MOTOR: zvláštna porucha

  • Autor
  • Zpráva
Igor
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Igor »

Zdravím odborníkov, včera som zažil so svojim S 40, motor B4184S, 1999 zvláštny úkaz. Večer som došiel na nákup, odstavil auto, po pol hodine som nastúpi naštartoval a motor sa chitil na dva válce. Zopakoval som to asi 6-7 x, ale stále bez zmeny. Došiel som teda večer domov, tak 2,5 km na tie dva válce a odstavil auto. Dnes ráno som to vyskúšal štartnúť......a akoby sa nič nestalo, motor na škrt chytil na 4 válce a riadne bežal, zopakoval som to 3x a motor ide normálne. Nejazdil som s tým, lebo som nepotreboval. Stretol sa už niekto s podobným javom ???
Dík za odpovede, ale len fundované, seriózne.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 139
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Přeštice

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Miroslav »

Kontakt na jedné z cívek, protože jsou tam dvě cívky a každá má nastarost dvě svíčky!!!
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 406
Registrován: 15 roků 7 měsíců

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Peťo-goalie »

Miroslav píše:Kontakt na jedné z cívek, protože jsou tam dvě cívky a každá má nastarost dvě svíčky!!!
:palec: presne to som chcel napisat treba skontrolovat cievky

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5746
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Lachtan »

goalie píše:
Miroslav píše:Kontakt na jedné z cívek, protože jsou tam dvě cívky a každá má nastarost dvě svíčky!!!
:palec: presne to som chcel napisat treba skontrolovat cievky
Případně i kabeláž k cívkám 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Igor
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Igor »

Práve teraz sa zberám do garáže a idem to pozrieť a vyčistiť všetky kontakty a spoje, ktoré súvisia s cievkami a sviečkami. Dík za príspevky....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Igor »

....bez zmeny, kontakty dobré, ale ten jav je intenzívny, raz to štartne na 4 a o 15 minút zase na 2 válce, zistil som, že iskra nie je na 2. a 3. válci, teda cievka na ľavo. Myslíte, že jej výmenou to bude O.K. ??? Divné je totiž, že raz ide, raz nie, z praxe viem, že cievka alebo funguje, alebo nefunguje, toto ma dosť znepokojuje, vie niekto poradiť ????? Dík.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Lachtan
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5746
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Lachtan »

Pokud je všechno ostatní vedení v pořádku, tak jediná varianta je vyměnit cívku. (ještě mě napadlo prohodit cívky mezi sebou a zkontrolovat zda se závada také přestěhuje) 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Igor
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Igor »

Na dnes mám objednanú cievku na 2. a 3. valec za cca 1200 Skk (Valeo). Uvidím, čo urobí výmena, len môžem dúfať, že to nebude nič vážnejšie, že to nebude problém so zeleným tieneným káblom, ktorý dáva impulzy do cievky z riadiacej jednotky. Ešte ma napadlo, že je veľmi divné, že sa pri prevádzke na 2 válce nerozsvietila kontrolka "check engine", teda v našom prípade symbol lambdy. Neviem, či to po výmene cievky, pokiaľ to bude fungovať nebude chcieľ diagnostiku......čo vy na to ? Inak dík za odpovede.....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1793
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Igor píše:Na dnes mám objednanú cievku na 2. a 3. valec za cca 1200 Skk (Valeo). Uvidím, čo urobí výmena, len môžem dúfať, že to nebude nič vážnejšie, že to nebude problém so zeleným tieneným káblom, ktorý dáva impulzy do cievky z riadiacej jednotky. Ešte ma napadlo, že je veľmi divné, že sa pri prevádzke na 2 válce nerozsvietila kontrolka "check engine", teda v našom prípade symbol lambdy. Neviem, či to po výmene cievky, pokiaľ to bude fungovať nebude chcieľ diagnostiku......čo vy na to ? Inak dík za odpovede.....
Na Vectre se mi take kontrolka nerozsvecela, kdyz jsem mel vadny zapalovaci modul.
Asi se tedy nebude rozsvecet ani tady.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Igor
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Igor »

Tak včera popoludní som vymenil cievku za novú (výrobca Valeo - Sagem, Made in France), auto zatiaľ ide na 4 válce, uvidím, čo ukážu najbližšie dni.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Igor
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

MOTOR: zvláštna porucha

Příspěvek od Igor »

...tak bolo potrebné ešte vymeniť aj káble, na dvoch fajkách z plastu boli jemné prasklinky, na benzínovú prevádzku to nevadilo. ale na LPG to malo zášľahy do sania. LPG totiž potrebuje na zapálenie zmesi okolo 450 stupňov, naproti tomu benzínová zmes len niečo na 100. Káble som vybral jedny z najdrahších na trhu - zn. BERU (3.900.- Sk). Teraz ide zatiaľ auto už vyše týždňa bez problému.

P.S. Dosť ma zaráža, že cievky, káble, sviečky a pod. sú katalógovo totožné s Renaultom Laguna dvojliter benzín, niečo aj s Meganom. Nepochádza hlava válcov náhodou na naších 40-kách od Renaultu a spodok od Volva ??? Nevie niekto niečo o tom ????
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé