzi CR (common rail) už by to mělo být lepší.
mám na tomhle motoru v prasátu najeto 75 tisíc, Z toho cca 50 po dálnici a z toho docela dost v Německu při rychlostech 180-220.

Zatím vše ok, olej to nežere a spotřeba nafty je okolo 8 litrů.

Motor mě připadá hodně pružnej a poslouchá na slovo. Abych si rejpnul, tak S60 v pohodě nechává za sebou, hlavně do kopce jim dojde dech. :ryma:

Volvo je však naprosto úžasný z hlediska posezení. Tuto vlastnost kupodivu neztratilo ani u novějších modelů (V70R například).

P.S. V čem mám čekat prů.er?
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#52 Superb

Příspěvek od jou81 »

deanoli píše:Abych si rejpnul, tak S60 v pohodě nechává za sebou, hlavně do kopce jim dojde dech. :ryma:
To teda rejpeš moc :D
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#53 Superb

Příspěvek od Kein »

Docela mi tady chlapci naháníte hrůzu, já mám najeto na tom mým 5000km (celkem má 190 000km kupoval jsem při 185 000) a zatím žádnej problém, to do čeho jsem teď rval prachy tak bylo preventivně:
- rozvody a vodní pumpa stály nejvíc - strašili jste mě - pak mi v autorizáku řekli, že se mění co 10let nebo 120 000km - já měl najeto 7let a 80 000km), pak klasika olej v motoru v převodovce a svíce
...jinak nic se mě doposud nepos*alo - jen roztrhla jedna hadička (origo nová 500kč - vědět to zajdu si do hornbachu :D), ale to, že mi to nešlo za plynem a svítila lambda bylo povolenou hadicí sání pak přišel martin "začaroval" lambda zhasla a jede to jako nikdy předtím a spotřenba šla o 2l dolů takže teď mojí trasu jezdím za 11L místo za předchozích 13L a normalní trasy (rovinky) za 9L
takže zatím mám zkušenosti oukej (jestli se dá teda 5000km říkat zkušensoti) a nerad bych aby to bylo někdy jinak...

A že to má drahej servis ?? Kdysi sem měl feldu, jo jezdila zadarmo ALE - denně sem byl ponižován dehtama z Boleslavi, komfort v tom autě prakticky nebyl, rezlo to, nad 130 se z toho stávalo letadlo - jak zvukem, tak přilnavostí na silnici a mělo to jen volant. Teď mám v tom autě vše, co blbeček v nej. octávii, dvojnásobný výkon a jízda v tom autě je pro mne naprosto, naprosto dokonalý zážitek...850 sem chěl od té doby co jsem se svezl v bráchově růžové vosumpade, to auto má duši...a zase tak drahý mi ten servis nepříjde, když to srovnám se servisováním ochcy... vy vycházíte z toho co se vám na tom autě sere, ale je tu někdo, kdo měl to auto jako první majitel ?? a ne "po někom" ?? to co budu u volva dělat ve 220 000km sem dělal u felicie ve 100 000km ...mi příjde, že porovnáváte spolehlivost jetého volva s Octávou voňafkou...
Naposledy upravil(a) Kein dne 11 pro 2008 23:04, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1549
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#54 Superb

Příspěvek od koch »

Kein píše:850 sem chěl od té doby co jsem se svezl v bráchově růžové vosumpade
a kocha chces od te doby co jsi se svezl v jeho s60 :mrgreen:

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#55 Superb

Příspěvek od Kein »

koch píše:
Kein píše:850 sem chěl od té doby co jsem se svezl v bráchově růžové vosumpade
a kocha chces od te doby co jsi se svezl v jeho s60 :mrgreen:
jojo kochboy je rarita toho chce každej pořádnej chlap :mrgreen:
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků
Vůz: Volvo 760GL, TD
Bydliště: Praha

#56 Superb

Příspěvek od Esis »

Nevím co máte pořád proti VW group..Passata (viz podpis) máme někdy od dubna 08, najezdily jsme s ním cca 40tkm a nemůžu si ho vynachválit. Najeto má těsně pod 300tkm a můžu se na něj absolutně spolehnout.
Investice:
2x pravidelnej servis - tzn. 2x max 2000kč
nová spojka - 12000kč
komplet brzdy předek i zadek - cca 4000kč
nová vana(naše chyba) - 5000kč
výměna utrženého ventilátoru u chladiče vč nového chladiče - cca 3000kč

