MOTOR: Výměna svíček

  • Autor
  • Zpráva
deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 326
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

MOTOR: Výměna svíček

Příspěvek od deanoli »

Ahoj, dneska jsem vyměnil svíčky a jedna z nich vypadala trošku jinak než ty ostatní. Na fotce je to ta vlevo - všimněte si zabarvení a nánosu karbonu. Taky je víc opotřebená.
Je tu nějaký expert který by si triufnul na diagnósu?
Moc díky za názor!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 406
Registrován: 15 roků 7 měsíců

Výměna svíček

Příspěvek od Peťo-goalie »

deanoli píše:Ahoj, dneska jsem vyměnil svíčky a jedna z nich vypadala trošku jinak než ty ostatní. Na fotce je to ta vlevo - všimněte si zabarvení a nánosu karbonu. Taky je víc opotřebená.
Je tu nějaký expert který by si triufnul na diagnósu?
Moc díky za názor!
Netrap sa tym. Dal si tam nove tak po nejakom case a prejdenych km ich vs pekne vyskrutkuj a pozri a porovnaj a potom to az ries. Aspon ja by som to tak robil..

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 326
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

Výměna svíček

Příspěvek od deanoli »

Zajímalo by mě i kolik tak mohly mít najeto.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 406
Registrován: 15 roků 7 měsíců

Výměna svíček

Příspěvek od Peťo-goalie »

deanoli píše:Zajímalo by mě i kolik tak mohly mít najeto.
No to sa podla mna asi neda zistit pohladom.

Igor
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Výměna svíček

Příspěvek od Igor »

nie som expert na sviečky (vyzerajú inak dosť hrozne), asi NGK ??? Typujem, že tá s nánosom toho tvrdého karbónu súvisí s nadmerným spaľovaním oleje v tom konkrétnom válci, ktorý sa tam dostáva najpravdepodobnejšie cez driek ventilu, alebo cez netesnosť na piestných krúžkoch, ale môže to súvisieť aj s dodávkou paliva do tohoto válca, teda veľa benzínu - chytnutý vstrek ?? Sú to však len moje úvahy, možno máš všetko O.K., len sviečky roky predtým nikto nemenil a vyzerajú hrozne. Na nových urob cca 1000 km a potom ich pozri a porovnaj. Inak ja som kupoval nedávno origo sviečky od Volva, sada je len o 100 korún drahšia ako NGK alebo Beru a pod. Pozri fito v topíku Sviečky, tam tiež sa niečo dozvieš, ja som ich tam aj nafotil..........a moje slová ber ako úvyhu, nie ako radu
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2002
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Výměna svíček

Příspěvek od Jarda S40 »

Igor má opět pravdu, taky bych podezíral olej. Změř kompresní tlaky a jinak jak říká Igor to sleduj, eventuelně budeš muset při rozvodech přetěsnit ventily (výměna simeringů). Svíčky bych už také doporučil Volvo, cena není tak strašná v porovnání s jinejma značkovejma (teda pokud nechceš Brisky, do starších Volv je používám, ale do 40-ky ne).

Peťo-goalie
Offline
Příspěvky: 406
Registrován: 15 roků 7 měsíců

Výměna svíček

Příspěvek od Peťo-goalie »

Igor píše:nie som expert na sviečky (vyzerajú inak dosť hrozne), asi NGK ??? Typujem, že tá s nánosom toho tvrdého karbónu súvisí s nadmerným spaľovaním oleje v tom konkrétnom válci, ktorý sa tam dostáva najpravdepodobnejšie cez driek ventilu, alebo cez netesnosť na piestných krúžkoch, ale môže to súvisieť aj s dodávkou paliva do tohoto válca, teda veľa benzínu - chytnutý vstrek ?? Sú to však len moje úvahy, možno máš všetko O.K., len sviečky roky predtým nikto nemenil a vyzerajú hrozne. Na nových urob cca 1000 km a potom ich pozri a porovnaj. Inak ja som kupoval nedávno origo sviečky od Volva, sada je len o 100 korún drahšia ako NGK alebo Beru a pod. Pozri fito v topíku Sviečky, tam tiež sa niečo dozvieš, ja som ich tam aj nafotil..........a moje slová ber ako úvyhu, nie ako radu
Jarda S40 píše:Igor má opět pravdu, taky bych podezíral olej. Změř kompresní tlaky a jinak jak říká Igor to sleduj, eventuelně budeš muset při rozvodech přetěsnit ventily (výměna simeringů). Svíčky bych už také doporučil Volvo, cena není tak strašná v porovnání s jinejma značkovejma (teda pokud nechceš Brisky, do starších Volv je používám, ale do 40-ky ne).
:palec: ste proste vyborni volvo mechanici 8)

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 326
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

Výměna svíček

Příspěvek od deanoli »

Zatím díky, zatím jsem tam dal Denso dvoulektrodový. Uvidím co to udělá - zatím jsem s tím nejel. Je ale evidentní že se motor po výmeněn o dost zklidnil. :palec:
S tím olejem nevím, byl jsem nedávno na emisích a vše bylo ok. Každopádně ted volvikovi dopřeju lepší benzín aby se to ten karbon vyčistil. Po cca 2000 uvidíme je určitě zkontroluju
Jen mě mrzí, že jsem byl minulý týden v jednom známým pražským servisu a kromě jiného chtěl zkontrolovat a případně vyměnit svíčky........ :?:
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Kopeček
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindř. Hradec, CZ a Topoľčany, SK
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

Výměna svíček

Příspěvek od Kopeček »

Asi bych jako na první věc kouknul, jak jsou na tom s těsností dříky ventilů a taky to může být prasklý pístní kroužek. Která z těchto dvou variant to je, zjistíš změřením tlaku v tom válci a porovnáním s ostatními. Pokud je výrazně nižší, jsou to kroužky, pokud zhruba stejný, pak ti jde hodně oleje kolem dříku ventilu.
deanoli píše:Ahoj, dneska jsem vyměnil svíčky a jedna z nich vypadala trošku jinak než ty ostatní. Na fotce je to ta vlevo - všimněte si zabarvení a nánosu karbonu. Taky je víc opotřebená.
Je tu nějaký expert který by si triufnul na diagnósu?
Moc díky za názor!
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

pitris
Offline
Příspěvky: 143
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

MOTOR: Výměna svíček

Příspěvek od pitris »

Chlapi asi blbá otázka, ale jak ty svíčky vyměním??? :oops:


Jsou svíčky pod takovým hliníkovým krytem? Z něj jsem odšrouboval 2 šrouby, ale ten kryt nešel sundat a podle přísloví co nejde silou, jde ještě větší silou jsem se tentokrát neřídil, protože bych nerad Venoušovi ublížil... :D

Takže nevím jak na to. Chtěl bych se totiž podívat jaké svíčky mi tam dal na podzim jeden mechanik a v jakém jsou stavu. Stává se mi totiž, že ráno když vyjedu, tak asi první minutu je volvik jak nejvetší šnek... když přidám plyn, tak stejně skoro nejede a občas se jakoby cukne... ale po chvíli když se trošku zahřeje, tak je vše ok...
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1942
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

MOTOR: Výměna svíček

Příspěvek od Petr.Chrpa »

svíčky bys měl mít pod plastovým krytem motoru ,povoluje se to hvězdicovým nástavcem a dostaneš se na svíčky s kabelama.jestli budu mít čas hodím sem foto.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1942
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

MOTOR: Výměna svíček

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ještě k těm svíčkám možná máš jiný krytí motoru podle roku výroby ,ale mělo by to jít lehce.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

MOTOR: Výměna svíček

Příspěvek od loskut »

deanoli píše:Ahoj, dneska jsem vyměnil svíčky a jedna z nich vypadala trošku jinak než ty ostatní. Na fotce je to ta vlevo - všimněte si zabarvení a nánosu karbonu. Taky je víc opotřebená.
Je tu nějaký expert který by si triufnul na diagnósu?
Moc díky za názor!
Co to bylo za svíčky? Vypadá to že ta vlevo má odšípnutou středovou izolaci.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 326
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

MOTOR: Výměna svíček

Příspěvek od deanoli »

Co to bylo za svíčky? Vypadá to že ta vlevo má odšípnutou středovou izolaci.[/quote]

snad NGK ale už si přesně nevzpomínám. Vyměnil jsem je a zatím se zdá být vše OK.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé