B19A alternátor

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Chlumak
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Libeň 31, Praha - západ

B19A alternátor

Příspěvek od Chlumak »

Nazdárec,
dneska sem se pustil do elektriky na 244 dl, B19A. Ta je stupidně jednoduchá, ale stejně mě zaskočila.
Takže, altík nedobíjí. Měřim zkoušečkou a: na přívodu do altíku, kterej vede přes stykač startéru, tlustej červenej, je permanentně plus baterky, tedy 12,7 voltu. Tudíž by to tudy mělo jít za chodu zpět do baterie, cca o 2,5 voltu víc, protože alt. mi dává 15, spolehlivě měřeno. Ale nejde tam nic, neteče tam žádnej proud. Regulátor napětí na altíku funguje. Když vemu drát, připojim na alt do toho samýho místa a změřim napřímo proti plusu baterky, teče mi tam 7 amper a dává to do baterky těch správnejch cca 15 voltů, takže napřímo dalším drátem to dobíjí. Zatím jsem ho tam nechal a dobíjím dalším drátem, ale nezjistil jsem, kde je chyba na původní orig cestě. Napětí tam měřitelný je, přesně tolik, co na baterce, ale proud z altíku tam žádnej za chodu neteče. Tušíte někdo...? :roll:
_________________
Clifova 240 GLE, B230F 1988
béžová 244 DL, B21A, 1977, už jen doklady
cervena 244 DL, B19A, 1979
modrá V70 TDI, 1997, AT, už dělá radost jinde:-(
yamaha FZS 600 FAZER, na léto :-)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2053
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Máš tam místo celovodičů polovodiče! (napětí baterie se dostane na výkonový výstup altíku a současně když se altík roztočí a nabudí na 15 V, tak se těchto 15 V nedostane na baterku)?!?! :-k

Co hlásí indikace dobíjení?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Chlumak
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Libeň 31, Praha - západ

Příspěvek od Chlumak »

Přesně tak, polovodiče v podobě koroze. Diskutovali sme o tom s Maarou přes ICQ a na 99% tam nproteče proud kvůli korozi na koncích kabelů. Díky moc za názory, to vedení udělat zvlášt´ ke startéru a altíku je asi nejlepší způsob :wink: Jo a dioda mě taky napadla, tak sem to prošel, ale je to vedený přímo bez jakejchkoliv věcí.
_________________
Clifova 240 GLE, B230F 1988
béžová 244 DL, B21A, 1977, už jen doklady
cervena 244 DL, B19A, 1979
modrá V70 TDI, 1997, AT, už dělá radost jinde:-(
yamaha FZS 600 FAZER, na léto :-)

Zpět na „200 - opravy“