Optimální benzin

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Jirrka
Offline
Příspěvky: 450
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Pardubice

Optimální benzin

Příspěvek od Jirrka »

Napište svoje zkušenosti. Ted jsem testoval chvili Carrera 100 a vratil jsem se k Verve 100. carrera je 100 okt. a Verva 98. Verva dle meho subjektivniho nazoru lip jede a dle "objektivního" pc mam s ni mensi spotrebu nez s Carrerou. Shell V-Power Racing mi prijde moc drahy, abych ho pouzival.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1427
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Bydliště: Liberec

Optimální benzin

Příspěvek od Daniel Kout »

Verva 98 mi subjektivně přijde lepší. Auto jede opravdu dobře.


Jen nevím, jak ty naše T5ky budou více oktanový benzín dlouhodobě snášet.
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2020
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2.4T
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)

Optimální benzin

Příspěvek od koch »

ja povazuji za optimalni benzin shell natural95

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1427
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Bydliště: Liberec

Optimální benzin

Příspěvek od Daniel Kout »

Testovaly se nafty - a Shell ČR byl ze všech nejhorší. Nafta u německé Shellky je jiná než nafta v ČR.

Nědělají to třeba i s benzínem?? :evil:
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design

Americkej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: V40 1,9D (D4192T2) 2000 green
Bydliště: stověžatá

Optimální benzin

Příspěvek od Americkej »

Danniel74 píše:Testovaly se nafty - a Shell ČR byl ze všech nejhorší. Nafta u německé Shellky je jiná než nafta v ČR.
Nědělají to třeba i s benzínem?? :evil:
95 se míchá v ČR, 98 se vozí v cisternách z DE ... takže není co řešit :-)))
_________________
V40 1,9D (D4192T2) 2000 a fertik!

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1427
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Bydliště: Liberec

Optimální benzin

Příspěvek od Daniel Kout »

Americkej píše:
Danniel74 píše:Testovaly se nafty - a Shell ČR byl ze všech nejhorší. Nafta u německé Shellky je jiná než nafta v ČR.
Nědělají to třeba i s benzínem?? :evil:
95 se míchá v ČR, 98 se vozí v cisternách z DE ... takže není co řešit :-)))


Takže shell 95 není optimální ;-)

98 mi přijde doooost přimaštěný - asi že je z Německa. Co ta Benzina Verva 98? :?:
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 929
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Optimální benzin

Příspěvek od old.fashioned »

optimální pro fetiš? potom nejdražší nejznačkovější benzin na trhu, bez ohledu na to, co to stojí, a jestli to má prokazatelný vliv na chod motoru.

Pokud optimální pro provoz auta + peněženku řidiče, pak pro mne jsou kritéria:

pohonné hmoty kvalitně aditivují: Benzina, Shell, OMV
do programu "pečeť kvality" (info příp. na světové široké síti) se přihlásili: Benzina, Shell.

Proto jezdím na benzin z Benziny, natural 95, bez problémů.

Nekritizuju top vysokooktanové benziny, ale jsou motory, u kterých to znát bude, a motory, kde je jejich používání vyhazování peněz.
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 17 říj 2008 06:52, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2020
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2.4T
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)

Optimální benzin

Příspěvek od koch »

Danniel74 píše: Takže shell 95 není optimální ;-)
zajimave jak rychle se tu dochazi k zaverum a zarucenym pravdam... presne jako v tomto pripade...

nekdo nekde cetl ze diesel od shellu neni dobry, benzin se k nam nevozi z nemecka, logicky musi byt tudiz natural95 od shellu spatny...
za chvili se pridaji nazory ze jak to nekomu brutalne zacalo jezdit kdyz zacal pouzivat ten a ten benzin a uz fakt pujdu do kolen...

abych to shrnul, za optimalni benzin povazuju prave tento, protoze na nej vyhradne jezdim uz hodne dlouhou dobu a nikdy sem neresil problem tykajici se paliva, zmeny jizdnich vlastnosti vozu ani nic podobne...

pro muj motor je jako palivo urceno ba95, neliju tam tudiz 98, 100, ani nic jineho v snaze zaznamenat zvyseni vykonu nebo vycisteni motoru, nebo vycisteni cehokoliv jineho v mem jinak cistem vozu...
nerad bych vsak nejakym zpusobem komentoval kvalitu techto "marketingovych" paliv, protoze s nima v zasade nemam zadnou zkusenost...

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1427
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Bydliště: Liberec

Optimální benzin

Příspěvek od Daniel Kout »

A já s Tebou souhlasím.


Myslím, že chápeme, jak se věci mají. Ale překvapilo mě, že bylo konstatováno, že paliva Shell v Německu a ČR se shodným označením nejsou identická. Do Němec to mám 20 km (jezdit tankovat tam nebudu), ale člověka se to dotkne.

Něco podobného jako u běžného nákupu v marketu, např. ten samej prací prášek je v německým Kauflandu za 60% český ceny a prý pere podstatně lépe.
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 327
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

Optimální benzin

Příspěvek od deanoli »

co se týká nafty a toho rádoby odborného článku v MFD je to tu už někde diskutováno.
Říci však, že benzín od společnosti A je horší než od společnosti B je v ČR velmi "subjektivní" názor.
V ČR jsou benzíny jen z několika málo rafinérií a vůbec nezáleží u které pumpy si je koupíte.

Kralupy, Litvínov, Schwechat (Vídeň), Slovnaft Vlčie Hrdlo (SK), Leuna (SRN)

První dvě jasně dominují, ostatní u pumpy dostanete spíš jako míchanici neb se dodávají hlavně po kolejích a ve skladech se stáčí do jedné nádrže.

Nesouhlasím ani s názorem, že 100 oktanový benzín je jen "marketingové" palivo. U Benziny a OMV je to hodně aditivovaná 98, u Shellu pak jde o skutečně speciální produkt vyráběný jen v několika málo rafinériích v E.
Dobře seřízený motor palivo určitě pozná. Měl jsem kdysi 1,6 Ochcávku (74 KW) a rozdíl mezi 95 a tím Racingem 100 byl na "Mirošováku" cca 25 km/h. Pro vyloučení náhody, větru v zádech a dalších vlivů bylo vícekrát opakováno.
O tom že jde víc než o marketing se stačí přesvědčit i z dodacího listu, který vám na pumpě jsou povinní ukázat. Kdo tomu chce rozumět zjistí že zatímco "obyčejný" Natural 95 má hustotu cca 750 tak u těch prémiových vysokooktanových produktů je to cca 770-780.

Jinak souhlas, pečeť kvality je dobré vodítko a tankováním kvalitní "obyčejné" 95 se určitě nic nezkazí. Naše auta navíc těch pár koní získaných na palivu ani nevyužijou (teda na zdejších silnicích)...
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Jirrka
Offline
Příspěvky: 450
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Pardubice

Optimální benzin

Příspěvek od Jirrka »

Rozdil znat je. Ja si ty 2 Kč priplacim ne kvuli lepsimu potíraní kdejakych blbecku, ale kvuli mnohem lepsim rozjedum a chovani auta ve meste a mensi spotrebe na dalnici. Moje auto ma predepsano min. Natural 95. Horni hranici jsem nehledal. predpokladam, ze 98 bezproblemu snese. co mi rikal kolega co vystudoval obor motory na VUT, tak starsi ridici jednotky mohou mit problem poznat kvalitnejsi palivo a davku ji ho jinak do motoru. Sam si to neumim zduvodnit cim to je, ale fakt je ten, ze na Carreru 100 mi to zralo vic. Je to taky 98 jako Verva, ale asi delaji svoje aditiva. Na 95 mi to jede taky pekne, ale ma to vyssi spotrebu. Jezdim porad stejné zhruba 100 km trasy, takze mam moznost to srovnat. Nikomu nevnucuji více oktanový benzin. Ja mam vyzkouseno, ze me to vyjde financne stejne. Co si priplatim u pumpy, to usetrim na spotrebe. + lepsi zrychleni a tahnutí od spoda.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 327
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

Optimální benzin

Příspěvek od deanoli »

deanoli píše:co se týká nafty a toho rádoby odborného článku v MFD je to tu už někde diskutováno.
Říci však, že benzín od společnosti A je horší než od společnosti B je v ČR velmi "subjektivní" názor.
V ČR jsou benzíny jen z několika málo rafinérií a vůbec nezáleží u které pumpy si je koupíte.

Kralupy, Litvínov, Schwechat (Vídeň), Slovnaft Vlčie Hrdlo (SK), Leuna (SRN)

První dvě jasně dominují, ostatní u pumpy dostanete spíš jako míchanici neb se dodávají hlavně po kolejích a ve skladech se stáčí do jedné nádrže.

Nesouhlasím ani s názorem, že 100 oktanový benzín je jen "marketingové" palivo. U Benziny a OMV je to hodně aditivovaná 98, u Shellu pak jde o skutečně speciální produkt vyráběný jen v několika málo rafinériích v E.
Dobře seřízený motor palivo určitě pozná. Měl jsem kdysi 1,6 Ochcávku (74 KW) a rozdíl mezi 95 a tím Racingem 100 byl na "Mirošováku" cca 25 km/h. Pro vyloučení náhody, větru v zádech a dalších vlivů bylo vícekrát opakováno.
O tom že jde víc než o marketing se stačí přesvědčit i z dodacího listu, který vám na pumpě jsou povinní ukázat. Kdo tomu chce rozumět zjistí že zatímco "obyčejný" Natural 95 má hustotu cca 750 tak u těch prémiových vysokooktanových produktů je to cca 770-780.

Jinak souhlas, pečeť kvality je dobré vodítko a tankováním kvalitní "obyčejné" 95 se určitě nic nezkazí. Naše auta navíc těch pár koní získaných na palivu ani nevyužijou (teda na zdejších silnicích)...
Musím se Benzině a OMV omluvit. V obou případech jde skutečně o 100 oktanový benzín nikoliv "jen" 98 jak jsem uvedl.
Dokonce jsem tu Vervu 100 hned natankoval, tak mi to snad odpustí....... :D
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1429
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Optimální benzin

Příspěvek od VanThomas »

Pro naftu jezdim k Tank ONO 8)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

LADA11
Offline
Příspěvky: 462
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: C 70

Optimální benzin

Příspěvek od LADA11 »

více oktanů ma na auto určitě vliv....nevím jak výkonnostně u T5( zkoušel jsem plnou a sem nic nepoznal to auto jede jako das snad i na 91 ) ale vím že kdysi u Formana po 20 tis km a tankování 98 se zkroutila hlava....prej vyšší teplotou při spalování....naštěstí sem to uhrál na záruku... :palec:
_________________
Volv

selap
Offline
Příspěvky: 1507
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

Optimální benzin

Příspěvek od selap »

V/S 40 1.8 85Kw - 98 oktanů = dobrá volba.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

RAEDON
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 50
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: Volvo 850R,187kW,Rok 96/97,210 000 km
Bydliště: BRNO

Optimální benzin

Příspěvek od RAEDON »

selap píše:V/S 40 1.8 85Kw - 98 oktanů = dobrá volba.
Ja davam do auta 98 nebo 100 oktanu. Natural 98 je dokonce doporucenej pro plnej vykon.Myslim pro muj motor.Znat jde hlavne natankovani natural 100.Pak to jede jak slak. :D
_________________
VOLVO 850 R,250 k,r.v96.

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1427
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
Bydliště: Liberec

Optimální benzin

Příspěvek od Daniel Kout »

U 850T5 - nemůže dlouhodobé používání vysokooktanového benzínu poškodit motor? Zvášení výkonu by teoreticky mělo znamenat zvýšení výkonu a to zase vyšší teplotní zátěž motoru?
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design

Jirrka
Offline
Příspěvky: 450
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Pardubice

Optimální benzin

Příspěvek od Jirrka »

Verva 100 je 98 oktanový, Carrera 100 je 100 oktanový 8)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

MIKA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 81
Registrován: 16 roků
Vůz: V40 2.0 16V TURBO 1998 black
Bydliště: Hřibsko (HK)

Optimální benzin

Příspěvek od MIKA »

v posledních dnech zkouším VERVU a co se týče teploty tak si myslím že pálí víc jelikož mi mnohem častěji naskočí sahara a to i teď když už je celkem zima. Jinak většinou tankuju SHELL V-Power takže nějaký zvyšování výkonu jsem u VERVY nezaznamenal. V-Power doporučuju, protože letos jsem mněl venku vstřiky, volnoběžný ventil, klapku a další díly včetně svíček a nikde žádný usazeniny, všechno nádherně čisté. Takže moje doporučení V-Power
MIKA
_________________
V40, 2.0 16V TURBO 98´manuál
SUZUKI GSX 1400
už nikdy !!! LAGUNA 2,0 95' TREST BOŽÍ

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 327
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

Optimální benzin

Příspěvek od deanoli »

Jirrka píše:Verva 100 je 98 oktanový, Carrera 100 je 100 oktanový 8)
Verva je taky 100 oktanů, tahá se z Rakouska. Jde o stejný benzín jako u Carrery jen aditiva jsou jiná.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

travex
Offline
Příspěvky: 1334
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Optimální benzin

Příspěvek od travex »

VanThomas píše:Pro naftu jezdim k Tank ONO 8)
napodobne.... to jezdis az k nam do mechéolup?

ps: zkousel jsem v 745 ruzne druhy benzinu, ale zrala furt stejne strasne, takze jsem resel na nejlevnejsi palivo od ooooony a vic to neresim....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3413
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: kus vod Teplic
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Optimální benzin

Příspěvek od eLzyx »

Danniel74 píše:U 850T5 - nemůže dlouhodobé používání vysokooktanového benzínu poškodit motor? Zvášení výkonu by teoreticky mělo znamenat zvýšení výkonu a to zase vyšší teplotní zátěž motoru?
já mám v manuálu k C70tce s T5 napsáno ... pro zajištění maximálního výkonu a optimální spotřeby paliva doporučujeme používat palivo s oktanovým číslem 98. Při normální jízdě můžete používat palivo s OČ 95. Palivo s OČ 91 používejte jen ve vyjímečných případech. Při použití tohoto paliva nedojde k poškození motoru.

jinak k těm benzínům. Tankuju převážně N95ku na Lukoilu (JETu), protože je nejlevnější (28.60) a nikdy jsem s jejich palivem neměl problém. Občas ale volvíkovi dopřeju něco lepšího. OMV jsem zavrhl, protože z počátku mi ten jejich 100 okt. benzín přišel super (rapidně nižší spotřeba, mohl jsem jezdit ve městě na nižší otáčky s vyšším rychl. stupněm), ale pak se to najednou změnilo a spotřeba šla nahoru a výkon stejnej jako na N95. Takže teď už tankuju jen v neděli Shell Vpower Racing (6 bodů/litr a zároveň uplatněná sleva -2Kč/litr/8bodů). Přes týden občas Vervu100 (když potkám pumpu).
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1429
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Optimální benzin

Příspěvek od VanThomas »

travex píše:
VanThomas píše:Pro naftu jezdim k Tank ONO 8)
napodobne.... to jezdis az k nam do mechéolup?

ps: zkousel jsem v 745 ruzne druhy benzinu, ale zrala furt stejne strasne, takze jsem resel na nejlevnejsi palivo od ooooony a vic to neresim....
jj jezdim občas kolem, tak tam při té příležitosti vždycky hodim plnou...

p.s. tenhle týden N95 - 25,50 D - 27,50 a fronta 7 minut, to už se mi u pumpy dlouho nestalo...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Jirrka
Offline
Příspěvky: 450
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Pardubice

Optimální benzin

Příspěvek od Jirrka »

deanoli píše:
Jirrka píše:Verva 100 je 98 oktanový, Carrera 100 je 100 oktanový 8)
Verva je taky 100 oktanů, tahá se z Rakouska. Jde o stejný benzín jako u Carrery jen aditiva jsou jiná.
Když je Verva taky 100 oktanová tak proc maji na stojanech nalepono nalepku 98 Oktnů dle ČSN .... 8)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

GDPR_user

Optimální benzin

Příspěvek od GDPR_user »

Já tankuji LPG u shellu,a když někdy náhodou natankuji benzín tak to hned jede lépe. :lol: :lol: :lol:

Zpět na „Jak co vyladit???“