D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
ERVÍN BARTŮNĚK
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 348
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: PLZEŇ

D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK »

Zdravím všechny:)

Tak jsem konečně dokončil uschopnění své 740 (fotky dodám:) a mám několik dotazů z provozu..:)

1) Je normální, když jede 740 s D24 po dálnici, aby do kopců teploměr stoupal někam k 97 - 98°C a pak se vracel zase na nějakých 89°C...?

Nějak mi to ještě žádné auto nedělalo, tak mě to v těch parných dnech trochu znervózňuje...nerad bych z Volva udělal vyvíječ páry...(stačí že funguje jako vyvíječ dýmu..hlavně po ránu je to klasik..:)

2) Když brzdím, zdá se mi že po několika sešlápnutích se mi od někud začnou ozývat jakoby rány při každém dalším sešlápnutí (destičky tam jsou, kotouče jsou O.K., brzdy přitom nevadnou...) Co by to mohlo být...že by začala odcházet vývěva..?

Navíc brzdy pískají o 106, nebo spíš o 107...na kotoučích je rantlík cca 2 mm,může to být tím nebo nějakými soc destičkami...?

3) píská spojkové ložisko, ale spojka funguje normálně...jde řadit úplně v klidu..má cenu hned měnit spojku a lze ji vyměnit bez vyjmutí motoru?

4) Nemáte někdo 14" chromovou poklici Volvo s těmi malými obdélníkovámi otvory po obvodu (bývá k vidění na 740GL...)- mám 3 a čtvrtou ne a ne sehnat...:///


Za odpovědi předem děkuji:)
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 404 344 km (společně 106 041 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 274 297 km (společně 30 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2807
Registrován: 16 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Příspěvek od Sergej »

ERVÍN BARTŮNĚK píše:Zdravím všechny:)

Tak jsem konečně dokončil uschopnění své 740 (fotky dodám:) a mám několik dotazů z provozu..:)

1) Je normální, když jede 740 s D24 po dálnici, aby do kopců teploměr stoupal někam k 97 - 98°C a pak se vracel zase na nějakých 89°C...?

Ako to vies tak presne ? Mas snad ciachovany budik ? Mne sa rucicka drzi stale v strede pola, avsak ked som mal stary chladic pre D24 (teraz tam mam z B280, myslim ze rovnako velky je aj na D24T) so stvrtinou trubiek zaslepenych, tak mi nad 140km/h zacala liezt teplota hore. avsak bol zly aj termostat - skontroluj aj ten. V zime sa ohrial v pohode ?

Nějak mi to ještě žádné auto nedělalo, tak mě to v těch parných dnech trochu znervózňuje...nerad bych z Volva udělal vyvíječ páry...(stačí že funguje jako vyvíječ dýmu..hlavně po ránu je to klasik..:)

2) Když brzdím, zdá se mi že po několika sešlápnutích se mi od někud začnou ozývat jakoby rány při každém dalším sešlápnutí (destičky tam jsou, kotouče jsou O.K., brzdy přitom nevadnou...) Co by to mohlo být...že by začala odcházet vývěva..?

zalezi odkial tie rany idu... kludne mozes mat volne dosticky (ma tam byt tak pruzny plech co ich dotlaca - tzv antirattle spring)

Navíc brzdy pískají o 106, nebo spíš o 107...na kotoučích je rantlík cca 2 mm,může to být tím nebo nějakými soc destičkami...?

Ak rantlikom myslis zvyseny okraj kotuca, tak 2 mm uz je na jeho vymenu - min hrubka kotuca je 20mm pre priemer 287mm a hrubku noveho 22mm. Minimalne aspon stocit ten zvyseny okraj, ak som vsak dobre pochpil....

3) píská spojkové ložisko, ale spojka funguje normálně...jde řadit úplně v klidu..má cenu hned měnit spojku a lze ji vyměnit bez vyjmutí motoru?

Staci vymenit lozisko, ja som to svoje vycistil v UZ pracke a znova namazal (teraz len sumi). Piskat by rozhodne nemalo, pri ignorovani tychto prejavov by si mohol prist o celu spojku (ako ja na kilecku) Pri vymene netreba vyberat motor, staci prevodovku. viac v viewtopic.php?f=52&t=9518 naspodu.

4) Nemáte někdo 14" chromovou poklici Volvo s těmi malými obdélníkovámi otvory po obvodu (bývá k vidění na 740GL...)- mám 3 a čtvrtou ne a ne sehnat...:///


Za odpovědi předem děkuji:)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4993
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Příspěvek od Ondra. »

ERVÍN BARTŮNĚK píše:Zdravím všechny:)

Tak jsem konečně dokončil uschopnění své 740 (fotky dodám:) a mám několik dotazů z provozu..:)

1) Je normální, když jede 740 s D24 po dálnici, aby do kopců teploměr stoupal někam k 97 - 98°C a pak se vracel zase na nějakých 89°C...?
přesně tenhle problém jsem na dálnici měl a neřešil jsem ho, protože to nikdy nešlo do červena a pak najednou pára a chladič vě věčných lovištích. Pomohla výměna termostatu, dal jsem Wahler a v pohodě, i když jsem od tý doby na dálnici nejel, btw už víš proč chci jet přes Tábor? :lol:
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

travex
Offline
Příspěvky: 1332
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Příspěvek od travex »

1) normalni to rozhodne neni: teplota by mela drzet. Zkontroluj termostat, vicko expanzky (jestli drzi tlak) a chladic, Koukni jestli ti netlakuje motor do vody...

2) zase spatne, zkontroluj si brzdy, souhlasim s tim, ze kotouce mas uz asi za hranici povoleneho opotrebeni, taky skoukni jestli ti pistky brzdicu chodej volne a nesekaj se a vycisti vedeni desticek v brzdicich...

3) vymenit

4) bohuzel....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

ERVÍN BARTŮNĚK
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 348
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: PLZEŇ

D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK »

Děkuji za odpovědi...

možná jsem zapoměl dodat, že ložisko píská jen při sešlápnutí spojky, za jízdy ne, ale to je asi nepodstatné..jinak nepískalo, dokud se nevyndaval motor na přetěsnění a nenandaval zpátky...

Jinak jsem koukal, spojka stojí 7 - 10 000,-...jde i levněji nebo jsou to normální ceny...?

Ten vymezovací plech na brzdách...jak se pozná, nemáte někdo foto?

A úplně tupý dotaz na závěr...kde je na D24 termostat a dá se měnit "doma" s použitím běžného nářadí...? Mám jeden k Volvu náhradní...že bych ho testnul..:)

Jinak v zimě se mi ohřívá Volvo po cca 3 km, jinak tak po 1 km...a topí výborně....v létě i v zimě, nástup teploty na budíku je lineární, žádné skoky...občas něco kapalo z chladiče.."asi" kapalina...nalil jsem tam utěsňovač PRESTONE a přestalo to, už žádné noční pomočování:)...ale zdá se mi, že tak za 1000 km ubyde cca 1 cm na nádržce...ale pod min jsem nikdy nebyl...
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 404 344 km (společně 106 041 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 274 297 km (společně 30 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1997
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Příspěvek od Jarda S40 »

Ke spojce - vyndej rychlostku a zdemontuj spojku. Pravděpodobně bude dobrý už i vyměnit lamelu, spojka a setrvák budou asi dobrý. Přenýtování lamely stojí do 1kKč a v Praze na Libeňském ostrově mi to dělaj na počkání (teda asi za 1,5 hod.) To by mohly být náklady na spojku místo těch Xtisíc, jak jsi zmiňoval. Dále si připočítej cca 750Kč na spojkové ložisko, když už to budeš dělat a vyměň i ložisko v setrvačníku (většinou 6202 2RS, ale u tvého motoru nevím), což je asi 100Kč. Potom ještě vzhledem k věku vozu vyměň gufero v motoru kolem kliky a když už bude rychlostka venku, tak by stálo za úvahu vyměnit i gufera v rychlostce. To by mělo vše dohromady být maximálně do 1kKč, spíš míň. Zkoukneš uložení kardanu, když už si s tím hraješ, eventuelně vyměníš ložisko za cca 200Kč a máš hotovo. Teda pokud se nebudeš chtít podívat na gufero kolem kardanu v zadní nápravě (rozvodovce). Takže to uděláš pořádně, budeš mít na 20 let pokoj a bude tě to stát relativně pár korun. :palec: Pokud budeš čekat, až začne spojka klouzat, bude v háji asi přítlačák i setrvák a náklady budou mnohem větší.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2807
Registrován: 16 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

D24 a chlazení...a brzdy a tak...:)

Příspěvek od Sergej »

Za tych 7 -10k ti asi ponukali komplet sadu spojky, teda lamelu, pritlacny kotuc a lozisko. Pritlacny kotuc vacsinou netreba menit (pokial nema ryhy alebo praskliny) U nas mi ponukal spojkovu sadu za nieco okolo 5500 SKK.

Termostat najdes na boku motora, pod vakuovou pumpou - vedie don hruba cierna hadica zo spodu chladica. Umiestnenie a ulozenie vid obrazok. Vymena termostatu nie je nic tazke, najprv vypustis vodu (10l), snimes tu hrubu hadicu, odskrutkujes natrubok a pod nim je termostat. Nezabudni na tesnenie.

Co sa tyka brzd, je ich niekolko druhov, takze asi najlepsie posli fotku, ake vobec mas.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé