Špatné starty V70 2,5TDI

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Mám problém u V70 tdi,rv 97, když je motor zahřátý,tak startuje okamžitě,nekouří,funguje normálně,ale stačí aby auto hodinu stálo (venkovní teplota 5-10st) a už nejde nastartovat, po asi 5 pokusech chytne,běží tak 5 vteřin ne na všechny válce,bíle kouří a pak se rozeběhne normálně, ráno je to stejné,jen s tím rozdílem,že před startem auto žhaví... Diagnostika ukázala chybu na čidle teploty na hlavě motoru,dalo se nové,chybu už to nehlásí,ale na startování to nemělo vliv.... Jinak předvstřik je seřízen správně, žhavící svíčky jsou v pořádku,rozvody jsou v pořádku,vstřiky rozprašují jak mají... Olej to nežere a poté,co to chytne a těch 5 vteřin běží-neběží,tak už motor nekouří ani bíle ani černě,necuká,táhne,jede,prostě funguje jak má.... Jen ráno trvá tak 3 min,než ho donutím chytnout a pak zamlží půl ulice... Auto jsem před týdnem dovezl z říše,takže jak tato závada začínala vím kulový....

Tak co,napadá někoho něco???
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

Claves
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Vysočina
Vůz: V70 D5252T

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od Claves »

Přidávám se k tomuto tématu, mám úplně stený problém. :ryma:

Jinak Vás tady všechny zdravím a chystám se na nějaký sraz, abych se Vám představil :palec:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00, stříbrná

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

No sláva,aspoň nejsem za exota.....:-)
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od dali »

:idea: Žeby padala nafta? Zkotrolovat, popřípadě rovnou vyměnit takovej ten bílej ventilek za pár korun, co je u palivovýho filtru. Dále zkontrolovat přepadový hadičky mezi vstřikama (kdyby ale byla nějaká netěsná, byla by po otevření kapoty nejspíš dost silně cítit nafta)
Jestli jsou žhavičky změřený, předvstřik změřenej na diagnostice a OK, moc už toho nezbývá. Eště možná změřit tlaky, ale to by to muselo mít najeto milión po městě nebo mít zapečený kroužky (a to by pak žralo olej), aby se to chovalo takhle.

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Tak jen pro stejně postiženého kolegu,ventilek u filtru jsem vyndal,profoukl,z jedné strany,to jde,z druhé ne :-) a žádná změna, šel jsem koupit do kelly nový a nemají to,jedině volvo.. V Lb to ve Volvu nemají skladem,leda objednat,tak ho zkusím zítra koupit v Praze.... Pod kapotou nafta nesmrdí a hlavně ten bílej kouř než to chytne je podle mne nespálená nafta,takže tam nějaká asi teče..... Takže stále nevím....
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

Paďák
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Vodňany

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od Paďák »

Psal jsi, že žhavičky jsou v pořádku............
Stalo se mi na služebnim, že kontrolka ukazovala že žhaví a žhavičky byli OK, ale ze žhavícího rele mešel proud na žhavky.
Připoj jednoduše zkoušečku na 12v na žhavky a otoč ráno klíčkem.
Je to 1 min a máš jistotu.....
_________________
V70 2.4 D5 model 2006

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Jasný, ráno vyzkoušim, jem mi nejde do hlavy,že to nenatočim ani když to třeba jen hodinu stojí (to teploměr sice sleze,ale voda má určitě aspoň 30st a žhavení to nepustí......
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od dali »

TKorab píše:hlavně ten bílej kouř než to chytne je podle mne nespálená nafta,takže tam nějaká asi teče..... Takže stále nevím....
No ono když si necháš dojít naftu taky to chytá postupně nejdřív jeden válec, dva... Podle mě než se to po nasátí bubliny natlakuje, nějaká nafta tam postupně jde, ale není jí dost aby se to natlakovalo, tak aby se vzňala, takže ti jí to prvně po troškách pere do vejfuku, kde se nahromadí. Když necháš dojít naftu, jentaktak ti na to stačí baterka abys jí natáhnul.
Eště jeden pokus: když k tomu přijdeš po hodině, zkus odpojit to čidlo teploty vody... ŘJ si bude myslet, že je -20 a míň takže předsune vstřik na maximum a bude dlouho žhavit. Nějaká změna? Pokud ne, musí bejt někde nějaká netěsnost. Takže buď to padání nafty na nízkotlakým okruhu, nebo v horším případě nějaká netěsnost v čerpadle (nezbylo ti třeba jedno z toho Multivana, jak ti z něj vykoukla ojnice?).

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Čerpadlo mám,jen ho vyměnit není až taková sranda,musí se sladit s jednotkou a tak... Já právě ráno koukal na ten ventilek u filtru,pak jel do práce asi 30km celou cestu i 200 aby se to prohnalo a vyhnaly možné bubliny a jak to u kanclu hodinu stálo,tak to zas nešlo natočit... To čidlo teploty je nový a než jsme ho dali,tak se to právě zkoušelo bez něj a jedinej rozdíl byl v tomže,že auto žhavilo i u teplýho motoru a stejně nechytlo... Naštěstí ještě nemám značky a tak s tím nemůžu jezdit... Na pondělí to mám objednaný do servisu,kde mi dělali multivana a budou laborovat.. Tak uvidim na co přijdou,každopádně mi řekli,že kdyby šlo blbě čerpadlo,tak aut cuká,kouří a nestaruje ani teplý... Ono totiž když už chytne,tak jede jak pila,nekouří a můžu ho startovat klidně 10x za sebou a chytne okamžitě....
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

selap
Offline
Příspěvky: 1501
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od selap »

Tak to opravdu vypadá,že ti padá nafta,jen přijít na to kde je problém,blbý na tom je že to může být děsná ptákovina co se blbě hledá.Pokud bys měl někoho,tak ať se podívá na přívod k čerpadlu,je tam průhledná hadička a poreferuje jestli bylo moc bublin,nebo se tam nafta teprv nasávala...no víš co myslím.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Taky se mi zdá,že to směřuje ke vzduchu v naftě,vymyslel jsem hokus pokus a uvidim ráno,třeba je to ptákovina,ale postavil jsem auto na hrbol tak,aby byl zadek hodně ve vzduchu,tím je nádrž nad úrovní čerpadla a možná i filtru a ráno uvidim,jestli to bude chytat líp... Jen mi nejde do hlavi,že bazarník,co mi to prodával říkal,že tam stojí 2 dny (to asi nekecal,v papírech bylo 4 dny předtím odhlášeno),já tam přijel v 8 ráno,auto omrzlé,on přijel v půl desáté,odemkl to,jednou nažhavil a chytlo hned.... A teď to dělá takovýhle věci..... No ráno uvidim a budu zase referovat :-)
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2002
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od Jarda S40 »

Nemá to ruční čerpadlo, že bys zkusil před startováním dopumpovat naftu?

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od dali »

Jarda S40 píše:Nemá to ruční čerpadlo, že bys zkusil před startováním dopumpovat naftu?
Bohužel ne. Proto je to taky docela kovbojka když si u toho necháš dojít naftu :roll:

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od dali »

TKorab píše:Taky se mi zdá,že to směřuje ke vzduchu v naftě,vymyslel jsem hokus pokus a uvidim ráno,třeba je to ptákovina,ale postavil jsem auto na hrbol tak,aby byl zadek hodně ve vzduchu,tím je nádrž nad úrovní čerpadla a možná i filtru a ráno uvidim,jestli to bude chytat líp...
Jo, dobrej nápad, to dává docela smysl.

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Nápad možná jo,ale jsem to nevydržel a po hodině to šel zkusit a stejně to nechytlo.... Tak budu za světla koumat dál,asi ale až o víkendu, jen mě ještě zajímá,do filtru vede jedna tlustá hadice, na něm je našroubovaná železná trubka a ta vede dál asi k črpadlu a pak jakoby přez filtr vede druhá tenčí hadice,tu jsem si odvodil jako přepad, na filtru je na ní taková plasová kulatá krabička se sítkem,co vede do filtru a pak dál po hadici ten ventilek, mám ho průchodný směrem od filtru (aby nemohl zpět vzduch z nádrže) je to tak správně??? A druhý dotaz,ta plastová krabička se sítkem je volně průchodná,má nějaký smysl,nemá třeba být taky v nějakém směru neprůchodná?? Pak už mě napadá jen nějaká netěsnící hadice,ale to by z toho za jízdy tekla nafta a smrdělo to a tak....
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

selap
Offline
Příspěvky: 1501
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od selap »

Viděl bych to tak,je možné,že je tam někde nějaká nepatrná netěsnost na místě kde je podtlak,je tak nepatrná,že naftu to při chodu i tak stačí sát,ale jak to stopneš,stačí to na to aby nafta během chvíle spadla.K tomu je asi další problém ve zpětném ventilku,který to pustí z5.Neznám přesně konstrukci tohoto čerpadla,ale bývá na čerpadle redukční ventil,pokud je netěsný,taky dochází k padání nafty.Opravuju trochu jiné motory,ale pokud tam nějaký redukčák je,přikláněl bych se k tomu.
Halóó Marro,Jarku a další co to děláte,jak je to tam?
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Claves
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Vysočina
Vůz: V70 D5252T

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od Claves »

Pánové děkuji za všechny rady, dostanu se na to asi o víkendu a pak uvidíme. Zatim dík. :tlesk:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00, stříbrná

judr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Púchov / Slovakia

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od judr »

Tiež ma toto téma dosť zaujíma. Mal som obdobný problém pri rannom štarte ale mne to už štartuje, ale dymí stále. Mal som tam žhaviče ktoré mi išli pá-pá po roku (nebol to BOSCH ), kľukovka mala zlé parametre od podložiek ventilov, atď.
_________________
XC 60 2,4D, 120 kW, r.v. 2009.
Bolo V 40, 1,9TD, 66kW, r.v. 1998.

dort
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od dort »

kdysi jsem podobný problém řešil na jiném autě, prostě zavzdušňovalo se "potrubí" a padala nafta, teplé chytalo vždy, studené nikdy - finále byla výmněna naftového filtru ( dokonce snad za filtr úplně jiné značky LOL - ale pak to fungovalo na 101% :-) ) a zpětného ventilku ( myslím že tam byl i součástí filtru, ale nejsem si už jist - nejsem opravář, ale koukající řidič pod ruce opraváře :-) )

zkuste "nastavit" přívodní hadici od nafty kusek průhledné hadice a hledejte bublinky, které budou signalizovat netěsnost, asi nejlevnější "diagnostika" tohoto problému :?

pokud jste někdo z Prahy, tak můžu poskytnout kontakt na človíčka, který mi vždy pomohl se všemi nedostatky naftových aut snad všech značek :!:
_________________
bylo: S60 * D5 * automat - pro manželku je: Subaru Forestr, / VW Sharan - pro celou rodinu

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Tak jsem na to měl dnes trochu času a podnikl následující:

1. Ráno žhavim, kontrolka svítí a zkoušečkou do žhaviček proud jde.

2.V průsvitné hadičce na čerpadle žádné bubliny nejsou,teda je na ní prd vidět,je dost zašedlá,ale bublinu bych asi viděl...

3. Před filtr jsem namontoval kousek čiré hadice a před ní pro jistotu ještě jeden zpětnej ventil,aby se nafta nemohla vracet, filtr je samo funglofka...

A.... Nemá to na to žádnej vliv,studený to chytne asi na podesáté,kucká to,kouří,pak se to rozebjehne a můžu startovat pořád dokola a chytá v pohodě.... Projel jsem to asi 30km,vše fungovalo naprosto normálě... Hodinu stálo,před filtrem nafta,na čerpadle nafta a auto nestaruje....

Takže.... Napadá ještě někoho něco mimo toho,že to hodím ze skály??? :-)

V pondělí to dám do servisu,jen nevím,co tam najdou,pc neukazuje žádnou závadu a všechna nastavení jsou správně... Nechce se mi laborovat stylem,tak dáme nové čerpadlo....
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Jo a ještě mě napadla jedna věc, v dávných dobách jsem trénoval drifty se svojí M3 na letišti a párkrát to přetáhl do pole,až auto zdechlo a už jsem ho nenastartoval,myslel jsem,že mi přeskočil řemen,ale když jsem to začal rozebírat,tak jsem zjistil,že se mi namotala tráva kolem čidla otáček na řemenici u kliky a dávalo to blbý data,vyčistil jsem to a bylo vše ok... Nemá tohle tdi taky nějakej snímač otáček,který by mohl být zanesený?? Že by to potom třeba za určitých horších podmínek dávalo blbý data a tím pádem nechytlo.... Ikdyž tady je čerpadlo honěný řemenem od vačky,tím je doba vstřiku daná..... No jo,už asi plácám nesmysly :-)
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

selap
Offline
Příspěvky: 1501
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od selap »

Hmm,ještě mě tak napadá,možná špatné nastavení předvstřiku pro start,ale to už by bylo laborování s čerpadlem,popř. čerpadlo dostává špatný signál od trysky(ta s drátem).
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

TKorab
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od TKorab »

Když to právě říkali,že je v pořádku... předvstřik,všechny vstřiky bely venku,ultrazvukem vyčištěný a zkontrolovaný, otevírací tlak je v pořádku a prášej jak maj... Mě už fakt napadá akorát,že to nemá kompresi a motor už je prostě vylítanej.... Alé má 260tis se serviskou a když chytne,tak jede normálně... Čerpadlo mám ještě jedno,tak jim ho dám v pondělí k tomu,ať kdyžtak udělaj ze dvou jedno funkční....
_________________
Je: V70 2,5TDI rv 98
Je:VW T4 Multivan
Je: Fabia RS 165kw+špéra
Je:BMW 335i..momentálně s motorem mimo auto,ale třeba to někdy složim:-)
Bylo od Volva:Volvo 850 AWD 2,5T 142 kw r.v.96

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od dali »

Podle mě kdyby to bylo vyběhaný tak aby to nemělo tlaky, muselo by to zhusta požírat olej.
Eště mě napadá něco v nepořádku na vačce/ hyroštelech/ vahadlech, že by to nemělo žádnou ventilovou vůli.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Špatné starty V70 2,5TDI

Příspěvek od Honza »

Vyměnit ventil na filtru. obj číslo 918 6366 včetně těsnění objč. 918 6368 celkem asi 900Kč.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]