Motor B2xxF - nepravidelný chod
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Motor B2xxF - nepravidelný chod
Vážení p. t.,
moje 245 byla v Itálii dlouho provozována výhradně na plyn. Když jsem ji dovezl, na benzín ani nenastartovala. Postupně jsem nacházel závady: výměna vstřikovacího počítače (hurá, už to naskočilo), nepohyblivý ventil volnoběhu (sláva, už se to udrží v chodu), oprava primárního čerpadla (prima, už to vynechává daleko méně). Pořád to ale není úplně ono (volnoběh s výpadky a při akceleraci lehká cukatůra, občas to střelí do sání) a mám pifku na regulátor tlaku paliva. Jelikož nemám zkušenosti a tlakoměr, obracím se na Vás s prosbou: mohli by jste vyzkoušet, co se stane, když na Vašem autě odpojíte přívod podtlaku do regulátoru? Jak se změní volnoběh a zrychlování auta?
Děkuji za informace.
P.S. Zapalování je na 99,9% v pořádku (stroboskopická lampa nasazená před rozdělovač neukázala výpadky)
moje 245 byla v Itálii dlouho provozována výhradně na plyn. Když jsem ji dovezl, na benzín ani nenastartovala. Postupně jsem nacházel závady: výměna vstřikovacího počítače (hurá, už to naskočilo), nepohyblivý ventil volnoběhu (sláva, už se to udrží v chodu), oprava primárního čerpadla (prima, už to vynechává daleko méně). Pořád to ale není úplně ono (volnoběh s výpadky a při akceleraci lehká cukatůra, občas to střelí do sání) a mám pifku na regulátor tlaku paliva. Jelikož nemám zkušenosti a tlakoměr, obracím se na Vás s prosbou: mohli by jste vyzkoušet, co se stane, když na Vašem autě odpojíte přívod podtlaku do regulátoru? Jak se změní volnoběh a zrychlování auta?
Děkuji za informace.
P.S. Zapalování je na 99,9% v pořádku (stroboskopická lampa nasazená před rozdělovač neukázala výpadky)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 500
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
-
Offline
- Příspěvky: 331
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: prag
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Vážení, děkuji za za Vaše podněty. Vymontoval jsem regulátor tlaku paliva, řádně profoukl stačeným vzduchem a - už to nestřílí do sání a při jízdě to necuká!. Volnoběh je ovšem stále s výpadky - 750 otáček to drží sveřepě (bez kolísání), ale jeden válec se občas "uleje". Jelikož zapalování je ok, tak poslední možnost je špatný vstřikovací ventil (měřič množství vzduchu bych vyloučil - podle svíček vynechává jen jeden a ten samej válec). Nemáte někdo jeden nebo víc vstřikovacích ventilů na zapůjčení nebo prodej?
P.S. Tlaky jsou ve všech válcích stejný a počítač hlásí přes LEDku Alles in Ordnung (nechápu, že počítači nevadí ty výpadky - nebo že by byla taky lambda sonda kaputt?).
Děkuji za další podněty.
ZLATÝ KARBURÁTORY
P.S. Tlaky jsou ve všech válcích stejný a počítač hlásí přes LEDku Alles in Ordnung (nechápu, že počítači nevadí ty výpadky - nebo že by byla taky lambda sonda kaputt?).
Děkuji za další podněty.
ZLATÝ KARBURÁTORY

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Tak jsem vyndal lištu se vstřikama, očistil vrstvu černýho svinstva a zkoušel stříkat - všechny stříkají stejně, ale nevím, jestli dobře nebo špatně. Řekl bych, že rozprach není úplně ideální, z trysky jakoby prýští několik pramínků. Že by byly všechny vstřiky stejně špatný se mi nechce věřit. Po sborce je volnoběh téměř skoro úplně bez výpadků.
JÁ Z TOHO MOTORU MÓRESY AUT ZE ZWICKAU VYMLÁTÍM
Děkuji všem za rady.
JÁ Z TOHO MOTORU MÓRESY AUT ZE ZWICKAU VYMLÁTÍM

Děkuji všem za rady.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Hele ty vstřikovače by měli jen prášit pramínky jsou na draka pokud to dělají všechny vypadá to na nedostatečný tlak zkus změřit tlak benzínu jdoucího do vstřikovačestanda píše:Tak jsem vyndal lištu se vstřikama, očistil vrstvu černýho svinstva a zkoušel stříkat - všechny stříkají stejně, ale nevím, jestli dobře nebo špatně. Řekl bych, že rozprach není úplně ideální, z trysky jakoby prýští několik pramínků. Že by byly všechny vstřiky stejně špatný se mi nechce věřit. Po sborce je volnoběh téměř skoro úplně bez výpadků.
JÁ Z TOHO MOTORU MÓRESY AUT ZE ZWICKAU VYMLÁTÍM
Děkuji všem za rady.
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Tlak paliva jsem měřil nepřímo - vyndal jsem regulátor a pouštěl jsem do něj místo benzinu tlakovej vzduch. Přesně při 3 atm. přestal regulátor vzduch propouštět a když jsem pusou vytvořil podtlak, tak ještě trochu vzduchu vypustil. Palivový čerpadlo je taky ok, protože se zpětným vedením vrací hromady benzínu. Doufám, že tahle kontrolní metoda nemá zásadní chybu.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Né že by se to nerozprašovalo, ale dokonalá benzinová mlha je 15 cm od trysky, blíže k trysce jsou patrný pramínky. Opotřebený to asi nebude, prototože auto je z roku 91, v 93 instalován plyn, dnes na tachometru 196.000. Takže vstřikovače asi mají najeto do 80.000, možná míň. Kdyby měl někdo na půjčení nějaký vstřikovače (i prokazatelně špatný), tak mu budu vděčnej. Nejlépe číslo 0280 150 762. Dík
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Libeň 31, Praha - západ
No chová se to asi tak, že diagnostika s šoupětem otočí, ale jen do krajních poloh a při připojení na konektor zůstává permanentně zavřený, takže nepřisává a chcípá. Osciloskop na přívodním drátu vykazuje při přidání otáček změnu, takže tam to fachá, já si to představuju tak, že by měl mít trochu otevřeno na volvoběh a přidáním by měl plynule zavřít, mýlím se? Cívka?standa píše:Pavle, co je s tím volnoběžným ventilem (cívka je přerušená, šoupátko se neotáčí,...)?
_________________
Clifova 240 GLE, B230F 1988
béžová 244 DL, B21A, 1977, už jen doklady
cervena 244 DL, B19A, 1979
modrá V70 TDI, 1997, AT, už dělá radost jinde:-(
yamaha FZS 600 FAZER, na léto
Clifova 240 GLE, B230F 1988
béžová 244 DL, B21A, 1977, už jen doklady
cervena 244 DL, B19A, 1979
modrá V70 TDI, 1997, AT, už dělá radost jinde:-(
yamaha FZS 600 FAZER, na léto

-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
pokud má cívka správnou odpor (u mě 8 ohmů) a při připojení 12 voltů skočí šoupátko do druhé krajní polohy, tak je volnoběžnej ventil asi ok. Při volnoběhu studenýho motoru je na pinu 33 6.0-6.5 voltu, teplej motor 7.0-9.0 voltu. Jak se to chová při běhu motoru nevím, mě stačilo ventil rozhejbat a bylo po problému.
Diagnostikou myslíš stav, kdy počítač pro kontrolu "klape" postupně všema ventilama a vstřikovačema, nebo nějakej forrichtung?
Diagnostikou myslíš stav, kdy počítač pro kontrolu "klape" postupně všema ventilama a vstřikovačema, nebo nějakej forrichtung?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vyškov
jj, myslel DLC, kdy to projede vstřiky, tenhle slavnej ventil a další, ale jede to sice v poho, ale bez toho ventilu, co tam dělá paseku.
Jinak v tom servise tam ještě benzín byl, přijel jsem s tím domů, a odjel s tím druhej den ještě dva kiláky, ale potom mrtvola... a protože mi nechodí palivoměr, musím jezdit podle tachometru, a to mi psalo,že tam tak ještě půl nádrže má bejt...a nebylo....
Jinak v tom servise tam ještě benzín byl, přijel jsem s tím domů, a odjel s tím druhej den ještě dva kiláky, ale potom mrtvola... a protože mi nechodí palivoměr, musím jezdit podle tachometru, a to mi psalo,že tam tak ještě půl nádrže má bejt...a nebylo....

-
Offline
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
kdyz si pustis test pres DLC (3x cudlik ve trojce) tak procvaka vsechny vstriky a take procvaka ventil, ten se zjevne otevira...standa píše:pokud má cívka správnou odpor (u mě 8 ohmů) a při připojení 12 voltů skočí šoupátko do druhé krajní polohy, tak je volnoběžnej ventil asi ok. Při volnoběhu studenýho motoru je na pinu 33 6.0-6.5 voltu, teplej motor 7.0-9.0 voltu. Jak se to chová při běhu motoru nevím, mě stačilo ventil rozhejbat a bylo po problému.
Diagnostikou myslíš stav, kdy počítač pro kontrolu "klape" postupně všema ventilama a vstřikovačema, nebo nějakej forrichtung?
jinak na dratu k ventilu se da namerit cca 3,8 - 4,2 V, ale neni to konstatni napeti, jedna se o signal s pravouhlymi impulsy, kde sirka impulsu zustava stale stejna, meni se jen sirka "mezery".... napeti, ktere je tady uvedene je ef. napeti, takze ne max.... pri mereni voltmetrem to ukazalo cca 11,2 (ten meril jen spisky, a nestihal reagovat na prubeh)... jinak ventil se ani nehne..... pokud tedy do nej nejde 12V..... zatuhlej neni.
AMS vykazuze normalni hodnoty, nevypada to ze by tam bylo neco spatne.... vsechno ostatni chodi....
Je tu nekdo kdo muze Largemu zapujcit volnobeznej dvoudratovej ventil (z auta ktery funguje normalne) aby to bylo mozne vyzkouset????
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
na konektoru k ventilu všechno ok , ventil ok :-k
Promiň mi otázku, která Tě bude možná podceňovat: ventil jste vymontovali, připojovali jste 12 V a koukali do ventilu, jestli šoupátko úplně volně lítá od dorazu k dorazu? (po odpojení napájení šoupě dopadne do klidové polohy s "odskokem")
Já měl šoupátko totálně zatuhlý a přesto bylo z ventilu slyšet výrazné klapání. Mít zkušenosti, tak hledání závady netrvá tři hodiny, ale tři minuty. ](*,)
Promiň mi otázku, která Tě bude možná podceňovat: ventil jste vymontovali, připojovali jste 12 V a koukali do ventilu, jestli šoupátko úplně volně lítá od dorazu k dorazu? (po odpojení napájení šoupě dopadne do klidové polohy s "odskokem")
Já měl šoupátko totálně zatuhlý a přesto bylo z ventilu slyšet výrazné klapání. Mít zkušenosti, tak hledání závady netrvá tři hodiny, ale tři minuty. ](*,)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
na tohle ho nemusis pripojovat a odpojovat, staci si pustit pres DLC testicekstanda píše:na konektoru k ventilu všechno ok , ventil ok :-k
Promiň mi otázku, která Tě bude možná podceňovat: ventil jste vymontovali, připojovali jste 12 V a koukali do ventilu, jestli šoupátko úplně volně lítá od dorazu k dorazu? (po odpojení napájení šoupě dopadne do klidové polohy s "odskokem")
Já měl šoupátko totálně zatuhlý a přesto bylo z ventilu slyšet výrazné klapání. Mít zkušenosti, tak hledání závady netrvá tři hodiny, ale tři minuty. ](*,)

_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988