Na co dát pozor u řady 4xx

Malé, ale Volvo...

Moderátor: wickey

This topic is 10 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Offline
Příspěvky: 871
Registrován: 11 bře 2004 20:00
Bydliště: Praha

Na co dát pozor u řady 4xx

Příspěvek od Zeb »

Kamarád začal koukat po stejnym autí, jako mám já a na fóru se čas od času objeví téma "Chci koupit to a to, poraďte na co si dát pozor", tak jsem se rozhodl popsat všechny maléry a co mě potkali po koupi mého miláčka, aby se z něj ostatní před koupí poučili. Pokud bude mít ještě někdo další zkušenosti a poznámky k stejným, nebo jiným provedením, ať je klíďo připíše. Informací nejni nikdy dost...
1. bota: Spotřeba 7 litrů nafty - řešil jsem nalitím aditiva zn. STP, které se přidává do nafty. Jsou dva druhy, na čištění trysek a pak ještě jedno. Nalil jsem pro jistotu postupně obě dvě a pak ještě jednou to na čištění trysek. Spotřeba padla na 6,3 litru. Vyměnil jsem olej (původní 15w-40 minerální za 5w-40 syntetika) a spotřeba šla na 5,9, s výměnou klasickýho vzduchovýho filtru za sportovní vložku šla na 5,6 a po výměně palivovýho filtru se ustálila na 5,3. Dost lidí mě od výměny oleje za syntetickej varovalo, aby se nerozpustily kaly, kterejma mam motor utěsněnej. Já měl kliku, motor mi baští litr oleje na 10 000, takže když je ryska na minimu, akorát je čas na výměnu.
2. bota: Turbo se chovalo divně, když jsem chtěl aby to jelo, musel jsem plně sešlápnout plyn a pak se turbíčko roztočilo, pokud byl sešláplej jen na půl, turbo nezabíralo. Bral jsem to jako asi normální věc, ale po nalití syntetiky do motoru se začalo chovat příjemnějc, začalo rychlejc a dřív nabíhat, když se roztočilo, bylo slyšet jak hučí a jízda s nim se stala příjemnější.
3. bota: Zarezlý zadní kotoučový brzdy a nefunkční ručka: Výměna kotoučů a destiček (později na schůzi jsem zjistil že by to šlo udělat za hubičku). Brzdy od té doby v pohodě, brzděj rovnoměrně, ručka stále nic moc, musel by se tam měnit nějakej píst v posilovači ručky, což by přišlo asi na 5 000. Takže na to kašlu, ručka auto v kopci jakžtakž udrží, na heveru taky, tak to neřešim.
4. bota: Blbý silentbloky na ramenou a špatnej kulák: Nutná výměna, opět jsem s křížkem po funuse na schůzi zjistil, že by to šlo levnějc :-(
5. bota: Při zařazení neutrálu se ze předu ozývalo rachtání, při sešlápnutí spojky přestalo. Dále při couvání a přidání plynu mi vypadávala zpátečka. Došlo to až k úplnému odepsání převodovky a její výměně.
6. bota: Už ze začátku špatné studené starty, muselo se startovat napodruhý. Když jesm sundal platyový kryt motoru, zjistil jsem, že mam urvanej stič. To se zčásti postupně samo vyřešilo používánim aditiv a kvalitní nafty, že jsem startoval bezplynu napoprvé. Když přišla zima a teplota klesla pod 5 stupňů, musim startovat s nohou na plynu.
7. bota: Vypuštěná klima: Opětovné naplnění, díru kudy to utíká nenašli - používali i tu reflexní barvu. Vydrželo to fungovat sezónu, pak to uteklo neznámo kam. Když jsem na podzim myl motor a vyplachoval mouchy z chladiče, objevil jsem flek od oleje u trubky klimy, která se napojuje do chladiče. Myslim že tam bude stačit vyměnit těsnění a bude to v poho.
8. bota: Motor je stále mastnej od oleje, ale olej sám až tak moc neubývá. Nevim kudy mi to teče. Vždy to umyju a pak je to najednou zase celý mastný. Mam podezření, že mi to utíká hornim víčkem, jenže pokud bych to chtěl odstranit, musim vyměnit celej motor - když je nastartovanej, cáká z toho olej ven a fouká z něj vzduch. Doufám že ještě něco odjezdim.
9. bota: Seřízení světel. Borec v Temposervisu nevěděl jak nastavit moje světlo (jedno je měněný a nemá možnost korekce sklonu kolečkem z kabiny) aby nesvítilo Pánu bohu do oken. Tak si zavolal druhýho borce, ten to taky nevěděl. Nenapadlo je nic jinýho než to světlo, který ještě šlo zevnitř regulovat vyndat, odšmiknout od něj tu hadičku s kapalinou, která ovládá sklon a celý to rozebrat. Nakonec na to přišli, ale už mi nejde skláět ani jedno světlo...
10. bota: Pískání z motorovýho prostoru, hlavně při řazení, nebo změně otáček. Myslel jsem že to bude rozvoďák - nebyl. Spojka to taky nebyla. Nakonec jsem při bedlivém poslouchání směru zvuku zjistil, že píská napojení turba na výfukový potrubí. Namazal jsem to WDčkem, pomohlo to, ale podle očekávání se to odpařilo a píská to vesele dál. namazal jsem to MOS2 vazelínou, píská to už míň a docela to zatim vydrželo dlouho... Koupil jsem si silnější repráky...
11. bota: Nepodařilo se mi sundat zadní kolo. Přirezlo mi na náboj. Mlátil jsem do toho a rval za to jak vzteklej, ale sundat se to nepovadlo. V servisu vzaly rozpínák a sundali. d tý doby při každym měnění kol mažu náboje a šrouby vazelínou.
12. bota: Nezasouvala se mi elektrická anténa. Mazal jsem to a čistil WDčkem asi půl hodiny, až se rozběhala. Od tý doby každejch čtvrt roku promáznu a otřu hadrem a je v pohodě.
13. bota: Teče mi olej z intercooleru. Sundal jsem ho, naplnil jarem a vodou a zjistil jsem, že je jak kropící konev. Byly v něm tři díry. Koupil jsem si tmel, kterej vypadá jak plastelína (Malej šedivej váleček, stojí asi 120 Kč, dvousložkovej, rozhněte se v prstech, zalepí se tim místo, je brousitelnej, jde do něj vrtat, udělat do něj závit, odolnej vůči kyselinám a vodě), zatmelil a je vystaráno. Turbo začalo nabíhat v nižších otáčkách - 1600, od 1800 citelnej zátah.
14. bota: Ulomil se mi takovej divnej šroub, kterej funguje jako zavírání haubny. Naštěstí se neotevřela, držel jí ten pojistnej jazýček. Sehnal jsem si novej na na vrakovišti. (stál mě 300 Kč, ale bylo to celý vrchní zavírání)
Dál už mě nic nenapadá, myslim že je toho dost, ať ostatní přihoděj svoje zkušenosti, tipy a triky:-)
Jo a ještě bych mohl dodat že když jsem auto kupoval, bylo to v březnu 2004, mělo najeto 135 000 km, teď má 155 000 km.
Výkon motoru je podle chytrých knížek 90 koníků, točivej moment tušim že 180 nm při 2200 otáčkách.
Nádrž má objem 60 litrů.
Až opět najdu chytrou knížku (jsem čerstvě přestěhovaný), dopíšu další technická data :wink:
Naposledy upravil(a) Zeb dne 09 dub 2005 19:19, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Ghirgi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 178
Registrován: 08 úno 2005 22:04
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Ghirgi »

Tak já jsem tolika problémů neměl co kolega Zeb, ale je to holt o kuse, kterej člověk chytí a o majiteli před tebou, jak se k autu choval. Když jsem auto kupoval, tak mělo nějakejch 207 tis a teď má 255 tis. Za tu dobu jsem menil docela běžný věci: všechny tlumiče+můj výmysl- sportovní pružiny -40mm
přední desky
kotouče
silentblok v předním rameni
přední kosti stabilizátoru
oba spodní čepy
zadní brzdová hadička
Komplet rozvody
ložisko v předním kole

No a taky proběhlo lakování 5tých dveří a výměna zadních lemů kol z důvodu koroze. Je škoda že čtyřky nedělaly pozink. Jinak jsem se svým autem velice spokojen a doufám že dlouho budu. Co se týče spotřeby, tak úplně super 6,5-7 ropy=těžká noha. Naučil jsem různým závadám předcházet a to se vyplatí. Nechce nic nechávat až do konce. Nejhorší jsou lidi co tvrdí že s autem neměli žádný problém, takové auto když koupíte, tak ten problém budete mít určitě vy, protože ten člověk před váma na to ani nesáhl. No celý ten můj skvost najdete v albu.

LOS VOLVOS 8)
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No tak já se přídám - Volvo 460, r.95, automat, 1,8i benzin. Dcera si stěžuje, že když couvá, tak auto zatáčí na druhou stranu než když jede dopředu. Jinak zatím v poho mimo té spojky, co přestala zlobit sama. Myslím si na výměnu oleje v automatu. Nevíte někdo co do variomatiku?

Jean
Offline
Příspěvky: 504
Registrován: 14 srp 2004 08:25
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Příspěvek od Jean »

Zkusim taky napsat na co dát pozor, ale napisu to obecněji:

1) Pozor při koupi na špatně spravené bouracky. To samozřejmě platí obecně u všech aut, ale nemůžu to nezmínit. Pokud to nepoznám sám, tak sebou vzít někoho, kdo spatnou opravu odhalí. To prostě nejde zakamuflovat.
2)Motor-benzíny bezproblémové. Fungují dobře a jejich životnost je vyšší než zbytku auta. Je dobré hned po koupi vyměnit rozvody. pokud se přejedou tak rády skočí nebo se přetrhne řemen a znamená to poměrně drahou opravu. Jinak žádné zasadnější běžné vady. TD mají špatnou pověst. Stává se u nich, že praskají hlavy. Nicméně znám spoustu aut s mnoha kilometry, kde fungují perfektně.
2)Podvozek-čepy nejsou nějak drahé. Pozor je třeba dát na rám pod motorem. Někdy bývá ohnutý, což má vliv na geometrii a auto je pak ve vyšších rychlostech nestabilní. 460 má navíc poddimenzované zadní pružiny, které na staších autech bývají unavené. Pozná se az po zatížení.
3)Brzdy- odchází lanovody, tak je potřeba to hlídat. Problematické bývají také samostavy na zadních bubnových brzdách. Auta s kotouci i vzadu citelně lépe brzdí.
4) Karoserie-největší problém jsou zadní lemy blatníků. Ty reznou na všech autech. Ostatní místa reznou hlavně po nedokonalé opravě a při ukládání auta do vytápěné garáže.
5) Elektroinstalace-řekl bych bezproblémová. Bez nějakých typických závad.
6) Interiér- pohodlný. V sedadlech bývá utržená stavitelné bederní opěrka. Často už nefunguje vyhřívaní a pokud se oprava sflikuje, tak může sedačka i chytnout. ve starších typech dveřních výplní bývají prolomené loketní opěrky. Palubovku skoro nikdo neumí nebo nechce dát dohromady. Proto u většiny starších aut nesedí a navíc nepříjemným důsledkem bývají ulomené příchytky, takže po nějakým takovým expertovi už to většinou ani nejde dát dohromady.
7) Převodovka-málem bych zapomněl. Nejslabší článek auta. Lámou se dle mého názoru až nezdravě často a ani ne vždy stejně. Při koupi ovšem stejně dopředu závadu neodhalíte a nakonec ani starší nejsou tak drahý. Opravy se taky dají provést.

Tak to je jenom pár řádku, co jsem si tak ted z hlavy vzpomnel. Můžete mě doplnit, popřípadě se zeptat. Naši 460 jsme kupovali v roce 91 novou. Dnes ma 300000 km. z toho tak minimálně 70% po městě. jak funguje se kazdy může dojít přesvědčit. A rozhodně to není výjimka. Určitě jsem alespoň na polovinu věcí, které jsem chtěl říct zapmněl, ale třeba to někomu, komu se tyto auta zalíbili pomůže. Rozhodně není čeho se bát a jezdí se s nimi podle mě perfektně.

