Pavel-K píše:Na kuli, na 5-té dveře??? no, nevím......
Asi to zlepší spotřebu, ale mě to připadá šíleně nepraktické.
Na dovolené se třeba nedostaneš pořádně do kufru. !!!
Někdy musíš řešit značku - předělávat ju . - opruz !!!!
Zadní lampy - to samé - no,nevím..... snad na drahá auta, na daleké cesty......
No, co vim tak prave ty "na kouli" se delaj bud jednoduse sklapeci nebo jednoduse oddelavaci, prave proto abyses dostal do kufru.
Ohledne lamp - co vim tak nosic na kouli ma rovnou lampy napojeny na zasuvku pro vozejk.
Problem premontovavani spz zustava - co vim tak nemci si nejak muzou vyzadat 3. spz kterou tam namontujou aby nemuseli porad prehazovat - jde to i v CR?
_________________ Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 2.5 TDI DoKa '99
Bylo: Black V70 TDI (D5252T) '97 Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89
Pavel-K píše:Na kuli, na 5-té dveře??? no, nevím......
Asi to zlepší spotřebu, ale mě to připadá šíleně nepraktické.
Na dovolené se třeba nedostaneš pořádně do kufru. !!!
Někdy musíš řešit značku - předělávat ju . - opruz !!!!
Zadní lampy - to samé - no,nevím..... snad na drahá auta, na daleké cesty......
No, co vim tak prave ty "na kouli" se delaj bud jednoduse sklapeci nebo jednoduse oddelavaci, prave proto abyses dostal do kufru.
Ohledne lamp - co vim tak nosic na kouli ma rovnou lampy napojeny na zasuvku pro vozejk.
Problem premontovavani spz zustava - co vim tak nemci si nejak muzou vyzadat 3. spz kterou tam namontujou aby nemuseli porad prehazovat - jde to i v CR?
treti RZ ti u nas nikdo nevyda, zkousel jsem vyrobce takovych tech znacek jako "RYCHLIK", "NOVAK" - ale odmitli se vubec o necem podobnem bavit - nesmeji nic podobneho udelat.... takze jedine co zbyva je prendavat znacku....
_________________ XC70 II Ocean Race/R B5244T3ARDAUT 2002 MB W169 266.920 AUT 2005 BMW F800ST 2008 Romet Pony M301 1988
v některých e-shopech jsem viděl, že nabízí (někde v ceně, někde za 100) samolepkovou imitaci RZ. Na první pohled to asi projde - z dálky se zdá, že tam nějaká značka je (min. chybějící značka hodně bije do očí), ale košer to samozřejmě není. A přendavat značku je taky opruz. Obzvláště když ji tam mám přišroubovanou (od jisté doby, co jsem ji měl jen nacvaklou a ztratil).
Nosič taky řeším, a zatím se mi nejvíc líbil ten na kouli. Má s tím někdo zkušenosti? Připadá mi, že to tam nemůže pořádně držet když to visí / drží jen na jednom místě (té kouli), ale naživo jsem to nikde neviděl.
_________________ V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá.................. Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
Pavel-K píše:Na kuli, na 5-té dveře??? no, nevím......
Asi to zlepší spotřebu, ale mě to připadá šíleně nepraktické.
Na dovolené se třeba nedostaneš pořádně do kufru. !!!
Někdy musíš řešit značku - předělávat ju . - opruz !!!!
Zadní lampy - to samé - no,nevím..... snad na drahá auta, na daleké cesty......
Navíc kamarád jel s přívěsem po Itálii kolem moře a kola vzadu na přívěsu.
2. Kamoš jel s ním a kola na střeše. Ten 2. byl v pohodě a ten první měl po týdnu ty kola totálně porezlé. Stejně tak špína jako i sůl vzadu za autem - hrozně se špiní.
Na naše běžné (ne každodenní a né daleké ježdění) - rozhodně a jedině střešní nosič. Je to levné a funguje to.
A do auta??? Nesmysl Jarku. Ty vozíš pořád jen čistá kola?
Do auta jen nouzově, protože po jízdě lesem - bahno, olej na kole... a tak, do auta mi kolo nesmí...
a 2. na kole je spousta ostrých věcí, které ti dříve či později poničí interiér.
Já mám nejlevnější - tuším Hakr ale bez nýtků se šroubkama , jen jsem pak dokoupil matici se zámkem, aby se dalo alespoň na chvilku někde parkovat a spokojenost maximální. Místo řemínků, které pořád ztrácím používám elektrikářskou izolačku.
Velkou nevýhodou střešních nosičů je ale to, když máš klasickou garáž a sklerózu.
Mě už se to stalo. Dlouho jsem nechápal co mi otec chce, když jsem (po asi 2 denním ježdění s kolama nahoře) vjíždel k němu do garáže - 2,2m vysoké s kolama nahoře. Od té doby, nepodceňuju zuřivou gestikulaci.....
Nepraktické na kouli ? To bych neřekl. Měl jsem ho půjčený na 2 kola, cesta Zlín - Provodov - Luhačovice - Zlín a žádný problém ani v serpentinách ani ve 140 km/h. Špinavé nebyly.
Naopak po jízdě zablácené kolo na střechu? Jak ta střecha bude za chvíli vypadat. To radši ať je špinavé kolo.
U sedanu to otevření kufru nevadí, pro kombály je to sklopné. Nemusíš se zašpinit od kola, když ho dáváš na střechu, vhodné zejména pro ty co nejsou velkého vzrůstu.
Zvyšování spotřeby je relativní, záleží na konkrétním voze a jeho aerodynamice.
Můžeš i do nižší garáže.
Značku buď přendáváš, nebo jak je tu zvykem, nahlásíš že ti ji ukradli a udělají ti do měsíce další. Jinak je to v novelizaci zákona, jestli to ovšem projde ... ?
Zadní lampy to má své, i když ty původní moc nezakrýváš, takže si vzadu jak vánoční stromeček.
V případě bouračky ze zadu je v zákonném u Kooperativy i kola na kouli. A navíc já mám raději auto než kolo ( ale to je otázkou priorit )
Kola v kufru jsem převážel v nouzi, nemám nosič a nenechám přece svoje ženské zmokat, to je raději naložím do auta i s koly, když není jiné řešení. Za standart to ale rozhodně nejde považovat a navíc nesmí být nic v kufru ( u sedanu )
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
jarek.krizan píše:
Značku buď přendáváš, nebo jak je tu zvykem, nahlásíš že ti ji ukradli a udělají ti do měsíce další. Jinak je to v novelizaci zákona, jestli to ovšem projde ... ?
Pravda, nenahlásil jsem ji jako ukradenou ale ztracenou (výsledek stejný - nemám jednu značku) a dali mi nové RZ, zapsali do velkého techničáku a dali nový malý techničák. Takže u nás bych tímto stylem 3. značku asi nezískal
_________________ V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá.................. Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
Stalo se mi, že jsem vzal řídítkama o telefonní kabel, který byl svěšený přes cestu. Na odpočivadle totiž narazil náklaďák do železobetonového sloupu a nalomil ho tak, že to v šeru nebylo ani moc vidět.. a ten kabel už vůbec ne. Takže kdo jezdíte z ČL na Nový Bor, tak aspoň víte, proč je na odpočivadle za autobazarem nový sloup
Po zkušenostech z této "havárky" jsem dost zaměřen proti držákům, které drží rám kola tak, že se nemůže vyvlíknout (kompletně ho obepínají). Sice to vypadá bezpečně, jako že kolo nemůže slítnout, ale v tom je právě problém. Takhle kolo prostě drandilo na silnici (kola byla k lyžině přidělaná pomocí knotu, který prasknul) a bylo to v pohodě. Jen ten Passat za mnou měl co dělat, toho mi bylo líto. Na druhou stranu, kdybych takový držák měl, tak mám kabriolet - Š120 Coupe Cabrio..... to hned tak někdo nemá
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
hroch32 píše:...
Po zkušenostech z této "havárky" jsem dost zaměřen proti držákům, které drží rám kola tak, že se nemůže vyvlíknout (kompletně ho obepínají). Sice to vypadá bezpečně, jako že kolo nemůže slítnout, ale v tom je právě problém. Takhle kolo prostě drandilo na silnici (kola byla k lyžině přidělaná pomocí knotu, který prasknul) a bylo to v pohodě. Jen ten Passat za mnou měl co dělat, toho mi bylo líto. Na druhou stranu, kdybych takový držák měl, tak mám kabriolet - Š120 Coupe Cabrio..... to hned tak někdo nemá
No mě se stalo cestou na závody, že na dálnici autu přede nou odletělo nejdřív jedno kolo ze střechy, toho si ještě řidič nevšiml, ale až ho opustilo i druhé kolo tak zareagoval. Obě kola prakticky na odpis (škoda odhadem 100 tis) - a to měl štěstí, že já i auta za mnou se těm poletujícím kolům vyhla. Měl kola přichycené jedním plastovým šroubem pod rámem a řemínky na lyže.
Každé řešení má nějáké pro a proti.
_________________ S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
předevčírem mi dorazil nosič kol UNITEC, který jsem koupil nový, ještě nerozbalený od jistého pána přes Sbazar. Výhodou bylo 50% původní ceny.
10230.jpg (16.25 KiB) Zobrazeno 1941 x
Nosič jsem smontoval, odzkoušel zatím na parkovišti a jsem nadmíru spokojen. Je sklopný, takže přístup do kufru V70 je zcela v pořádku. Na kouli drží velmi dobře, ani se nehne, až jsem překvapen, jak důmyslný systém úchytu byl vymyšlen. Nosič je bytelný a přesto lehký, kvalitní materiály, převážně hliník a 2mm plech, úchyt na kouli je odlitek - zřejmě nějaká litina. Světelná rampa je přehledná, značku přehodím za minutu.
Instalace složeného nosiče na kouli trvá max. 2 minuty - 1 šroub a zámek proti odcizení, zapojit zástrčku tažného. Instalace kol do nosiče je mnohem pohodlnější než na střechu.
Kola na střeše mi vadily z důvodu toho, že se tam dost kymácely (v zatáčkách), omezení 110km/h, i to už mi přišlo jako nejvyšší hranice, i maximálně uchycené kola včetně 4 gumicuků na střeše tak trochu vlály - zejména přední kolo s řidítky - měl jsem k dispozici nosiče Neumann - žádný levný šunt.
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
raadjek píše:
Nosič taky řeším, a zatím se mi nejvíc líbil ten na kouli. Má s tím někdo zkušenosti? Připadá mi, že to tam nemůže pořádně držet když to visí / drží jen na jednom místě (té kouli), ale naživo jsem to nikde neviděl.
¨
koule ISO 50 je zvrchu seřízlá, takže je tam "přistávací ploška" velikosti 1,5 cm. Konkrétně můj nosič UNITEC nasuneš na kouli zezadu a zvrchu dotáhneš masivním šroubem s nízkým stoupáním závitu a s hlavou vel. 22 tak, že dosedací část šroubu přesně sedne na tu plošku na kouli. Kontra pak dělají takový 2 čelisti, které drží proti šroubu zespodu u krku tažné koule a mají zaoblený tvar tak, že tam hezky nasednou. Drží to jak přivařené. Na závěr se tam provlíkne visací zámek a nosič nejde z koule ukrást.
tažne.JPG (9.95 KiB) Zobrazeno 1936 x
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
Tak jsem taky přešel od střešního nosiče na zadní na kouli. Pořídil jsem švédský JetBag (údajně nějaká dceřiná společnost Thule). Cena víc než slušná, kvalita OK, zatím najeto cca 1500 km s kolama a žádný problém... jen jsem čekal, že spotřeba klesne o něco víc. Přišlko to jak stavebnice z Ikea - bedna plná šroubků a trubek
doktor píše:
koule ISO 50 je zvrchu seřízlá, takže je tam "přistávací ploška" velikosti 1,5 cm. Konkrétně můj nosič UNITEC nasuneš na kouli zezadu a zvrchu dotáhneš masivním šroubem s nízkým stoupáním závitu a s hlavou vel. 22 tak, že dosedací část šroubu přesně sedne na tu plošku na kouli. Kontra pak dělají takový 2 čelisti, které drží proti šroubu zespodu u krku tažné koule a mají zaoblený tvar tak, že tam hezky nasednou. Drží to jak přivařené. Na závěr se tam provlíkne visací zámek a nosič nejde z koule ukrást.
Super, děkuji za podrobný popis...
_________________ V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá.................. Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
_________________ bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
Já mám dva originál nosiče na střechu Volvo (čelisti) a ty nejnovější Thule. S těma Thulema se kola v zatáčce nehnou, jel jsem s nima takhle do Itálie (4 kola na střeše), rychlost stále 130, v Německu 150 a žralo to jak protržený - oproti normálním 6,5 litru to skouslo 11. Myslim že nosič na kouli tolik na spotřebě znát nebude. Na nosiči na kouli mi vadí to, že se tam víc jak tři kola nedaj - kamarád má origo Thule, vypadá skvěle, jezdí s ním hodně často a vše bez problému, ale 4 kola se tam nevejdou. Na tu střechu by se jich vešlo i 5.
Zeb píše:Já mám dva originál nosiče na střechu Volvo (čelisti) a ty nejnovější Thule. S těma Thulema se kola v zatáčce nehnou, jel jsem s nima takhle do Itálie (4 kola na střeše), rychlost stále 130, v Německu 150 a žralo to jak protržený - oproti normálním 6,5 litru to skouslo 11. Myslim že nosič na kouli tolik na spotřebě znát nebude. Na nosiči na kouli mi vadí to, že se tam víc jak tři kola nedaj - kamarád má origo Thule, vypadá skvěle, jezdí s ním hodně často a vše bez problému, ale 4 kola se tam nevejdou. Na tu střechu by se jich vešlo i 5.
já mám od českého výrobce, tam 4 kola vejdou ,celoželezná konstrukce - bytelný , spotřeba asi 0.8 l navíc,
je to na kouli ,zatím spokojenost
_________________ bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
Já se domnívala, že u nosičů kol na tažné zařízení se spotřeba tolik nezvyšuje, když u nosičů na střeše to má dělat kolem litru, tak 0,8 se zadním nosičem mi přijde taky dost.
ternach píše:Já se domnívala, že u nosičů kol na tažné zařízení se spotřeba tolik nezvyšuje, když u nosičů na střeše to má dělat kolem litru, tak 0,8 se zadním nosičem mi přijde taky dost.
To mi prijde taky jako blbost, ja s nosicem na taznym jel na dovcu za stejny litry jako bych tam nic nemel, narozdil od nosice na strechu, kdy mi spotreba vzdycky vzrostla cca o 2 litry/100...