Proto mám bohužel vyšší cenu,ale zato přímo od distributora.selap píše:A to mě se.e,dneska se fakt falšuje snad úplně všechno,člověk si rád někdy připlatí za značku a za víc peněz pak má nevlasní vinou tu největší mr..udeanoli píše:s těma dovozama opatrně - i oleje se falšují. Koupíš levně Mobil, který je ve skutečnosti nějaký no name v Mobil sudu. Hodně to sem jde zejména z Polska.
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
- Autor
- Zpráva
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
-
Offline
- Příspěvky: 462
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: C 70
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
nebudte zase paranoidni.....10 W 40 bohate staci....
_________________
Volv
Volv
-
Offline
- Příspěvky: 1208
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Kdyz uz jste tu rozhoreli opet debatu o olejich, jaky mate nazor na oleje Pennzoil?
-
Offline
- Příspěvky: 327
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kostelec
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
určitě dobrý, patří Shellu.
ale do svýho Volva bych dal raději něco ještě barevnějšího.
Racionální důvod však nemám a myslím že ani neexistuje.
Pokud vím tak se dávalo jako prvonáplň i do schcodofek což znamená že dost náročný VW specifikace to určitě splňuje.
ale do svýho Volva bych dal raději něco ještě barevnějšího.
Racionální důvod však nemám a myslím že ani neexistuje.
Pokud vím tak se dávalo jako prvonáplň i do schcodofek což znamená že dost náročný VW specifikace to určitě splňuje.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
- Bydliště: Liberec
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Přemýšlel jsem o 10W40 co mi do motoru nalili v servisu.
Chvilku jí tam nechám, jakmile půjdou teploty i přes den k 0°C půjde ven.
Co myslíte? :?:
Chvilku jí tam nechám, jakmile půjdou teploty i přes den k 0°C půjde ven.
Co myslíte? :?:
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Přehnaná starost .... když půjdou teploty k 0 tak zase nebudeš s autem jezdit takovou "pilu" ale spíš na pohodu.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1177
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
tak to to raději vylej hned...Danniel74 píše:Přemýšlel jsem o 10W40 co mi do motoru nalili v servisu.
Chvilku jí tam nechám, jakmile půjdou teploty i přes den k 0°C půjde ven.
Co myslíte? :?:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
A radši to už ani nestartovat? Vyměnit tam kde to ted stojí?marra píše: tak to to raději vylej hned...


_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1177
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
idealně když bude stat někde v chraněne krajinne oblasti :mrgreen:yoby píše:A radši to už ani nestartovat? Vyměnit tam kde to ted stojí?marra píše: tak to to raději vylej hned...![]()
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 462
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: C 70
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
moc resite...10W40 plne do nasich klimatických podmínek staci a pokud mate pocit ze malo maze tak ho vymente...kdo maze ten jede a oleje znacky ELF byli vzdycky supr...
http://elf.cz/
:mrgreen:
http://elf.cz/
:mrgreen:

_________________
Volv
Volv
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha letiště
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Zdar chlapy
Noo je vidět že mnozí vůůbec nemají páru co to znamená označení olejů. Noo nic se neděje. Řekl bych že většina řidičů o tom nemá ani šajn. Já jsem do nedávné doby taky neměl páák jsem si přečetl. S velkým zájmem tyto články Mazivářské mýty, Mýtus první - kdo a jak vyrábí základové oleje(jsou úplně dole na stránce) Začal bych od 1.dílu:o)
na tomto odkazu:
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare
Noo a uvidíš že s oleji je to úplně jinak a že na tebe hlavně útočí reklama a fígle obchodníků.
PS. A vždycky do toho dávej olej který doporučuje výrobce a neuděláš chybu.
Noo a jestli se to tu už vyskytlo tyhle články. táák budu pozorněc číst diskuze
Noo je vidět že mnozí vůůbec nemají páru co to znamená označení olejů. Noo nic se neděje. Řekl bych že většina řidičů o tom nemá ani šajn. Já jsem do nedávné doby taky neměl páák jsem si přečetl. S velkým zájmem tyto články Mazivářské mýty, Mýtus první - kdo a jak vyrábí základové oleje(jsou úplně dole na stránce) Začal bych od 1.dílu:o)
na tomto odkazu:
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare
Noo a uvidíš že s oleji je to úplně jinak a že na tebe hlavně útočí reklama a fígle obchodníků.
PS. A vždycky do toho dávej olej který doporučuje výrobce a neuděláš chybu.
Noo a jestli se to tu už vyskytlo tyhle články. táák budu pozorněc číst diskuze

-
Offline
- Příspěvky: 929
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
LADA11 píše:moc resite...10W40 plne do nasich klimatických podmínek staci a pokud mate pocit ze malo maze tak ho vymente...kdo maze ten jede a oleje znacky ELF byli vzdycky supr...
http://elf.cz/
:mrgreen:
přesně tak, 10w/40 stačí, spousta vás je chytřejších než manuál k Volvu

_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Čau,debatu jsem zachytil až dnes a je pár věcí,které objasním...10W-40 je polosyntetický olej...jak kvalitní obsahují další specifikace,které dodává dodavatel...to je komplikovanější a starších motorů(konstrukčně starších) se to prakticky netýká. Důležité je,že 10W-40 je vhodný prakticky pro všechny tyto motory i s turbem.Turbo na to nemá vliv.Ale když mi někdo přijede do servisu se starším autem a nově koupeným,tak bych ani jiný olej nedával.U nás jsou klimatické podmínky nejvhodnější právě pro 10W-40 a stejně mluví i manuál.5W-40...0W-40 atd. jsou oleje podstatně řidčí a může se stát,že opotřebované olejové čerpadlo tak řídký olej nedokáže natlačit v požadovaném tlaku a části motoru nebudou dobře promazány.To stejné,pokud je někde větší vůle(klika,vačka).Proto se někdy paradoxně stane,že člověk chce pro svůj motor to nejlepší ale plnou syntetikou ho zničí.To se u polosyntetiky prakticky nemůže stát,ale těch věcí je daleko víc,co to ovlivňuje.Já bych měl osobně větší strach do 300tis. km motoru nalít plnou syntetiku,protože těžko může někdo s jistotou říct,že tento motor má za 15let 300tis.,pokud to auto nemá od novýho a i autosalony si nechávají stáčet najeté km u např. předváděcích vozů.
Před pár týdny jsem dělal olej a rozvody na audi A3 r.v.2006 a měla 240tis...dovozka...km se natočily na 40tis.,výměna vnitřní kliky,řadící páky,volantu a ještě pár detailů a byla jak nová,ale hlavně na ní vydělal skoro 200tis. za týden.
Před pár týdny jsem dělal olej a rozvody na audi A3 r.v.2006 a měla 240tis...dovozka...km se natočily na 40tis.,výměna vnitřní kliky,řadící páky,volantu a ještě pár detailů a byla jak nová,ale hlavně na ní vydělal skoro 200tis. za týden.

Naposledy upravil(a) edy68 dne 15 říj 2008 20:10, celkem upraveno 1 x.
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
-
Offline
- Příspěvky: 929
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Jasan. Leju Divinol 10w/40 , a není problém. Zvlášť, když nevím, co do toho lili předtím.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Taky dávám Divinol 10W-40 a co tam naleju,tolik vypustím...
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
To víš že jsou to vše jen reklamní kecy!!!AKT5D píše:Zdar chlapy
Noo je vidět že mnozí vůůbec nemají páru co to znamená označení olejů. Noo nic se neděje. Řekl bych že většina řidičů o tom nemá ani šajn. Já jsem do nedávné doby taky neměl páák jsem si přečetl. S velkým zájmem tyto články Mazivářské mýty, Mýtus první - kdo a jak vyrábí základové oleje(jsou úplně dole na stránce) Začal bych od 1.dílu:o)
na tomto odkazu:
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare
Noo a uvidíš že s oleji je to úplně jinak a že na tebe hlavně útočí reklama a fígle obchodníků.
PS. A vždycky do toho dávej olej který doporučuje výrobce a neuděláš chybu.
Noo a jestli se to tu už vyskytlo tyhle články. táák budu pozorněc číst diskuze
když dodržíš specifikaci tak je jedno jakou značku tam naleješ!!!Že to kua nikdo neřekl mému kadettu,když na Mobil1 jezdil bez problémů a po nalití syntetiky od Mogulu najel 400km a při první ostřejší jízdě začala mlátit ojnice!!!
Nebo proč to nikdo neřekl závodnímu Hyundai coupé,když jezdil na Castrol RS a přehříval se a při první výměně na Mobil 1 bylo po problémech,nebo že to nikdo neřekl zákazníkům refinu,kteří lili Castrol RS a když náhodou zákazník vyměnil olej u nás za Mobil 1 tak aniž by věděl,že dostal jiný olej,tak se ptali jestli jsme seřizovali motor,že je takový tišší a že méně žere.
Že by auta četla reklamy???To se mi nějak nezdá.
Pro mě za mne ať si dle specifikace API kdo chce do motoru třebas nakaká.Já jezdím na Mobil 1 a moje auto nikdy nic jiného nedostane!!!



Naposledy upravil(a) GDPR_user dne 16 říj 2008 23:01, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 4372
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:martinopel píše: Pro mě za mne ať si dle specifikace API kdo chce do motoru třebas nasere.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 327
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kostelec
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
jsem si přečetl ty články od p. Černého, zejména ten o základových olejích. Dle mých znalostí je to tak fifty fifty. Jde o konglomerát sesbíraných informací, kdy téměř vše co tvrdí se dá na nějakém příkladu ukázat ale určitě neplatí obecně. Například jedna ze zmíněných aditivářských firem je společný podnik Shell a Exxon/Mobil. Funguje však jako mašina = vyrobí to co jim maminky určí. Rozhodně neplatí, že to co si tam vyrobí Shell dostane i Exxon/Mobil a naopak.....
Zacházel bych s tím tedy dost opatrně.
Rozdíly jsou a budou. V mém případě se řídím pravidlem, že preferuji firmy které nabízejí (a hlavně dodávají) oleje a maziva pro letecké motory a jsou schopny pokrýt celý sortiment vyplývající z mazacího plánu.
Takové firmy si s velkou pravděpodobností nedovolí prodávat šmejdy ani do pozemních přibližovadel.
Zatím mi to vychází.
Zacházel bych s tím tedy dost opatrně.
Rozdíly jsou a budou. V mém případě se řídím pravidlem, že preferuji firmy které nabízejí (a hlavně dodávají) oleje a maziva pro letecké motory a jsou schopny pokrýt celý sortiment vyplývající z mazacího plánu.
Takové firmy si s velkou pravděpodobností nedovolí prodávat šmejdy ani do pozemních přibližovadel.
Zatím mi to vychází.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
- Bydliště: Liberec
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Za kolik se dá sehnat Mobil 1 a jakou doporučíte viskozitu?
10W40 a nebo 5W40?
Čekám na Vaše nabídky. :mrgreen:
10W40 a nebo 5W40?
Čekám na Vaše nabídky. :mrgreen:
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Valtice
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Beze stresu mám taky 10W-40, Q8, stačí si pročíst požadavky výrobce na olej pro 850 Turbo a dle jejich požadované specifikace , která je z roku cca 1994 to splníš s každým druhým olejem na každé benzince. A nikterak T5 nešetřím a dolívám oleje opravdu velice málo.
_________________
V850 T5, 155 kW
V70II 2,4D, 96 kW
Suzuki DR 800 BIG
V850 T5, 155 kW
V70II 2,4D, 96 kW
Suzuki DR 800 BIG
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
- Bydliště: Liberec
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Já měl vždycky olej o kámoše z Elitu za super cenu. Proto jsem bral vždycky lepší.
Teď mi do T5ky nalili v servisu polosyntetiku ze sudu. Ze sudu to mi neva, ale komentovat to s tím že je to v pohodě mi jako úplně správný vysvětlení nepřijde. Jinak servisu věřím (proto jsem to taky hned nevylil), ale červíček hlodá. Přeci jenom na to občas trošku šlapu, tak bych nerad něco po......
Teď mi do T5ky nalili v servisu polosyntetiku ze sudu. Ze sudu to mi neva, ale komentovat to s tím že je to v pohodě mi jako úplně správný vysvětlení nepřijde. Jinak servisu věřím (proto jsem to taky hned nevylil), ale červíček hlodá. Přeci jenom na to občas trošku šlapu, tak bych nerad něco po......
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Příspěvky: 462
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: C 70
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
nevim co nekteri zvas vidi spatnaho na prodeji oleje ze sudu...proste je to jenom velkobalení...
a k tomu clanku a webu o olejich...sem ho cetl nekdy pred 2 roky a spis me prekvapilo jak olej starne treba studenym pojizdenim po meste....od ty doby menim olej kazdej rok i kdyz ma najeto treba jenom 6t km... 


_________________
Volv
Volv
-
Offline
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S60 T6 AWD MY14, R-design
- Bydliště: Liberec
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
LADA11 píše:nevim co nekteri zvas vidi spatnaho na prodeji oleje ze sudu...proste je to jenom velkobalení...a k tomu clanku a webu o olejich...sem ho cetl nekdy pred 2 roky a spis me prekvapilo jak olej starne treba studenym pojizdenim po meste....od ty doby menim olej kazdej rok i kdyz ma najeto treba jenom 6t km...
Mě sudovka nevadí. Spíš přístup - něco sme tam nalili - je to v pohodě a Ty se nestarej.
Tak takovéto návštěvy servisu mě nevyhovují.
_________________
S60 T6 AWD MY14, R-design
S60 T6 AWD MY14, R-design
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1177
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
to tě chválí,LADA11 píše:od ty doby menim olej kazdej rok i kdyz ma najeto treba jenom 6t km...

_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha letiště
Olej do motoru 2 - pro 850 T5, posup autoservisu
Noo doufám že ty články někomu pomohly při rozhodování o oleji
Táák mylsím že debaty o olejích budou věčné jako o spotřebě.
Jáááá razim názor že prostě do auta se dává to co tam výrobce doporučuje pááč ten kdo to sestrojil počítal s těmi parametry olejů (pro mazání, chlazení atd.), které doporučuje. Nepočítali to na závodní oleje atd...
Tohle je jen můůj osobní názor a asi se někomu nebude líbit. PRostě do aut který mám pro denní potřebu a jejich reálná cena je tak kolem 65 tis. Nemáá cenu dávat předražené oleje, když levnější olej udělá tu samou práci
Smozřejmně kdybych jezdil závody je to něco jinýho. Ale je to asi táák kdyby jsem do veterána 50let starého dávali plnou syntetiku. Noo mylsim by mu to neublížilo ale hodně by toho oleje postrácel
PS. Řikam je to každýho věc co si dá do motoru. Jsou to vaše auta a hlavně že to sou super cáry Volva.


Táák mylsím že debaty o olejích budou věčné jako o spotřebě.
Jáááá razim názor že prostě do auta se dává to co tam výrobce doporučuje pááč ten kdo to sestrojil počítal s těmi parametry olejů (pro mazání, chlazení atd.), které doporučuje. Nepočítali to na závodní oleje atd...
Tohle je jen můůj osobní názor a asi se někomu nebude líbit. PRostě do aut který mám pro denní potřebu a jejich reálná cena je tak kolem 65 tis. Nemáá cenu dávat předražené oleje, když levnější olej udělá tu samou práci

Smozřejmně kdybych jezdil závody je to něco jinýho. Ale je to asi táák kdyby jsem do veterána 50let starého dávali plnou syntetiku. Noo mylsim by mu to neublížilo ale hodně by toho oleje postrácel

PS. Řikam je to každýho věc co si dá do motoru. Jsou to vaše auta a hlavně že to sou super cáry Volva.