Prostě to je Volvo. :wink:

vit.soucek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 25 říj 2008 08:15
Vůz: Volvo 480 B18FT 1.7T 89' red
Bydliště: Zeleneč

Re: Na co dát pozor u řady 4xx

Příspěvek od vit.soucek »

Já bych přidal něco o své 480 Turbo. Detailně je tu všechno rozepsáno jinde, takže jenom v bodech. Všechny věci co zde píšu jsem s autem absolvoval a můžete se na ně přirozeně ptát.

Vadný senzor na klikovce - stokorunová záležitost, ale auto kvůli tomu nestartuje

Víčko chladící kapaliny - zdánlivá banalita, ale když neupouští tlak tak se stane třeba to, že vám kvůli tomu popraská chladič a začne týct potom se auto začne přehřívat a propálí se těsnění pod hlavou a k tomu ještě senzor na zapínání větráku a je z toho polízanice na 12-15tisíc kdy se mění prakticky všecho s čím příjde do styku chladící kapalina.

Radiátor topení - Když nefunguje topení je na 99procent zanesený radiátor, který je trochu nešťastně umístně na nejnižším bodě chladící soustavy takže propláchnout a funguje dál. pokud je v interieru cítit chladící kapalina je prasklý a musí se rozebrat komplet přístrojovka což je neuvěřitelná práce

Nefunkční uční brzda - To se stalo díky tomu, že auto před dkoupí rok stálo se zataženou ručkou. Repase zadních třmenů, kterou zrovna provádím. Není to velký problém pro kohokoliv kdo má nějakou mini dílnu nebo alespoň míto, kde se dájí třemy rozebrat. Jenom se musí dokoupit sada těsnění (taktéž stokoruny)

Tachometr - neverending story, které nelze pochopit popsat ani nijak pořádně vyřešit.

Elektrika všeobecně - Občas něco funguje občas ne obvykle stačí poklepání a nebo vypnout, zapnout. Rovněž jako tachometr je to často záhada.

Elektrická okýnka - Neznám 480, která má stahování okýnek z výroby. Asi nejporuchovější část auta.

Váha vzduchu - Originál stojí i k deseti tisícům, ale dá se sehnat druhovýroba za polovinu až pětinu ceny pozná se to škubáním a leností dokopce.

Zadní světla - Průhledný plast zmatňuje. Obrousit, vyleštit a nastříkat bezbarvym lakem, nebo jsou tu i jiné návody.

To jsou všechny opravy co jsem absolvoval s autem od koupě.
_________________
1989 Volvo 480 Turbo B18FT Obrázek (První volvo v naší rodině)
1985 Sport Jacht LPB 207 P (Ďábelskej přívěs po dědovi)
R.I.P.1990 Škoda Favorit 136L Š781.136 (Vrakoviště Hejtmanka - MB)

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2775
Registrován: 23 črc 2009 21:40
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Re: Na co dát pozor u řady 4xx

Příspěvek od karelvolvo »

Tak mám 460 TD rv.95 dovoz z belgie koupil jsem ji vr.2001 a už rok jezdila někde v Písku měla najeto 120 tkm jestli to teda byla pravda dnes tam mám 300tkm. Spotřeba perfektní 4-5 litrů nejvíc si vzala 6 litrů kdysi když jsem ji hnal do Bratislavy a zpět pořád 160 a i víc. Teď už s ní jezdím do práce 20km tam 20 zpět po okresce ale nezavazím , prostě naleju 20 l nafty a mám na 400- 500 km klid jak kdy. A co jsem měnil? Dak hned po koupi odešla převodovka koupil jsem z R19TD a šlape v poho. Vyměnil jsem desky oboje kdysi dávno asi před rokem v zadu opět ted i s kotouči a lanovody. Nedávno opět v předu ale jen desky. Prostě průběžně se měnili tlumiče tuším napřed v předu po čase i vzadu. Teď se chystám už potřetí měnit rozvoďák, vodní pumpu jsem taky jednou měnil. Jednou kulové a závěsné čepy + silentbloky v levém ramenu (co vím dali se koupit jen origo a levý přední je jiný než ostatní a taky dražší) Spojkovou lamelu koupil jsem nějakou levnou a po 60tkm drnčeli v ní pružiny tak jsem dal 2500kč za SACHS a je pokoj. Vůbec nejdražší oprava byla výměna elektromotoru servořízení origo volvo 6200kč měnil jsem ho asi ve 200km. Z výfuku jsem měnil jen zadní díl ale už je to tak 4 roky. Poslední oprava byla v 297tkm přestalo dobíjet, demontáž relé dobíjení (altík zůstal v autě) vým. uhlíků (70kč) a jede se dál. Auto mám už devět roků a třeba s klimatizací jsem ještě nic nedělal myslím tím nedoplňoval a stále funguje. Akorát co mně vadí je nepříjemné vrzání přístrojovky hlavně když je vyhřátá od slunce. A múj ročník má karoserii již pozinkovanou takže na ty roky a kilometry pohoda, třeba lemy mám ještě původní ale už se tam začíná něco dít. Olej měním pravidelně po 10tkm dávám 10W40 palivák po 20tkm vzducháč po 30tkm. Je to mazel a jsem pevně rozhodnut že u mě dožije !!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 355tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 666tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 205tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 185tkm

jzednik
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 22 kvě 2010 23:22
Bydliště: Podolska 349/86, Praha 4

Re: Na co dát pozor u řady 4xx

Příspěvek od jzednik »

Dobry vecer,

Ja zatim volvo nemam. Volvo 440 bylo ale prvni zahranicni vozidlo, ve kterem jsem kdy sedel. Tenkrat to na mne udelalo takovej dojem, ze jsem si rikal, ze az budu velkej, ze si tohle koupim a to jsem ho ani neridil. Vzhledem k tomu, ze mi za par tydnu bude 40 let, mozna ten cas nastal. Nejsem zatim moc zkuseny ridic, aktivne jezdim od letosniho jara par mesicu/tydnu. Ja hned na prvni jizde loni po ziskani ridicaku pri prakovani odrel zaparkovaneho VW Sharan a par mesic jsem neridil a netroufal si to znovu zkouset. Nicmene je uz to nejaka doba.... Mam skodu Favorit, kterou sice hluboce miluju, je to ostatne moje prvni auto, ze? Ale nejak citim, ze to neni ono. Ja shanim mensi auto, model 440 je dlouhodobe volba meho srdce (Mne se libi hlavne takove ty hranate modely, treba 850 ... ale to je velmi velke auto a ja to neuzivim). Ja na koupi nijak nespecham. Bohuzel se mi zda, ze na tahle auta se vztahuje ten ekologicky poplatek. Pokud panove (a pripadne damy) povazujete moji touhu po vozidle tohoto typu za hovadinu, jsem pripraven vyslechnout vase argumenty. JIrka

jzednik
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 22 kvě 2010 23:22
Bydliště: Podolska 349/86, Praha 4

Re: Na co dát pozor u řady 4xx

Příspěvek od jzednik »


lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2452
Registrován: 09 lis 2007 02:38
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

Re: Na co dát pozor u řady 4xx

Příspěvek od lucki »

predava sa tusim aj tu na fore. ale postupne... ako poplatok tam zrejme bude najvyssi, pochubujem ze to ma nejaku normu... i ked...
treba sa dat pozor, lebo nie len velkost robi auto bezpecnejsie, 1.7 turbo ma pomerne silny a svizny motor, treba mat na nu respekt.
treba si precitat celu sekciu o 4xx modeloch, najvacsi problem u nich byva v troch veciach> 1. elektrika, 2. prevodovka 3. elektrika.
inak auta su to vdacna, pomerne lacna udrzba, len obcas nejaka muska sa prihodi.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

jzednik
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 22 kvě 2010 23:22
Bydliště: Podolska 349/86, Praha 4

Re: Na co dát pozor u řady 4xx

Příspěvek od jzednik »

S tim poplatkem tomu nerozumim. Prodejce tvrdi, ze poplatek je uhrazen a ze neni treba ho platit znovu. Studoval jsem tu normu a opravdu se mi zda, ze by to tak byt mohlo. Starost mi dela spotreba a vysoke povinne ruceni. Ja mam u pojistovny jeden malus, narazil jsem hned na prvni jizde po autoskole do zaparkovaneho vozidla pri pokusu o couvani. Na favorita 5400 za rok.
This topic is 10 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „300 / 400“