To mi nepřijde moc, o pohodlí a kvalitách podvozku bych se mohl dlouze rozepisovat. Motor stále chytá na první otočení, stále dobře táhne a turbo není slyšet. Spotřeba 5,5. Pravda je že auto bylo vždy pravidelně servisovaný a nejezdilo se sním jako prase (ověřeno, je z rodiny). Jsem volvista a tím rozhodně nestavím VW před volvo, ale tímto se snažím objektivně popřít nesmysly na pravdě se nezakládající o VW.

Volkswagen auta prostě taky umí, smiřte se s tím...
_________________
Volvo 244GL ,r.v.80, bílá kůže, Volvo 760, TD GL, 82 kW
Bylo: Volvo S40 T4, Opel Combo r.v.06, Ford Escort Xr3i, r.v.89, Volvo 340DL..past

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

#57 Superb

Příspěvek od petr´S »

Esis píše:Nevím co máte pořád proti VW group..Passata (viz podpis) máme někdy od dubna 08, najezdily jsme s ním cca 40tkm a nemůžu si ho vynachválit. Najeto má těsně pod 300tkm a můžu se na něj absolutně spolehnout.
Investice:
2x pravidelnej servis - tzn. 2x max 2000kč
nová spojka - 12000kč
komplet brzdy předek i zadek - cca 4000kč
nová vana(naše chyba) - 5000kč
výměna utrženého ventilátoru u chladiče vč nového chladiče - cca 3000kč

To mi nepřijde moc, o pohodlí a kvalitách podvozku bych se mohl dlouze rozepisovat. Motor stále chytá na první otočení, stále dobře táhne a turbo není slyšet. Spotřeba 5,5. Pravda je že auto bylo vždy pravidelně servisovaný a nejezdilo se sním jako prase (ověřeno, je z rodiny). Jsem volvista a tím rozhodně nestavím VW před volvo, ale tímto se snažím objektivně popřít nesmysly na pravdě se nezakládající o VW.

Volkswagen auta prostě taky umí, smiřte se s tím...
mno taky máme passata, ale motor je strašnej, žere olej (0.7l/1000km) a po pár km je olej černej jako bota (najeto 120tkm od nova). Že to vcelku jede je pravda - i když já nemám rád ty silný zátahy turba, daleko víc se mi řídí volvík s turbínou, protože to táhne plynule. Podvozek u passata až moc měkej, jinka to samozřejmě jezdí standartně bez problémů. Pro sebe bych ale tohle auto nevolil...superb je jistě lepší volba, ten se i mě řídil naprosto pohodově.... 2.0T a řekl bych že to jelo naprosto stejně jako moje S60 která je o půl tuny těžší....
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1092
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#58 Superb

Příspěvek od tnemec »

deanoli píše:
tnemec píše:
Ve verzi PD je to prů...er nad prů...ery. Ani zadarmo není ten motor levnej. Ale ve verzi CR (common rail) už by to mělo být lepší.
mám na tomhle motoru v prasátu najeto 75 tisíc, Z toho cca 50 po dálnici a z toho docela dost v Německu při rychlostech 180-220.

Zatím vše ok, olej to nežere a spotřeba nafty je okolo 8 litrů.

Motor mě připadá hodně pružnej a poslouchá na slovo. Abych si rejpnul, tak S60 v pohodě nechává za sebou, hlavně do kopce jim dojde dech. :ryma:

Volvo je však naprosto úžasný z hlediska posezení. Tuto vlastnost kupodivu neztratilo ani u novějších modelů (V70R například).

P.S. V čem mám čekat prů.er?
Přečti si článek z autotipu... mám ho někde voskenovanej, můžu poslat. U obou aut, co měli na ten dlouhodobej test, byla prasklá hlava (to nijak nepoznáš na projevu toho motoru) a u 125 kW verzí PD se "vyviklávaj" kvůli rozdílný tepelný roztažnosti ty PD vstřikovače. Teče pak nafta do oleje a dělá to psí kusy.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#59 Superb

Příspěvek od jou81 »

tnemec píše: U obou aut, co měli na ten dlouhodobej test, byla prasklá hlava (to nijak nepoznáš na projevu toho motoru) a u 125 kW verzí PD se "vyviklávaj" kvůli rozdílný tepelný roztažnosti ty PD vstřikovače. Teče pak nafta do oleje a dělá to psí kusy.
A to je dobře nebo špatně? :mrgreen:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

#60 Superb

Příspěvek od petr´S »

jou81 píše:
tnemec píše: U obou aut, co měli na ten dlouhodobej test, byla prasklá hlava (to nijak nepoznáš na projevu toho motoru) a u 125 kW verzí PD se "vyviklávaj" kvůli rozdílný tepelný roztažnosti ty PD vstřikovače. Teče pak nafta do oleje a dělá to psí kusy.
A to je dobře nebo špatně? :mrgreen:
Jak u který značky :mrgreen:
Volvo udává spotřebu paliva, VW kombinovanou palivo + olej = novodobý dvoutakt ;-)
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#61 Superb

Příspěvek od deanoli »

petr S60 píše:
jou81 píše: A to je dobře nebo špatně? :mrgreen:
Jak u který značky :mrgreen:
Volvo udává spotřebu paliva, VW kombinovanou palivo + olej = novodobý dvoutakt ;-)
Mám už druhýho prasáta od nova. Žádný výše popsaný problémy jsem s nima neměl - asi se bavíme o jiných VW. Celkově je kvalita určitě o stupeň (stupínek) nižší než u Volva, plasty u VW jsou vevnitř příšerný a působí hrozně levně. Tady bych dokonce řekl že je v porovnání s Volvem rozdíl 2 tříd. Motor bych ale neporovnával - nafťáky VW opravdu umí. V benzínu je to horší. pamatuji 1,8T a to byla hrůza - 15 l/100km.....
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#62 Superb

Příspěvek od Kein »

tak beru zpět lamda se mě zas rožla :mrgreen: takže je v háji
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Maki Hira
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 159
Registrován: 18 roků
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

#63 Superb

Příspěvek od Maki Hira »

To snad neni možný. Před chvílí jsem přišel k autu, pod nim louže jako kráva a litr kapaliny v tahu. Doufám, že je to jen nějaká vypadlá hadička a ne třeba prasklej chladič.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#64 Superb

Příspěvek od dali »

Esis píše:Nevím co máte pořád proti VW group..Passata (viz podpis) máme někdy od dubna 08, najezdily jsme s ním cca 40tkm a nemůžu si ho vynachválit. Najeto má těsně pod 300tkm a můžu se na něj absolutně spolehnout...
Jenže Passat rok 2000 je ještě B5, což je poměrně jednoduchý auto, který si vpodstatě na nic nehrálo.
-motor 1,9TDI 66kW s rotačním čerpadlem se na 5,5l bez problémů dostane, je to ta nejjednodušší a tím pádem taky nejspolehlivější varianta, která když se jí nekousne vodní pumpa, najede bez problémů ještě jednou tolik, tím že je tam na tenhle výkon všechno předimenzovaný, snese ten motor vcelku hodně úprav a velký zvyšování výkonu.
Delší cestu jsem v tomhle autě absolvoval jednou... Vcelku pohodlný, jediný co mě praštilo do ucha bylo, že motor v tom byl slyšet v celým spektru otáček a rychlostí oproti třeba mojí V70, kde zvuk motoru okolo 90km/h ustoupí aby začal bejt slyšet až někde přes 160.
Potom přišla verze B5,5 často mylně nazývaná B6, která už si hraje na to co neni. V první řadě si hraje na jiný auto, přitom technika je stejná až na motory a spoustu rádoby fajnových a luxusních ***ovin. Motory TDI už používaj systém PD (pumpa-tryska) což přeloženo do češtiny znamená "dole kopanec jak kráva, ve třech tisících otáček končím" :roll: Jediný co to trochu zachraňuje je šestá rychlost u silnějších modelů
Taxikář s kterým občas jezdím přešel z B5 na B5,5 a první na co nadával byla spotřeba 7l u novýho proti 5,5 u starýho, kterej navíc byl 81kW a jel podstatně líp než novej se 74kW.
Současnej model B6 podle zlých jazyků v technice opět nepřines nic novýho, je to jenom nataženej Golf v rádoby luxusním kabátě.

Podle mě jestli VW v něčem dlouhodobě vyniká a umí to líp než ostatní, tak to je Transporter/Caravelle/Multivan. Všechno ostatní je šeď a maximálně lepší průměr třídy.
U osobáků je často je kritizována Audi-koncepce koncepce přední pohon a podélně uloženej motor před přední nápravou, to znamená zbytečnou váhu na předek, která i přes všemožný elektronický šidítka zaručuje hodně nesportovní chování v zatáčkách.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#65 Superb

Příspěvek od deanoli »

VW prasát bych s V70 nesrovnával, je to jiná třída. A právě v této třídě je (bylo) Volvo dobrý. Legenda nevznikla výletem do "lidové" kategorie kde kraluje VW ale právě výrobou vlajkových lodí.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#66 Superb

Příspěvek od dali »

deanoli píše:VW prasát bych s V70 nesrovnával, je to jiná třída. A právě v této třídě je (bylo) Volvo dobrý. Legenda nevznikla výletem do "lidové" kategorie kde kraluje VW ale právě výrobou vlajkových lodí.
Podle VW mě nekraluje ani v těch lidových kategoriích (s většinou z toho jsem nejel, jedná se čistě o můj názor, který se opírá shlédnutý testy a přečtený recenze a zkušenosti majitelů)
Když se to vezme popořadě:
Fox?- v těhle neautech se tolik neorientuju, ale určitě jsou zavedenější výrobci
Polo? Yaris!
Golf? Focus!
Passat? Mondeo!
Sharan(ten je out), dobře Altea XL? Galaxy/ S-Max!
Tiguan? XC60!
Touareg? To už radši X5 nebo XC90
Fakt jediná kategorie, kde bych si nedokázal vybrat líp jinde je kvalitní mikrobus/dodávka

A co se týče čtyř kruhů, tak si myslím, že na každou Audinu se najde BMW v kterým si jízdu víc užijete a Lexus kterej je udělanej podstaně líp....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#67 Superb

Příspěvek od deanoli »

neberu Ti to, Mondeo vs. Passat resp. Focus vs. Golf je nekonečný boj typu coca cola versus pepsi cola. Ať si každý sám určí co je co a nejlépe tím že si obě auta vyzkouší.

Chtěl jsem tím však hlavně poukázat na skutečnost že Volvu slušela vyšší třída než kam se postupně dostalo. Srovnej situaco plpůp r. 90. Kde a co bylo Audi, MB, BMW a Volvo. Troufal bych si tvrdit, že vlajkové lodi těhle značek byly zhruba na stejné úrovni. Porovnej však nyní Audi A8 s S80 byť v plný výbavě. Obávám se, že už to bohužel srovnat nejde.
S oběma jsem jel a řídil - nesrovnávám tedy na základě nějakých více či méně podplacených testů.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků
Vůz: Volvo 760GL, TD
Bydliště: Praha

#68 Superb

Příspěvek od Esis »

