340, 14 4E, Seřízení motoru

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Medvěd
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: V940 D24TIC tm.zel.metla automat Volfík
Bydliště: Lštění

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od Medvěd »

Ahoj lidi,
včera jsem přivezl konečně od Sarkasmice 340-ku pro svoji paní. Cesta proběhla v pořádku, až před barákem VanThomas jako řidič předjížděl karavan a v půlce cesty mu to chcíplo. Zjistili jsme, že lanko plynu bylo prodřené a sešroubované, přičemž šroubení povolilo. Lanko jsme opět provizorně opravili, akorát motor od té chvíle nedrží volnoběžné otáčky a po zahřátí motoru, vypnutí sytiče a uvolnění plynového pedálu okamžitě chcípne. :mad:
Dneska jsem kolem toho odpoledne trochu šaškoval a zjistil jsem že na karbecu jsou dva šrouby, každý na jedné straně a jeden nahoře a druhý dole. Podle mýho je ten dole na volnoběžný otáčky a ten nahoře na směs, ale ať jsem kroutil jak to šlo, motor nereagoval (zahřátý nedržel bez sytiče volnoběh - já vím zní to blbě, ale tenhle sytič má před zavřením ještě nějaký skok, na který to ty otáčky drží). Krom toho jsem musel velmi zabrat, abych je povolil.
Otázky :
1) Jak se seřizuje karburátor na V340, 14 4E ?
2) Seřizuje se u toho předstih, a jak ?
3) Závity u šroubů na karbecu budou asi v tahu, kde se dá sehnat karbec (jaké má označení).

Díky za odpovědi a poznatky.
Medvěd
_________________
ex: š100,š110,š120,š105,vaz2107, š130,Volvo 340, B14 4E, 5q, 1990 - Bořek (indiánské jméno Red Dvarf) ukraden, Volvo 850 T5
je: Volvo 940, 2,4 TIC, automat, kombi, r.v.:1993 (typ 94) - Volfíček, V70 II r.v. 2003

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1856
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od Sarkasmic »

covece je to blbý,to mě velmi mrzí.... šroubky na karbecu stržený si myslím nejsou-teda na tomhle aute jsem teda s motorem nikdy nic delat nemusel tak nevim. I to plynový lanko muselo bejt stržený od předchozího majitele. A k těm šroubkům-na boku je opravdu bohatost směsi a dole u táhel je volnoběžnej. Ale podle toho co píšeš-není povolená,nebo upadlej drát od volnoběžný cívky na karbecu??? při zapnutí klíčku musí cvaknout...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Medvěd
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: V940 D24TIC tm.zel.metla automat Volfík
Bydliště: Lštění

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od Medvěd »

Kontakt kontaktí, cívka cívkuje - cvaká na otočení klíčkem i sundání/nandání kontaktu. Povolovat jsem ji nezkoušel, tak snad..... Ale zase to pěkně kouří, tak uvidíme. Přinejhorším zkusím pohodit karbec po p. Kratochvílovi do Kobylis. Dělal mi JIKOV - EDSR, tak WEBER 32-36 či co to tam je, zvládne taky.
_________________
ex: š100,š110,š120,š105,vaz2107, š130,Volvo 340, B14 4E, 5q, 1990 - Bořek (indiánské jméno Red Dvarf) ukraden, Volvo 850 T5
je: Volvo 940, 2,4 TIC, automat, kombi, r.v.:1993 (typ 94) - Volfíček, V70 II r.v. 2003

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3603
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od doktor »

To musel týpek s karavanem pěkně čučet, když viděl dva odhodlané borce v supr káře, jak si to šinou kolem a najednou škyt prd a .... hm... tak snad až někdy jindy kluci.. :oops:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od maxwell »

2Sarkasmic: Red blok- já blb měl za to že tahle červená je dvoulitr. (Viz. téma prodej)

Ale to je dobrý :neutral: , já jsem v poslední době nějakej rozhašenej. :mrgreen:
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Medvěd
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: V940 D24TIC tm.zel.metla automat Volfík
Bydliště: Lštění

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od Medvěd »

Co by moje žena dělala s dvoulitrem :shock: ? Do něčeho takovýho bych ji opravdu nepustil :neutral: Beztak bude první půlrok jezdit s doprovodem. Zatím jsem předběžně domluven s Kratochvílem, jinak holt ulovíme nějakej potrefenej kus na vrakáči (jako celej karbec). Nový podobný stojí 6,5 kKč, takže vrakoviště bude pro mě jasná volba (voní dobře :ziv: ). Každopádně asi gumičky a šroub volnoběhu to mají za pár :pij: . A k tomu předjetí - já koukal taky, když v celkem nepřehledným úseku šel přede mě a tu rozkejvanou bednu předemnou přes kterou nebylo vidět, Chlaďáček (VanTentotamto... - no takový to malý, vlasatý s nejdražší 740 ve střední Evropě), s mojí ženou a vozítkem který jsme před 3 hodinama koupili. Předjel, rozsvítil čtyři blinkry a postavil to na trávu za krajnicí. Já předjel karavan, uviděl uviděl co se děje a předjel i 340-ku, potom odbočil do protisměru do vjezdu do areálu SMP, tam to otočil a vrátil se zpátky. Přes zahrádky jsem se podíval na náš barák, zapomněl že musím :oops: a optal se VanThomase (fuj, to se ani nedá psát) co vyvádí. Ještě že jako škodovkář si vozím vzadu malou dílnu, jinak jsem ho táhnul. A s tím automatem by to bylo veselé.
_________________
ex: š100,š110,š120,š105,vaz2107, š130,Volvo 340, B14 4E, 5q, 1990 - Bořek (indiánské jméno Red Dvarf) ukraden, Volvo 850 T5
je: Volvo 940, 2,4 TIC, automat, kombi, r.v.:1993 (typ 94) - Volfíček, V70 II r.v. 2003

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1429
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od VanThomas »

ti dám nepřehlednej úsek :evil: počkal jsem si nahoru na most, odkud je vidět až do píííp
Navíc ta bedna jela max 25, to se to pak předjíždí i s B14 :twisted: Akorát po přeřazení na tři plynové lanko odřeklo další spolupráci :oops: takže jsem musel nově nabyté pozice trapně přepustit zpátky....
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1856
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od Sarkasmic »

OT: ač mě opravdu mrzí co se vám přihodilo,zní to takhle docela humorně... Ale abyste v tom nebyly sami-asi před půl rokem na tý trojce co už je ve šroubkách-jedu s klukama z prahy-jede nás asi 6 aut a já jedu první. Jsem nejpomalejší a kluci mě dost honí,nechci dát trojku levně- jedu-kamion,rovinka,za tři,plnej kyblík, blinkr vedle něj 100,za 4 už u kabiny,auto proti 110,řadím se před něj chřřřřkřřřřřbumprsk bác-100 90 80 70,kamion za mnou troubí,uhíbám,nejedu stojím-motor se točí nejedu.... kardan dokardanoval :? Od kolína až do ZR potupně na špagátě... :evil:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Medvěd
Offline
Příspěvky: 39
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: V940 D24TIC tm.zel.metla automat Volfík
Bydliště: Lštění

340, 14 4E, Seřízení motoru

Příspěvek od Medvěd »

Jsem si dneska udělal rozborku/zborku karbecu. Šroub volnoběhu se mi posledně zdál divnej, protože divnej je. Nemohl jsem jej povolit i proto, že je strženej vint a jehla utržená od šroubu a zarvaná do díry. Na šroubu vzduchu jsem vyměnil gumičku a stejnak nereaguje na točení. Mimochodem - zahlíd jsem několik pěkných nápadů a vyfikundací. Zkusím je prohlídnout při demontáži (po koupi nějakýho jinýho karbecu na vrakáči).
_________________
ex: š100,š110,š120,š105,vaz2107, š130,Volvo 340, B14 4E, 5q, 1990 - Bořek (indiánské jméno Red Dvarf) ukraden, Volvo 850 T5
je: Volvo 940, 2,4 TIC, automat, kombi, r.v.:1993 (typ 94) - Volfíček, V70 II r.v. 2003

Zpět na „300 / 400“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé