D5 - konstrukce - výhody

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#26 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od hroch32 »

Kein píše:můžu to tedy pochopit tak, že to krásně a pozvolna přidává/zrychluje ? to je totiž první věc, které jsem si u vosumpětky všim a miluju to na ní
To dělá turbo :)

Uživatel dle mého pozná hladkost chodu především ve zvuku. Ono ani u toho zatracovaného tříhrnku HTP není nijak výrazně cítit nějaká trhavost, ale ten zvuk, který připomíná křížence šicího stroje a traktoru, je hrůza..... Tříhrnek je poznat hlavně při nastartování, než se motor rozumně rozběhne, tak to rozklepe auto, jako kdyby tam byl motor na podél a bez silenbloků. Oproti tomu pětiválec jen tak zabrumlá... a jede se. Nebijte mě, jestli moc kecám, ale takhle mi to přijde :oops:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#27 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od dali »

hroch32 píše:Uživatel dle mého pozná hladkost chodu především ve zvuku. Ono ani u toho zatracovaného tříhrnku HTP není nijak výrazně cítit nějaká trhavost, ale ten zvuk, který připomíná křížence šicího stroje a traktoru, je hrůza..... Tříhrnek je poznat hlavně při nastartování, než se motor rozumně rozběhne, tak to rozklepe auto, jako kdyby tam byl motor na podél a bez silenbloků. Oproti tomu pětiválec jen tak zabrumlá... a jede se. Nebijte mě, jestli moc kecám, ale takhle mi to přijde :oops:
Ono neni tříválec jako tříválec. Mám tříválcovou motorku a tam bych řek že přesně platí dva je málo a čtyři je moc (stejně jako u auta 4 je málo a 6 je moc :) ), je to velice harmonickej kompromis mezi ucukaným dvouválcem a uječeným odspoda mrtvým čtyřválcem... nádherně zatahuje odspoda a ani ve vršku se čtyřhrnkem zahanbit nenechá a ten zvuk! :razz: Je to hlavně o otáčkách kde se motorka pohybuje od 3 do 13 tisíc otáček, kdežto ten HTP bych tipoval od 1500 do 6000. Kdyby tu motorku nevyrobily ostrovní hovada (nic proti anglánům in general, ale přístup týhle fabriky k zákazníkovi a k reklamacím a nejen v mým případě mi radost kazí) tak bych řek že je dokonalá.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1662
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#28 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Lukaso »

dali píše:
hroch32 píše:Uživatel dle mého pozná hladkost chodu především ve zvuku. Ono ani u toho zatracovaného tříhrnku HTP není nijak výrazně cítit nějaká trhavost, ale ten zvuk, který připomíná křížence šicího stroje a traktoru, je hrůza..... Tříhrnek je poznat hlavně při nastartování, než se motor rozumně rozběhne, tak to rozklepe auto, jako kdyby tam byl motor na podél a bez silenbloků. Oproti tomu pětiválec jen tak zabrumlá... a jede se. Nebijte mě, jestli moc kecám, ale takhle mi to přijde :oops:
Ono neni tříválec jako tříválec. Mám tříválcovou motorku a tam bych řek že přesně platí dva je málo a čtyři je moc (stejně jako u auta 4 je málo a 6 je moc :) ), je to velice harmonickej kompromis mezi ucukaným dvouválcem a uječeným odspoda mrtvým čtyřválcem... nádherně zatahuje odspoda a ani ve vršku se čtyřhrnkem zahanbit nenechá a ten zvuk! :razz: Je to hlavně o otáčkách kde se motorka pohybuje od 3 do 13 tisíc otáček, kdežto ten HTP bych tipoval od 1500 do 6000. Kdyby tu motorku nevyrobily ostrovní hovada (nic proti anglánům in general, ale přístup týhle fabriky k zákazníkovi a k reklamacím a nejen v mým případě mi radost kazí) tak bych řek že je dokonalá.
No není tříválec jako tříválec, ale hlavně není motorka jako auto :shock: :lol:
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#29 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od hroch32 »

zcela OT, ale nedá mi to: HTP je skutečně od 1500 do 6000. Ale nemá smysl ji tahat nad nějaké 4000, max 4500. Ten motor pak a) dostává děsně na prdel; b) nehorázně žere a řve; c) netáhne, protože má maximální krouťák kolem 3000, pak to jde VELMI prudce dolu (zvlášť patrné je to u dvouventilu). Takže stesky na to, jak jsou HTP pomalé, žravé a nic nevydrží, jsou podle mě převážně výsledkem špatné jízdy s nima*. Táta jezdí i s naplněnou Fabkou kombi (1. generace, 47kW) kolem 6l, běžná jízda - žádné závodění, žádný ploužák. Prostě s každým motorem (a převodovkou) je potřeba se naučit jezdit (a platí to zvlášť při přechodu benzin -diesel nebo manuál - automat).

*) Což nic nemění na skutečnosti, že je to dobrý tak na zadní stěrač, u předních už bych se bál, aby je to utáhlo :twisted:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1662
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#30 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Lukaso »

Ahoj,

no už jsem to tu měl rozepsaný na dýl ale blb jsem si to smazal a nechce se mi to psát znova :) jde mi ještě o konstrukční výhodu 5ti válce oproti 4 válci...Jak jsem tak nad tím přemýšlel u čtyřválce neexistuje kombinace kdy by se po sobě nezapálili dva sousední válce ( tzn. -1,4,2,3,- .. -4,2,1,3-...-2,4,1,3-...-3,1,4,2...) zatímco u pětiválce už to jde ( -1,3,5,2,4- např. ) to také přispívá k menším vibracím a hladkému chodu...nebo je to blbost??

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#31 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od jarek.krizan »

4 válec pálí 1-3-4-2
jinak s tím klidným chodem máš pravdu, ale je to taky tím že 5 vál má kliku do hvězdy a nepřekonává současně víc jak jednu horní úvrať, na rozdíl od 4 válce, který běhá ve dvojicích
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 27
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.3 T5 01'
Bydliště: Praha

#32 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Petr164 »

Kein píše:co si mám představit pod pojmem "hladkost" ?? :?:
Opak hrubosti.
_________________
Volvo S60 2.3 T5 2001'
Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super 1997'
Alfa Romeo 146 2.0TS TI 1999
Long life with long life Volvo. Alfa makes you smiling. Drive the best you are, gentlemen!

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 27
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.3 T5 01'
Bydliště: Praha

#33 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Petr164 »

Pětiválce byly aplikovány z úplně stejného důvodu jako dnes čtyřválce - levnější řešení než šestivály při minimálním kompromisu ohledně plynulosti průběhu kroutícího momentu (a namáhání motoru). Dnes již dokáže elektronika utlumit čtyřválové špičky krouťáku při zážehu, takže sbohem pětiválce. Osobně tu čtyřválcovou konfekci vůbec neakceptuji, mám s tím jediný alfí twinspark jako jeden z mála motorů, kde ty čtyři hrnky lze bez elektronických opičáren skousnout. Čistá odladěná o opečovávaná mechanika znamená spolehlivost...
_________________
Volvo S60 2.3 T5 2001'
Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super 1997'
Alfa Romeo 146 2.0TS TI 1999
Long life with long life Volvo. Alfa makes you smiling. Drive the best you are, gentlemen!

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#34 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Krystof P. »

dali píše: Ono neni tříválec jako tříválec. Mám tříválcovou motorku a tam bych řek že přesně platí dva je málo a čtyři je moc (stejně jako u auta 4 je málo a 6 je moc :) ), je to velice harmonickej kompromis mezi ucukaným dvouválcem a uječeným odspoda mrtvým čtyřválcem... nádherně zatahuje odspoda a ani ve vršku se čtyřhrnkem zahanbit nenechá a ten zvuk! :razz: Je to hlavně o otáčkách kde se motorka pohybuje od 3 do 13 tisíc otáček, kdežto ten HTP bych tipoval od 1500 do 6000. Kdyby tu motorku nevyrobily ostrovní hovada (nic proti anglánům in general, ale přístup týhle fabriky k zákazníkovi a k reklamacím a nejen v mým případě mi radost kazí) tak bych řek že je dokonalá.
Ty máš nějakýho Triumpha ??

Jinak, vždycky jsem si říkal, když 5 válec zní tak brutálně dobře, že se mu nic do 8 válců nevyrovná, jak bude znít asi 7 válec, ten hvězdicovej ale stojí za hovno, tak nemá někdo nějakej odkaz na řadovej 7 ? jestli to vůbec existuje :D

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5085
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#35 D5 - konstrukce - výhody

Příspěvek od Lachtan »

Ještě taková drobná OT perlička k pořadí zapalování u hvězdicových motorů, např. u devítiválce: 1-3-5-7-9-2-4-6-8
:wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“