central 244

Kategorie věnovaná dvojkám

Moderátor: wickey

This topic is 15 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
marian244
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 22
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad-Tatry

central 244

Příspěvek od marian244 »

nazdar pani. mam problem s centralom. okrem toho ze mi prestal fungovat, zacal tahat s baterky 3A aj pri vypnutom motore :shock: to som si premeral a cez poistky vydedukoval. nic ine to zda sa nie je. ked bude cas, chystam sa do toho pustit. kedze nemam ani stranku repair manualu etc. , poprosim vas o radu, kde zacat 8) dik.
_________________
Volvo XC90 (2010, D5), V70 AWD (2001,2.4T)
bolo: volvo 244 gl (1981, d 24)
volvo c70 coupé(1999, 2.3T5)

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

A zere to stejne zamceny i odemceny?
Nikdy jsem takovou vec neopravoval, ale asi budes muset rozkuchat vsechny dvere a postupne odpojovat motorky zamykani a zkouset kterej z nich to je. Podle me by to melo mit nejaky "dorazy" - spinace koncovych poloh. tak asi tam ...
treba to trefis napoprvy a rozkuchas jen jedny :wink:
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

crtec píše:A zere to stejne zamceny i odemceny?
Nikdy jsem takovou vec neopravoval, ale asi budes muset rozkuchat vsechny dvere a postupne odpojovat motorky zamykani a zkouset kterej z nich to je. Podle me by to melo mit nejaky "dorazy" - spinace koncovych poloh. tak asi tam ...
treba to trefis napoprvy a rozkuchas jen jedny :wink:
No možná bych vůbec nezačínal na motorkách ve dveřích protože ty jsou ovladané relátkem a ve funkci kdy by mohli něco žrát se vyskytují cca 3 sekundy (odemykáš/zamykáš) ale spíš bych hledal závadu blíž k ovládání centrálu - nějaký to relátko, možná i tranzistor a krystal (něco to musí sepnout, něco to musí ovládat - motůrek jde nahoru nebo dolu - a něco tam musí načasovat jak dlouho budou všechny motory ve funkci a tedy jak dlouho budou žrát třeba zrovna Tvoje 3A)
A jestli máš motůrky permanentně ve funkci (snaží se cokoli dělat, ale pořád!), okamžitě centrál odpoj, protože jsou stavěný na to, aby držely nějakou chvíli ale ne furt. (kdyby v zimě přituhlo a nějakej šel pomalejc aby byla zaručená funkčnost).
No myslim že jestli nejsi zdatnej elektrikář tak máš hodně velkej problém.

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

No ok, najdi relátko zamykání a vymen ho za jiný a uvidish. Ale to relátko taky musí neco ovládat - spínac kterej musí být nekde na zámku ve dverích, nebo na táhlu k zámku nebo v motorku. Otocís klicem, pohne se táhlo, tím se sepne nejakej spinac a dá impulz relátku, který pak otevre zbývající dvere. Takze jesi to neni relatko, stejne ty dvere rozebrat budes muset :? A zacal bych u ridice
hele http://www.vlvworld.com/indexframe.html ... 00_0_3.htm
sou to relatka 1 a 2 nad stred. tunelem. Takze esi nic, tak je aspon vydelej, tim nic nepo.... Ale nebude to central :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

crtec píše:No ok, najdi relátko zamykání a vymen ho za jiný a uvidish. Ale to relátko taky musí neco ovládat - spínac kterej musí být nekde na zámku ve dverích, nebo na táhlu k zámku nebo v motorku. Otocís klicem, pohne se táhlo, tím se sepne nejakej spinac a dá impulz relátku, který pak otevre zbývající dvere. Takze jesi to neni relatko, stejne ty dvere rozebrat budes muset :? A zacal bych u ridice
hele http://www.vlvworld.com/indexframe.html ... 00_0_3.htm
sou to relatka 1 a 2 nad stred. tunelem. Takze esi nic, tak je aspon vydelej, tim nic nepo.... Ale nebude to central :)
No ten kontakt ve dveřích je tam jenom pro to, aby centrál věděl jakou polaritu má vyslat do motůrku - tedy odemknout/zamknout, taky žádný silový ovládání. Ale závada je že jenom žere baterku nebo i nefunguje centrál Mariane???
2 crtec: Koukal jsi už na to? Kdyžtak pošli sz. Ď

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

Miki píše:čuz ,marian píše,že mu přestal fungovat a žere,takže podle mě je to taky v relátku,někde budou spečený kontakty
No vidíš jak sem blbej (nebo slepej :roll: )
Tak to bych to možná viděl na to relátko taky...to který to má načasovat aby to bylo ty cca 3 sekundy a dost a tady zůstane pořád sepnutý. V tom případě fakt hned odpojit protože to v nejbližší době odnesou minimálně motůrky...

marian244
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 22
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad-Tatry

Příspěvek od marian244 »

je pravda,ze ked som to meral,tak len pri otvorenych dverach,takze neviem,ci to plati aj pri zamknutych.kazdopadne,ked som meral,tak mi stukalo akorat to relatko v stredovom paneli. mozno bude OK.skor ma to taha k dveram. spolujazdcove mi nesli,uz ked som "KVIDA" kupoval,v zime odisiel central aj u vodica.od toho momentu som otvaral vsetko rucne a zacali patalie s baterkou.takze sa zacinam odhodlavat, este pockam na pekne pocasie. ale uz s vybratou poistkou c.8. :D
_________________
Volvo XC90 (2010, D5), V70 AWD (2001,2.4T)
bolo: volvo 244 gl (1981, d 24)
volvo c70 coupé(1999, 2.3T5)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Mariane, Kvido má centrál ovládaný klíčem a "čudlíkem" jen v řidičových dveřích, nebo se dal ovládat i od spolujezdce, případně klíčenkou(dálkově)?

Ptám se proto, jestli Ti mám poslat šéma originálního centrálu.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

marian244
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 22
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad-Tatry

Příspěvek od marian244 »

[quote="standa"]Mariane, Kvido má centrál ovládaný klíčem a "čudlíkem" jen v řidičových dveřích, nebo se dal ovládat i od spolujezdce, případně klíčenkou(dálkově)?

Ptám se proto, jestli Ti mám poslat šéma originálního centrálu.[/quotvaral]



vzhladom na to,ze spolujazdcove dvere mi doposial nefungovali,viem len,ze kym fungoval,otvaral klucom a vodicovym "cudlikom". za akekolvek sematko by som ti bol vdacny.KVIDO je z 1981,teda ma svoj vek. a aj preto by si zasluzil,aby som ho v tom nenechal :)
_________________
Volvo XC90 (2010, D5), V70 AWD (2001,2.4T)
bolo: volvo 244 gl (1981, d 24)
volvo c70 coupé(1999, 2.3T5)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

[img]http://www.rstyling.webz.cz/album_pic.php?pic_id=159[/img]

barvy vodičů jsou anglicky (sb - black, bl - bue)
188-relé odemkni
189-relé zamkni
190-spínač na tyčce "čudlíku"
191-spínač na zámku
M-motorky(pozor,řidičovy dveře nemají motorek, čtvrtý na šématu je pro kombi)
93-kabelová spojka
10/8-pojistková lišta, pojistka č.8

Roj a ostatní: to je krásně jednoduchý,co? žádná elektronika, časovače. Jak dlouho držíš klíček, tak dlouho jde do motorků šťáva.[/img]
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

standa píše:[img]http://www.rstyling.webz.cz/album_pic.php?pic_id=159[/img]

barvy vodičů jsou anglicky (sb - black, bl - bue)
188-relé odemkni
189-relé zamkni
190-spínač na tyčce "čudlíku"
191-spínač na zámku
M-motorky(pozor,řidičovy dveře nemají motorek, čtvrtý na šématu je pro kombi)
93-kabelová spojka
10/8-pojistková lišta, pojistka č.8

Roj a ostatní: to je krásně jednoduchý,co? žádná elektronika, časovače. Jak dlouho držíš klíček, tak dlouho jde do motorků šťáva.[/img]
No jednoduchý to je, ani jsem netvrdil že tam má bejt nějaká elektronika nedejbože časovač. Na to stačí jeden kondenzátor aby něco ovládal...ten se nabije za nějaký čas t a tuhle něco změní :wink:
Jenom mi připadá uživatelsky divný, že záleží na mě jak dlouho držím klíček protože kdybych jenom cvaknul a ostatní dveře se nestihly zamknout tak musim odemknout a zase zamknout? To je blbost, ale podle schématu jo, máš pravdu.
Já jenom že mě to na r.v.91 funguje tak, že dám klíčkem za pomoci kontaktu vědět že čudlík u řidiče je closed, zamkni vše ostatní a ono to chvíli podrží motůrky (z již výše zmiňovaných důvodů) a nevidim v tom ani kousek elektroniky, fakt ne!
To možná u novejch který pro jistotu po zamknutí zamknou ještě jednou...ale tady fakt ne :wink:
Jinak v pohodě, ale jenom pro upřesnění nejsem typ člověka co ve všem vidí elektroniku...to bych neměl starý krabiciózní Volvo (a ještě v D)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Roji, včera v 9.12 jsi Marianovi napsal:

"nějaký to relátko, možná i tranzistor a krystal (něco to musí sepnout, něco to musí ovládat - motůrek jde nahoru nebo dolu - a něco tam musí načasovat jak dlouho budou všechny motory ve funkci a tedy jak dlouho budou žrát třeba zrovna Tvoje 3A"

a z toho jsem nabyl dojmu, že tam očekáváš elektroniku. Transistor a krystal je proti tlačítku a standardnímu relé těžká elektronika, nebo ne?

Mariane,
na mé 245 je u volantové hřídele (pod takovým tím filcovým krytem nad nohama řidiče) konektor se třemi dráty - červená, zelená, černá. Rozpoj konektor, vrať pojistku č. 8 na místo, a střídavě spojuj červený s černým a zelený s černým. Měly by cvakat relátka a možná se zamknou a odemknou dveře. Jestli budou jen cvakat relátka, tak motorky jsou se vší pravděpodobností spálený ( u moderních centrálů s elektonickým omezením doby sepnutí - Roji :wink: - stačí 60 sekund na spálení všech motorků).
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

standa píše:Roji, včera v 9.12 jsi Marianovi napsal:

"nějaký to relátko, možná i tranzistor a krystal (něco to musí sepnout, něco to musí ovládat - motůrek jde nahoru nebo dolu - a něco tam musí načasovat jak dlouho budou všechny motory ve funkci a tedy jak dlouho budou žrát třeba zrovna Tvoje 3A"

a z toho jsem nabyl dojmu, že tam očekáváš elektroniku. Transistor a krystal je proti tlačítku a standardnímu relé těžká elektronika, nebo ne?

Mariane,
na mé 245 je u volantové hřídele (pod takovým tím filcovým krytem nad nohama řidiče) konektor se třemi dráty - červená, zelená, černá. Rozpoj konektor, vrať pojistku č. 8 na místo, a střídavě spojuj červený s černým a zelený s černým. Měly by cvakat relátka a možná se zamknou a odemknou dveře. Jestli budou jen cvakat relátka, tak motorky jsou se vší pravděpodobností spálený ( u moderních centrálů s elektonickým omezením doby sepnutí - Roji :wink: - stačí 60 sekund na spálení všech motorků).
Kua teď si mě dostal ale nedám se tak lehce! :wink:
Nějaký relátko a MOŽNÁ I tranzistor a krystal - něco to musí sepnout (relé), ovládat (tlačítko/kontakt) a MOŽNÁ to musí něco načasovat (vztahuje se k větě předchozí ze které je zřejmé, že tranzistor ani xtal být vůbec nemusí/může/nevim :lol: ).
A ještě před finišem dodám že u moderních centrálů z roku 1988 (mě známé omezení doby sepnutí - možná ještě dříve)?
Mno a 60 sekund určitě stačí, to se shodnem oba, myslim že klidně stačí v nepříznivé konstelaci hvězd (rozuměj když seš nas*anej a potřebuješ to mít co nejdříve hotový) třeba i sekund 5 :lol:
A na nakonec doufám že to co jsem napsal nebereš až tak vážně. :twisted: :D :D
P.S.: Vycházej please z toho že jsem domácí bastlíř a toť vše... :roll:

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jasně že to beru s nadhledem, kde není kvasu, není nektaru, co se škádlívá, rádo se mívá a tak všelijak podobně. Když budou všichni se vším souhlasit, tak tady máme za chvilku zase komouše.


Ale pravdu mám JÁ :lol: :lol: :lol:

P.S. těch 60 sekund je odzkoušeno, kolega si takhle "vydělal". Zamontoval centrál s alarmem a omylem naprogramoval impuls uzamkni na 60 s (používá se na zavření oken). Musel vymontovat ty nový spálený motorky a dát tam další sadu. Celkem 2 hodiny práce a 1000 korun. :goodman:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

standa píše:Jasně že to beru s nadhledem, kde není kvasu, není nektaru, co se škádlívá, rádo se mívá a tak všelijak podobně. Když budou všichni se vším souhlasit, tak tady máme za chvilku zase komouše.


Ale pravdu mám JÁ :lol: :lol: :lol:

P.S. těch 60 sekund je odzkoušeno, kolega si takhle "vydělal". Zamontoval centrál s alarmem a omylem naprogramoval impuls uzamkni na 60 s (používá se na zavření oken). Musel vymontovat ty nový spálený motorky a dát tam další sadu. Celkem 2 hodiny práce a 1000 korun. :goodman:
Ale ne tak úplně, kousek mám pravdu i já a to v tom žes nesledoval tolik češtinářskej slovosled kterej by Ti pomohl pochopit jak jsem to myslel a že ten tranzistor a xtal tam nutně bejt nemusí. :twisted: :D
No já viděm maníka jak si připojil DO centrál ke světlum aby když odemkne a zamkne tak zablikalo auto...docela to fungovalo i když to byla prasečina a mělo to jednu obrovskou chybku - schválně jestli přijdeš na to jakou? :idea: :roll: :wink: :D

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

standa píše::-k ... Mám podotázečku: použil nějaké diody? :lol:

Ohledně centrálu: Pravdu máme oba dva, ale vždycky jen my dva - nikdo jiný na celičkém světě, jenom my dva 8). Souhlas?
Hehe, míříš správnym směrem...takhle to totiž jde stihnout mnohem rychleji než za 60 sekund :roll: :lol:
No a s tim pod tim souhlasim, jenom doufám že se na nás teď nesesype celý Volvo hnutí, to by jsme asi neustáli 8) :D

marian244
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 22
Registrován: 16 roků
Bydliště: Poprad-Tatry

Příspěvek od marian244 »

prvy pokrok :D
mal som trochu casu a pustil som sa do toho. ked som vratil nazad poistku c.8, obe zadne dvere zamklo. kedze central na strane spolujazdca mi nefungoval uz dlhsie,pustil som sa do rozoberania dveri vodica. kamenom urazu je pre mna zatial kluka na stahovanie okien :x akurat ta mi branila dat dole cele calunenie, takze som nemal najidealnejsi pristup k centralu. objavil som zatial len tycku konciacu vyskakovacim cudlikom,ktora bola len volne zasunuta do motorceka. chcel by som to cele vybrat, len sa tam musim dostat
_________________
Volvo XC90 (2010, D5), V70 AWD (2001,2.4T)
bolo: volvo 244 gl (1981, d 24)
volvo c70 coupé(1999, 2.3T5)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Jestli je v řidičových dveřích motorek, tak to není originální centrální zamykání a to šéma je na nic.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

marian244 píše:prvy pokrok :D
mal som trochu casu a pustil som sa do toho. ked som vratil nazad poistku c.8, obe zadne dvere zamklo. kedze central na strane spolujazdca mi nefungoval uz dlhsie,pustil som sa do rozoberania dveri vodica. kamenom urazu je pre mna zatial kluka na stahovanie okien :x akurat ta mi branila dat dole cele calunenie, takze som nemal najidealnejsi pristup k centralu. objavil som zatial len tycku konciacu vyskakovacim cudlikom,ktora bola len volne zasunuta do motorceka. chcel by som to cele vybrat, len sa tam musim dostat
1) Klička se sundavá tak, že šroubovákem vyloupneš ten prostřední "okrasnej" plast co vypadá jako že je součástí kličky a pod ním je šroub. Torx, tušim větší (15?).
Tak kam jsi to měl zasunutý je správně a je to originál! To je právě ten kontakt aby centrál zjistil jestli je odemčeno nebo zamčeno. Bohužel je to sice ta samá krabička jako motůrek ale motůrek included není. Poznáš to tak že Ti do toho vedou jenom 3 dráty a ne 5 - pokud 5 tak už tam někdo něco bastlil, protože Volvo tam origo nedávalo funkční motůrek, jenom ten kontakt (asi pro takovýhle bastliře jako jsme my - vyměnit kontakt odemčení/zamčení za kontakt s motůrkem a hned by to fungovalo - tak nám to trochu stížili :cry: ) Kdybys to rozebral zjistil bys že v tom je výlisek kam se normálně dává cívka - jednoduše se tomu říká ovládací motůrek. (zjišťuje v jaký pozici je kontakt a řídí tím ostatní centrál - až bude fungovat, všimni si že u spolujezdce tenhle ovládací není - odemkneš u spolujezdce a celý auto zůstává zamčený).
No snad to nějak pochopíš :idea: :wink: :D

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Mariane, Ty nám lžeš! 8) Podívej se na "razítka" v rozích bočních oken. Je tam mimo jiné dvojčíslí roku výroby. Podle Tvého podpisu bys tam měl mít 80 nebo 81.....

Roji, já jsem se setkal u dvoustovek (roky 80 - 87) pouze se systémem, kdy na zámku řidič. dveří je plastový prstenec s kontakty a na tyčce k čudlíku je takovej váleček průměr 20, výška 40mm s dalším párem spínačů (aby se dalo zamčít zevnitř vozu)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

standa píše:Mariane, Ty nám lžeš! 8) Podívej se na "razítka" v rozích bočních oken. Je tam mimo jiné dvojčíslí roku výroby. Podle Tvého podpisu bys tam měl mít 80 nebo 81.....

Roji, já jsem se setkal u dvoustovek (roky 80 - 87) pouze se systémem, kdy na zámku řidič. dveří je plastový prstenec s kontakty a na tyčce k čudlíku je takovej váleček průměr 20, výška 40mm s dalším párem spínačů (aby se dalo zamčít zevnitř vozu)
Tyjo takhle složitě? 2 kontakty? Sakra kdo to vymejšlel? Asi je vidět že se neosvědčilo a vrátili se nakonec zpět k táhlu (jestli Tě teda dobře chápu že místo táhla je tam 2. kontakt?)
Tak to je potom něco jinýho...než mám na mysli já. OK, dneska máš pravdu jenom a jenom Ty :supz: :prayer:

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Roj: Ta tyčka, která spojuje čudlík s mechanismem zámku, je uprostřed rozříznuta a spojena dvěma protiběžnými spínači, které jsou pomocí pružin v klidu nesepnuty. Když za čudlít zatáhneš nebo zatlačíš, přemůžeš pružinu (jednu nebo druhou) a sepneš příslušný spínač. Celý to má zdvih asi 3 mm.

Možná mladší ročníky (s Torxama místo slušnýho křížáku, moje nová 245 má všude pitomý Torxy :evil: ) mají obvyklý systém.
Takže - pravdu máme oba :wink: (ale jenom my dva) 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
This topic is 15 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“