V70 II - náklady na provoz

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
saybye
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od saybye »

Ahoj.
Chystám se koupit ojetinu do 200 000Kč.

S překvapením jsem nedávno zjistil, že za tuhle cenu se dá pořídit V70 r.v. 2001.
Jelikož jsem až do té chvíle uvažoval o (nesmějte se mi volvisti!) oktávce v kombíku, řeším teď dilema, jestli jít do té oktávky, s tím, že mám představu kolik mě bude stát údržba a vím co je to za auto a nic moc od něj nečekám...
... nebo jestli si splnit sen a pořídit si V70, pro kterou máme se ženou společnou dlouholetou slabost...

Abych byl konkrétnější, jde mi o následující:
1) Je cena 170 - 200tis realistická? Nebo to bude nějaký vrak?
2) Na kolik přijde běžná údržba, za předpokladu, že bych si pořídil auto v dobrém stavu? (Pokud to bude třeba 1,5x dražší než u té oktávky, je to v pohodě. Pokud by to bylo v průměru 3x tolik, je to problém :? )

Nějakou odpověd už jsem na fóru našel, ale byl to jen jedne názor...

(Jinak pro doplnění: Jezdíme málo, cca 15tis ročně, z toho 12tis po dálnici D5 ;-) , pravděpodobně bychom šli do benzínu a nemusí to být bůhvíjak silné dělo)

Díky za názory.
K.

mirdaman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 37
Registrován: 17 roků
Bydliště: Tišnov

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od mirdaman »

Jako majitel V70 2.generace a v pořadí 3.volva mám následující zkušenosti
Do 200tKč koupíš V70II buď vrak nebo auto který má najeto 2x tolik než je deklarováno, sám než jsem koupil současné auto jsem pár kousků kolem 7-8t EUR v Německu viděl, projel a vyloučil. Nakonec mě auto i s nutnýma opravama resp. údržbou vyšlo na cca 250tKč /2002/.
I přes to, že jsem srdcem volvař tak konstatuji - servis 2.generace V70 skutečně stojí 2-3x tolik co na Octavii, protože alespoň na Moravě nevím o slušném a cenově přijatelném servisu zároveň. Diagnostiku na Š ti udělá kdejakek jouda co má laptop a soft z internetu, u volva nazdar. Výhoda je,že auto je ze skutečně z kvalitních komponentů takže většina dílů (výfuk, tlumiče) vydrží 2x tolik. Běžné spotřební věci (destičky, filtry, čepy, tyčky stabilizátoru) jsou v neoriginále na úrovni ostatních aut. Problém nastává u věcí které neseženeš neoriginál - kupoval jsem např. palivové čerpadlo a pokud bych měl šáde tak za něj nebudu muset utratit 10tKč a bez problému seženu i použité max. do 30km od bydliště :-(
V40 byla v tomto ohledu lepší - jednoduché auto, kterých už jezdí hodně a díky spíše běžné výbavě a absence technologií CAN ap. fičurkám auto pro běžného mechanika. Přeji hodně štěstí při hledání, ale do 200tKč bych hledal spíše benzinovou - bude mít méně najeto a minimálně Tě nečeká strašák jménem vstřiky, čerpadlo ap.
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

saybye
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od saybye »

Díky za kvalitní odpověď.

Bavil jsem se ještě s pár lidma a vypadá to, že moudřejší bude skutečně netlačit na pilu, spokojit se s Octavií a na Volvo si počkat až budou peníze. ;-)

mates
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 415
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno/Dolní Kounice
Vůz: XC90 V8

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od mates »

A co takhle V70 první generace ;-) Nebude to tak mladé auto jako oktávka, ale myslím, že co se týče nákladů, tak je to daleko přijatelnější. Je mi jasné, že naprostá většina lidí ti bude nutit oktávku, protože Volvo má pořád nálepku drahého a žravého auta, kde když se ti něco rozesere, je lepší to prodat. Pokud ale nebudeš jezdit do značkového servisu, tak myslím, že s takovým nájezdem km jsi schopen uživit i Volví. A rozhodně si užiješ více zábavy s jízdy než ze Škodovkou (tím, ale netvrdím, že je Škoda špatné auto, jen to prostě není taková pohoda). Osobně jsem toto dilema nedávno také řešil. Původně jsem chtěl V70I, ale nakonec jsem koupil V70II. Kdybych neměl trable s papírováním (ještě nevím, jestli bude autí moje), tak musím říct, že po technické stránce je auto naprosto skvostné (ale je pravda, že mám autí chvíli a neřešil jsem žádné větší technické problémy).
_________________
je: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998, černá metal- eRko
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988, černá metal.-Volvík

saybye
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od saybye »

Na V70I jsem zatím nenarazil na žádnou, která by mě zaujala - ale je pravda, že jsem jich viděl jen pár. Mám u ní strach (nepodložený argumenyt samozřejmě), že to bude na úsržbu stejně náročné jako u II a navíc to bude o pár let starší auto...

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2020
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2.4T
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od koch »

ja nevim... ja jsem si koupil s60 a az tak strasna ta udrzba neni... nemyslim ze kdybych mel ochcafku tak je to nejak mnohem levnejsi...
mozna z toho titulu ze bych to auto bral jen jako dopravni prostredek a hnuj, servisoval pouze v rozsahu nutnych veci a nevymazloval si ji do stavu dokonalosti... pak by byla ta ochcafka asi na udrzbu levnejsi...
pak je doma jeste v40 kde jsem za posledne tri roky tri krat vymenil olej a tot vse...

mirdaman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 37
Registrován: 17 roků
Bydliště: Tišnov

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od mirdaman »

Možná jsem to napsal blbě, ale tazatel má klasické české uvažování a srovnává jakékoliv auto s Octávií. Ochcáfka 1.generace (za 200tKč II nebude) je kočár na předpotopní platformě NIŽŠI STŘEDNÍ TŘÍDY Golfa III/IV, má jednoduchou zadní nápravu, poddimenzované brzdy a typické závady které nedokázali chlapící z MB Werke za dobu výroby odstranit (stěrače, stahovačky, brzdy). Beru to jako optimální auto pro někoho kdo nerad autorizované servisy, spíše nakupuje na vrakovištích, bezpečnost nepovažuje za prioritu a nikdy v ničem lepším nejel takže nemá srovnání. Pro mě osobně je tam navíc otřesný poměr CENA/ROK/VÝBAVA. V70 bych srovnával spíše s Passatem a tam už jsou náklady podobné i když opět je lépe auto servisovatelné i mimo značkové servisy. Za 200tKč bych raději koupil o rok nebo dva mladší Astru, Civika, Focuse když už ne Volvo. U Volva je největší problém sehnat ojetinu která má rozumné kilometry a stav neboť první majitelé Volviků jsou většinou cestovatelé jak hrom. Na druhou stranu jak jednou Volvo zkusíš tak jsi v pasti :tlesk: Těžko budeš potom hledat auto s lepšími sedadly, komfortem, bezpečností a stylem...
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2819
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od ok2ucx »

saybye píše:Jelikož jsem až do té chvíle uvažoval o (nesmějte se mi volvisti!) oktávce v kombíku ... a nic moc od něj nečekám...
... nebo jestli si splnit sen a pořídit si V70, pro kterou máme se ženou společnou dlouholetou slabost...
No toto? Kupovat auto a nic moc od něj nečekat? :o
A mít slabost pro Volvo (a ještě s ženou) a nejít do něj? :shock:

No, jak tu podotkli jiní, hlavně nedělej ve Volvu zkušební jízdu, je to strašně návykové a nebezpečné (že neodoláš). To je lepší jít o třídu nebo dvě níž a zůstat u Oktávky, která ve stejné době stála možná půlku peněz (nová).

Ale ne, teď vážně: za těch 200tis. je to asi fakt na hraně, do mobile.de jsem dal cvičně V70, 2001-, <150tkm a nějaká auta tam jsou, ale do 200tis. moc ne.

Naopak při hledání nad 150tkm je jich tam mraky, co mají 300-400tkm zřejmě poctivě deklarovaných. Tahle auta jak přejedou CZ státní hranici spadnou do kategorie 120-140tkm a v ceně možná právě do těch 200tis. Kč. :neutral:

Občas jsou zajímavé kousky na ebay.de, jako třeba tahle jednička kousek pod Mnichovem.

Trochu přišetřit nebo na něčem slevit. Stejně, když za 200 koupíš, musíš vyměnit náplně, příp. rozvody, doladit nějaké muchy, které tam stejně jsou, dalších možná 20? k tomu ještě dáš. Do Š ale asi taky...

Tož tak názor, mám II od července, zatím nelituji. Dnes rallye zimní gumy s ABS a stabilizátorem STC. Žůžo :palec:

Pavel


P.S. Tahle II je pěkná a ještě svezeš tchýni na sedadlech v kufru :mrgreen:
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C30 1.6 2008 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
D5T5.com[/color] https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info https://cardiag.info

lookass_V70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 331
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od lookass_V70 »

To je fakt... jak jednou do těch Volvích seslí sedneš, si v pasti! :mrgreen: To je, jako bys přikoupil k tvýmu bytu ještě jeden obejvák :D
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1175
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od David Patočka »

Zajdi si do nějakýho nóbl bazaru a nech se svézt tak 5 km Octávií a Volvem hned po sobě.A až sem budeš psát svoje dojmy nezapomeň,že vulgárnosti sem nepatří.Ještě bych chtěl dodat,že v současné době těžké krize na trhu ojetých vozidel,se dá cena slušného Volva V70 II tady v CZ stlačit na 200kkč.Sleduju to dost pečlivě,a pokles cen tady u nás je oproti německu poměrně razantnější.Možná bych si nějakou V 70 vyčekal,ale to nechám na tobě.Pravda je ,co se tady píše o servisu,cenách,diagnostice atd.Já teda osobně jezdím s potížemi elektronického charakteru otravovat k Marrovi,mechanické záležitosti řeším sám.Cena použitelných neorigo dílů lze orientačně porovnat v elektr.katalogu http://www.autokelly.cz,autobenex.cz,elit.cz atd.Hlavně Volvo není křáp,co se na každém rohu zastaví a spotřební materiál se mění po 30-60tis.kilometrech.Mám na mysli brzdy,filtry,čepy a pod.Jinak originál díly za slušnou cenu umí asi polarcars.cz.Jinak použité díly beru v T6R,solidní jednání,nejlepší ceny.Moje vlastní zkušenost,kupoval jsem od nich dost dílů na mojí bouračku V 70.Tak toť vše.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Pinochio
Offline
Příspěvky: 232
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Žebrák
Vůz: Toyota Auris HSD

V70 II - náklady na provoz

Příspěvek od Pinochio »

Podívej se sem: http://www.t6r.cz/volvo-servis-bazar.php, je to bazar T6R, takže kvalita víceméně zaručena, reference na T6R tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=6342.
Moje zkušenosti jsou výborné, a auta budou mít v pořádku, navíc je k nim záruka půl roku (nebo nějaký km, ale to si nepamatuji), tudíž to nebude nic co se ti hned co to dovezeš rozsype.
_________________
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá Obrázek

Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - MartinObrázek - Prodáno do Krkonoš
Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“