MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ (EGR)

  • Autor
  • Zpráva
maurixiux
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Planeta SK, Sereď

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ (EGR)

Příspěvek od maurixiux »

Mám Volvo V40 - 2001, 85.500km, 1.9D, 85Kw

Stala sa mi taká vec, že som raz išiel po meste a chcel som predbiehať, šlápnem nato a nič žiadna reakcia. V ten deň som si všimol aj čierny okraj na výfuku.

Popis chyby je taký:
Motor štartuje OK, beží OK, otáčky drži ako má, problém je vtom keď pridám plyn kludne môžem dupnúť až na podlahu tak otáčky idu velmi velmi pomaly hore
a keď sa chcem rozbehnúť tak mu trva asi 100 metrov než idem aspoň 30-40 km/h. Tubro sa vôbec nezapne. Po 5km ide max. 80km/h
Bol som stým aj v servise Volvo a spravili mi diagnostiku, kde vyhodilo dve Chyby, su na obrázku pod Chyba 1 a Chyba 2.

Chyba 1 je nejaký prietok vzduchu - vybral ho von a tam je nejake čidlo čo mi chcel s nejakým sprejom prečistiť
Chyba 2 je nejaký ventil turba - ten potom cez počítač skušal či to vnom cvaká a aj niečo cvakalo
Píšem Chyba-nejaký, lebo neviem presný odborný názov.

Potom vyfúkal vzduchový filter, reštartoval tie Chyby a auto išlo na skúšku spravil znova diagnostiku ale Chyba 1 tam stále ostala.
Po týchto zákrokoch auto išlo, ale bolo take lenivejšie turbo sa zapínalo asi pri 2000 otáčiek a nie ako pred tou celou poruchou vtedy sa mi zapínalo pri 1500 otáčiek
a otáčky boli podctatne svižnejšie pred zapínaním turba.

Prišiel som na ňom zo servisu domov asi 20 km a keď som ho na druhý deň naštartoval prešiel som asi 300 metrov a zas ten motor robi to čo som písal na začiatku.
Počítam že ta Chyba 2 sa vrátila a preto ide motor na nejaký núdzový režim.
Samozrejme mi v servise povedal, že by to bolo dobré vymeniť, lenže Chyba 1 = cca 10.000SK a Chyba 2 = cca 3.000SK + nejaka robota.
Chcem sa teda opítať či sa niekto stým už stretol, a či ma nejakú radu ako zachrániť tento stav bez servisu, či sa to dá nejako rozobrať a vyčistiť.
Dnes je sobota a v pondelok s tym pojdem znova do servisu, tak či je ešte nejaká šanca ušanovať nemalé korunky?
Ďakujem ak niekto vie a pomôže, Volvu zdar. ;-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) maurixiux dne 08 dub 2009 02:02, celkem upraveno 2 x.
_________________
:tlesk: V O L V O :tlesk:
volvík V40 1.9D, 2001 85Kw
bola Škoda 120 LS s velkým Š 1982

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1231
Registrován: 15 roků
Bydliště: Brno/Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah

Příspěvek od jou81 »

No to je váha vzduchu, podívej se kdo ji vyrábí, jaké má číslo a zkus to pohledat na ebay.com, tam bude třeba za "míň tisícovek" ;-) Bude tam podle mě taková ta "složitější", nevyčistitelná :?
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

lakio
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 820
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah

Příspěvek od lakio »

jou81 píše:No to je váha vzduchu, podívej se kdo ji vyrábí, jaké má číslo a zkus to pohledat na ebay.com, tam bude třeba za "míň tisícovek" ;-) Bude tam podle mě taková ta "složitější", nevyčistitelná :?
luftmassenmeser / vaha vzduchu / som videl na http://www.ebay.de myslim za 50 Euro
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1231
Registrován: 15 roků
Bydliště: Brno/Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah

Příspěvek od jou81 »

S ohledem na kurz hledej spis na ebay.com , a tech vah je samozrejme spousta druhu, spousta znacek a ceny se znacne lisi, hledat musite proste podle cisla.
Pripadne to koupit na mjauto.cz nebo autokelly.cz a pod...
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

maurixiux
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Planeta SK, Sereď

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah

Příspěvek od maurixiux »

Tak som to vymontoval a je to SIEMENS 5WK9632
Našiel som jeden za £89.99 + pošta £6.57 čo je na naše asi 4000 SK
http://cgi.ebay.co.uk/Air-Flow-Meter-Volvo-S40-V40-1.9TD_W0QQitemZ230219229607QQcmdZViewItem
Musim sa ale ešte predtym znovu opítať servisu nech mi povie skutočnu cenu lebo tu mi povedal len odhadom.
Ale ani poliaci to nemaju moc drahé, ale ten moj typ sa mi ešte nepodarilo najsť.
A keď to aj zoženem bude treba tu chybu aj nejako reštartovať, alebo to samo zistí opravu a pojde normálne ako má?
Mám ešte ale podozrenie že sa mi znovu zapla aj tá Chyba 2, potreboval by som to nejako reštartovať, aby som prinajhoršom prišiel aspoň do servisu,
lebo je to dosť nebezpečné sa s takým fárom motať po križovatkách, tak pomaly sa to rozbieha, že by ma vojáci ja pochodu predbehli. :oops:
Aj vyčistiť by sa to dalo prístup tam je, ale s čím a či sa to vôbec oplatí. A ešte jedna otázočka, tá Chyba 2 sa dá rozobrať a vyčistiť? :?
Tak zatial díky moc, každá rada je dobra a zíde sa. :prace:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
:tlesk: V O L V O :tlesk:
volvík V40 1.9D, 2001 85Kw
bola Škoda 120 LS s velkým Š 1982

maurixiux
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Planeta SK, Sereď

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah

Příspěvek od maurixiux »

Bohužial stale neviem včom je chyba a moji mechanici vo volve ju stále hladajú, vymenili aj tu váhu vzhuchu za novú a vnej to neni, premerali nejake veci ktore sú ževraj v norme a povedali mi že napájanie do tej váhy neni ake by malo byť, tak vyskušali nejake veci vymeniť za drúhe pred tym než začnu isť do večšieho rozoberania a niečo mi spominal či som nerobil s rozvodmi, ale veru nerobil nič celych 6.000KM išlo ako hodinky a je to pre nich tiež taka zahada lebo mi to začalo robiť pri normalnej jazde bez varovania, až na ten čierny okraj výfuku, ten bol vždy pekne čisty a vždy som si to sledoval.
Može to byť ozaj v rozvodoch? že by sa to posunulo aj pri bežnej prevádzke, o nejaky ten kúsok? lebo neviem či im mam povedať nech mi teda vymenia rozvody, len ked to ani v tom nebude, tak sa asi nedoplatím, možno to je maličkosť a možno aj važna chyba, nenapada nikoho nič?
Snad už nato prídu kde je chyba, určite sa moj volvík na mna už teší mam pre neho prekvapenie, kupil som mu original elektony VOVLO stych bude mať určite radosť a ja sa budem tešiť sním 8)
_________________
:tlesk: V O L V O :tlesk:
volvík V40 1.9D, 2001 85Kw
bola Škoda 120 LS s velkým Š 1982

maurixiux
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Planeta SK, Sereď

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah

Příspěvek od maurixiux »

Tak konečne je už všetko OK, chyba bola vo EGR ventile, bol ževraj zanesený karbónom, a po vyčisteny ide ako predtym, Tak je dnes o jednu zahadu na svete menej ;-)
Prikladam aj obrazok EGR je pod čislom 18.

