

No možná bych vůbec nezačínal na motorkách ve dveřích protože ty jsou ovladané relátkem a ve funkci kdy by mohli něco žrát se vyskytují cca 3 sekundy (odemykáš/zamykáš) ale spíš bych hledal závadu blíž k ovládání centrálu - nějaký to relátko, možná i tranzistor a krystal (něco to musí sepnout, něco to musí ovládat - motůrek jde nahoru nebo dolu - a něco tam musí načasovat jak dlouho budou všechny motory ve funkci a tedy jak dlouho budou žrát třeba zrovna Tvoje 3A)crtec píše:A zere to stejne zamceny i odemceny?
Nikdy jsem takovou vec neopravoval, ale asi budes muset rozkuchat vsechny dvere a postupne odpojovat motorky zamykani a zkouset kterej z nich to je. Podle me by to melo mit nejaky "dorazy" - spinace koncovych poloh. tak asi tam ...
treba to trefis napoprvy a rozkuchas jen jedny
No ten kontakt ve dveřích je tam jenom pro to, aby centrál věděl jakou polaritu má vyslat do motůrku - tedy odemknout/zamknout, taky žádný silový ovládání. Ale závada je že jenom žere baterku nebo i nefunguje centrál Mariane???crtec píše:No ok, najdi relátko zamykání a vymen ho za jiný a uvidish. Ale to relátko taky musí neco ovládat - spínac kterej musí být nekde na zámku ve dverích, nebo na táhlu k zámku nebo v motorku. Otocís klicem, pohne se táhlo, tím se sepne nejakej spinac a dá impulz relátku, který pak otevre zbývající dvere. Takze jesi to neni relatko, stejne ty dvere rozebrat budes muset :? A zacal bych u ridice
hele http://www.vlvworld.com/indexframe.html ... 00_0_3.htm
sou to relatka 1 a 2 nad stred. tunelem. Takze esi nic, tak je aspon vydelej, tim nic nepo.... Ale nebude to central
No vidíš jak sem blbej (nebo slepejMiki píše:čuz ,marian píše,že mu přestal fungovat a žere,takže podle mě je to taky v relátku,někde budou spečený kontakty
No jednoduchý to je, ani jsem netvrdil že tam má bejt nějaká elektronika nedejbože časovač. Na to stačí jeden kondenzátor aby něco ovládal...ten se nabije za nějaký čas t a tuhle něco změnístanda píše:[img]http://www.rstyling.webz.cz/album_pic.php?pic_id=159[/img]
barvy vodičů jsou anglicky (sb - black, bl - bue)
188-relé odemkni
189-relé zamkni
190-spínač na tyčce "čudlíku"
191-spínač na zámku
M-motorky(pozor,řidičovy dveře nemají motorek, čtvrtý na šématu je pro kombi)
93-kabelová spojka
10/8-pojistková lišta, pojistka č.8
Roj a ostatní: to je krásně jednoduchý,co? žádná elektronika, časovače. Jak dlouho držíš klíček, tak dlouho jde do motorků šťáva.[/img]
Kua teď si mě dostal ale nedám se tak lehce!standa píše:Roji, včera v 9.12 jsi Marianovi napsal:
"nějaký to relátko, možná i tranzistor a krystal (něco to musí sepnout, něco to musí ovládat - motůrek jde nahoru nebo dolu - a něco tam musí načasovat jak dlouho budou všechny motory ve funkci a tedy jak dlouho budou žrát třeba zrovna Tvoje 3A"
a z toho jsem nabyl dojmu, že tam očekáváš elektroniku. Transistor a krystal je proti tlačítku a standardnímu relé těžká elektronika, nebo ne?
Mariane,
na mé 245 je u volantové hřídele (pod takovým tím filcovým krytem nad nohama řidiče) konektor se třemi dráty - červená, zelená, černá. Rozpoj konektor, vrať pojistku č. 8 na místo, a střídavě spojuj červený s černým a zelený s černým. Měly by cvakat relátka a možná se zamknou a odemknou dveře. Jestli budou jen cvakat relátka, tak motorky jsou se vší pravděpodobností spálený ( u moderních centrálů s elektonickým omezením doby sepnutí - Roji- stačí 60 sekund na spálení všech motorků).
Ale ne tak úplně, kousek mám pravdu i já a to v tom žes nesledoval tolik češtinářskej slovosled kterej by Ti pomohl pochopit jak jsem to myslel a že ten tranzistor a xtal tam nutně bejt nemusí.standa píše:Jasně že to beru s nadhledem, kde není kvasu, není nektaru, co se škádlívá, rádo se mívá a tak všelijak podobně. Když budou všichni se vším souhlasit, tak tady máme za chvilku zase komouše.
Ale pravdu mám JÁ![]()
![]()
![]()
P.S. těch 60 sekund je odzkoušeno, kolega si takhle "vydělal". Zamontoval centrál s alarmem a omylem naprogramoval impuls uzamkni na 60 s (používá se na zavření oken). Musel vymontovat ty nový spálený motorky a dát tam další sadu. Celkem 2 hodiny práce a 1000 korun. :goodman:
Hehe, míříš správnym směrem...takhle to totiž jde stihnout mnohem rychleji než za 60 sekundstanda píše::-k ... Mám podotázečku: použil nějaké diody?![]()
Ohledně centrálu: Pravdu máme oba dva, ale vždycky jen my dva - nikdo jiný na celičkém světě, jenom my dva. Souhlas?
1) Klička se sundavá tak, že šroubovákem vyloupneš ten prostřední "okrasnej" plast co vypadá jako že je součástí kličky a pod ním je šroub. Torx, tušim větší (15?).marian244 píše:prvy pokrok![]()
mal som trochu casu a pustil som sa do toho. ked som vratil nazad poistku c.8, obe zadne dvere zamklo. kedze central na strane spolujazdca mi nefungoval uz dlhsie,pustil som sa do rozoberania dveri vodica. kamenom urazu je pre mna zatial kluka na stahovanie okienakurat ta mi branila dat dole cele calunenie, takze som nemal najidealnejsi pristup k centralu. objavil som zatial len tycku konciacu vyskakovacim cudlikom,ktora bola len volne zasunuta do motorceka. chcel by som to cele vybrat, len sa tam musim dostat
Tyjo takhle složitě? 2 kontakty? Sakra kdo to vymejšlel? Asi je vidět že se neosvědčilo a vrátili se nakonec zpět k táhlu (jestli Tě teda dobře chápu že místo táhla je tam 2. kontakt?)standa píše:Mariane, Ty nám lžeš!Podívej se na "razítka" v rozích bočních oken. Je tam mimo jiné dvojčíslí roku výroby. Podle Tvého podpisu bys tam měl mít 80 nebo 81.....
Roji, já jsem se setkal u dvoustovek (roky 80 - 87) pouze se systémem, kdy na zámku řidič. dveří je plastový prstenec s kontakty a na tyčce k čudlíku je takovej váleček průměr 20, výška 40mm s dalším párem spínačů (aby se dalo zamčít zevnitř vozu)