chladnutí turba

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 chladnutí turba

Příspěvek od marra »

kvůli tomu jsem instaloval časovač...
přifařim, zaparkuju, vypnu kličky (motor zůstane běžet!!!) vyndam kliče, zamknu a odchazím :palec: lze nastavit 10sec až 20min
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#27 chladnutí turba

Příspěvek od Lachtan »

marra píše:kvůli tomu jsem instaloval časovač...
přifařim, zaparkuju, vypnu kličky (motor zůstane běžet!!!) vyndam kliče, zamknu a odchazím :palec: lze nastavit 10sec až 20min
A když se ti to pokazí, tak brblá až do rána :D :D :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

dab
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 75
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#28 chladnutí turba

Příspěvek od dab »

Hm, já dojíždím po sídlišti ... kilometr tak 20+- na nízký votáčky ... imho to stačí.
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 69
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Neratovice

#29 chladnutí turba

Příspěvek od gold1 »

Od statovky az pred barak to mam cca 3-4km,z toho posledni km se neda jet vic jak 40km/h.Celou tu dobu uz mu nedam vic jak 1500-1800 otacek a po zastaveni nandam v klidu do kapes mobil a ostatni veci a vypinam motor!Nikdy jsem na zadnem aute nemel problem s turbem!
_________________
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!

MartinXC90
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 33
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Žilina

#30 chladnutí turba

Příspěvek od MartinXC90 »

Na XC90 T5 je TURBO vodou chladene, ale aj tak nechavam chvilku dobehnut. Alebo pred vypnutim jazdim na malych otackach... Vymena by bola veeeelmi pracna.
V manualy nepisu nic o chladeni turba - mozno su radi ak sa turbo meni.
_________________
XC90, T5, 2004

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#31 chladnutí turba

Příspěvek od Bobika »

Všechny přeplňovaný zážehový 5-ti válce od Volva mají vodou chlazená turba. Já mám v manuálu vyloženě napsáno, abych po rychlé jízdě nechal motor zchladnout na volnoběh. Pravděpodobně v návodu na XC 90 to již nepíšou, aby měly servisy zajištěnou práci s výměnou turbodmychadel apod.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#32 chladnutí turba

Příspěvek od Dural8 »

To že máš v manuálu napsáno že máš turbo nechat ochladit na volnoběh ( ani to není nejlepší, viz můj předchozí příspěvek zde ) spíš znamená, že chlazení vodou nemá ne? Kdyby mělo, tak je tam jednoduchá elektro vodní pumpa co to dochladí ( zajistí cirkulaci chladícího médie ), takhle ho musí dochladit olej, který cirkuluje pouze při běžícím motoru. Však Tys turbo měnil, to jsi tam viděl nějaké hadice od vody?

Já jsem to teda v žádném manuálu nikde neviděl...můžeš sem dát fotku té stránky třeba? Kde je napsáno že všechny turba mají vodní chlazení? Informativně, nijak nerejpu samozřejmě...
_________________
V60 D4

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#33 chladnutí turba

Příspěvek od doktor »

marra píše:kvůli tomu jsem instaloval časovač...
přifařim, zaparkuju, vypnu kličky (motor zůstane běžet!!!) vyndam kliče, zamknu a odchazím :palec: lze nastavit 10sec až 20min
Lachtan píše:A když se ti to pokazí, tak brblá až do rána :D :D :D
Brblá si, blblá, a k tomu brblání mu pro radost ještě bliká stroboskop... :lol:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#34 chladnutí turba

Příspěvek od wickey »

Dural8 píše:To že máš v manuálu napsáno že máš turbo nechat ochladit na volnoběh ( ani to není nejlepší, viz můj předchozí příspěvek zde ) spíš znamená, že chlazení vodou nemá ne? Kdyby mělo, tak je tam jednoduchá elektro vodní pumpa co to dochladí ( zajistí cirkulaci chladícího médie ), takhle ho musí dochladit olej, který cirkuluje pouze při běžícím motoru. Však Tys turbo měnil, to jsi tam viděl nějaké hadice od vody?

Já jsem to teda v žádném manuálu nikde neviděl...můžeš sem dát fotku té stránky třeba? Kde je napsáno že všechny turba mají vodní chlazení? Informativně, nijak nerejpu samozřejmě...
tohle by me taky zajimalo.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#35 chladnutí turba

Příspěvek od Bobika »

Vzhledem k tomu, že jsem turbo měnil tak vím 100%, že v T5 jsou turba vodou chlazená. Viděl jsem několik motorů T5 nebo R a všechny měly vodou chlazená turba. Pouze motor 2.5 s nízkotlakým přeplňováním (147 kW) jsem neviděl a tady si nejsem zcela jist. Jinak informaci o dochlazení turba musím z manuálu ofotit, tak trochu strpení.
Co vím, tak vodou chlazená turba mají skoro všechny moderní zážehové turbomotory, protože při spalování benzínu vznikají podstatně vyšší teploty a turbo je více tepelně namáháno než u ropáka. U ropáků vím pouze to, že v poslední době se již i zde začínají vodou chlazená truba prosazovat - viz motor Volvo D5 136 kW, ten vodou chlazené turbo má.
Jinak turba Mitsubishi, která se do turbobenzínových Volv dávala mají vodou chlazený ložiskový uzel. Už jse viděl i turbo, které mělo chlazenou skříň dmychadla (dvojité stěny, kde cirkulovala voda).
Čerpadlo, který by po vypnutí motoru ještě nějakou cirkulovalo chladící kapalinu se do Volv nedávalo (což je škoda, je to výborný systém). I tak hrozí, že pokud po rychlé jízdě dojde k vypnutí motoru, může dojít k přepálení oleje v ložiskovém uzlu (olej přestane cirkulovat), zanešení kanálů v ložiskovém uzlu a následné poruše turbodmychadla. Voda na to nemá vliv, ta pouze pomáhá chladit extrémně namáhaný ložiskový uzel a výrazně zvyšuje životnost trubodmychadla v zážehovém motoru.
Jinak ponechání motoru v chodu na volnoběh po rychlé jízdě mu rozhodně neuškodí. Pro motor a jeho komponenty jsou nejhorší rychlé teplotní změny. Tzn. po nastartování nechat motor ohřát plynulou jízdou a vytáčením do nízkých otáček a naopak po rychlé jízdě nechat motor zchladnout při volnoběžném režimu.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 412
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#36 chladnutí turba

Příspěvek od berzerker »

Bobika píše: Čerpadlo, který by po vypnutí motoru ještě nějakou cirkulovalo chladící kapalinu se do Volv nedávalo (což je škoda, je to výborný systém).
v 1.7 T (b18FT) take cerpadlo je :)
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#37 chladnutí turba

Příspěvek od wickey »

@ bobika, zajimave, kde jsou tam hadice na dodavani vody? nikdy jsem si to nevsiml..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#38 chladnutí turba

Příspěvek od Dural8 »

wickey píše:@ bobika, zajimave, kde jsou tam hadice na dodavani vody? nikdy jsem si to nevsiml..
Taktez by me zajimalo.
Mel jsi z te montaze moc hezke fotky, tak jestli bys to tam mohl naznacit?

O dochlazeni turba v manualu behem na volnobeh to beru, ja myslel ze tam mas ze je turbo chlazene vodou cimz bys nam rovnou zavrel papule :mrgreen:

Dobihani na volnobeh neni spatne, nicmene jak jsem tam psal, je lepsi pred koncem jizdy zvolnit...na volnobeh neni takovy tlak oleje.

O vodou chlazenem turbu se nijak nepru, ale myslim si ze v dobe vzniku tohoto motoru si o tom mohly automobilky leda nechat zdat, protoze byly spis radi kdyz jim to neco nafoukalo, ze by se resila zivotnost potazmo provozni prostredi ( alias vodni chlazeni ) mi proste pripada vice nez nerealne.
Jak jsem rekl, clovek se porad uci a fakt budu rad kdyz nam tu das foto, bude znama dalsi ficura o ktere tu budem moct dlouhosaze debatit :-)
_________________
V60 D4

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#39 chladnutí turba

Příspěvek od Bobika »

Pánové, pánové, hlavně Wickey, to toho o svých autech moc nevíte.

Jestli má vodní čerpadlo na dochlazování turba motor 1.7 nevím, ale já jsem psal výlučně o 5-ti válcích a to motor 1.7 není.

Tak vodou chlazené turbo mělo už Audi Sport Qvatro už v roce 1983. Takže v 90-tých letech už o tom něco věděli. Nevím proč si všichni myslí, že přeplňování motorů je 10 let stará věc. Nespolehlivá turba byla tak v 70-tých letech. Od 80-tých let už to bylo vcelku vymakané.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#40 chladnutí turba

Příspěvek od Bobika »

Chladící voda není do turba přivedena hadicema, ale potrubím. Hned dodám foto.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#41 chladnutí turba

Příspěvek od Bobika »

Tady jsou ty fotky
Přílohy
IMG_3461malovanimail.jpg
IMG_3461malovanimail.jpg (67.12 KiB) Zobrazeno 728 x
IMG_3462malovanimail.jpg
IMG_3462malovanimail.jpg (71.37 KiB) Zobrazeno 727 x
IMG_3496malovanimail.jpg
IMG_3496malovanimail.jpg (77.24 KiB) Zobrazeno 728 x
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#42 chladnutí turba

Příspěvek od Dural8 »

Tak ja mel 1.8 turbo z japonska, 80. leta a absolutne v pohode. Spolehlive, sice to auto byl exot, ale tyhle veci makaly i po 120t km jako nove, 0,9 to nafoukalo stale. Ale to se k tomu clovek musel chovat mno.

A turba prichazi do mody holt az ted v obdobi downsizingu...ale hodne moc lidi by se divilo kolik automobilek ma turbo v nejakem svem modelu / modelech. Je to dost rozsirena vec i z let 90., jenomze to to nikdo nechtel ani videt bo to byl strasak.
_________________
V60 D4

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#43 chladnutí turba

Příspěvek od Roger »

Jen poznamenam ze chladici medium neni voda...ale roztok chladiva
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#44 chladnutí turba

Příspěvek od wickey »

dik za fotky - pravdou je, ze jsem se tim nikdy nejak moc nezabyval.. stejne je ten system dotazen jen polovicne, kdyz neni dochlazovani po vypnuti.. kazdopadne dobre vedet.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#45 chladnutí turba

Příspěvek od Dural8 »

Wickey on je dotažen do konce v rámci funkčnosti, v rámci komfortu - možno vypnout auto hned po dojetí při zachování dlouhé životnosti by asi byly stejně jenom proti sobě, takže tuto fičuru to nemá. A o vodu tam jde až na druhém místě, jak píše Bobika, na prvním je olej který se stejně zastaví. Ale aspoň něco, to je pravda...řekl bych že tu hranici by to posunulo o kousek výš, kdy by bylo možné vypínat horký motor, ale to by bylo vše.
U LPT na to kouknu o víkendu, ale jestli mě paměť neklame tak jsem tam nic podobného nepotkal...no nemusím si pamatovat všechno :-)
Tož díky za popis a ukázky ;-)
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#46 chladnutí turba

Příspěvek od Tomas BB, SK »

to BOBIKA:
co je to za "zariadenie" na turbe - ta tycka/tiahlo s kruhovym cimsi na konci (na poslednej fotke) - natacanie lopatiek turba ? Mam take aj na LPT, funkcia mi nie je jasna, tak nech si rozsirim obzory...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#47 chladnutí turba

Příspěvek od Bobika »

Táhlo s tyčkou je na každém turbodmychadle. Jedná o ovládání "wastegatu", česky - obtokového ventilu turbíny.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#48 chladnutí turba

Příspěvek od jarek.krizan »

Pro některé trhy se dělaly el. vodní čerpadla na dochlazování. Jsou skoro stejná jak na 480 apod. I u řady 9xx se objevovala. U V70 jsem je už neviděl, ale to neznamená, že nejsou.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#49 chladnutí turba

Příspěvek od Roger »

Takze mi z toho plyne stara klasika, dochlad si sam podle toho, jak jsi to zhavil :palec:
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#50 chladnutí turba

Příspěvek od Bobika »

Souhlas s Rogerem. Chce se to prostě k turbu chovat jak se sluší a patří. Chlazení vodou zcela jistě prodlužuje životnost turba, ale za předpokladu, že s tím nejezdím jak pašík.
Tady platí vyzkoušené pravidlo - za studena nevytáčím motor, po rychlé jízdě buď před vypnutím motoru zvolním nebo to nechám chvíli klapat na volnoběh.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“