Trable s kladkou
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 790
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
Trable s kladkou
Z pravé přední části rudého draka začaly poslední dobou vycházet podivné rotačně-pisklavé zvuky. Nejprve jsem to považoval za cvrkot cvrčků, šum vzduchu či zpěv ptáčka. Leč ukazuje se že je to nejspíš napínací kladka klínového řemene - v nádobce na chladící kapalinu se totiž shora nějakým způsobem objevila dírka, korozivní chladící kapalina pak vesele natekla na klíňák i kladku (má to takové hnusně bílé skvrny, tak to je asi tím) a ložisko kladky je tím pádem asi f pytchi.
Mám tedy pár dotazů :
- co všechno mám vyměnít?
- je cena z autorizáku Volvo ČB 6.500kč za klíňák s kladkou a prací moc?
- je chladící kapalina (mám ještě zimní, neměněnou dle hustoměru do -50 odolnou) korozivní?
- může chladící kapalina takhle pokakat ložisko kladky?
- mám vyměnit i tu prasklou nádobku?
- řemen vypadá OK rád bych vyměnil jen tu kladku, kolik to tak může stát a jde to vůbec samostatně?
- kolik km ještě můžu bezpečně najet do doby opravy?
Mám tedy pár dotazů :
- co všechno mám vyměnít?
- je cena z autorizáku Volvo ČB 6.500kč za klíňák s kladkou a prací moc?
- je chladící kapalina (mám ještě zimní, neměněnou dle hustoměru do -50 odolnou) korozivní?
- může chladící kapalina takhle pokakat ložisko kladky?
- mám vyměnit i tu prasklou nádobku?
- řemen vypadá OK rád bych vyměnil jen tu kladku, kolik to tak může stát a jde to vůbec samostatně?
- kolik km ještě můžu bezpečně najet do doby opravy?
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
-
Offline
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Trable s kladkou
Kladka jde vyměnit solo
6500.- je moc,podle mě,i když pokud pro jistotu průvanu v tvé peněžence vymění všechno,tak to zas není moc,v normálním servisu by to bylo levnější a udělají jen tu kladku
pokud to píská,tak už ani metr,ale zas proč nezkusit výdrž,a když se ti obvzlášť dobře povede proč to pak nemít i se sundáním hlavy+další...
nevím jak chceš udržet kapalinu v děravé nádobce,ale dokážeš-li to měnit se memusí
chl.kapalina obsahuje různé sajrajtíky které se evidentně neměly rády s mazivem v ložisku
6500.- je moc,podle mě,i když pokud pro jistotu průvanu v tvé peněžence vymění všechno,tak to zas není moc,v normálním servisu by to bylo levnější a udělají jen tu kladku
pokud to píská,tak už ani metr,ale zas proč nezkusit výdrž,a když se ti obvzlášť dobře povede proč to pak nemít i se sundáním hlavy+další...
nevím jak chceš udržet kapalinu v děravé nádobce,ale dokážeš-li to měnit se memusí
chl.kapalina obsahuje různé sajrajtíky které se evidentně neměly rády s mazivem v ložisku
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2.4T
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Trable s kladkou
jedna se o plochy drazkovy nebo o rozvodovy remen?
skus si zjistit jestli mas tu kladku stejnou jak ja na s60... od rozvodu kladky mam a jsou gut...
skus si zjistit jestli mas tu kladku stejnou jak ja na s60... od rozvodu kladky mam a jsou gut...
-
Offline
- Příspěvky: 790
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
Trable s kladkou
Jedná se spíš o ten druhý ne-rozvodový řemen, ten co pohání altík a klimu. Takže by snad eventuelní vysypání kladky nemělo až tak fatální následky.... A ono je to jak kdy - když je motor studený tak to tak rotačně píská a po zahřátí už ne. Díky tomu jsem byl v servisu za kkta, protože jsem jim to chtěl předvést a motor jen vrněl.
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
-
Offline
- Příspěvky: 929
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Trable s kladkou
na mým mi taky aktuálně "bzučí" kladka, asi z důvodu opotřebení, a v Civa transu mi doporučili i výměnu klíňáku, je trochu popraskaný. Určitě jde vyměnit jen kladku. Co se týká bezpečné životnosti, řekli mi, že 1500 km s tim určitě najedu, není to nijak zvlášť nebezpečný, ale při větším zatížení by se to ložisko či co mohlo seknout nebo připect , takže opatrně... Jinak já si sehnal kladku i klíňák jinde a nechám si to u nich namontovat...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 1884
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
Trable s kladkou
poradím fígl - konkorem (nebo čímkoli jiným olejovitým ve spreji) pořádně postříkej pískající kladku, třeba olej vteče tam, kde je ho potřeba
naposledy jsem tento fígl úspěšně použil v květnu na 244, kde pohvizdovalo ložisko v altíku - po řádném "vykoupání" v konkoru jsem ujel cca 700km (akce Vysoké mýto a sraz v Rožnově) a altík spokojeně přede...
(pro rýpaly:náhradních altíků na dvoustovky mám šest až pět
, takže vyměnit ho můžu kdykoliv - pískat začalo pochopitelně večer před odjezdem do Mýta
)
taky by stálo za zkoušku prubnout vylisovat starý ložiska z kladky, ale to je pro výměnáře v servisech nesnadný úkol, to by chtělo nějaký opraváře...
naposledy jsem tento fígl úspěšně použil v květnu na 244, kde pohvizdovalo ložisko v altíku - po řádném "vykoupání" v konkoru jsem ujel cca 700km (akce Vysoké mýto a sraz v Rožnově) a altík spokojeně přede...
(pro rýpaly:náhradních altíků na dvoustovky mám šest až pět


taky by stálo za zkoušku prubnout vylisovat starý ložiska z kladky, ale to je pro výměnáře v servisech nesnadný úkol, to by chtělo nějaký opraváře...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Valtice
Trable s kladkou
JJ Standa má recht měl jsem v únoru ten samý problém a namazání s WD funguje dodnes a ani se neozvalo. Od té doby najeto cca 5000 km
_________________
V850 T5, 155 kW
V70II 2,4D, 96 kW
Suzuki DR 800 BIG
V850 T5, 155 kW
V70II 2,4D, 96 kW
Suzuki DR 800 BIG
Trable s kladkou
Kladka mi vyskakuje za cca 1000Kč pokud bys chtěl ozvi se a není problém to opravitdrewid píše:Z pravé přední části rudého draka začaly poslední dobou vycházet podivné rotačně-pisklavé zvuky. Nejprve jsem to považoval za cvrkot cvrčků, šum vzduchu či zpěv ptáčka. Leč ukazuje se že je to nejspíš napínací kladka klínového řemene - v nádobce na chladící kapalinu se totiž shora nějakým způsobem objevila dírka, korozivní chladící kapalina pak vesele natekla na klíňák i kladku (má to takové hnusně bílé skvrny, tak to je asi tím) a ložisko kladky je tím pádem asi f pytchi.
Mám tedy pár dotazů :
- co všechno mám vyměnít?
- je cena z autorizáku Volvo ČB 6.500kč za klíňák s kladkou a prací moc?
- je chladící kapalina (mám ještě zimní, neměněnou dle hustoměru do -50 odolnou) korozivní?
- může chladící kapalina takhle pokakat ložisko kladky?
- mám vyměnit i tu prasklou nádobku?
- řemen vypadá OK rád bych vyměnil jen tu kladku, kolik to tak může stát a jde to vůbec samostatně?
- kolik km ještě můžu bezpečně najet do doby opravy?
-
Offline
- Příspěvky: 204
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Valtice
Trable s kladkou
Po nabídce martinopela asi není co dál řešit. 

_________________
V850 T5, 155 kW
V70II 2,4D, 96 kW
Suzuki DR 800 BIG
V850 T5, 155 kW
V70II 2,4D, 96 kW
Suzuki DR 800 BIG
-
Offline
- Příspěvky: 273
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: byla v70 a 740gle
- Bydliště: Budejice
Trable s kladkou
Sem Ti volal, ale asi mas nastup
Jinak kup kladku a klinak a ozvi se uzivateli frantaCB ( je z Cejkovic ) a domluv si to s nim. Kdytak mas cislo na nej v PM.

_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
-
Offline
- Příspěvky: 790
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
Trable s kladkou
Díky všem za help ! Uvidím co se bude dát dělat, momentálně jsem ve svém vaterlandu tak asi využiji služeb místních borců
Akorát teď zas jak napotvoru nepíská. Jo a už jsem si vyměnil tu nádobku na chlad. kapalinu za 2 litry i s prací a je to doma, mám rád autorizáky ! :mrgreen:

_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D