UNIK OLEJE

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Beza97
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 10
Vůz: S60 T5

UNIK OLEJE

Příspěvek od Beza97 »

Aaa, díky za objasnění :) Mohl bych poprosit ještě o číslo dílu - těsnění, který je na obrázku označeno? případně rozkres :) A vyměnit těsnění trubičky by neměl být problém že?

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1777
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

UNIK OLEJE

Příspěvek od IgorS »

Spodné tesnenie na bloku motora, diel číslo 9: 9186666
Horné tesnenie na turbe, diel číslo 8: 9186664

Je to aj v tom linku od Wolfram1944
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Beza97
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 10
Vůz: S60 T5

UNIK OLEJE

Příspěvek od Beza97 »

Díky Igore, link od Wolfram1944 jsem samozřejmě viděl, jen mi bylo divné to zakroucení trubky, děkuji za objasnění :)

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1777
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

UNIK OLEJE

Příspěvek od IgorS »

Nemáš zač!
Na ten nákres som pozeral aj ja, ale mám taký istý vo VIDA. Predpokladám, že je to chybne naznačené v tom ich priestorovom pohľade.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Beza97
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 10
Vůz: S60 T5

UNIK OLEJE

Příspěvek od Beza97 »

Tak jsem se včera při výměně oleje pustil i do výměny těsnění na přepadu turba viz. příspěvky dříve. K mému údivu ale žádné těsnění dole na bloku motoru nebylo, proto to asi teklo. Trubka byla přišroubovaná kov na kov a šíleně utažená. Byl to problém povolit, ale ještě větší problém to byl pak složit zpět. Jeden šroub nechtěl vlézt zpátky do závitu. Přistup k tomu byl nic moc, dělal jsem to s bráchou celkem přes 2 hodiny. Sám bych to určitě nedal. Nevím, jestli se v tom někdy někdo vrtal, těsnění mu vypadlo a pak ho nedal zpět, ale snad už budu mít klid.

Koudy25
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC90 2.5T 154kw R.V. 2003

UNIK OLEJE

Příspěvek od Koudy25 »

Zdar,

ozivim toto tema. Resim unik oleje na XC90 2,5T benzin. RV 2003. Auto ma 200tis.
Tece mi z toho olej na strane rozvodu, vymenil jsem gufera na vackach i na klice. Vymenil jsem tesneni a O-krouzek na olejovym cerpadle, ale olej porad tece. Ted je to 14 dni co jsem udelal ty gufera na vackach a je to tady zase. Gufera na vackach tekly na tech to bylo videt, na klice to bylo uplne suchy. S nejvetsi pravdepodobnosti vidim problem na kolech vacek, byli tam trochu drazky, ale zase nic co bych uz nevidel. Otazka zni neresil nekdo neco podobnyho? Neni na techto benzinovych motorech jeste nekde nejaky misto okolo rozvodu kde by to nekomu teklo? Zatim jsem to jenom zbezne omrkl pres sundanej horni dekl a olej uz se dostal zase i na remen. Pokud by to byly ty kola tak bych stejne cekal, ze to aspon chvilu bude dobry. Zda se ze s podtlakem ve skrini problem neni rukavicu to krasne nasalo. Menil ty kola ze stejnyho duvodu nekdo? Predem diky za tipy. PS: omluva za diakritiku, jsem na americkym PC :-0

Koudy25
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC90 2.5T 154kw R.V. 2003

UNIK OLEJE

Příspěvek od Koudy25 »

Nikdo nemenil? Ja uz vim ze budu muset menit. Nechce se mi verit, ze bych byl jedinej s timto problemem. Tak to zkusim jeste jednou ma s tim nekdo zkusenost? Original stoji 8tis ks, nasel jsem repliku od INA za pulku nevim jestli to mam zkusit, ale 8tis a 16tis je celkem rozdil a INA by nemusel byt zas takovej sunt.

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

UNIK OLEJE

Příspěvek od Vizibable »

Nazdar, mám taky problém s únikem oleje viz. foto. Už jsme to dvakrát umyli a stále nevíme z kama to teče. Mekanik měl pár teorií, že by to mohlo téct přes gufero kliky (po rozvodech se zjistilo že teda né), převodovky nebo z olejové vany. ALE já jsem narazil na toto perfektní téma. Co říkáte na tu fotku, mohlo by to být ono ?

- trubka povolit z turba, vytáhnout z bloku a přetěsnit ? Tam se snad nedá dostat :oops:

- ty o-kroužky můžou byt z normální sady ? Nebo koupit nějaký speciál ? Na dílech jsou jenom celé sady.... ( https://granex.cz/autodily/volvo/s60-i/2.4-t-147kw/vyfukovy-system/dmychadlo?productId=9140224 )

- myslíte že by to mohl být tento problém ? Na fotce jde vidět že to je mokré i nad úrovní vratky z turba (viz. foto) Nebo to může klidně takhle vzlínat ?

Dík za postřehy borci
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13009
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG

UNIK OLEJE

Příspěvek od raolsa »

Kroužek na vratce z turba je speciální z normální sady nelze použít a zrovna si k tomu kup nové těsnění na druhou stranu trubky.
Ten druhý únik může být z gufera na vačce, kde je snímač otáček.
Mě to tam taky teče i když už jsem to asi 3x přetěsňoval.
www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1006158
www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1009773
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

UNIK OLEJE

Příspěvek od Vizibable »


raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13009
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG

UNIK OLEJE

Příspěvek od raolsa »

Tvl. takhle z hlavy to nedám. :D Leda odpoledne, až přijedu domů.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

UNIK OLEJE

Příspěvek od Vizibable »

Jasnéé, no stres. Teče mě to už dlouho :D Ale už mě nebaví na návštěvách stát na hanbě někde na trávníku.... :cry:

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1121
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

UNIK OLEJE

Příspěvek od Fíla »

K tomu guferu na výfuk. vačce pod snímačem...
Na eRku mi teklo taky, blok byl od oleje přesně tak, jako na té fotce.
Přetěsňováno 2x, teklo to furt. Nakonec jsem zjistil, že v místech, kudy vačka prochází guferem je na vačce rýha asi od šroubováku nějakého inženýra a tou to teklo. Takže jsem přetěsnil potřetí s tím, že jsem gufero nedoklepl až na konec, ale nechal jsem tam asi tak 2mm místo, tak aby byl stírací kroužek mimo tu rýhu.
Od té doby to neteče. Ani kapka.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

UNIK OLEJE

Příspěvek od Vizibable »

Jojo, tahle jsem opravil starou hřídel na motorce, měl jsem tam linku. Nechal jsem si vyrobit 2mm podložku na rozměry gufera - aby bylo v rovině. A taky přestalo protékat....

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13009
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG

UNIK OLEJE

Příspěvek od raolsa »

Vizibable píše: 01 lis 2021 08:47 Díky moc, objednám to a uvidíme. Poradíš mi i s tím guferem ? Jsou tam tři typy a nevím jaké kam patří.

http://www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1021405&pgNr=1
http://www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1015490&pgNr=1
http://www.saabtuning.parts/index.php?cl=details&anid=1003978&pgNr=1
Tak je to ten první.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

UNIK OLEJE

Příspěvek od Vizibable »

Ještě jednou děkuji. Dneska jsem se tam díval a nejde tam vůbec vidět. Zítra mi dojde inspekci kamera tak uvidim víc. Každopádně jak probíhá vymena toho gufera ? Nejde mi do hlavy jak se k němu dostat. Stručný popis jak k němu?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13009
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG

UNIK OLEJE

Příspěvek od raolsa »

Odmontuješ příčku nad motorem, odmontuješ kryty cívek, odmontuješ horní držák motoru, odmontuješ boční držák, odmontuješ kryt s čidlem, odmontuješ z vačky nástavec s výstupky a pak už simerink uvidíš. :D
Jo, občas tam jsou ještě různé držáčky kabelů apod...
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 128
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

UNIK OLEJE

Příspěvek od Vizibable »

Olejová vratka z turba přetěsněná, ten o-kroužek byl prakticky poloviční tloušťky jak byl vymačkaný. Ale gufero na vačce je suché (mám ho k dispozici kdyby ho někdo rychle potřeboval). Nenašli jsme z kama by to mohlo téct, tak jsem zkusili dotáhnout všechny hadicové spony a příruby. Odmaštěno a uvidíme na další kontrole...

Díky!

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“