Motor B2xxF - nepravidelný chod

Kategorie věnovaná dvojkám

Moderátor: wickey

This topic is 15 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Motor B2xxF - nepravidelný chod

Příspěvek od standa »

Vážení p. t.,
moje 245 byla v Itálii dlouho provozována výhradně na plyn. Když jsem ji dovezl, na benzín ani nenastartovala. Postupně jsem nacházel závady: výměna vstřikovacího počítače (hurá, už to naskočilo), nepohyblivý ventil volnoběhu (sláva, už se to udrží v chodu), oprava primárního čerpadla (prima, už to vynechává daleko méně). Pořád to ale není úplně ono (volnoběh s výpadky a při akceleraci lehká cukatůra, občas to střelí do sání) a mám pifku na regulátor tlaku paliva. Jelikož nemám zkušenosti a tlakoměr, obracím se na Vás s prosbou: mohli by jste vyzkoušet, co se stane, když na Vašem autě odpojíte přívod podtlaku do regulátoru? Jak se změní volnoběh a zrychlování auta?
Děkuji za informace.

P.S. Zapalování je na 99,9% v pořádku (stroboskopická lampa nasazená před rozdělovač neukázala výpadky)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jean
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 504
Registrován: 14 srp 2004 08:25
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Příspěvek od Jean »

Ten regulátor se podtlakem zavírá. Takže, když odpojíš podtlak, tak na volnoběh pojede a do otáček ne. Pokud to chceš vyzkoušet v otáčkách, tak ucpi zpětnou hadičku do nádrže a pokud to pojede jak má, tak je jasné, že propouští a potřebuje vyměnit.

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

když odpojíš ten podtlak tak akorát se trochu zvedne tlak paliva z 2.6 na 3.0 takže se nic neděje.to je jen na volnoběh aby to dávalo menší dávku paliva, typoval bych to na průtokomněr vzduchu.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Vážení, děkuji za za Vaše podněty. Vymontoval jsem regulátor tlaku paliva, řádně profoukl stačeným vzduchem a - už to nestřílí do sání a při jízdě to necuká!. Volnoběh je ovšem stále s výpadky - 750 otáček to drží sveřepě (bez kolísání), ale jeden válec se občas "uleje". Jelikož zapalování je ok, tak poslední možnost je špatný vstřikovací ventil (měřič množství vzduchu bych vyloučil - podle svíček vynechává jen jeden a ten samej válec). Nemáte někdo jeden nebo víc vstřikovacích ventilů na zapůjčení nebo prodej?

P.S. Tlaky jsou ve všech válcích stejný a počítač hlásí přes LEDku Alles in Ordnung (nechápu, že počítači nevadí ty výpadky - nebo že by byla taky lambda sonda kaputt?).

Děkuji za další podněty.

ZLATÝ KARBURÁTORY :evil:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Tak jsem vyndal lištu se vstřikama, očistil vrstvu černýho svinstva a zkoušel stříkat - všechny stříkají stejně, ale nevím, jestli dobře nebo špatně. Řekl bych, že rozprach není úplně ideální, z trysky jakoby prýští několik pramínků. Že by byly všechny vstřiky stejně špatný se mi nechce věřit. Po sborce je volnoběh téměř skoro úplně bez výpadků.

JÁ Z TOHO MOTORU MÓRESY AUT ZE ZWICKAU VYMLÁTÍM :twisted:

Děkuji všem za rady.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:Tak jsem vyndal lištu se vstřikama, očistil vrstvu černýho svinstva a zkoušel stříkat - všechny stříkají stejně, ale nevím, jestli dobře nebo špatně. Řekl bych, že rozprach není úplně ideální, z trysky jakoby prýští několik pramínků. Že by byly všechny vstřiky stejně špatný se mi nechce věřit. Po sborce je volnoběh téměř skoro úplně bez výpadků.

JÁ Z TOHO MOTORU MÓRESY AUT ZE ZWICKAU VYMLÁTÍM :twisted:

Děkuji všem za rady.
Hele ty vstřikovače by měli jen prášit pramínky jsou na draka pokud to dělají všechny vypadá to na nedostatečný tlak zkus změřit tlak benzínu jdoucího do vstřikovače

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Tlak paliva jsem měřil nepřímo - vyndal jsem regulátor a pouštěl jsem do něj místo benzinu tlakovej vzduch. Přesně při 3 atm. přestal regulátor vzduch propouštět a když jsem pusou vytvořil podtlak, tak ještě trochu vzduchu vypustil. Palivový čerpadlo je taky ok, protože se zpětným vedením vrací hromady benzínu. Doufám, že tahle kontrolní metoda nemá zásadní chybu.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Né že by se to nerozprašovalo, ale dokonalá benzinová mlha je 15 cm od trysky, blíže k trysce jsou patrný pramínky. Opotřebený to asi nebude, prototože auto je z roku 91, v 93 instalován plyn, dnes na tachometru 196.000. Takže vstřikovače asi mají najeto do 80.000, možná míň. Kdyby měl někdo na půjčení nějaký vstřikovače (i prokazatelně špatný), tak mu budu vděčnej. Nejlépe číslo 0280 150 762. Dík
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Pavle, co je s tím volnoběžným ventilem (cívka je přerušená, šoupátko se neotáčí,...)?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Chlumak
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 09 úno 2004 14:54
Bydliště: Libeň 31, Praha - západ

Příspěvek od Chlumak »

standa píše:Pavle, co je s tím volnoběžným ventilem (cívka je přerušená, šoupátko se neotáčí,...)?
No chová se to asi tak, že diagnostika s šoupětem otočí, ale jen do krajních poloh a při připojení na konektor zůstává permanentně zavřený, takže nepřisává a chcípá. Osciloskop na přívodním drátu vykazuje při přidání otáček změnu, takže tam to fachá, já si to představuju tak, že by měl mít trochu otevřeno na volvoběh a přidáním by měl plynule zavřít, mýlím se? Cívka?
_________________
Clifova 240 GLE, B230F 1988
béžová 244 DL, B21A, 1977, už jen doklady
cervena 244 DL, B19A, 1979
modrá V70 TDI, 1997, AT, už dělá radost jinde:-(
yamaha FZS 600 FAZER, na léto :-)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

pokud má cívka správnou odpor (u mě 8 ohmů) a při připojení 12 voltů skočí šoupátko do druhé krajní polohy, tak je volnoběžnej ventil asi ok. Při volnoběhu studenýho motoru je na pinu 33 6.0-6.5 voltu, teplej motor 7.0-9.0 voltu. Jak se to chová při běhu motoru nevím, mě stačilo ventil rozhejbat a bylo po problému.
Diagnostikou myslíš stav, kdy počítač pro kontrolu "klape" postupně všema ventilama a vstřikovačema, nebo nějakej forrichtung?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

large-x
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 26 čer 2004 05:12
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od large-x »

jj, myslel DLC, kdy to projede vstřiky, tenhle slavnej ventil a další, ale jede to sice v poho, ale bez toho ventilu, co tam dělá paseku.
Jinak v tom servise tam ještě benzín byl, přijel jsem s tím domů, a odjel s tím druhej den ještě dva kiláky, ale potom mrtvola... a protože mi nechodí palivoměr, musím jezdit podle tachometru, a to mi psalo,že tam tak ještě půl nádrže má bejt...a nebylo.... :oops:
_________________
V740 GLE, 2,3i 1989
B 230 F
http://www.large-site.wz.cz
[STATUS]

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

standa píše:pokud má cívka správnou odpor (u mě 8 ohmů) a při připojení 12 voltů skočí šoupátko do druhé krajní polohy, tak je volnoběžnej ventil asi ok. Při volnoběhu studenýho motoru je na pinu 33 6.0-6.5 voltu, teplej motor 7.0-9.0 voltu. Jak se to chová při běhu motoru nevím, mě stačilo ventil rozhejbat a bylo po problému.
Diagnostikou myslíš stav, kdy počítač pro kontrolu "klape" postupně všema ventilama a vstřikovačema, nebo nějakej forrichtung?
kdyz si pustis test pres DLC (3x cudlik ve trojce) tak procvaka vsechny vstriky a take procvaka ventil, ten se zjevne otevira...

jinak na dratu k ventilu se da namerit cca 3,8 - 4,2 V, ale neni to konstatni napeti, jedna se o signal s pravouhlymi impulsy, kde sirka impulsu zustava stale stejna, meni se jen sirka "mezery".... napeti, ktere je tady uvedene je ef. napeti, takze ne max.... pri mereni voltmetrem to ukazalo cca 11,2 (ten meril jen spisky, a nestihal reagovat na prubeh)... jinak ventil se ani nehne..... pokud tedy do nej nejde 12V..... zatuhlej neni.

AMS vykazuze normalni hodnoty, nevypada to ze by tam bylo neco spatne.... vsechno ostatni chodi....

Je tu nekdo kdo muze Largemu zapujcit volnobeznej dvoudratovej ventil (z auta ktery funguje normalne) aby to bylo mozne vyzkouset????
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2025
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

na konektoru k ventilu všechno ok , ventil ok :-k

Promiň mi otázku, která Tě bude možná podceňovat: ventil jste vymontovali, připojovali jste 12 V a koukali do ventilu, jestli šoupátko úplně volně lítá od dorazu k dorazu? (po odpojení napájení šoupě dopadne do klidové polohy s "odskokem")

Já měl šoupátko totálně zatuhlý a přesto bylo z ventilu slyšet výrazné klapání. Mít zkušenosti, tak hledání závady netrvá tři hodiny, ale tři minuty. ](*,)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

standa píše:na konektoru k ventilu všechno ok , ventil ok :-k

Promiň mi otázku, která Tě bude možná podceňovat: ventil jste vymontovali, připojovali jste 12 V a koukali do ventilu, jestli šoupátko úplně volně lítá od dorazu k dorazu? (po odpojení napájení šoupě dopadne do klidové polohy s "odskokem")

Já měl šoupátko totálně zatuhlý a přesto bylo z ventilu slyšet výrazné klapání. Mít zkušenosti, tak hledání závady netrvá tři hodiny, ale tři minuty. ](*,)
na tohle ho nemusis pripojovat a odpojovat, staci si pustit pres DLC testicek :-D
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
This topic is 15 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“