D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4993
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od Ondra. »

Při stálé rychlosti mezi 110-140 km/h mi dost kolísal budíček teploty motoru ale nebyl v červeným poli, jen kousek od něj v tom mi praskl chladič. Co to může být? Fouká těsnění pod hlavou který bylo dělaný před dvěma lety? Nebo to může být termostat?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

GDPR_user

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od GDPR_user »

Ondra. píše:Při stálé rychlosti mezi 110-140 km/h mi dost kolísal budíček teploty motoru ale nebyl v červeným poli, jen kousek od něj v tom mi praskl chladič. Co to může být? Fouká těsnění pod hlavou který bylo dělaný před dvěma lety? Nebo to může být termostat?
Taky to může bát prasklá hlava. :?

kost
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 740 sedan, B230F, 1991
Bydliště: Chodsko

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od kost »

Moje to obcas dela taky (hlavne pri jizdach do kopce na dalnici), bavi ji to tak dve jizdy a pak uz si zase tak tri mesice drzi stalou teplotu (v pulce)... Kdyz ji hapruje ta teplota, tak jsem vzdy nervozni a mam chut to resit, jenze pak to vzdy prestane a kdo by resil zavadu, ktera neni, ze? ;-)
Podezrivam spis ten termostat...

Hlava to snad neni. Dela mi to takhle uz asi 3 roky, to by asi neproslo.
Kdysi mi jeden starej volvofanda z Plzne tvrdil, ze u D24 hlava zas tak moc nepraska, ze to je zalezitosti hlavne D24T. Ze prej se u tech turbomotoru zacalo davat tesneni co hodne vydrzi (z hliniku(asi)), tim se omezilo caste praskani tesneni, ktere je u D24 z nejakeho bazmeku, takze u turba tesneni prakticky nikdy nepraska, ale praskne rovnou cela hlava...
Je to pravda?
_________________
V70II, 2003, D5
740 sedan, 1991, B230F
245 kombi, 1991, D24 - Úředně schválený "Památník unikátního Švédského designu druhé poloviny 70.let s designovými prvky let 80."
Patrol, španěl, hardtop, 1992, RD28T

kost
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 740 sedan, B230F, 1991
Bydliště: Chodsko

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od kost »

Jo a taky sem si vzpomel, ze to min. naposled 2x (vic si s jistotou nevzpomenu) bylo po natankovani u Benziny, nozmalne vetsinou tankuju u sHELLu... Tak jsem tu zavadu uzavrel tak, ze mu tam proste nechutna (on i hur tahne, Benzina diesel bych prirovnal JZD, jokoonno, nebo jine noname redene nafte)... Auto proste ma dusi, kdo tvrdi ze ne, tak ma spatne auto!

No ale vazne. Na tohle poskakovani teploty asi kvalita nafty vliv nema a byla to jen nahoda?
_________________
V70II, 2003, D5
740 sedan, 1991, B230F
245 kombi, 1991, D24 - Úředně schválený "Památník unikátního Švédského designu druhé poloviny 70.let s designovými prvky let 80."
Patrol, španěl, hardtop, 1992, RD28T

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1429
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od VanThomas »

mno abych pravdu řek, nevím. U mojeho d24t ani u otcovo d24 se teploměr nikdá nepřehoupnul přes svislou polohu (a to muj starej chladič byl v zajímavym stavu)
termostat je navíc na vstupu motoru a zatim jsem ho viděl umřít spíš opačně (nešlo to ohřát) takže to k těsnění nebo hlavě docela směřuje :cry: co další projevy, tvrdý hadice, bubliny v expansce atd?
když mi profouklo těsnění u š130 tak byl cítit výfuk z expansky dost silně....takže u D24 by z ní za podobné situce mělo jít vybírat saze lžičkou :twisted:
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1997
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od Jarda S40 »

VanThomas píše: termostat je navíc na vstupu motoru a zatim jsem ho viděl umřít spíš opačně (nešlo to ohřát) :
Viděl jsi málo, je to tak i tak.

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1429
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od VanThomas »

Jarda S40 píše:
VanThomas píše: termostat je navíc na vstupu motoru a zatim jsem ho viděl umřít spíš opačně (nešlo to ohřát) :
Viděl jsi málo, je to tak i tak.
myslel jsem motory d24x, jinak jasně že je běžnější spíš seklý termostat=uvaření, kam všude jsem proto poslal okřídlený šíp, tam ani nemoh doletět :twisted: ale u těhle chrochtů je to nějak zvláštně jinak... nevim
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4993
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od Ondra. »

ono se to spíš dlouho ohřávalo tak 10-15 km ale to je u D24 asi normální ne?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2807
Registrován: 16 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

D24 kolísání teploty a prasklý chladič

Příspěvek od Sergej »

Ondra. píše:ono se to spíš dlouho ohřávalo tak 10-15 km ale to je u D24 asi normální ne?
Nie, mne sa po vymene termostatu ohreje tak za 3 - 5 km.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Zpět na „200 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé