Alternátor(2ka)...kolik voltů

Kategorie věnovaná dvojkám

Moderátor: wickey

This topic is 12 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Olaf
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha/Chomutov

Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od Olaf »

Zdary lidi.
Mám problém s dobíjením. Opět mi nedobíjí baterka, tak bych chtěl vědět, kolik voltů mám kde očekávat. Teda kolik voltů(co nejpřesněji) jde z alternátoru, kterej je repáslej od Formánka. Tušim že by tam mohlo téct cca 12,4 V? Díky za každou radu.
_________________
Bylo: Olaf 245, B23E, 1982.....byl jsem spokojen .-)
Je: 0laf Druhý, 945, B230FB, 1990

Anonymous

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od Anonymous »

Olaf píše:Zdary lidi.
Mám problém s dobíjením. Opět mi nedobíjí baterka, tak bych chtěl vědět, kolik voltů mám kde očekávat. Teda kolik voltů(co nejpřesněji) jde z alternátoru, kterej je repáslej od Formánka. Tušim že by tam mohlo téct cca 12,4 V? Díky za každou radu.
No na upřesnění terminologie - teče vždycky jenom proud (A) o napětí (V)...
Takže na nabitý baterii bys měl mít tak cirka 12,4 - 12,5 V při vypnutym motoru.
Při nastartování by to mělo být od 13,8 V do max 15 V - první hodnota může být při zapnutí všech spotřebičů a běhu na volnoběh (klidně i méně) a druhá už je totální maximum kdy bych už stejně hledal že je něco v nepořádku. Obecně platí zlatej střed 14,5 V. (Všechno měřeno na baterii)
Jinak brácha si do žigula dal místo normálního regulátoru elektronickej, nějak nefungoval a dobíjelo to 18V na volnoběh. Často praskaly žárovky a baterka bylo po roce kaput, vydržela docela dlouho...
O Volva máš regulátor na 99,9% v alternátoru, takže jestli je někde repáslej, tak je běž vy*ebat na reklamaci.

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

minimum pro bodobíjeni je 13.5V.jestliže je tam mín tak aku se nestačí dobíjet.maximum je 14.5V.pak už taky něco není v pořádku.změř to na aku tak i na vývodu z altíku.stává se že altík je ok a je problém někde v kabeláži.

Anonymous

Příspěvek od Anonymous »

lukas píše:minimum pro dobíjeni je 13.5V.jestliže je tam mín tak aku se nestačí dobíjet.maximum je 14.5V.pak už taky něco není v pořádku.změř to na aku tak i na vývodu z altíku.stává se že altík je ok a je problém někde v kabeláži.
Lukáši ale když zapne světla, brzdový, blinkr, větrák, rozmrazování skla, třeba sedačky atd. tak to na volnoběh dobíjet bude? To se tam podle mě může objevit klidně i 13V...a není chyba nikde, stačí šlápnout na plyn...nic neni dokonalé ne? Co Ty na to? :roll: :wink:
Jinak ještě platí, že na alternátoru může být o nějakou tu desetinu víc než na baterii...

Olaf
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha/Chomutov

Příspěvek od Olaf »

díky pánové za rady
Je mi jasný rozdíl v odběru při zapnutí všech spotřebičů a bez nich. Jdu odmést auto od sněhu a proměři to .-) (teda snad to ještě chytne)
_________________
Bylo: Olaf 245, B23E, 1982.....byl jsem spokojen .-)
Je: 0laf Druhý, 945, B230FB, 1990

Olaf
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha/Chomutov

Altík je v čoudu

Příspěvek od Olaf »

Po nahození auta sem naměřil na baterce 12,5 V, na alternátoru skoro to samé. Takže chyba je asi určitě v alternátoru. Nemáte tedy prosim vás někdo doma jeden přebytečnej na 2ku benzín? Koupil bych radši funkční starší než se dával do repase ten muj už jednou opravovanej.
_________________
Bylo: Olaf 245, B23E, 1982.....byl jsem spokojen .-)
Je: 0laf Druhý, 945, B230FB, 1990

Anonymous

Re: Altík je v čoudu

Příspěvek od Anonymous »

Olaf píše:Po nahození auta sem naměřil na baterce 12,5 V, na alternátoru skoro to samé. Takže chyba je asi určitě v alternátoru. Nemáte tedy prosim vás někdo doma jeden přebytečnej na 2ku benzín? Koupil bych radši funkční starší než se dával do repase ten muj už jednou opravovanej.
Já osobně bych nechal opravit...radši. Teoreticky pokud původní oprava nebyla jenom na oko, nemělo by být nic v loji (ložiska, rotor, stator...to nejdůležitější) a můžou to bejt jenom diody což je tak korunová položka až je to k smíchu. Jinak pokud by to bylo něco jiného tak bych to předchozímu opraváři donesl hodit na hlavu!!! :twisted:
Mě teda vždycky když to dělá kontroluje jak mechanickej stav tak elektrickej. A dělá to už tak 10 let takhle pro mě, ale je to známej. Jak se střídali auta tak to skoro u každýho musel dělat...a vždycky potom v poho navždy :wink:

Anonymous

Re: Altík je v čoudu

Příspěvek od Anonymous »

A ještě abych doplnil, po zapnutí klíčku se musí někde na alternátoru objevit napětí (budící napětí) aby to vůbec dobíjet začalo, tak zkus ještě proměřit tohle...ale pravděpodobně bude v pořádku. Jinak by Ti někdo musel poradit na kterej vývod to jde a přes žárovku bys tam zkusil pustit napětíčko...to víš, alternátor neni dynamo:o))) Proto na to, abys roztáhnul auto s alternátorem potřebuješ minimálně rozsvítit kontrolky...narozdíl od hundertky která si to vymyslí sama z dynama :D :D :D

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

alternátor a škola

Příspěvek od Jarda S40 »

Jestli se dobře pamatuji ze školy, tak napětí akumulátoru je 12V, plně nabitý má 2,4V až 2,6V na článek. čili by se mohlo objevit na nabitém aku bez spotřebičů cca 14,4 V (motor běží). Po startu s s částečně vybitým aku to může být těch 12 V. Alternátor používá napěťovou regulaci, narozdíl od dynama, takže se měřívalo při běhu motoru asi 1500 ot. a napětí mělo být při odpojeném aku max 14,6V, pod 14 V je to již málo. Měření s aku je pouze orientační kvůli jeho malému vnitřnímu odporu. Při dobíjecím proudu 30A snadno někde vznikne úbytek napětí 1 až 2 Volty. Takže doporučuji nastartovat, připojit v-metr na alternátor, zvýšit otáčky na 1000 až 1500, odpojit aku a sledovat měřič. Je li vadný regulátor napětí, bude voltů málo nebo moc. Je li jich moc, je třeba honem připojit aku, aby nedošlo k proražení usměrňovacích diod. Představuji si jenom nadzvednutí kabelu z kontaktu a vrácení. Dále by bylo vhodné změřit proud protékající do aku. Vada může být spíše v uhlíkách alternátoru, dnešní polovodič. regulátory by měly být spolehlivé.

GDPR_user

Re: alternátor a škola

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Jestli se dobře pamatuji ze školy, tak napětí akumulátoru je 12V, plně nabitý má 2,4V až 2,6V na článek. čili by se mohlo objevit na nabitém aku bez spotřebičů cca 14,4 V (motor běží). Po startu s s částečně vybitým aku to může být těch 12 V. Alternátor používá napěťovou regulaci, narozdíl od dynama, takže se měřívalo při běhu motoru asi 1500 ot. a napětí mělo být při odpojeném aku max 14,6V, pod 14 V je to již málo. Měření s aku je pouze orientační kvůli jeho malému vnitřnímu odporu. Při dobíjecím proudu 30A snadno někde vznikne úbytek napětí 1 až 2 Volty. Takže doporučuji nastartovat, připojit v-metr na alternátor, zvýšit otáčky na 1000 až 1500, odpojit aku a sledovat měřič. Je li vadný regulátor napětí, bude voltů málo nebo moc. Je li jich moc, je třeba honem připojit aku, aby nedošlo k proražení usměrňovacích diod. Představuji si jenom nadzvednutí kabelu z kontaktu a vrácení. Dále by bylo vhodné změřit proud protékající do aku. Vada může být spíše v uhlíkách alternátoru, dnešní polovodič. regulátory by měly být spolehlivé.
Plně s Tebou souhlasím měl jsem problémy s alternátory a vždy šlo o vadné uhlíky a v jednom případě k nim přibyl ojetý komutátor oprava 50-300 Kč.Vzhledem k tomu,že se dnes snaží každý zákazníka ojebat jak to jen jde si repase dělám sám a nikdy jsem neměl problém. :lol:

tomáš
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 135
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomáš »

Jestli nic nevymyslíš s opravou, mám 2ku na rozebrání (viz i jiné články). Nemám ty díly na zisk - 2ka sloužila jako nosič ND na přestavbu a posloužila, takže cenově se určitě dohodnem. V létě to auto ještě normálně vrčelo a drandilo, takže tyhle věci budou určitě v poho.
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)

Olaf
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha/Chomutov

Příspěvek od Olaf »

for Tomas: No to je fajn nabidka, takze bych se rad stavil. Treba příští týden? Napis tedy prosimtě bližši info, jako kdy a kde se mám ukázat. Díky, cihlám zdar :)
_________________
Bylo: Olaf 245, B23E, 1982.....byl jsem spokojen .-)
Je: 0laf Druhý, 945, B230FB, 1990

Ladas23
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4
Registrován: 12 roků 2 měsíce

Re: alternátor a škola

Příspěvek od Ladas23 »

Jarda S40 píše:Jestli se dobře pamatuji ze školy, tak napětí akumulátoru je 12V, plně nabitý má 2,4V až 2,6V na článek. čili by se mohlo objevit na nabitém aku bez spotřebičů cca 14,4 V (motor běží). Po startu s s částečně vybitým aku to může být těch 12 V. Alternátor používá napěťovou regulaci, narozdíl od dynama, takže se měřívalo při běhu motoru asi 1500 ot. a napětí mělo být při odpojeném aku max 14,6V, pod 14 V je to již málo. Měření s aku je pouze orientační kvůli jeho malému vnitřnímu odporu. Při dobíjecím proudu 30A snadno někde vznikne úbytek napětí 1 až 2 Volty. Takže doporučuji nastartovat, připojit v-metr na alternátor, zvýšit otáčky na 1000 až 1500, odpojit aku a sledovat měřič. Je li vadný regulátor napětí, bude voltů málo nebo moc. Je li jich moc, je třeba honem připojit aku, aby nedošlo k proražení usměrňovacích diod. Představuji si jenom nadzvednutí kabelu z kontaktu a vrácení. Dále by bylo vhodné změřit proud protékající do aku. Vada může být spíše v uhlíkách alternátoru, dnešní polovodič. regulátory by měly být spolehlivé.
Vypada to, ze se vyznas:
nevis jaky je maximalni povolene zatizeni alternatoru V40ky pri volnobehu? Jde mi o pripojeni menice napeti 12V/230V.
_________________
Volvo V40, 1,8

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 1579
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od VanThomas »