1. Camshaft position sensor (CMP)
2. Vacuum tank
3. Turbocharger (TC) control valve
4. Stop shutter
5. Engine coolant temperature (ECT) sensor
6. Boost pressure sensor
7. Integrated relay/fuse box
8. Mass air flow (MAF) sensor
9. Air cleaner (ACL)
10. Glow plug relay
11. Engine control module (ECM)
12. High pressure pump
13. Fuel pressure control valve
14. Fuel pressure sensor
15. High pressure fuel rail
16. Fuel temperature sensor
17. Injector
18. Exhaust Gas Recirculation Valve (EGR Valve)
19. Engine speed (RPM) sensor
20. Engine cooling fan (FC)
21. Battery
22. A/C pressure sensor
23. Stop shutter solenoid
24. Coolant reservoir
25. Oil filter
26. Oil pressure switch
27. Oil trap
28. Oil filling / oil dipstick
29. Engine coolant temperature (ECT) sensor
30. Relief valve
31. PCV heater
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
:tlesk: V O L V O :tlesk:
volvík V40 1.9D, 2001 85Kw
bola Škoda 120 LS s velkým Š 1982

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1231
Registrován: 15 roků
Bydliště: Brno/Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od jou81 »

:palec: :palec:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1953
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Harry »

tak to je zajímavý. já jsem ho už taky čistil, ale neměl jsem s ním před ani po problémy. takže preventivním vyčištěním se nic nezkazí. ;-)

4Deshi: jestli tam tu cívku pořád nemáš a je to opravdu správna diagnóza, tak Ti to hrozí taky... . (vztahuje se k jinému, o dost staršímu topicu, Co mi to chybí? nebo tak nějak)
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Business + Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3705
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Deshi »

Harry píše: 4Deshi: jestli tam tu cívku pořád nemáš a je to opravdu správna diagnóza, tak Ti to hrozí taky... . (vztahuje se k jinému, o dost staršímu topicu, Co mi to chybí? nebo tak nějak)
4Harry: Abych řekl pravdu, ted v Brně na srazu jsem vlezl do motoru Rychlíkovi, už jen ze zvědavosti jsem se na to podíval znova - jak to vypadá a jestli tam od ventilu ty dráty. co mají být.
A ono :shock: :shock: EGR ventil se mi houpe na kabelu v motoru oddělaný nebo upadlý (ta venkovní část) :evil: . Jen jsem si ho niky nevšiml, protože jsem něvěděl co hledat :evil
Bohužel topic, kde jsem se na to ptal, jsem už nenašel :roll:
Takže zde navážu a zeptám se: jde ten ventil jentak přidělat, nebo jsou v tom zádrhele??
Harry, tys ho už rozdělával...........................

Díky
_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1953
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Harry »

ale já ho našel 8) :mrgreen:

viewtopic.php?f=53&t=8086&p=83064&hilit=co+mi+to+chyb%C3%AD#p83064

v neděli tomu bude už rok, co jsi o tom přemýšlel :mrgreen:

PS: máš tu cívku nejspíš ulomenou :?
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Business + Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

sepo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 30
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Poprad

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah

Příspěvek od sepo »

No,podobne symptomy ma aj moj volvik a aj mne vypisalo vady na "prepustacom ventili" ci ako sa ta suciastka vola a na egr-ku.Este som to neporiesil ale uz sa chystam.Mne sice netaha,ale nie vzdy.Staci prist do krizovatky na neutrali, vydychat a po chvili pali ako raketa...Som zvedavy co to urobi,ked vycistime EGR...Dam vediet.
Chus bus a do zvolvenia
maurixiux píše:Tak konečne je už všetko OK, chyba bola vo EGR ventile, bol ževraj zanesený karbónom, a po vyčisteny ide ako predtym, Tak je dnes o jednu zahadu na svete menej ;-)
Prikladam aj obrazok EGR je pod čislom 18.

1. Camshaft position sensor (CMP)
2. Vacuum tank
3. Turbocharger (TC) control valve
4. Stop shutter
5. Engine coolant temperature (ECT) sensor
6. Boost pressure sensor
7. Integrated relay/fuse box
8. Mass air flow (MAF) sensor
9. Air cleaner (ACL)
10. Glow plug relay
11. Engine control module (ECM)
12. High pressure pump
13. Fuel pressure control valve
14. Fuel pressure sensor
15. High pressure fuel rail
16. Fuel temperature sensor
17. Injector
18. Exhaust Gas Recirculation Valve (EGR Valve)
19. Engine speed (RPM) sensor
20. Engine cooling fan (FC)
21. Battery
22. A/C pressure sensor
23. Stop shutter solenoid
24. Coolant reservoir
25. Oil filter
26. Oil pressure switch
27. Oil trap
28. Oil filling / oil dipstick
29. Engine coolant temperature (ECT) sensor
30. Relief valve
31. PCV heater
_________________
V40.1,9D,85kW,2002,blue

x-files
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlate moravce Slovensko

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od x-files »

mohol by mi nekto poslať foto kde najdem Exhaust Gas Recirculation Valve (EGR Valve) ... ten EGR ventil..
Mam 2.0i 103kw... kujeeeem
_________________
Volvo S40 2.0i 1996 základ 103kw/6000ot
upravy:vizualne: predny,zadny narazník, krídlo,maska kapota..
Moto: vykonný športový filter, Výfukove potrubie+koncový tlmič 15x5cm
Obutie R15 195/55 Pirelli

spacestar
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovesko Stara Lubovna

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od spacestar »

Tez mam problem z EGR ventilom alebo aspon si to myslim, pretoze mam uplne tie iste priznaky ako popisuje maurixiux.

Pred pol rokom som rozobral potrubie a vycistil som ako sa to dalo az na ten EGR ventil neviem ako ho odmontovat ale aj tak vsetko zrazu zacalo fungovat no teras po pol roku je to tu znovu a cistenie nepomohlo.

Prosim poradte ako to dat dole.

Obrázek
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9 DID 2002

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1953
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Harry »

protože nemáš vyplněný podpis, tak nevím, co máš za auto a jaký máš motor :neutral: . tady je fotka mého EGRu. nejspíš se Ti ta cívka oddělí, ale to není závada. ty šrouby vyndat a vykroutit ho ven 8)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Business + Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

spacestar
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovesko Stara Lubovna

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od spacestar »

Ja mam Mitsubishi Space Star 1.9 DID 2002 ale ako som zistil podla fotografie od maurixiux je to totozne z volvom ties na motor renault.

Ja viem ze su tam take tri skrutky no aj ked ich vyberiem tak s tym nejde ani hnut (skusal som aj kladivo). Neviem si rady.

na tej mojej fotke je aj vydiet taky zahnuty pliesok medzy dvona skrutkami na vrchu, na tej tvojej to nieje.

Obrázek
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9 DID 2002

spacestar
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovesko Stara Lubovna

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od spacestar »

Este ras som si precital tvoju reakciu ( bolo to fak rychlo dik) a tam pises ze vykroutit, to akoze sa ten ventyl ma vykrutit? :shock:
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9 DID 2002

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1953
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Harry »

ten plíšek je na mé fotce také, na té první a je to plechové těsnění. musíš to prostě rozhýbat do strany za tu přírubu a pak vykroutit sikovkama. taky mi to trvalo dost dlouho než jsem ho vyprostil, ale teď ho vždycky po roce při oleji vyndavám celkem v pohodě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Business + Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

spacestar
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovesko Stara Lubovna

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od spacestar »

No uvidime, poobede idem nato. Tvoj je z dvoch kusov no moj je pravdepodobne z jedneho.Dakujem za pomoc.
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9 DID 2002

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1953
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Harry »

Tvoj je pravděpodobně taky ze dvou ks, ta cívka je na ventil připertlovaná dutými nýty a až s tím začneš hýbat, nejspíš se oddělí.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Business + Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

spacestar
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovesko Stara Lubovna

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od spacestar »

To ako ze sa mi ulomi :? a co budem robyt potom ked to nebudem mat zaco chytit? Ono to asi bude poriadne zapecene tym svinstvom a von to uz nedam. Niekde tu na vede som videl taku fotku z ulomenou cievkou.

Ete som si vsimol, ze teras ked dupnem na podlahu a otacky len pomali vybehnu, tak sa ta klapka co je na potrubi (idu k nej tie podtlakove trubicky) vobec neprepina a po mojom vcerajsom neuspesnom cisteni sa rozsvietila aj kontrolka motora. Len aby to nebola nejaka ina vada a ja nico poskodim. :(
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9 DID 2002

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1953
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Harry »

ta cívka je tam sice přinýtovaná, ale drží pod těmi šrouby, takže ji tam potom zase přiděláš. máš nejspíš stejný egr jako já, tak snad to je z fotek jasný
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Business + Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

spacestar
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovesko Stara Lubovna

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od spacestar »

Takze predsa sa potvrdili moje obavy. Najskor sa mi podarilo trochu pootocit celi kus ale potom sa cievka uvolnila. Uz sa tocila na volno tak som ju vylimil. Potom som si vsimol tie mrnave cerviky.

Tak ako som sa pytal, ze preco mas ty dve a ja len jednu prirubu, uz je asi jasne, ze ten moj kus je iny, teras to nieje mozne ani za nic poriadne chytit.

Neviem co teraz, asi si budem musiet vyrobit nejaky pripravok na demontaz.

Prosim skuste nieco poradit, klieste ani kladivo nepomaha, uz aj tak je to dost zdemolovane :neutral:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
_________________
Mitsubishi Space Star 1.9 DID 2002

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1953
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od Harry »

:( :( :( to je mi tedy líto. ale psal jsem za přírubu, ne za cívku :neutral: . mě tam taky držela, ale postupně jsem ji rozhýbal pomocí šroubováku/sekáče a kladiva do stran a pak velkými sikakleštěmi jsem egr vykroutil.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Business + Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

maurixiux
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Planeta SK, Sereď

MOTOR: V40 pomaly ide do otáčok a nemá ťah - VYRIEŠENÉ

Příspěvek od maurixiux »

Tak som tu zas a moj EGReš tiež, znova sa mi po čase ozval tento problem.

Demontoval som teda EGR cievku z 3. šrobov, a vyutieral s handrou všetko čo sa dalo, prečvičil pohybove časti ventilu aj vo vnútry bloku motora pokial mi hanrda dosiahla (asi 3-4cm), zmontoval naspeť a zatial OK. Pokušal som sa vytiahnuť aj tu strunku ventila z bloku, ale našťastie som nemal po ruke majzel a kladivo, to by som stým vybral aj ojnicu či neni špinavá.

:arrow: spacestar :arrow: si asi myslým, že je vela konštrukcií a výrobcov EGR ventilov ale príncíp je asi rovnaký, a ty si mal ten ventil s cievkou zalysovaný, ktory by sa mal dať vybrať v celku.

chystám sa ho tiež celý vybrať, lebo už mu moc neverím a chcem ho vydieť vonku na svetle :shock: si myslým že na 100pero mam taky jak nafotil mistr Harry, ked som dal dole tu cievku tak toto mi tam presne zostalo vo vnútry (na stránke 1. fotka - V40 128.jpg) ale bol som vonku a dosť na mna pršalo, tak keď už bude pekne tak si pripravím aj kladivko, a moj oblúbený šrobovák. Ale potom keď ho vydolujem jak ho vyleštím aj vo vnútry? :prace: stačí benzín a štetec?

napadá ma že problemi s EGR možu byť mechanické aj elektornické, som bol aj prekvapený ked som dal dole tu cievku že všetko išlo uplne lahúnko a ani to nebolo moc špinavé, možno aj tá cievka može robyť zle.

Čo stojí taky EGR neoplatí sa ho vymeniť a s kladivom rozmlátiť :?: ;-)
_________________
:tlesk: V O L V O :tlesk:
volvík V40 1.9D, 2001 85Kw
bola Škoda 120 LS s velkým Š 1982

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé