Jsou tam umělohmotné příchytky - zámky, ve kterých lišty drží. Viz. obrázek. Hagusy sundat musíš. Není na tom nic složitého. Používat hlavu Když přistoupíš k autu - V70, tak levý kryt hagusu táhnout do leva a pravý do prava. Ten menší utopený kryt, jakoby obepíná konstrukci hagusu a musí směrem od Tebe k protilehlé straně auta. Po odkrytí těchto plastů se dostaneš ke šroubům a hagusy v pohodě sundáš. Odkryješ tak mezery těchto okrasných lišt, které jednu po druhé vyhákneš kolmo vzhůru (ty vodorovné). Přední, co lemují čelní sklo, se pak dají vysunout odspodu směrem nahoru ke střeše. Příchytky právě u předního skla jsou dost křehké, tak na to bacha, nebo si je předem koupit..
Vše jinak záleží na míře poškození a vlastní vzručnosti. Nikomu svůj nápad nevnucuji, ale byl to myslím a je slušný kompromis. Viz má práce nahoře a "Kilera". Termoplast, když nejde dolů za studena, tak se dá sundat teplem. To platí o místech, kde se tvoří bouličky - puchýře. Je to hliník a čas společně s vodou - solí, dá zabrat.
Fólii zkusit můžeš. Také jsem o ní uvažoval, ale stejně budeš muset řešit narušený podklad, tzn. vyrovnat plochu plničem atd...
Další možnost je koupit lišty nové, které nejsou nejlevnější.
Kutilství zdar
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic.. Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
hm, jestli se ta guma nedá oddělit, tak je folie asi pasé. Asi by nebyla kam zastrčit a ten hliník by dál kvetl.
No nejdřív to vyzkouším na té V70, ta má ty lišty úplně v háji - nejen puchýřky, ale zmizel z nich ten "clarlak".
Na S60 mám lišty v pořádku, byly měněný ve Svencaru ještě když to byl služebáček. Nicméně mám pocit, že při 110km/h je jedna uvolněná a klepe.
_________________ je: Millennium FalconTesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníčekS60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obrV70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágenVW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Tak jsem provedl stejný postup z své S80. Listy dolů, zbrousit, plnic, barva, lak.
Ale jak vyřešit to gumové "těsnění"? Co je tu popsané jako rantl.
Gumička musí tak jako tak dolů, jenže jak ji nahradit? Řešil tu to někdo? Napadá mě koupit něco v podobném profilu a na listy to zespodu nalepit.
EDIT: Další věc, kolem čelního skla jsou větší plastové rantly, jak se sundavají? A na spoji dlouhé horní lišty a lišty kufrové je taková plastová spojka, která je opěr až nad vrstvou barevného termoplastu, jak já tam pak vrátit? Přilepit?