Tady se není čeho bát, alternátor NEJDE přetížit, ani do skratu nedá o moc víc, než jmenovitý proud. Pokud bude odběr příliš velký, maximálně vybiješ baterku... 500W bych považoval za hooodně bezpečný maximum (dala by i š120)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:Tady se není čeho bát, alternátor NEJDE přetížit, ani do skratu nedá o moc víc, než jmenovitý proud. Pokud bude odběr příliš velký, maximálně vybiješ baterku... 500W bych považoval za hooodně bezpečný maximum (dala by i š120)
To by som zrovna netvrdil, ze sa neni coho bat. Pokial je vadny regulator, po nahlom odpojeni zataze nemusi vypnut napajanie budiaceho vynutia a razom sa na vystupe objavi cca 80V, co spolahlivo odkuri vystupny usmernovac. Polovodicove regulatory tento exces vacsinou ureguluju, ale aj tak doporucujem dat nejaku nahradnu zataz, napriklad svetla, pripadne skusat bez pripojenej zataze. Regulator je nadstaveny na 14,5V. Doporucujem poriadne ocistit srob vystupneho napatia (na ktorom je aj ocko spätnej vazby regulatora), a tiez prekontrolovat ukostrenie - zmeraj ubytky na kostre - daj jeden meraci hrot na kostru alternatora a druhy na - pol baterie. Mozno budes prekvapeny. Toto samozrejme za behu normalne zapojeneho alternatora.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 1579
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od VanThomas »

Jasně, najivně jsem předpokládal, že na autě bude všechno nadprůměrně v pořádku ;-) vycházeje z toho svýho 8)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Ladas23
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4
Registrován: 12 roků 2 měsíce

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od Ladas23 »

Sergej píše:
VanThomas píše:Tady se není čeho bát, alternátor NEJDE přetížit, ani do skratu nedá o moc víc, než jmenovitý proud. Pokud bude odběr příliš velký, maximálně vybiješ baterku... 500W bych považoval za hooodně bezpečný maximum (dala by i š120)
To by som zrovna netvrdil, ze sa neni coho bat. Pokial je vadny regulator, po nahlom odpojeni zataze nemusi vypnut napajanie budiaceho vynutia a razom sa na vystupe objavi cca 80V, co spolahlivo odkuri vystupny usmernovac. Polovodicove regulatory tento exces vacsinou ureguluju, ale aj tak doporucujem dat nejaku nahradnu zataz, napriklad svetla, pripadne skusat bez pripojenej zataze. Regulator je nadstaveny na 14,5V. Doporucujem poriadne ocistit srob vystupneho napatia (na ktorom je aj ocko spätnej vazby regulatora), a tiez prekontrolovat ukostrenie - zmeraj ubytky na kostre - daj jeden meraci hrot na kostru alternatora a druhy na - pol baterie. Mozno budes prekvapeny. Toto samozrejme za behu normalne zapojeneho alternatora.
Tak ted uz z toho nejsem vubec chytrej :) jak to myslis s nahradni zatezi? Jako zapnout treba dalky a pak odpojit menic? Co zjistim zmerenim napetim mezi kostrou alternatoru a plusem baterie?
Premyslim o 200W menici, muzou nastat problemy i s takovymto vykonem
predem diky
_________________
Volvo V40, 1,8

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 1579
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od VanThomas »

IMHO v pohodě, pokud chceš jistotu, neodpojuj ten měnič za běhu motoru, nebo alespoň nejdřív zapni světla
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od Sergej »

Reagoval som na skusanie alternatora, u ktoreho je podozrenie na vadny regulator. Vtedy nie je spravne prevadzat skusku tak, ze alternator je zatazeny a zrazu odpojime vsetku zataz. Bud ho skusat nezatazeny od zaciatku, alebo mat zarucenu nejaku zataz - napriklad svetla. Pri skusani naprazdno neprekracovat 1500ot/min

V realnej prevadzke je k alternatoru pripojena bateria, ktora zarucuje trvalu zataz, pokryva spickove odbery a filtruje aj pripadne spicky z alternatora.

To ze mas 200W menic, neznamena, ze berie z palubnej siete 200W (tj cca 15A pri 13V) menic ma ucinnost cca 70 - 80%, aleternator (aspon moj) je stavany na prud 55A, benzinove (a vlastne vsetky dnesne auta) kludne 100A
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ladas23
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4
Registrován: 12 roků 2 měsíce

Re: Alternátor(2ka)...kolik voltů

Příspěvek od Ladas23 »

ok, diky za rady
_________________
Volvo V40, 1,8
This topic is 12 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“