dali píše:
Esis píše:Nevím co máte pořád proti VW group..Passata (viz podpis) máme někdy od dubna 08, najezdily jsme s ním cca 40tkm a nemůžu si ho vynachválit. Najeto má těsně pod 300tkm a můžu se na něj absolutně spolehnout...
Jenže Passat rok 2000 je ještě B5, což je poměrně jednoduchý auto, který si vpodstatě na nic nehrálo.
-motor 1,9TDI 66kW s rotačním čerpadlem se na 5,5l bez problémů dostane, je to ta nejjednodušší a tím pádem taky nejspolehlivější varianta, která když se jí nekousne vodní pumpa, najede bez problémů ještě jednou tolik, tím že je tam na tenhle výkon všechno předimenzovaný, snese ten motor vcelku hodně úprav a velký zvyšování výkonu.
Delší cestu jsem v tomhle autě absolvoval jednou... Vcelku pohodlný, jediný co mě praštilo do ucha bylo, že motor v tom byl slyšet v celým spektru otáček a rychlostí oproti třeba mojí V70, kde zvuk motoru okolo 90km/h ustoupí aby začal bejt slyšet až někde přes 160.
Potom přišla verze B5,5 často mylně nazývaná B6, která už si hraje na to co neni. V první řadě si hraje na jiný auto, přitom technika je stejná až na motory a spoustu rádoby fajnových a luxusních ***ovin. Motory TDI už používaj systém PD (pumpa-tryska) což přeloženo do češtiny znamená "dole kopanec jak kráva, ve třech tisících otáček končím" :roll: Jediný co to trochu zachraňuje je šestá rychlost u silnějších modelů
Taxikář s kterým občas jezdím přešel z B5 na B5,5 a první na co nadával byla spotřeba 7l u novýho proti 5,5 u starýho, kterej navíc byl 81kW a jel podstatně líp než novej se 74kW.
Současnej model B6 podle zlých jazyků v technice opět nepřines nic novýho, je to jenom nataženej Golf v rádoby luxusním kabátě.

Podle mě jestli VW v něčem dlouhodobě vyniká a umí to líp než ostatní, tak to je Transporter/Caravelle/Multivan. Všechno ostatní je šeď a maximálně lepší průměr třídy.
U osobáků je často je kritizována Audi-koncepce koncepce přední pohon a podélně uloženej motor před přední nápravou, to znamená zbytečnou váhu na předek, která i přes všemožný elektronický šidítka zaručuje hodně nesportovní chování v zatáčkách.
Ano se vším co tady píšeš souhlasím, dobře to znám. Pravda je že takhle pěkně jako to znáš ty to už tolik lidí nezná. Motor u B5,5 je přesně důvod proč bych je nevyměnil. Jinak B5, B5,5 a Superb I jsou tytéž auta a B5 je diky motoru nej. A právě ten je u většiny Octáviích I.Na podvozek si opravdu stěžovat nemůžu, je prostě pohodlenej, a rychle se snim jet dá, zbytek je o sedačkách. Seděl jsem ve více B5 a B5,5 a sedačky bývají (nechápu proč) hodně rozdílně tvrdé. A motor opravdu slyšet je..
Jak píšu, nechci VW nadřazovat nad Volvo. Chci říct že pokud ne Volvo tak VW, možná Ford, ničemu jinýmu nedůvěřuju.. Je to jednoznačně z důvodu spokojenosti..
_________________
Volvo 244GL ,r.v.80, bílá kůže, Volvo 760, TD GL, 82 kW
Bylo: Volvo S40 T4, Opel Combo r.v.06, Ford Escort Xr3i, r.v.89, Volvo 340DL..past

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1092
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#69 Superb

Příspěvek od tnemec »

Esis píše:
dali píše: Jenže Passat rok 2000 je ještě B5, což je poměrně jednoduchý auto, který si vpodstatě na nic nehrálo.
-motor 1,9TDI 66kW s rotačním čerpadlem se na 5,5l bez problémů dostane, je to ta nejjednodušší a tím pádem taky nejspolehlivější varianta, která když se jí nekousne vodní pumpa, najede bez problémů ještě jednou tolik, tím že je tam na tenhle výkon všechno předimenzovaný, snese ten motor vcelku hodně úprav a velký zvyšování výkonu.
Delší cestu jsem v tomhle autě absolvoval jednou... Vcelku pohodlný, jediný co mě praštilo do ucha bylo, že motor v tom byl slyšet v celým spektru otáček a rychlostí oproti třeba mojí V70, kde zvuk motoru okolo 90km/h ustoupí aby začal bejt slyšet až někde přes 160.
Potom přišla verze B5,5 často mylně nazývaná B6, která už si hraje na to co neni. V první řadě si hraje na jiný auto, přitom technika je stejná až na motory a spoustu rádoby fajnových a luxusních ***ovin. Motory TDI už používaj systém PD (pumpa-tryska) což přeloženo do češtiny znamená "dole kopanec jak kráva, ve třech tisících otáček končím" :roll: Jediný co to trochu zachraňuje je šestá rychlost u silnějších modelů
Taxikář s kterým občas jezdím přešel z B5 na B5,5 a první na co nadával byla spotřeba 7l u novýho proti 5,5 u starýho, kterej navíc byl 81kW a jel podstatně líp než novej se 74kW.
Současnej model B6 podle zlých jazyků v technice opět nepřines nic novýho, je to jenom nataženej Golf v rádoby luxusním kabátě.

Podle mě jestli VW v něčem dlouhodobě vyniká a umí to líp než ostatní, tak to je Transporter/Caravelle/Multivan. Všechno ostatní je šeď a maximálně lepší průměr třídy.
U osobáků je často je kritizována Audi-koncepce koncepce přední pohon a podélně uloženej motor před přední nápravou, to znamená zbytečnou váhu na předek, která i přes všemožný elektronický šidítka zaručuje hodně nesportovní chování v zatáčkách.
Ano se vším co tady píšeš souhlasím, dobře to znám. Pravda je že takhle pěkně jako to znáš ty to už tolik lidí nezná. Motor u B5,5 je přesně důvod proč bych je nevyměnil. Jinak B5, B5,5 a Superb I jsou tytéž auta a B5 je diky motoru nej. A právě ten je u většiny Octáviích I.Na podvozek si opravdu stěžovat nemůžu, je prostě pohodlenej, a rychle se snim jet dá, zbytek je o sedačkách. Seděl jsem ve více B5 a B5,5 a sedačky bývají (nechápu proč) hodně rozdílně tvrdé. A motor opravdu slyšet je..
Jak píšu, nechci VW nadřazovat nad Volvo. Chci říct že pokud ne Volvo tak VW, možná Ford, ničemu jinýmu nedůvěřuju.. Je to jednoznačně z důvodu spokojenosti..
Táta měl doteď samý prasáky (už asi 5. v řadě), posledního ve verzi B5,5. A k podvozku mám hodně výhrad. Má špatný řízení, bambelavej podvozek, kterej při jakýmkoli pokusu o rychlejší jízdu na kluzčím povrchu přecházel do drtivé nedotáčivosti, zkrátka kdykoli jsme někam jeli, vždy jsem se snažil překecat tátu, že pojedeme 850... :-) Teď co má XC90 V8 ho už nepřekecávám :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#70 Superb

Příspěvek od dali »

deanoli píše:Porovnej však nyní Audi A8 s S80 byť v plný výbavě. Obávám se, že už to bohužel srovnat nejde.
S oběma jsem jel a řídil - nesrovnávám tedy na základě nějakých více či méně podplacených testů.
Nepřipadá mi extra fér srovnávat S80, která je vyšší střední vs A8 která je o třídu výš (nejvyšší třída z běžných aut, výš už je jen Bentley, RR nebo Maybach) :roll:
Záměrně jsem se v příspěvku kde píšu co předčí v té které třídě VW snažil vyhýbat Volvu (u XC 60 to nešlo). Nemyslím si totiž slepě že by Volvo v jakékoli třídě bylo špičkou. Jenomže VW taky ne :!: ...zdaleka. Nejsem ani sympatizantem Forda, živě si pamatuju doby, kdy neuměl vyrobit pořádnej diesel. Jenomže Ford narozdíl od VW posledních 10-15 let nežije z mýtů a zažitých kliše mezi lidma, jako že třeba VW= solidnost a kvalita, a naopak se mu onu špatnou pověst podařilo vývojem a hmatatelným kvalitativním skokem do značný míry umlčet.

