Žárovky Night Breaker zhodnocení

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2211
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#401 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Zajsoft »

labanos píše: 04 lis 2022 18:50 Tak kdo zkusí NIGHT BREAKER LED?

https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
Ja na nich jezdim uz asi 3. rok :D
A pohoda, svitej suprove, svitej kam maj a jak maj... (Regloskop)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1198
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#402 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od labanos »

PINĎABC píše: 04 lis 2022 19:06 Jenom dobře, brýle proti oslněni pro řidiče, jdou už teď na prodej jak žvýkačky:-)
To mě zajímá taky, nemám dioptrie, ale chtěl bych nějaké noční brýle na řízení.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5001
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#403 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od PINĎABC »

Prubni žluté polarizační brýle když nebudou moc pomáhat pak je super Zeiss drivesafe. jsou celkem drahé, mám odzkoušené levnější od jiných výrobců a lidé si je chválí.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#404 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Dneska jsem to znova proměřil, dobíjí při volnoběhu a se spotřebiči 14,5V na altíku, na kostce u světla je 13,4V, po nasazení na žárovku 12,2V. Na zdi to kreslí dvě vodorovně protažené elipsy, jízda za tmy, kde to vůbec neznám a ještě v hustém provozu vyloženě nebezpečná, dnešní zkušenost při cestě k Lubošovi. Když za mnou jede nějaké auto a nemusí mít zrovna ledky, tak mě přesvítí způsobem, že před sebou vidím stín svého vlastního auta.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#405 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Ten úbytek (pokud to měříš přímo na konektoru po nasazení a rozsvícení žárovky) je celkem brutální - 12.2V asi nebude optimální napětí pro žárovku, aby nějak rozumně při jízdě svítila. Nikdy jsem napětí u žárovek při chodu motoru neměřil, ale měl jsem v autě hodně žravé audio (2.5kW RMS) a ani při slušném vybuzení mi s dobrou baterkou a nahozeným motorem napětí u svorek zesíku nepadalo pod cca. 12.5V. Žárovka má 55W, svítí tam dvě, plus teda spousta dalších "spotřebičů", nicméně odběr nastartovaného a rozsvíceného auta by měl být furt nižší, než příkon z alternátoru. Ve zkratce - pokud je přímo na konektoru světla po rozsvícení za běhu motoru jen 12.2V, řekl bych, že je nějaký problém s elektrikou - hodně zoxidované konektory, objímka, baterka hodně za zenitem, nebo něco přímo v kabelech atd. Prostě z mých zkušeností (s tím audiem), ztráty napětí oproti měřenýmu napětí přímo na baterce nebo dokonce na alternátoru jsou, ale při nastartovaném autě obvykle všude jen v rámci maximálně 0.3-0.5 V - rozhodně ne 2.3V jako máš ty na světle.
Můj amatérský a nezkušený názor...
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#406 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Taky se mi to zdá hodně, zkusím ještě změřit na druhém autě s halogeny. Můžu zkusit natáhnout elektriku přímo k žárovkám, co to udělá. Co jsem měřil, tak kolem motoru ztráty tak do 0,2V od altíka. Baterka drží i do druhého dne 13V a pokud by byla ona ta příčina, tak ztráty budou všude po celém autě, podle mě.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2211
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#407 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Zajsoft »

No bud minimalne ocistit/prepajet(vymenit) konektory, pripadne draty.
A nebo "klasickou" upravu, natahnout od baterky nove ostre pres rele a stavajicim ovladat to rele.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#408 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Zkusim to napred nakratko v motorovem prostoru z plusu pro dobijeni a ukostrit a kdyz to bude dobre,tak rele pro kazdou stranu a budici z konektoru u zarovky,ktery tak zustane navolno. Protoze tedka je to jen a pouze denni auto,tim myslim jen pres den....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#409 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Takhle bych to zkusil taky.
Případně pokud máš možnost použít regulovanej zdroj (napojit přímo na konektor, jednou pustit 12.2V a podruhé 14.5V a porovnat) zda to dělá ten rozdíl - to by bylo nejideálnější (abys případně vyloučil jinej problém).
Každopádně drop přes 2V na světle znát bude.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#410 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Regulovany zdroj nemam,ale budu zkouset jen jedno svetlo a druhe necham na origo svorce a budu je mezi sebou porovnávat. Napajeni svetel pres dodatecnou kabelaz se spinacimi relatky jsem dělal naposledy v roce 95 na Fiatu 128 z roku 71, ale potom to byl sakra rozdil... Co me jeste ceka s S60-kou....?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#411 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Jasný - návrat starých časů a metod :good: :lol:
Aporopo - diagnostiku jsi zkoušel? Takovéhle rozdíly napětí by to mohlo nahlásit, kde by teoreticky mohl být problém.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#412 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Spyke »

Nezkousel,vadnou zarovku v zadnim svetle mi to nahlasilo,ale nevsiml jsem si,ze by i odpojeny konektor predniho svetla. Ale nemusel jsem si vsimnout a po zapojení zpet uz nebyl duvod pro hlasku. Zitra se na to zamerim....

Edit... Dneska jsem udelal bypass k te slabsi zarovce H7 v pravem svetle,takze tam bylo razem 14V a ten rozdil je propastny. Svetlo kresli ostrou lajnu a sviti lip jak dve dohromady předtím. Rano odjedu takhle a pozitri naraznik dolu,svetla ven a merit,kde ztracim Volty. Dekuji,kdo mi radil a navedl spravnym smerem.....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#413 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Urvanej »

Jen pro představu úbytku u běžné 30+ letstaré krabice, kde se v tom nikdo nehrabal a má najeto 450tkm.
Na baterce: 14,10V
Na žárovce: 11,15V
A to fakt nesvítí. Jelikož nechci přijít o funkci hlídání žárovek, tak relátko nepřichází v úvahu. Uvidíme, k jakýmu řešení dospěju. Zatim je favorit LED, který to kočíruje pomocí hlídání proudu, takže mu je napětí fuk a navíc bere jen 13W, takže úbytek bude taky nižší. Bohužel H4 homologovaný jsem zatim nenašel, až najdu, skončí tohle v závoďáku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#414 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od THOmasoj »

Já možnost přechodu na LED v halogenových světlech řešil pár týdnů zpět a závěr mám takový:
co se týká homologace LED, tak nenajdeš ani H7... Osram sice v nabídce homologované LED má, ale háček je v tom, že u nich platí homologace jen v některých státech a navíc jen pro některé vozy. Světla jsou od výrobce homologované pro halogenové žárovky a jakýkoliv jiný zdroj světla je nepřípustný, byť má třeba stejnou svítivost. Problém může mít PČR, STK a v případě nehody se v tom může vrtat i pojišťovna. Je pak na každém, zda mu to za případné problémy stojí.

Navíc mám pocit, že u světel s vroubkovaným sklem bude LED svítit všude možně, jen ne tam kam by měla.
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 200
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#415 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od hombredavid »

Ja jsem je dal ted H1 na moji 850. Pred tim svitila dobre, nebo mam dobre oci . A ted sviti o poznani lepe. Uvidim co ty zarovky vydrzi. Jinak jsem si vsimnul ze na privodnich kabelech je uz pekne ztvrdla izolace...
_________________
VOLVO 850 T5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#416 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

U světel (respektive modelů aut), kde se dá žárovka/LEDka prohodit svépomocí za pár minut, bych se toho tolik nebál - pokud tam mohu dát ty Osramy a budu vozit ten jejich papír s homologací (vím, že platí pro jiné státy a jen pro vybrané typy aut), tak to asi kdykoliv při kontrole PČR buď ukecáš, nebo to spíš nikdo nepozná a nebude řešit. Případně lze vždy vyndat z kufru originální žárovky a na místě je prohodit. Maximálně pokuta, ale to je z výše uvedených důvodů minimální riziko. Přes STK se dá projít instalací klasických žárovek a pak tam LED prostě vrátit. Nebo ne Osram, ale nějaké lepší "číny" a zvolit kvalitnější verzi, s teplejší barvou světla (do těch 5000K). Víc už je rychle a na první pohled poznatelné, že je to LEDka. Těch "testů" a zkušeností, co zvolit je i na YT celkem dost. A i do vroubkovanejch světlometů se daj najít verze LED, které svítí do cca. 320 stupňů a ještě mají třeba otočnou základnu, aby se daly dobře naštelovat.
U aut typu P2 (kde jsem si při výměně žárovky skoro zlomil ruku a pak potupně jel do servisu, abych nemusel sundavat nárazník), bych to asi nepodstoupil, protože šance to vyměnit někde na silnici je minimální (alespoň u mne).
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

ponyvolvo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

#417 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od ponyvolvo »

_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1859
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

#418 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od yebat »

Hm, hyundai jenom i20 a ix20, tak nic. :D
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#419 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od tiktak »

Tak furt dobrá zpráva, že ten proces začal a Osram na to asi trochu tlačí - což je samozřejmě dobře.
Spousta lidí, když bude vědět, že tam může dát osvědčené a kvalitní LEDky s homologací (který mají optimální výkon, barvu, kožel světla) to udělají raději, než buď jezdit na starejch bludičkách (třeba kvůli právě nízkému napětí na starších světlech/autech), což LEDky taky z principu jejich napájení řeší, nebo tam cpát nějaké echt "číny" za 3 dolary, co budou buď svítit ještě blbějš, nebo maj nesmyslné výkony a barvu světla (propálej světlomet, oslňujou atd.).
Prostě to je asi smysluplná cesta, akorát to bude chvilku trvat, než se ta homologace rozšíří na více značek aut, případně na více typů a výrobců LEDek. Hlavně to řeší všechny věci najednou - líp to svítí (to bezesporu), napětí na starších autech je podružné, PČR, STK bez problému, v případě pojistné události to taky pak nemůže nikdo rozporovat.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1198
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#420 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od labanos »

¨
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 488
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

#421 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Joemilionare »

tiktak píše: 07 lis 2022 20:36 Tak furt dobrá zpráva, že ten proces začal a Osram na to asi trochu tlačí - což je samozřejmě dobře.
Spousta lidí, když bude vědět, že tam může dát osvědčené a kvalitní LEDky s homologací (který mají optimální výkon, barvu, kožel světla) to udělají raději, než buď jezdit na starejch bludičkách (třeba kvůli právě nízkému napětí na starších světlech/autech), což LEDky taky z principu jejich napájení řeší, nebo tam cpát nějaké echt "číny" za 3 dolary, co budou buď svítit ještě blbějš, nebo maj nesmyslné výkony a barvu světla (propálej světlomet, oslňujou atd.).
Prostě to je asi smysluplná cesta, akorát to bude chvilku trvat, než se ta homologace rozšíří na více značek aut, případně na více typů a výrobců LEDek. Hlavně to řeší všechny věci najednou - líp to svítí (to bezesporu), napětí na starších autech je podružné, PČR, STK bez problému, v případě pojistné události to taky pak nemůže nikdo rozporovat.
Zatim to na P2 bohuzel neni a vzhledem jaky bic se chysta na ridice v podobe zmeny zakona pojisteni bych se bal to tam dat
Naposledy upravil(a) Joemilionare dne 30 říj 2023 02:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo Volvo S60

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5171
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#422 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Warcz »

Když jsme u žarovek na Ostram long life na P2 už mam natočeno 60 000Km a 5 let. Za mě maximalni spokojenost. Budu dřive řešit leštěni světel než žarovky. Ani ty Ledky mě vlasně nelakaji.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1003
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#423 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Tomas78 »

Ty Longlife jsem měl. Pak praskly, dal jsem Osram SilverStar. Ty vydrží cca rok / 15 000km (nemám denní svícení). Teď mám Osram Original Line. Až prasknou, dám zase Longlife. Není to jen o žárovce, ale i o stavu světlometů a jejich seřízení. Halogen dovoluje poměrně velkou toleranci v nastavení, takže jsem si nastavil dosvit na tlumená světla na horní zákonné hranici a spokojenost.

Jinak Compatibility List pro LED H7 je zde:
https://www.osram.com/am/campaigns/ledriving-compatibility-lists/ledriving-hl-bright-compatibility-list/index.jsp

Volvo nikde. Dtto Philips. Tak bych do nich šel, ale přesně z výše popsaných důvodů, dokud nebudou legalizovaní, nejdu do nich.

EDIT: kdo nemá denní svícení, tak SilverStar je jediná rozumná varianta "lepší" žárovky. Vylepšenější Osramy praskají jak na běžícím pásu.

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 488
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

#424 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od Joemilionare »

Obavam se ze P2 se led nedockaji
_________________
Bylo Volvo S60

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 261
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#425 Žárovky Night Breaker zhodnocení

Příspěvek od JiFi »

Já si nemyslím, že to musí nějak zvlášť mrzet. Viděl jsem různé LEDkdy včetně OSRAM NB LED v různých světlometech a absolutně mi nepřijde, že by byl výsledek úměrný ceně řešení.

To už je snad lepší pokovení, které jinak absolutně nedoporučuji, popř. rozleštění zažloutlých skel, které nestojí majlant, a výměna žárovky za nějakou kvalitní - a nějaký výsledek tady bude.

U všech LEDek bylo osvětlení vždycky hůř uniformní (místy "duchové"), a díky stále relativně slabému objemu vyzařováného světla mizerná viditelnost za deště/horších světelných podmínek jiných než tma.

Pořád platí to, že pokud vám auto už svítí hodně blbě, výměna pouze žárovky, pokud tam nemáte nějakou čínskou žárovku za 50 korun s modře potaženým sklem, vás nespasí. Mimochodem důvod je i logický - halogenová auta nemívají žádnou samonivelaci a ostřik světel - a jsou svítivostní limity, která jejich světla mají vyzařovat. Namontováním jakékoli LEDky se na tom, že auto nemá ostřik ani samonivelaci, samozřejmě nic nemění, i kdyby žárovka měla pro auto homologací a hezkých nálepek třeba padesát. OSRAM LED tedy ani úplně extrémně lépe svítit nemůže - nesmí. Nemluvě o nutnosti dokupování nějakých CANbus krabiček, které stojí další peníze a jsou to další prvky, které se můžou prouchat.

Čímž se opět dostáváme k tomu, jestli chci být papežštější než papež a hrotit homologace, nebo chci mít prostě auto, které bude dobře svítit seřízenými kvalitními světly.

Kdo už má na autě projektory a je ve věci zběhlý, může si koupit aftermarket projektor a vyměnit si ho relativně snadno (při zachování technologie obzvlášť) ve světle sám (a ušetřit tak nemalé peníze za práci - za cenu rizika neprofesionálně/ne úplně dobře udělaného retrofitu).

Typické aftermarket projektory v závislosti na technologii a kvalitě jsou řekněme v rozmezí 3000 Kč - 8000 Kč sada, ještě bych v případě BiLED doporučil si prostudovat a koupit jiné kvalitnější větráky, ty čínské nemívají zrovna špičková ložiska a nedejbože rozebírat někdy v budoucnu po retrofitu světlo kvůli pitomosti, jako je zadržené ložisko větráku, (nemluvě o situaci, kdy se vám to někde stane v noci), za to rozhodně nestojí.

I u těch levnějších aftermarket projektorů bude rozdíl v kvalitě osvětlení opravdu markantní, naprosto nesrovnatelný s tím, co ve starém světle zmůže nějaká LED žárovka. V případě retrofitu výkonnějších BiLED projektorů bude auto svítit kvalitněji než spousta moderních aut s origo LED světlomety, ale samozřejmě to není úplně dobrý nápad tam, kde nejste schopni zprovoznit samonivelaci.
Naposledy upravil(a) JiFi dne 30 říj 2023 14:41, celkem upraveno 4 x.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“