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 426
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#71 Superb

Příspěvek od libre »

deanoli píše:Porovnej však nyní Audi A8 s S80 byť v plný výbavě. Obávám se, že už to bohužel srovnat nejde.
S oběma jsem jel a řídil - nesrovnávám tedy na základě nějakých více či méně podplacených testů.
Taky jsem jel S80 4,4 AWD Executive, ale s A8 zatím ne. V každém případě v této S80 jsem se povozil parádně.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#72 Superb

Příspěvek od hroch32 »

dali píše:.... Jenomže Ford narozdíl od VW posledních 10-15 let nežije z mýtů a zažitých kliše mezi lidma, jako že třeba VW= solidnost a kvalita, a naopak se mu onu špatnou pověst podařilo vývojem a hmatatelným kvalitativním skokem do značný míry umlčet.
Tohle by si měli pověsit v mnohých motoredakcích na zeď a denně si to předříkávat jako mantru! Přesně vystiženo :palec: Jen se obávám, že něco podobného jako o VW by se dalo říct i o Volvu :( byť ne tak strašného...
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#73 Superb

Příspěvek od deanoli »

dali píše:
deanoli píše:Porovnej však nyní Audi A8 s S80 byť v plný výbavě. Obávám se, že už to bohužel srovnat nejde.
S oběma jsem jel a řídil - nesrovnávám tedy na základě nějakých více či méně podplacených testů.
Nepřipadá mi extra fér srovnávat S80, která je vyšší střední vs A8 která je o třídu výš (nejvyšší třída z běžných aut, výš už je jen Bentley, RR nebo Maybach) :roll:
Záměrně jsem se v příspěvku kde píšu co předčí v té které třídě VW snažil vyhýbat Volvu (u XC 60 to nešlo). Nemyslím si totiž slepě že by Volvo v jakékoli třídě bylo špičkou. Jenomže VW taky ne :!: ...zdaleka. Nejsem ani sympatizantem Forda, živě si pamatuju doby, kdy neuměl vyrobit pořádnej diesel. Jenomže Ford narozdíl od VW posledních 10-15 let nežije z mýtů a zažitých kliše mezi lidma, jako že třeba VW= solidnost a kvalita, a naopak se mu onu špatnou pověst podařilo vývojem a hmatatelným kvalitativním skokem do značný míry umlčet.
dali, čti pořádně, já neříkám že je VW lepší než Ford a obráceně. V zásadě jsou mi obě tyto značky ukradené a považuji je za auta pro tzv. "normální lidi".
Musím se však ohradit, když někdo řekne o VW že je to špatné auto atd. Není to pravda, je to dokonce velmi povedené auto a podíl na trhu to jasně dokumentuje. V oblasti chrochtů lze dokonce tvrdit, že legendární 1.9 TDI byl skutečným průkopníkem.
Taky se nesnažím srovnávat S80 s A8, srovnávám jen kde bylo Volvo v porovnání s Audi v r.1990 a kde je teď. Nehodnotím zda je to špatně nebo ne, je to prostě fakt a Tvoje odpověď to jen potvrzuje.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků
Vůz: Volvo 760GL, TD
Bydliště: Praha

#74 Superb

Příspěvek od Esis »

deanoli píše:
dali píše: Nepřipadá mi extra fér srovnávat S80, která je vyšší střední vs A8 která je o třídu výš (nejvyšší třída z běžných aut, výš už je jen Bentley, RR nebo Maybach) :roll:
Záměrně jsem se v příspěvku kde píšu co předčí v té které třídě VW snažil vyhýbat Volvu (u XC 60 to nešlo). Nemyslím si totiž slepě že by Volvo v jakékoli třídě bylo špičkou. Jenomže VW taky ne :!: ...zdaleka. Nejsem ani sympatizantem Forda, živě si pamatuju doby, kdy neuměl vyrobit pořádnej diesel. Jenomže Ford narozdíl od VW posledních 10-15 let nežije z mýtů a zažitých kliše mezi lidma, jako že třeba VW= solidnost a kvalita, a naopak se mu onu špatnou pověst podařilo vývojem a hmatatelným kvalitativním skokem do značný míry umlčet.
dali, čti pořádně, já neříkám že je VW lepší než Ford a obráceně. V zásadě jsou mi obě tyto značky ukradené a považuji je za auta pro tzv. "normální lidi".
Musím se však ohradit, když někdo řekne o VW že je to špatné auto atd. Není to pravda, je to dokonce velmi povedené auto a podíl na trhu to jasně dokumentuje. V oblasti chrochtů lze dokonce tvrdit, že legendární 1.9 TDI byl skutečným průkopníkem.
Taky se nesnažím srovnávat S80 s A8, srovnávám jen kde bylo Volvo v porovnání s Audi v r.1990 a kde je teď. Nehodnotím zda je to špatně nebo ne, je to prostě fakt a Tvoje odpověď to jen potvrzuje.
Tak tohle úplně přesně vystihuje to co jsem myslel..díky
_________________
Volvo 244GL ,r.v.80, bílá kůže, Volvo 760, TD GL, 82 kW
Bylo: Volvo S40 T4, Opel Combo r.v.06, Ford Escort Xr3i, r.v.89, Volvo 340DL..past

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#75 Superb

Příspěvek od dali »

deanoli píše:dali, čti pořádně, já neříkám že je VW lepší než Ford a obráceně. V zásadě jsou mi obě tyto značky ukradené a považuji je za auta pro tzv. "normální lidi".
Musím se však ohradit, když někdo řekne o VW že je to špatné auto atd. Není to pravda, je to dokonce velmi povedené auto a podíl na trhu to jasně dokumentuje. V oblasti chrochtů lze dokonce tvrdit, že legendární 1.9 TDI byl skutečným průkopníkem.
Taky se nesnažím srovnávat S80 s A8, srovnávám jen kde bylo Volvo v porovnání s Audi v r.1990 a kde je teď. Nehodnotím zda je to špatně nebo ne, je to prostě fakt a Tvoje odpověď to jen potvrzuje.
OK, to jsem opravdu špatně pochopil s tou A8 vs S80, je pravda, že Audi expandovalo o třídu výš oproti mantinelům v kterých se pohybovalo v časech modelů 100/200.
Ale ať to po sobě čtu všema směrama, NIKDE jsem nenapsal, že by VW dělal špatný auta! Jen jsem se ohradil nad Tvým tvrzením, že v nižších třídách VW kraluje (jelikož se tu celou dobu bavíme o kvalitě, nikoli kvantitě, moje asociace k tomu tvrzení vedly na kvalitu nikoli na absolutní počty prodejů nebo podíl na trhu). A právě s tvrzením, že VW v nižších třídách kraluje pokud jde o kvalitu a měřitelný i neměřitelný charakteristiky aut polemizuju. Podle mě je většina aut od VW zoufale průměrných (špatných opravdu ne).
Jak moc koreluje podíl na trhu s kvalitou a konstrukční povedeností aut je taky hodně sporný. (Proč mělo třeba tak zoufalý auto jako je Peugeot 206 tak vysokej podíl ve své třídě?). Faktorů který podíl na trhu ovlivňujou je mnohem víc....
VW má spíš schopnost číst co lidi chtějí, popřípadě lidem vnutit, že to co nabízí právě VW, vpodstatě chtějí jenom o tom nevědí. Němci jsou v tomhle dobrý, svýho času měl jeden rakouskej pán kopající za německo díky promyšlený kampani taky docela slušnej podíl v Evropě :mrgreen:
S těma chrochtákama je to taky tak napůl. I když TDI byl mezník, VW prokazatelně nebyl první, kdo přišel s přímým vstřikem do osobních aut. Byl to kupodivu Fiat s Cromou 1,9 idTD, jenom to měli kluci italský kapku nedotažený... VW to jako první učinil spolehlivým a masově rozšířil. Rotační čerpadlo určitě smysl mělo, ostatně v mojem autě tenhle systém taky chrochtá. Ale pumpa-tryska už byla spíš slepá ulička a vzdorovitý lpění si na svým. Na špatnou naftu je to náchylný prakticky stejně jako common rail, k tomu je to snad eště větší rumpál než rotační čerpadlo, víc to žere, je to míň spolehlivý, akorát to rozdává krční páteř lámající kopance vocpoda. Ostatně postupným přechodem na common rail VW vpodstatě přiznal chybu a potvrdil, že tudy cesta nevede a že systémem jehož časování je pevně mechanicky spjatý s motorem a umožňuje jenom omezený počet vedlejších vstřiků (tím myslím činnost, nikoli součástku) se jemnýho chodu ani nízkých emisí dosáhnout nedá.
VW a Ford jsou mi osobně taky ukradený, jenom se bráním rozšířený fámě, že VW je nejlepší.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“